Käännytyspäätökset, sen jälkeen syntynyt lapsi ja avioliitto?

Africanwife

Kuten otsikko jo kertoo, mieheni on saanut kielteisen turvapaikkapäätöksen kaksi kerta ja nyt valitus on KHO:lla saimme yhteisen lapsen 10/2 ja avioiduimme lapsemme ristiäispäivänä. Haluaisin kommentteja samassa tilanteessa olevilta että miten teillä on käynyt, onko oleskelulupa tullut loppupelissä kuitenkin? Eikö se ole liian julmaa erottaa isä lapsestaan, varsinkin noin pienenä kun häntä eniten tarvitsee...Ei jaksa ymmärtää näitä suomen lakeja ei...Me jätettiin oleskelulupahakemus jokin aika sitten ja nyt sitten vaan odotellaan..

18

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+5

      "Ei jaksa ymmärtää näitä suomen lakeja ei."

      Ei jaksa ymmärtää, että tehdään lapsia noin epävarmaan tilanteeseen. Eikö ensin kannattaisi hoitaa isukin oleskeluasiat kuntoon, ennen kuin lasta aletaan saattaa maailmaan? Vai onko lapsi tehty pelinappulaksi oleskelulupapeliin?

      • Africanwife

        Toki on tehty pelinappulaksi toki toki...Miksi vaivaudut pyörimään tällä palstalla?


    • jfdköa

      Siis oletko suomalainen? Miksi miehesi sai käännytyspäätöksen?

    • Africanwife

      Olen suomalainen kyllä, ja mieheni sai käännytyspäätöksen koska ei ole kuulemma perusteita maassaoloon.

      Nyt asia toki toisin kun asiat aika paljon muuttunut viimeisen päätöksen jälkeen, toivotaan parasta!

      • fjkdöa

        Menitte siis vasta äskettäin naimisiin? Se on varmaankin se syy, että ei ole päässyt Suomeen. Avioliitto on must.


    • Africanwife

      Siis mieheni on kyllä Suomessa.

    • 4 vuotta onnellinen

      mieheni sai myös kielteisen turvapaikka hakemuksen..
      ja todella siltä seisomalta mentiin maistraatissa naimisiin ja ja jätettiin paperit hakuun nyt perheenyhdistämiseksi tai millä nimellä kulkeekaan.
      ensimmäisestä kileteisen turvapaikka päätöksen jälkeen se meni korkeemmalle josta tuli myös kieltävä mutta myöhemmin perheen yhdistämis päätös oli positiivinen. meille sillo sano asianajaja että laittakaa vaan montaa hakemusta vireille.

    • Onnea

      Kyllä minä lähtisin rakkaani kotimaahan jos täällä äidin kotimaaassa suhtaudutaan noin nihkeästi maahanmuuttajaan.Eihän siinä ole mitään estettä jos lupaudut elättämään miehesi täällä niin saathan pitää varmaan piempäänkin jos lupa anomut viivästyy.Onnea uudelle liitollenne.

    • Africanwife

      Lupaudun elättämään mieheni?
      Hän työskentelee ja ansaitsee ihan itse rahansa, ihmeellisiä ajatuksia sinullakin, luuletko ettei ketään ulkomaalainen osaa töitä tehdä?
      Osaa, paremmin kuin yksikään juntti ja laiska suomalaismies.

      • skdfjskfjd

        Laiskojahan me ollaan, ketkä tämän maan on rakentanut. Naurettavaa hankkiä lapsia tollasessa tilanteessa, ei paljoa taida olla järkeä sun päässäs..


      • n

        Siis työskentelee pimeästi?? Lisää rikollisia tänne siis....jos ei ole oleskelulupaa ei voi myöskään olla työlupaa!


    • suomithai

      Minkä ihmeen takia menitte naimisiin vasta nyt, ettekä heti saatuanne tietää raskaudesta? Ei näin!!!

      Haette varmasti lapselle kansalaisuutta myös isän kotimaasta, jolloin joudutte todistamaan avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen isyyttä DNA-testillä ja lomakerumballa vain sen takia että ette ole olleet naimisissa lapsen syntymäpäivänä. Tämä vaikuttaa myös sinun mahdollisuuksiisi muuttaa miehesi mukana hänen maahansa.

      Varmin tapa olisi hoitaa muodolliset asiat ennen lapsia kuntoon eli naimisiin kummassakin maassa ja pysyvä oleskelulupa kummallekin siihen maahan, jossa aiotte asua. Pääasia että lapsella on kaikki hyvin ja vanhemmat jaksavat taistella byrokraattien vinhastipyöriviä tuulimyllyjä vastaan.

      • Africanwife

        Emme hae lapselle isän kotimaasta kansalaisuutta ja ennen lapsen syntymää emme voineet mennä naimisiin koska miehellä ei ollut mitään papereita millä todistaa henkilöllisyytensä, jotta olisimme saaneet esteettömyystodistuksen Maistraatilta, mutta kuten tuolla lopussa kirjoitan niin kaikki on nyt hyvin :)


      • nainen itsekin
        Africanwife kirjoitti:

        Emme hae lapselle isän kotimaasta kansalaisuutta ja ennen lapsen syntymää emme voineet mennä naimisiin koska miehellä ei ollut mitään papereita millä todistaa henkilöllisyytensä, jotta olisimme saaneet esteettömyystodistuksen Maistraatilta, mutta kuten tuolla lopussa kirjoitan niin kaikki on nyt hyvin :)

        Voi helvetti, kukaan muu kuin täydellinen idiootti ei hanki lasta miehen kanssa, jolla ei ole EDES HENKILÖLLISYYSPAPEREITA, saati sitten maassaololupaa. Kyllä ihmetyttää mitä sinunkaltaistesi päässä oikein liikkuu vai liikkuuko siellä yhtään mitään.


    • varoituksen sana sis

      mies saattaa vieläkin lähteä ja jättää lapsen sinun hoidettavaksesi,
      näin kävi minullekin ja se oli shokki, mies jätti vaikka oli vauva.
      Olin taistellut hänen oleskeluluvan puolesta ja kehunut kaikillle kuinka hyvä mies hän on, ahkera ja kunnolllinen.
      Kun sai luvan kuntoon, minun ansiostani siis, kiitti kaikesta elättämisestä ja avusta ja lähti ja jätti minut ja lapsen. Olin pitkään aivan shokissa, en voinut ajatella että joku voi tehdä noin kylmästi, mutta näitä tapahtuu.

      • varoituksen sana sis

        eikä muuten tosiaan saisi työskennellä, siksi minäkin jouduin elättämään.
        Kuten joku jo sanoi , ei oleskelulupaa = ei työnteko oikeutta.


    • Africanwife

      Kaikki hyvin täällä päässä nyt :) Oleskelulupa myönnettiin viime kuussa (saatiin tosin vasta muutama pvä sitten tietää se Kelan kautta kun oli ollut oleskelulupa korttien saannissa ongelmia maahanmuuttovirastolla. Sinulle "varoituksen sana siis" en usko että mieheni tekisi niin, olemme uskonnollisia kummatkin ja hän rakastaa lastaan yli kaiken ja minua. Sinun puolestasi olen pahoillani...Tuosta työluvasta vielä niin sellainen mieheltäni kyllä löytyi jo ennen oleskeluluvan myöntämistä, en tiedä sitten kuka on virheen siinä tehnyt, eikä sillä ole merkitystäkään.. Sinulle "suomithai" miksi mennä kummassakin maassa naimisiin kun siihen ei ole tarvetta? Me menimme naimisiin päivää ennen lapsemme ristiäisiä, ja olemme yhteishuoltajuuden sopineet ja allekirjoittaneet, sekä se on hyväksyttykin jo viranomaisten tahoilta. Mitään Dna-testejä ei kukaan ole kysellyt eikä kysele, lapsen isästä ei voi erehtyä :)

    • mä vaan

      Mitä olen itse kuullut asianajajalta avioliittoa ei vaadita, lapsi on suurempi syy saada jäädä maahan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe