Ostan pokkarikameran jolla saisi mahdollisimman hyviä kuvia myöskin sisällä ilman salamaa. Vaihtoehdot ovat melko varmat eli vahvimpana P310 ja äsken huomasin pixmanian myyvän p7000 kameraa lähes samaan hintaan (339€). Ymmärtäisin että P7000 aukkoarvo f/2.8–5.6 ei tee niin hyviä kuvia hämärässä kuin P310 f/1.8-4.9. Muut ominaisuudet eivät ole minulle niin tärkeitä. Nykyiselläkin Coolpix S510 pärjäisin jos sen sisätiloissa ilman salamaa otetut kuvat eivät olisi niin suttuisia.
Kumpaako suosittelette?
5
227
Vastaukset
- eivät ole
Osta Fuji X10
- Jos minulta kysytään
Aloittaja kysyi POKKARIkameraa. Fuji X10 on toki ihan pätevänoloinen KOMPAKTIkamera, mutta ei ainkaan minulle mikään taskukoneen prototyyppi.
Koska minulla on jo järkkäri (Nikon, totta kai!), haluaisin kakkoskameraksi todella taskuun sujahtavan vekottimen, jolla voi ihan oikeasti kuvatakin.
Ja koska pokkari ei ihmeemmin kaipaa seurakseen mitään merkkiin sidottua järjestelmäsälää, voi merkkiuskollisuudenkin unohtaa.
Tämänhetkisen tiedon valossa oma valintani olisi Canon S100. Selkeästi.
- Mitäs jos kuitenkin
ostaisit järkkärin? Valovoimaa ja ominaisuuksia riittää, et joutuisi pettymään niin kuin pokkarin kanssa.
- Tpsjk
Järkkäri saattaa olla tulevaisuudessa ostoslistalla mutta nyt ei riitä aika sellaisen käytön hienouksien opetteluun. Fuji maksaa yli 500€ niin tyydyn tällä kertaa Nikoniin jota ainakin kameraliikkeen myyjä ylisti. On kuulemma huomattavasti paree kuin nykyinen. Kameran osto tuli mieleen kun katsoin koneelta parin vuoden takaista kuvaa jossa vauva makaa meidän sängyn päällä päivällä otetussa kuvassa. Ilman salamaa otettu kuva on tosi epätarkka ja salamalla otetun kuvan reunat mustat (aivan kuin yöllä otettu).
Mainosten ja teknisen erittelyn perusteella tuo P310 saattaisi olla parempi mutta hieman epäilen koska P7000:ssa on suurempi kenno 1/1,7 P310:n 1/2,3 vastaan ja suurempi kenno on aina plussaa kun ikä suuruusluokka on sama.
Minä ostaisin järkkärin ja valovoimaisen laajakulmazoomin mutta se vie hyvänä valintana euroja ehkä 5 kertaisen määrän.
Vaikea valinta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055