Enpä varmaan koskaan tälläiselle palstalle oo kirjotellu omia juttuja peläten muitten reaktioita ja mahdollisia loukkaavia viestejä.. Mutta saa kait niitä loukkaaviaki viestejä laittaa jos niistä tulee itelle hyvä mieli! :=)Täällä kai voi kirjotella miten asiat on ilman pelkoa siitä mitä tyhmää toinen päin naamaa voi sanoa ja ilman että tarttee esitellä jotain muuta ku on. Kai.
En oo ettimässä mitään sääliä, tulee vaan ahdistava olo jos joku on sillee voiii toista onpa sulla ollu rankka elämä jne. Ehkä se vaa helpottaa jos saa jollekki kirjotella, ja vieläpä anonyymisti. Ei mulla oo ketää kenelle jutella "oikeessa elämässä". Alan kirjoittamaan tälläistä 4.20 aamuyöstä, kertoo jotain mun tän hetkisestä unirytmistä..
Oon 23-vuotias, yksinäinen, surullinen, masentunu(ollu varmaa vuodest 2005 lähtien?), epävarma itsestä, univaikeuksinen ja jotai.. Nykyäänhä ihminen tosiaan voi olla masentunu jos saa kokeesta huonon numeron tai jotain muuta tollaista irrelevanttia(pakko oli tunkea uus opittu sana toho), mutta valitettavasti mulla ei oo noin pienist asioista kyse.
Yksinäisyyttä kuvaa hyvin se, että oon viimeksi ollu koulun ulkopuolella muitten ku äitin tai sisarusten kanssa kodin ulkopuolella vuoden 2011 loppupuolella. Tajusin just että oon ollu nyt niinku melkee 5kk yksinään. Viime vuonna kävin yhdellä kädellä laskettavan määrän verran jossain joidenki kanssa koko vuotena. Siinäpä sitä sosiaalisuutta. Eniten ärsyttää ku oon kummiski aika sosiaalinen jos joku tulee ensimmäisenä juttelemaan ja tälleen. Mulla on vain ollu näköjää aina tosi iso kynnys mennä ite ekana kenellekkään juttelemaan koska taidan pelkää liikaa hylätyksi tulemista tai jotain sellaista.
Asun yksin, oon asunu vuoden 2010 alusta. Hauska juttu että mun kotona ei oo käyny ku 1 kaveri sinä aikana ja äitiki vain kerran. En ees tyyliin uskalla ottaa ketään kotiin ku häpeän itteeni ja tuntuu että mulla ei oo tarpeeksi hyvä koti muille näytettäväks(mitä vittua).. Näinpä ne päivät kuluu että herään ja istuskelen kotona tekemättä juurikaan mitään ja meen nukkumaan. Nopeasti tuntuu silti aika menevän.
En oo oikein koskaan päässy tai osannu/uskaltanu tehdä kavereita. Oon muuttanu elämässäni "nuoresta" iästä riippumatta varmaankin 20 kertaa. Jos on joskus onnistunu tuurilla pääsemään johonkin mukaan niin kyllä se äkkiä lähtee poissa muuton myötä. Jossain vaiheessa en saanu kavereita tulemaan mun kanssa jonnekkin muuten kuin lupaamalla ostaa niille jotain kaupasta. Ala-asteella koulukiusattu pienen koon takia, josta kyllä kieltämättä jääny jotain traumoja. Ylä-asteella sama jatku siihen asti ku jäin luokalle.
Ennen luokalle jääntiä olin melkeinpä ku adhd lapsi , tosi villi, suhteellisen paljon kavereita ja aina tuntu olevan jonnekki menemistä. Luokalle jäänti sitten jotenki pyyhki kaiken, ku vaihdoin vielä kouluaki. Yhtäkkiä tiedostin että oon huonompi ku muut ku oon luokallekki jääny ja vanhempi ku muut. Sitä ennen olin aina ajatellu että miten voi joku olla niin jälkeenjääny että jää luokalle.. Mutta kai sitten näin jälkeenjääny. No sen jälkeen sitte kaverit katos ja olin varmaa jossai vaiheessa vuoden kotona ilman menemättä minnekkään kenenkää kanssa. Koulussa oli aina helppo valehdella että mitä on viikonloppuna tullu tehtyä, ja läpi meni. Todellisuus oliki sit aina iha toista.
Yläasteen loputtua alotin lukion toisella paikkakunnalla jonka sitte keskeytin jo parin jakson jälkeen ja muutin takas kotia. Tuttavan itsemurha jotenki pisti pään vähä pyörii ja sitte olin taas vuoden poissa koulusta. Menin sitte kouluun mutta siellä törmäsin sitte pariin vanhaan luokkakaveriin ja en tiiä mikä tuli, mutta hirveä paniikki ja sitte vaa lopetin senki. Sitte menin kesällä joski aikaa töihi ja sit olin työtön ja sit tein töitä jonku pari v kunnes taas työtön kunnes menin johonki työkkärin kouluun vuodeks ja siitä sit taas lukioon(missä oon nyt viel tän kevään ja syksyl pari ainetta kirjotan). Jo 18vuotiaana ajattelin että oon liian vanha menemään takasi lukioon ku siinä vaiheessa se pitäis olla jo suoritettuna. Liikaa peilaan itteäni muihin ja jos en oo samanlainen nii tulee tosi häpeä&ahdistava olo. Ja sitten ei uskallakkaa tehä mitää ku pelottaa..
Varmaan omasta mielestä ainaki rankka lapsuus, isättömyys, äitin semialkoholismi ja jatkuva aggressiivinen käytös mua kohtaan on tehny musta jollai tapaa tälläisen ku nyt oon, eli aika ihmeellisen. Ei sitä välttämättä huomaa ulkoapäin, ku taidan olla melko hyvä teeskentelijä. Kaikkea sitä ihminen oppii ku on "hätä".
Tajusin just että en muista ees mitä ooh tähä kirjoitellu , mutta alunperin idea minkä takia tän viestin kirjoitin oli se että ku tuli tänne eksyttyä ja lueskelin suunnillee samanikäisten ihmisten samanlaisia murheita, yksinäisyyttä jne, niin ajattelin vain että jos joku tän viestin jaksaa lukea ja vielä tässä vaiheessa on kärryillä ja haluaa keskustella melkeenpä mistä vain(ihan sama, ei mua tartte ujostella).Eikä iällä tai sukupuolella oo väliä.
JATKUU
Olen surullinen!! ='( Entä sä??
13
354
Vastaukset
- wowididitagain
Tuli vaa mielee että ku ajattelee nyt tätä omaa tilannetta että kui mukava mun mielestä ainaki olis jos joku haluais oikeasti kuunnella/kertoa omia asioita/tai ehkä jopa tavata suunnillee samanlaisessa tilanteessa olevan(ei oo mikään kilpailu), nii ehkä mä tarjoan(tyrkytän) itteeni muille nii ehkä me yhessä selvitään! Ite kyl ajattelisin että ei kehtaa kertoo toiselle ku ei sillä kummiskaa kiinnosta mutta ei tartte ajatella samoin. mutta jos ajattelet niin nii ajattele että sähköpostien vaihtoa voi käydä ihan anonyymisti, ei oo pakko kertoo mitää personal detailei jos ei halua. Se kyllä helpottaa jos on joku joka ymmärtää ja jolle voi kertoa jotain. Jos pitää kaikki omat jutut sisällään nii saattaa pää poksahtaa.
Oho, kävipä mielessä että poistan tän ku hävettää jo nytte vaikka eihä tääl kukaan tiiä kuka mä oon.. Mutta jos haluat jutella ihan mistä vaan, kertoa murheita tai jotain nii vertaistukea saa [email protected] . Tuntuu jotenkin nii tyhmältä tämmöinen idea mutta haluan auttaa teitä ja auttakaa te mua samalla ;) Eikä maksa mitään!!! Ai nii ja oon "mies" jos sillä on mitää väliä!
(toivottavasti ees yks viesti tulee etten nyt nolaa itteeni ja mun internetmaine on mennyttä anonyyminä!!)
Enkä ala lukeen tätä kyl uudestaa ku varmaa hirveetä baskaa kirjottanu :( TOSTA ENTTERIII!!- Keissa
KIrjoittelu avartaa ja on yski sosiaalisen kontaktin muoto. KYllä näillä palstoilla on toisakin joilla on samantapaista elämisen kulkua.
Tuo rankka lapsuus on vaikuttanut että olet jäänyt yksiksesi. Mene kirjastoon ja ala lukemaan ihmisuhdekirjallisuutta. Seppo Jokisen kirjat ovat hyviä.
Oleko sairaslomalla vai työnhakijana. Sinun kannattaisi hekeutua terapiaan. Ymärrän, että haluat elämääsi muutosta. - ...
Keissa kirjoitti:
KIrjoittelu avartaa ja on yski sosiaalisen kontaktin muoto. KYllä näillä palstoilla on toisakin joilla on samantapaista elämisen kulkua.
Tuo rankka lapsuus on vaikuttanut että olet jäänyt yksiksesi. Mene kirjastoon ja ala lukemaan ihmisuhdekirjallisuutta. Seppo Jokisen kirjat ovat hyviä.
Oleko sairaslomalla vai työnhakijana. Sinun kannattaisi hekeutua terapiaan. Ymärrän, että haluat elämääsi muutosta.Aloittaja kirjoitti: "...ja siitä sit taas lukioon(missä oon nyt viel tän kevään ja syksyl pari ainetta kirjotan). Jo 18vuotiaana ajattelin että oon liian vanha menemään takasi lukioon ku siinä vaiheessa se pitäis olla jo suoritettuna."
- taskumakeebin
hohhoijaa oisit heti alussa sanonu että oot mies niin en olisi tuhlannut aikaani paskasi lukemiseen.Meinaan jos olisit muija ollu niin olisi varmaan irronnut pilderiä suht helpolla.
- 200kg
taskumakeebin kirjoitti:
hohhoijaa oisit heti alussa sanonu että oot mies niin en olisi tuhlannut aikaani paskasi lukemiseen.Meinaan jos olisit muija ollu niin olisi varmaan irronnut pilderiä suht helpolla.
Ei tommoselle ylipainoiselle alkoholistille
- ...
Se, että on vähän koulut jääneet kesken, ei haittaa.
Peruskoulun arvosanoja voi korottaa kansanopistojen peruskoululinjoilla. Lukion voi käydä aikuislukiossa. Ja jos se ammatti, johon on kouluttautunut, ei tunnukaan sopivalta tai ei löydy työtä, voi hankkia toisen ammatin.
Tärkeintä on, että saa hankituksi elantonsa jostakin. Jos joku toinen löytää itselleen sopivan koulun ja työn heti ensi yrittämällä, niin onhan se hieno asia, mutta kaikkien kohdalla ei käy niin hyvin. Vaikka käy koulunsa vähän myöhemmin kuin muut, ei haittaa mitään. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. - 414151515rr
No joo, kiitti vaa vastauksista mutta noi vastaukset olis löytyny mun wall of textistä!
Ja tarjous on viel avoin jos jotai kiinnostaa =] Rohkeasti vaa! - whatdidido
No moikka,
Mä olen päälle parikymppinen nainen. Tuo teksti yksinäisyydestä tuntuu tutulta. Minun on ainakin vaikea löytää itselleni kavereita tai ylipäätään mitään kontakteja. Sama homma minullakin, että perheen kanssa yleensä ulkosalla ja jos ei muuten, niin sitten yksin taplataan. Minä olen jo vähän luovuttanut toivoakin sen suhteen, että löytäisin kavereita. Tuntuu, että ei tässä iässä ole enää mahdollistakaan löytää hyviä ystäviä, kun suurin osa ovat vakiintuneet suhteisiin ja viettävät aikaansa valittujensa kanssa.
On minulla vähän vaikeuksia vastata tähänkin viestiin kun pelottaa internetmaineen menetys anonyyminä. (:D - eikä kun ihan tosissaan).
Minulla on myös vähän koulukiusaamisestakin kokemuksia (kiusaaminen tapahtui joskus ala-asteen viidennestä luokasta yläasteen kahdeksannelle). Ei se mitään jatkuvaa kiusaamista ollut, mutta aina silloin tällöin kun sattui kiusaajia näkemään niin sellaista negatiivista huutelua kuitenkin.
Minäkin yritin lukiota, mutta ei se minun kohdallani lähtenyt edes kunnolla käyntiin kun olin jo lopettamassa sitä heti. Nykyisestä elämäntilanteestani en kerro mitään, mutta voin sanoa että ei tämä hohdokasta ole. Menen kuitenkin vain päivä kerrallaan ja haaveilen paremmista päivistä. Äh, nyt kuulin vanhempieni tuomitsevat äänet päässäni "Ei saa jäädä märehtimään".
En tiedä mitä muuta sanoa... - porkkanaaa
Ei kannata luovuttaa! Pitää varmaa vaa uskaltaa uskaltaa(paraski puhuja) Mutta oot kyl oikeassa että ei oo nii helppoa ku nuorena että menee vaa jonnekki ja ollaanko kavereita joo ollaan..
Oot anonyyminä täällä, ei kukaa saa koskaa tietää että kuka oot nii ei kannata huolehtia. Mut ymmärrän kyllä jos on hankalaa kertoa ittestää tuntemattomille, vaikka onki nimettömänä. Täällä ku on niin helppo tulla tuntemattomana toisia haukkumaan ku ei kukaa voi tietää että kuka on ketäki haukkunu.
Se on kyl hankalaa varsinkin nuorena poiketa joukosta ja tehdä jotain muuta ku mitä vanhemmat on sua määränny tekemään. Kai tiedostat että sä oot jo iso tyttö ja elät sun omaa elämää eikä sun vanhemmat elä sun. Liian usein ihmiset alistuu vanhempiensa räsynukeksi ja sitten vanhemmat elää sulla sitä elämää mitä ne ei oo ite josku saanu elettyä. Oot itsenäinen! Teet mitä tykkäät tehdä.
Tsemppiä! Eikä aina tarttekkaa tietää mitä sanoa, kyl se siitä.
[email protected] jos kiinnostaa joskus jutella mist vaa :D
Hirveet tyrkyttämistä.. - katsotaanpas
Otin yhteyttä. Saa nähdä.
- 34
No joo, ainakin yritin! ^_^
- ejiojeios
kaikille yksinäisille.. tää voi kuulostaa kliseeltä mutta älkää vaipuko itsesääliin... sellanen ajattelutapa että " mulla ei oo ketään ja kukaan ei oo kiinnostunut musta" ei johda mihinkään... kaikki elämän halu ja onnistuminen alkaa sinusta itsestäsi; älä vaivu itsesääliin vaan haistata paskat kaikille ilkeille ihmisille ja etsi uusia hyviä tyyppejä... ( kerron että semmosia hyviä ihmisiä on olemassa jotka haluaisivat olla ystäviäsi)
kaikkea hyvää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027