Otsikko kertookin kysymyksen. Forecan mukaan aika viileää...alle 20.Todellako?Kohta alkais loma....
Playa de las americas sää tällä hetkellä
9
645
Vastaukset
- teneriffafani
No ei tosiaankaan! Palasin eilen ja joka päivä vähintään 25 ja aamun/aamupäivän pilvisyyden jälkeen aurinko porotti koko päivän :) Iltaisin ostoskaduilla tuulee, joten neule kaupunkireissulle mukaan, alaosana shortseilla/hameella tarkenee hyvin.
Auringossa tuntuu, että olisi reilusti yli 30 !
Ja kannattaa muistaa, että jos tulee käyttöä taksille, pyytäkää kuskia sulkemaan edes toinen ikkuna jos molemmat ovat auki, itse sain sen takia kunnon flunssan (nuha, kunnon yskä ja kurja kurkkukipu). - simppahemppa79
Hyvät kelit oli! Eilen kans kotiin tultiin, eikä ainakaan kohteessa paleltu yhtään. Toista se on täällä suomessa. :D Pyykkikoneessa pyörii meillä ainakin emännän mekot ja meikäläisen shortsit, jotka oli kyllä kovassa käytössä. Joten ei muuta kuin hyvää reissua ja rantavarustus mukaan!
- öööö-öööö
Webcamin suorassa videokuvassa ainakin illalla klo 18 ihmiset vielä kirmailevat Los Cristianoksen uimarannalla "alasti" - eli sinne jos vain pääsisi...
Jo se on helkutti jos huhtikuussa ei joku tarkene Kanarialla ! ! ! - Takaisin :)
Nyt loppuviikoksi alle 20 mutta ensi viikolla 20:n pintaan. Palattiin viikko sitten, niin joka päivä 22.24. Nahka paloi vielä viimeisinä päivinä, joten vähempikin riittää.
- hipheihai
Kato tosta,
http://www.accuweather.com/en/es/playa-de-las-americas/3022/weather-forecast/3022
Ei näyttäis oikein rantakelejä olevan.
Toista se oli 4.3-11.3.2012, koko viikko playa de las americasissa 23-30c. - Hiljan tullut
No, on se enemmän kuin -1 tänään. 19-20 ihan ok. Tänä talvenä ollut huonoja kelejä. Kolmen viikob lomalla on saattanut sataa joka päivä.
- Sotavento (ei kirj.)
Höpö höpö! Olen ollut saarella 26.10. alkaen ja seurannut tietysti ensi sijassa Puerto de la Cruzin, mutta samalla koko saaren säätilaa. Tämä talvi on ollut saarella kuivin vuosikymmeniin; täällä Puertosa satoi reippaasti viime marraskuussa joinakin päivinä, sen jälkeen lyhytaikaisesti vasta maanantaina. Kuivaa on edelleen, moni kärsii hengitystie- ja silmäoireista.
Mikä on huonot kelit kullekin, on sitten ihan toinen juttu. Itse olen ollut tähän talveen tyytyväinen. Tuulet ovat olleet kieltämättä ajoittain voimakkaita ja iltaisin on tarvinnut lämpimämpää asustetta. Osa viikkoturisteista ja talviasukkaista on valittanut asuntojensa kylmyyttä, itse olimme sikäli onnekkaita, että asunnossa, joka on ihan Puerton keskustassa, ei ole tarvinnut palella, ei käyttää villasukkia tms. Sellaiset täytynee etsiä huomenna illalla, kun ollaan takatalven keskellä kotona... Sateenvarjoa olen käyttänyt koko kauden aikana tasan kerran, marraskuussa kauppamatkalla. - Barraquito = ei kirj
Sotavento (ei kirj.) kirjoitti:
Höpö höpö! Olen ollut saarella 26.10. alkaen ja seurannut tietysti ensi sijassa Puerto de la Cruzin, mutta samalla koko saaren säätilaa. Tämä talvi on ollut saarella kuivin vuosikymmeniin; täällä Puertosa satoi reippaasti viime marraskuussa joinakin päivinä, sen jälkeen lyhytaikaisesti vasta maanantaina. Kuivaa on edelleen, moni kärsii hengitystie- ja silmäoireista.
Mikä on huonot kelit kullekin, on sitten ihan toinen juttu. Itse olen ollut tähän talveen tyytyväinen. Tuulet ovat olleet kieltämättä ajoittain voimakkaita ja iltaisin on tarvinnut lämpimämpää asustetta. Osa viikkoturisteista ja talviasukkaista on valittanut asuntojensa kylmyyttä, itse olimme sikäli onnekkaita, että asunnossa, joka on ihan Puerton keskustassa, ei ole tarvinnut palella, ei käyttää villasukkia tms. Sellaiset täytynee etsiä huomenna illalla, kun ollaan takatalven keskellä kotona... Sateenvarjoa olen käyttänyt koko kauden aikana tasan kerran, marraskuussa kauppamatkalla.Ihmiset eivät tunnu tajuavan, että täällä sää saattaa muuttua muutamaassa tunnissa upeasta rantakelistä hurjaksi hiekkamyrskyksi tai kaatosateeksi.
Eilisessä säätiedotuksessa tänne luvattiin yöksi sadetta 60% todennäköisyydellä, parin tunnin kuluttua todennäköisyys olikin pudonnut 11%: iin. Ennen aina kun tuo prosentti oli 50% tai yli, tuli taatusti vettä ja rajusti..
Tällä viikolla tuli kuluneeksi 10 v. siitä kun S/C de Tenerifellä oli kauheat rankkasateet, joissa menehtyi 8 ihmistä ja tuhot olivat valtavat. Se oli kauheaa katseltavaa uutisista.
Kevätsäät ovat epävarmoja kaikkialla. Katsokaa vaikka Suomen säätä nyt tällä hetkellä.
Meillä satoi viimeksi n. vuosi sitten, eli viime toukokuussa. Vain kahtena yönä on sen jälkeen ripsauttanut - ei voida puhua edes sateista. Joka päivä on paistanut aurinko, yhtään täysin pilvistä päivää ei ole ollut.
Olen minäkin seurannut päivittäin kaikkia mahdollisia säätiedotuksia (netistä ja telkkarista kaikilta kanavilta), sateita on luvattu, meren yllä ollut lupaavan näköisesti lähestyviä synkkiä pilviä ja näkyi selvästi, että etäällä Atlantilla satoi - mutta eipä vaan tullut tänne asti. Kukkapurkissani partsilla törröttää rutikuivana ja täysin neitseellisenä hieno Suomesta hankkimani vesimittari!!
Kova, vaarallisen puuskittainen tuuli oli taas tänäänkin - vaan ei pisaraakaan vettä..
Perunasadot on mennyttä jo ajat sitten (normaalisti 3 satoa vuodessa) ja nyt kuivuus vaikuttaa jo kaikkeen muuhunkin maatalouteen. Viljat, viinit ja muut vihannekset... Banaanipellot ovat myös kärsineet pahasti. Kaikilla pelloilla tuholaiset ja muut ötiäiset ovat laumoittain liikkeellä ja popsivat loputkin poskiinsa.
Samoin karjakasvattajat ovat pahassa pulassa: karjalla ei ole syötävää, pitää ostaa napukoita (tai miksi niitä sanotaan mitä nuo vuohet ja lehmät syövät) ynnä muuta keinoruokaa, sekä vettä. Ja vesi on täällä kallista.
Haastattelin erästä banskuviljelijää ja kysyin, etkö voi porata kaivoa maallesi - jos sieltä tulisi vettä. Kertoi että vaikka sieltä tulisikin vettä, hän joutuisi siitä maksamaan joka tapauksessa...
Eli tätä jos jatkuu vielä pitkään, kaikkien tuotteiden hinnat nousevat.
La Gomeralla on jo rajoitettu juomaveden käyttöä ja vesi on katkaistu öisin
klo 24-06.
Eli säästäkää vettä kun tulette tänne, ei kylpyjä ollenkaan eikä pitkiä suihkuja, por favor.
P.S. Olen tulossa kesälomalle Suomeen, voittehan taata minulle aurinkoisia säitä. Että onhan siellä kesä-heinäkuussa vähintään 24c?Ja vesi järvissä on myös 24-26c? Ja eihän siellä sitten ole hyttysiä eikä hirvikärpäsiä?? Ne kun ovat vielä inhottavampia kuin torakat, jotka eivät pistä tai pure. Voiko metsään mennä jos siellä on vaikkapa hirviä, purevatko nekin?Ja jos menen Lappiin (kallis reissu) näenhän varmasti keskiyön auringon?! Näkyyhän siellä varmasti televisiosta La Revoltosa ja En clave de Ja? Pitääkö pakata talvivaatteita mukaan? Saahan Siwasta mojoja ja Arehucas´ta ja löytyyhän koiralle espanjalaista koiranruokaa? Mitä maksaa maito litra? - Mirakkelis
Barraquito = ei kirj kirjoitti:
Ihmiset eivät tunnu tajuavan, että täällä sää saattaa muuttua muutamaassa tunnissa upeasta rantakelistä hurjaksi hiekkamyrskyksi tai kaatosateeksi.
Eilisessä säätiedotuksessa tänne luvattiin yöksi sadetta 60% todennäköisyydellä, parin tunnin kuluttua todennäköisyys olikin pudonnut 11%: iin. Ennen aina kun tuo prosentti oli 50% tai yli, tuli taatusti vettä ja rajusti..
Tällä viikolla tuli kuluneeksi 10 v. siitä kun S/C de Tenerifellä oli kauheat rankkasateet, joissa menehtyi 8 ihmistä ja tuhot olivat valtavat. Se oli kauheaa katseltavaa uutisista.
Kevätsäät ovat epävarmoja kaikkialla. Katsokaa vaikka Suomen säätä nyt tällä hetkellä.
Meillä satoi viimeksi n. vuosi sitten, eli viime toukokuussa. Vain kahtena yönä on sen jälkeen ripsauttanut - ei voida puhua edes sateista. Joka päivä on paistanut aurinko, yhtään täysin pilvistä päivää ei ole ollut.
Olen minäkin seurannut päivittäin kaikkia mahdollisia säätiedotuksia (netistä ja telkkarista kaikilta kanavilta), sateita on luvattu, meren yllä ollut lupaavan näköisesti lähestyviä synkkiä pilviä ja näkyi selvästi, että etäällä Atlantilla satoi - mutta eipä vaan tullut tänne asti. Kukkapurkissani partsilla törröttää rutikuivana ja täysin neitseellisenä hieno Suomesta hankkimani vesimittari!!
Kova, vaarallisen puuskittainen tuuli oli taas tänäänkin - vaan ei pisaraakaan vettä..
Perunasadot on mennyttä jo ajat sitten (normaalisti 3 satoa vuodessa) ja nyt kuivuus vaikuttaa jo kaikkeen muuhunkin maatalouteen. Viljat, viinit ja muut vihannekset... Banaanipellot ovat myös kärsineet pahasti. Kaikilla pelloilla tuholaiset ja muut ötiäiset ovat laumoittain liikkeellä ja popsivat loputkin poskiinsa.
Samoin karjakasvattajat ovat pahassa pulassa: karjalla ei ole syötävää, pitää ostaa napukoita (tai miksi niitä sanotaan mitä nuo vuohet ja lehmät syövät) ynnä muuta keinoruokaa, sekä vettä. Ja vesi on täällä kallista.
Haastattelin erästä banskuviljelijää ja kysyin, etkö voi porata kaivoa maallesi - jos sieltä tulisi vettä. Kertoi että vaikka sieltä tulisikin vettä, hän joutuisi siitä maksamaan joka tapauksessa...
Eli tätä jos jatkuu vielä pitkään, kaikkien tuotteiden hinnat nousevat.
La Gomeralla on jo rajoitettu juomaveden käyttöä ja vesi on katkaistu öisin
klo 24-06.
Eli säästäkää vettä kun tulette tänne, ei kylpyjä ollenkaan eikä pitkiä suihkuja, por favor.
P.S. Olen tulossa kesälomalle Suomeen, voittehan taata minulle aurinkoisia säitä. Että onhan siellä kesä-heinäkuussa vähintään 24c?Ja vesi järvissä on myös 24-26c? Ja eihän siellä sitten ole hyttysiä eikä hirvikärpäsiä?? Ne kun ovat vielä inhottavampia kuin torakat, jotka eivät pistä tai pure. Voiko metsään mennä jos siellä on vaikkapa hirviä, purevatko nekin?Ja jos menen Lappiin (kallis reissu) näenhän varmasti keskiyön auringon?! Näkyyhän siellä varmasti televisiosta La Revoltosa ja En clave de Ja? Pitääkö pakata talvivaatteita mukaan? Saahan Siwasta mojoja ja Arehucas´ta ja löytyyhän koiralle espanjalaista koiranruokaa? Mitä maksaa maito litra?Olin Americasissa pari viikkoa sitten. Matkan ajaksi ennusteet lupasivat n.20c. Vilukissa kun olen niin pelkäsin etten tarkene. Koko viikon oli joka päivä aurinkoista, pilvetön taivas, lämpötila n.25c ja ylikin. Jopa Santa Cruzissa käydessä mittari näytti 27c vaikka siellä olikin pilvisempää. Eli päivällä sai kyllä hikoilla mutta illalla kuljin farkut jalassa ja neuletakki päällä. Parina iltana jopa takki päällä. Mieheni naureskelikin että näytän ihan paikalliselta koska kuljen takki päällä. Hyvä lomareissu jälleen kerran oli. Kymmeneen vuoteen en ollut käynyt Teneriffalla ja totesin että siistimpi paikka oli kuin edellisellä kerralla. Älkää siis pelätkö, kyllä siellä lämmintä on! Ja hyvä rusketus tuli. Kaverit ihmettelivät miten viikossa voikin saada noin hyvän rusketuksen. Rannalle vaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780