Elikkäs sekarotuinen narttukoiramme käytettiin tuossa muutama päivä sitten ell:ssä.
Ihan tassujen, ruokavalion sekä korvien takia.
Kuitenkin eläinlääkärit suosittelivat vaihtamaan koirallemme ruoan. Ruoka on hyvin laadukasta sekä hintavaa.
Ei siitä mitään, mutta sen jälkeen rupesimme totuttamaan koirallemme nyt ruokaa pikkuhiljaa. Sen jälkeen koirallamme kuitenkin meni maha TODELLA sekaisin ja viimeyönä tuli myös kova hätä.
Tänään töissä/ lasten koulussa ollessa koira oli ripuloinut moneen paikkaan.
Olimme jo varmoja, että varmaan johtuukin uudesta ruoasta, kun on herkkävatsainen, mutta tänään myös huomasimme että ulosteen joukossa oli paljon verta.
Ja juuri äsken pihalla ollessani koiran kanssa lenkillä koira ulosti PELKKÄÄ verta. Ihan kunnolla vuotaen!
Ja olemme oikeasti hyvin huolissamme koirastamme.. :( Nyt piakkoin lähtö varmaan ell:lään.. Huolestuttaa.. ei normaalia:/
Koira ulostaa verta!
4
1813
Vastaukset
- antero
taitaa olla syöny ratan myrkkyy jossain vaiheessa ja tuo on nyt jo menoo olen pahoillani itse jo kokenut saman kohtalon
- apua hauvalle
Lääkäriin ja pian! Myrkky on mahdollista mutta myös rankka ripuli voi aiheuttaa suolistoon sellaisen ärtymistilan että uloste on pelkkää verta.
- .............
Tarvitsette hoitoa. Minkäkokoisesta koirasta on kyse? Ei se välttämättä menoa ole, minun koirallani on ollut samaa useita kertoja elämänsä aikana, ja aina se on toipunut. Hyvin pieni määrä sopimatonta ravintoa saa aikaan sellaisen tilan elimistöön, että koira sekä oksentaa verta, että myös ripuloi sitä. Siis kirkasta punaista verta. Aina on tarvinnut nesteytystä, sekä lääkitystä, nykyään jo suoraan aloitamme antibiootin ensimmäisistä oireista. Eläinlääkäri määrää sitä puhelun perusteella. Ongelma meillä on se, että koira on hyvin ahne, ja käyttää kyllä varastamistilaisuudet hyvin herkästi ja ovelasti hyväkseen.
Meillä koira on pieni. Silti se on aina alkanut hoidolla toipumaan nopeasti, mutta jos ei heti pahoinvointii ja puutu, niin tila pahenee siihen veriseen asti. Ja se tosiaan voi tapahtua puolen päivän aikana, joten nopea reagointi auttaa kovasti. 12 vuoden aikana on varmaan ainakin viidesti tarvittu hoitoa. Ja jokaisen kerran jälkeen on oltava hyvin tarkka ruoista, takapakkia tulee helposti.
Mutta eläinlääkäriin menoa ei tosiaan kannata viivytellä, mitä nopeammin hoidon aloitus tapahtuu, sen parempi. Varsinkin, kun kuulostaa, että verta on hyvin runsaasti. Suolisto on hyvin ärtynyt.
Ja jatkossa kannattaa muistaa, että tilanne voi hyvinkin uusiutua., samaa esiintyy samoilla koirilla toistuvasti. Ruokinnassa kannattaa katsella raakaruokinnan suuntaan. Ja pitkäjänteisesti. - Lue nuo!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10513360
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-pula-08092010-meijereiden-takia-maidon-kasittelyssa-on-vakava-terveys-uhka-maidon-homogenointi-on-lopetettava-valittomasti/mhb-antibiootti-ripuli-tappaja-bakteeri-uloste-tutkimus-ja-probiootti-bakteerit-mhb/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 825872
- 1293965
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj463919- 663594
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262948Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72497- 272214
- 2042121
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332109Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4451823