Onko Suomessa mahdollista adoptoida edesmenneen läheisen ystävänsä (melkein kuin siskon) orpo lapsi? Meidän omassa perheessämme on jo kaksi samanikäistä lasta, jotka ovat tämän orvoksi jääneen lapsen parhaat ystävät. Olemme hoitaneet tätä kyseistä lasta jo aikaisemminkin ja haluaisimme huolehtia hänestä jatkossakin kuin omasta lapsestamme. Edesmenneen äidin toive oli jättää lapsi meidän vastuullemme.
Orvoksi jääneen lapsen lähisukulaiset asuvat toisella puolella Suomea ja ovat jo eläkkeellä.
Orvon adoptoiminen
Aura111
3
703
Vastaukset 3
- ad.ä.
Miten edesmennyt äiti toi toiveensa julki? Kirjallisestiko?
Adoptio ei ihan noin vain käy...- Aura11
Kirjallisesti. Tiedän, ettei adoptio ole mikään läpihuutojuttu, mutta lapsikaan ei haluaisi pois ainoiden "tuttujen ihmisten" luota. Sain tietää, että vanhempien mielipiteellä ei ole loppujen lopuksi paljoa painoa näissä asioissa.
- MietinJuuriSamaaJOS
Onnetonta jos lapsen etua ei katsota. Varmasti on lapsen etu pysyä tuttujen ihmisten luona jos elämän edellytykset perushyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.365842- 100842
- 76630
- 50615
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30566
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei129551Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540