Kumpaako suosittelette?

Tpsjk

Ostan pokkarikameran jolla saisi mahdollisimman hyviä kuvia myöskin sisällä ilman salamaa. Vaihtoehdot ovat melko varmat eli vahvimpana P310 ja äsken huomasin pixmanian myyvän p7000 kameraa lähes samaan hintaan (339€). Ymmärtäisin että P7000 aukkoarvo f/2.8–5.6 ei tee niin hyviä kuvia hämärässä kuin P310 f/1.8-4.9. Muut ominaisuudet eivät ole minulle niin tärkeitä. Nykyiselläkin Coolpix S510 pärjäisin jos sen sisätiloissa ilman salamaa otetut kuvat eivät olisi niin suttuisia.

5

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivät ole

      Osta Fuji X10

      • Jos minulta kysytään

        Aloittaja kysyi POKKARIkameraa. Fuji X10 on toki ihan pätevänoloinen KOMPAKTIkamera, mutta ei ainkaan minulle mikään taskukoneen prototyyppi.

        Koska minulla on jo järkkäri (Nikon, totta kai!), haluaisin kakkoskameraksi todella taskuun sujahtavan vekottimen, jolla voi ihan oikeasti kuvatakin.

        Ja koska pokkari ei ihmeemmin kaipaa seurakseen mitään merkkiin sidottua järjestelmäsälää, voi merkkiuskollisuudenkin unohtaa.

        Tämänhetkisen tiedon valossa oma valintani olisi Canon S100. Selkeästi.


    • Mitäs jos kuitenkin

      ostaisit järkkärin? Valovoimaa ja ominaisuuksia riittää, et joutuisi pettymään niin kuin pokkarin kanssa.

    • Tpsjk

      Järkkäri saattaa olla tulevaisuudessa ostoslistalla mutta nyt ei riitä aika sellaisen käytön hienouksien opetteluun. Fuji maksaa yli 500€ niin tyydyn tällä kertaa Nikoniin jota ainakin kameraliikkeen myyjä ylisti. On kuulemma huomattavasti paree kuin nykyinen. Kameran osto tuli mieleen kun katsoin koneelta parin vuoden takaista kuvaa jossa vauva makaa meidän sängyn päällä päivällä otetussa kuvassa. Ilman salamaa otettu kuva on tosi epätarkka ja salamalla otetun kuvan reunat mustat (aivan kuin yöllä otettu).

    • Mainosten ja teknisen erittelyn perusteella tuo P310 saattaisi olla parempi mutta hieman epäilen koska P7000:ssa on suurempi kenno 1/1,7 P310:n 1/2,3 vastaan ja suurempi kenno on aina plussaa kun ikä suuruusluokka on sama.

      Minä ostaisin järkkärin ja valovoimaisen laajakulmazoomin mutta se vie hyvänä valintana euroja ehkä 5 kertaisen määrän.

      Vaikea valinta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe