Protestoin kaikkea!

Toivoton66

Miksi puhelinluettelosta ei tahdo löytää mitään? Oman kaupungin virastojen numeroita ei ole, pitää soittaa valtakunnalliseen. Sama on lääkäripalvelut. Ja osoitteet puhelinluetteloissa, niitä puuttuu...

Miksi kunnissa lääkäripulaa? Miksi lääkärit eivät hakeudeu kuntien palvelukseen? Miksi asiaa ei korjata?

Miksi oletetaan, että kaikki osaavat toimia netissä. Tehdä hakemuksia Kelalle ja kaikkea muuta. Vanhemmat ihmiset ovat pudonneet kelkasta. Vain nuoret nettinörtit hyötyvät tuiollaisesta - vanhat höperöt jäävät kaiken lainmukaisen tuen ulkopuolelle, kun eivät hallitse nettiä...

Miksi kaikki palvelut tehdään vanhemmille henkilöille niin monimutkaisiksi, että niitä ei osaa vanhempi höperö käyttää. Nörtiti osaavat, mutta he eivät niitä tarvitse. Tosin hyvä valinta on eräässä mielessä sekin, että nuori tietokonenörtti ei haluakaan työelämään, vaan jättäytyy vapaaehtoisesti sen ulkopuolellke, mutta vastaavasti osaa hakea kaikkia niitä etuja, joita yhteiskunta tarjoaa. Elelee mukavasti. En tuomitse sitä - sillä yleisesti ottaen kyllä työpaikkoihin tekijät yleensä löytyy ja osa jää vielä vaille työpaikkaa. Ei eläkeiän nostaminen juuri auta mitään - pitäisi vain olla enemmän työpaikkoja tarjolla, niin että joutilaana olisi vähemmän väkeä. Kun eläkeikää nostetaan yhä useampi nuori jää vaille työpaikkaa. Todellinen ongelma on työpaikkojen määrä tarjolla olevaan työntekijöiden määrään. Osa on aina työttömänä. Se on länsimaiden ongelma.

5

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ikinä hyväksy,,

Siksi kun siellä on nuoret jotka näistä päättävät. Heitä ei pätkääkään kiinosta vanhusten ymmärtäminen, hakekoot apua oli mammalle tokaistu... vie vaan kallista aikaa kun ei tajunnut mitä hänelle puhuttiin.
      Oottakoot per*leet kun tästä vanhenen ja saan pääni pitää tuollaiselta kohtelulta. Annan kuulua ja reippaasti miksi he ovat työpaikassaann ja ketä varten!

• tietokone kyllä

Älä nyt yleistä. Olen 67-vuotias ja hallitsen tietokoneen käytön jopa paremmin kuin joku nuori, jota tietokone ei kiinnosta. Tietokoneen käyttö riippuu kiinnostuksesta, silloin haluaa opetella käyttöä. Minun tutuissani on paljon sellaisia, joilla kyllä on tietokone, mutta ovat opetelleet vain verkkopankin käytön. Ei puhettakaan virustorjunnasta yms. Kiinnostuksesta puheen ollen, minä en ollenkaan ole kiinnostunut esim. neulomisesta. Kun menin naimisiin mieheni meni armeijaan ja yritin neuloa sukkia hänelle. Äitini opastuksesta sain parit neulottua, apua tarvitsin kantapäässä. Samoin kun odotin ensimmäistä lasta, pakotin itseni neulomaan hänelle villaisen potkupuvun. Sen koommin en ole mitään neulonut enkä ommellut. No, pudonneita nappeja kylläkin olen ommellut. Minulla on tuo tietokoneharrastus pääasia. Aika hupaisaa muuten, äitini oli kova käsityöihminen, jatkuvasti neulomassa, virkkaamassa jne. En ainakaan äitiini ole tullut!

• -

Ei kaikki opi, eivätkä halua oppia uutta. Kun ikää tulee niin kiinnostus uuden oppimiseen väheneee.
      Minä käytän tietokonetta paremmin kuin tyttäreni joka on monet kurssit käynyt ja tekee työtään tietokoneella. Johtuu siitä että hän ei avaa konetta kuin työ ja pankkiasioissa.
      Osaa hän tietenkin omat hommanasa, viihdekäyttö ja asioidem etsiminen ei onnistukaan yhtä hyvin kuin minulta.
      Ostin koneen 9v sitten, en osannut mitään, yhden senioreille tarkoitetun kurssin kävin, siellä opin alkeet.
      Olen oppinut paljon kantapään kautta, kone toimii loogisesti kun siihen tutustuu.
      En tarvitse puhelinluotteloita enkä tietosanakirjoja, kaikki löytyy netistä, enirolla on hyvä numeropalvelu, hakuasanalla googleen löytää palvelunumerot.

• *

Mikset käytä Eniron palvelua?
      Muutamalla aloitussentillä saat käyttöösi ilmaisen numeropalvelun/kuukausi.

• *

Siis 100 numeroa/kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5020
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1580
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1159
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1073
    5. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1069
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      959
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      862
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      759
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      723
    Aihe