Viikonvaihteen Iltasanomien liitteessä kyllä mentiin siitä mistä aita on matalin.
Artikkelissa käsiteltiin uusperheitä - lähinnä "paha äitipuoli" -teemalla.
Kyllä, kyllä, olihan siellä erinäisiä kommentteja, niin äitipuolilta, uusperheen lapsilta ja "lissuilta" :) -mutta yhteenlaskuviivan alle jäi summaksi se, että äitipuolet on kaiken pahan alku ja juuri.
Artikkelin lukemisen jälkeen jäi sellainen "kädet pystyyn" -fiilis.
Mitäpä sitä kommentoimaan ja "puolustautumaan".
Asiantuntijat ovat puhuneet ;)
Paha äitpuoli-yksipuolinen kuva iltasanomissa
59
275
Vastaukset
- ei ole olemassa äiti
Niin no, äitipuoltahan ei oikeesti ole olemassa. Se on yhtä kuvitteellinen hahmo kuin Aku Ankka!
Eräässä kirjassa oli teksti, että ne ihmiset jotka pitävät itseään äitipuolena, ovat erittäin epätoivoisia ja tämän nimikkeen kautta haluavat vain korostaa omaa itseään miehen lasten silmissä, nimike antaa "valtaa" ja "vastuuta" mitä pelkkä uusi isän naisystävä nimike ei antaisi.
Lapsella on yksi äiti ja yksi isä, ja äitipuoli on sellaisella lapsella, jonka oma äiti on kuollut tai lapsi annettu adoptioon.- Mite se nyt menikään
Samassa tarinassa sanot ettei äitipuolta ole olemassakaan ja haukut ko. henkilöt. ja viimeisessä lausessa sanot että äitipuolia on kuitenkin olemassa. Hei Haloo!!!
- huom
Adoptiolapsella on kaksi äitiä: biologinen äiti sekä adoptioäiti. Adolapsella ei ole äitipuolta.
- Älä kuvittele
Adoptiolapselle voi tulla äitipuoli yhtä hyvin kuin muillekin. Lapsen adoptoiminen ei estä avioeroja ja uusia kumppaneita enempää kuin lapsen synnyttäminenkään, päinvastoin. Ja kuulkaas, kyllä ainakin tällä äitipuolella on hyvinkin paljon valtaa omassa kodissaan ;). Siellä ei yksikään lapsi hypi nenälle, vaikka olisi itse paavin kakara.
- kaalikärpänen
Olli kyllä aika tympeä juttu. Mieleen jäi lause joka meni suunnilleen että ongelmat johtuvat yleensä uuden puolison huonosta itsetunnosta. Asiaa ei sen kummemmin käsitelty paitsi esittelemällä kuvauksia ongelmaisista ihmisistä. En epäile etteikö kuvatunkaltaisia "äitipuolia" löytyisi mutta sairaita ihmisiä osuu ydinperheen äideiksi tai lähivanhemmiksi ihan yhtälailla.
Mitä tulee itsetuntoon niin kyllä siihen liittyvät ongelmat kuuluvat elämään ja se on ihan normaalia. Kun suhteen arkeen kuuluu myös aiemman puolison kanssa hankitut lapset, niin totta kai oma paikka perheessa ja suvussa mietityttää, samoin ihan ulkopuolisten ihmisten mielipiteet saattavat satuttaa. Mutta toki terve ihminen käsittelee asian tietenkin ihan toisella tavalla kuin lapsia alistaen tai kiusaten. Jos ne tunteita kielletään tuntemasta niin ehkä ihmisestä silloin tulee juuri jutussa kuvatun kaltainen. Oli sitten perhemuoto mikä hyvänsä, edelleen.- 14+1
sama itselläkin jäi mieleen...tuo mielenkiintoinen yhteenveto: uuden kumppanin huono itsetunto => ongelmien aiheuttaja uusperheessä. Eikö olisi voitu ennemmin laajentaa tuota huonon itsetunnon pohdintaa - muihinkin perheenjäseniin ;)
- kkkkkooooo
Melko mielenkiintoista... Ainakin omalla kohdalla ja kautta rantain kuultuja tosielämän tarinoita, niin se huono itsetunto on yleensä sillä exällä... Tietysti voi olla kenellä vain, mutta jos pitäisi tehdä jonkinlaista tilastoa, niin eiköhän se useammin ole entisellä puolisolla, ei nykyisellä.
- tosi kuin vesi
kkkkkooooo kirjoitti:
Melko mielenkiintoista... Ainakin omalla kohdalla ja kautta rantain kuultuja tosielämän tarinoita, niin se huono itsetunto on yleensä sillä exällä... Tietysti voi olla kenellä vain, mutta jos pitäisi tehdä jonkinlaista tilastoa, niin eiköhän se useammin ole entisellä puolisolla, ei nykyisellä.
Ei, kyllä se on niillä uusikoilla, sillä exillähän on kaikki mitä voi olla, mutta uusikoilla ei ole uuden miehen kanssa yhtään mitään. Siitä se katkeruus kumpuaa, kun ollaan kateellisia että on toinen, tai kolmas...
- Selvennä?
tosi kuin vesi kirjoitti:
Ei, kyllä se on niillä uusikoilla, sillä exillähän on kaikki mitä voi olla, mutta uusikoilla ei ole uuden miehen kanssa yhtään mitään. Siitä se katkeruus kumpuaa, kun ollaan kateellisia että on toinen, tai kolmas...
Kuinka niin? Mitä eksällä on enemmän kuin esim. minulla mieheni kanssa?
Minä en ole toinen tai kolmas miehelleni, olen ainoa hänelle. Minulla on koti ja lapset mieheni kanssa. Mitä eksällä on siis enemmän mieheni kanssa kuin minulla? Sun "vesi" ei nyt ole kyllä kovinkaan selvää? - edel.
tosi kuin vesi kirjoitti:
Erikoinen näkemys... Olisi mukavaa, jos selventäisin miksi ajattelet näin, koska minun on hyvin vaikea tajuta ajatustasi. En saa siitä yhtään otetta.
Siis mitä exällä on miehen kanssa? Yhteiset lapset. Ok. Mutta niin on monella "uudellakin" vaimolla lapsia miehen kanssa. (Myös minulla.) Lisäksi nykyisellä puolisolla on miehen kanssa yhteinen koti, yhteinen elämä, yhteiset haaveet -ja ennen kaikkea rakkautta. Sitähän exän kanssa ei ollut, kun liitto päättyi eroon.
Minä olen exä entiselleni, ja "uusi vaimo" nykyiselleni. Olen siis molemmissa rooleissa. En kadehdi mihinkään suuntaan. Mieheni exä on aavistuksen säälittävä tapaus. Ei ole tehnyt elämällään mitään, halusi aikoinaan itse erota kun halusi elää nuoruutta uudelleen, ja sitten jälkikäteen tajusi että moka kävi. Mies ei exää enää todellakaan takaisin huolinut. Minä tulin kuvioihin vasta tämän jälkeen. Miehelläni on exänsä kanssa harmillisen riitaiset välit, mutta yrittävät jotenkin lasten asioista sopia. Miehen exä on niin kateellinen minulle, että keksii pientä kiusaa jatkuvasti. Hän on hieman pullukka kaupan kassa, itsetunto hukassa ja tupakka huulessa. Ei ole koskaan opiskellut, ei harrasta yhtään mitään, eikä kasvotkaan ole enää kauniina säilyneet. Toivon hänelle kaikkea hyvää, mutta ihan ensiksi hänen kannattaisi keskittyä miettimään, mikä hänet tekisi onnelliseksi. Tällä hetkellä hän luulee tulevansa onnelliseksi meidän kiusaamisesta.
Minulla on exäni kanssa etäiset mutta asialliset välit. Lasten asioista pystytään hyvin puhumaan. Exänikin on naimisissa. Heillä ei ole lapsia, eivätkä haluakaan. Elävät yli puolet kuukaudesta kahdestaan. Luovat uraa, bilettävät ja keskittyvät siihen miltä asiat näyttävät ulospäin. En ikinä haluaisi moista elämää, mutta kiva jos he viihtyvät. Ei ole syytä kateuteen siihenkään suuntaan.
Kaiken kaikkiaan en ymmärrä koko kateutta. Eikö jokainen voisi keskittyä omaan elämäänsä...
Ja mitä sen on väliä, onko ensimmäinen puoliso vai ei. Minä ainakin haluan olla se viimeinen, vanhuuden päiviin saakka.:) Minulle ainakaan exä ei ole yhtään mitään, mutta nykyinen on kaikkeani. - SDP:
edel. kirjoitti:
Erikoinen näkemys... Olisi mukavaa, jos selventäisin miksi ajattelet näin, koska minun on hyvin vaikea tajuta ajatustasi. En saa siitä yhtään otetta.
Siis mitä exällä on miehen kanssa? Yhteiset lapset. Ok. Mutta niin on monella "uudellakin" vaimolla lapsia miehen kanssa. (Myös minulla.) Lisäksi nykyisellä puolisolla on miehen kanssa yhteinen koti, yhteinen elämä, yhteiset haaveet -ja ennen kaikkea rakkautta. Sitähän exän kanssa ei ollut, kun liitto päättyi eroon.
Minä olen exä entiselleni, ja "uusi vaimo" nykyiselleni. Olen siis molemmissa rooleissa. En kadehdi mihinkään suuntaan. Mieheni exä on aavistuksen säälittävä tapaus. Ei ole tehnyt elämällään mitään, halusi aikoinaan itse erota kun halusi elää nuoruutta uudelleen, ja sitten jälkikäteen tajusi että moka kävi. Mies ei exää enää todellakaan takaisin huolinut. Minä tulin kuvioihin vasta tämän jälkeen. Miehelläni on exänsä kanssa harmillisen riitaiset välit, mutta yrittävät jotenkin lasten asioista sopia. Miehen exä on niin kateellinen minulle, että keksii pientä kiusaa jatkuvasti. Hän on hieman pullukka kaupan kassa, itsetunto hukassa ja tupakka huulessa. Ei ole koskaan opiskellut, ei harrasta yhtään mitään, eikä kasvotkaan ole enää kauniina säilyneet. Toivon hänelle kaikkea hyvää, mutta ihan ensiksi hänen kannattaisi keskittyä miettimään, mikä hänet tekisi onnelliseksi. Tällä hetkellä hän luulee tulevansa onnelliseksi meidän kiusaamisesta.
Minulla on exäni kanssa etäiset mutta asialliset välit. Lasten asioista pystytään hyvin puhumaan. Exänikin on naimisissa. Heillä ei ole lapsia, eivätkä haluakaan. Elävät yli puolet kuukaudesta kahdestaan. Luovat uraa, bilettävät ja keskittyvät siihen miltä asiat näyttävät ulospäin. En ikinä haluaisi moista elämää, mutta kiva jos he viihtyvät. Ei ole syytä kateuteen siihenkään suuntaan.
Kaiken kaikkiaan en ymmärrä koko kateutta. Eikö jokainen voisi keskittyä omaan elämäänsä...
Ja mitä sen on väliä, onko ensimmäinen puoliso vai ei. Minä ainakin haluan olla se viimeinen, vanhuuden päiviin saakka.:) Minulle ainakaan exä ei ole yhtään mitään, mutta nykyinen on kaikkeani.Miksi sinä halveksit työläisnaista? Meitä kaikkia tarvitaan tässä yhteiskunnassa.
Pulleus on jokaisen oma asia samoin tupakointi.
Kauneutensa/"rumuutensa" jokikinen perii vanhemmiltaan, eikä sille voi mitään jos on "rumaksi" syntynyt. Harrastukset on myös jokaisen oma asia.
Kiusaaminen ei tietenkään ole soveliasta, mutta et sinäkään niin hienosti puhu miehesi exästä. - Mietin, siis olen ol
SDP: kirjoitti:
Miksi sinä halveksit työläisnaista? Meitä kaikkia tarvitaan tässä yhteiskunnassa.
Pulleus on jokaisen oma asia samoin tupakointi.
Kauneutensa/"rumuutensa" jokikinen perii vanhemmiltaan, eikä sille voi mitään jos on "rumaksi" syntynyt. Harrastukset on myös jokaisen oma asia.
Kiusaaminen ei tietenkään ole soveliasta, mutta et sinäkään niin hienosti puhu miehesi exästä.Ulkonäöstään voi pitää huolta. Tietyt piirteet peritään, mutta liikunnalla ja oikeilla elintavoilla voi ylläpitää ja huoltaa ulkonäköään. Mikä on rumuutta, ihmisessä ei mikään, jokainen voi olla sisäisesti kaunis, mikä onkin tärkeintä. Moni antaa itsensä rupsahtaa. Ikäkin tekee tehtävänsä, huonon itsensä hoitamisen kyllä näkee ulospäin.
Miksi täytyy puhua hienosti ihmisestä joka tekee kiusaa? - edel.
Mietin, siis olen ol kirjoitti:
Ulkonäöstään voi pitää huolta. Tietyt piirteet peritään, mutta liikunnalla ja oikeilla elintavoilla voi ylläpitää ja huoltaa ulkonäköään. Mikä on rumuutta, ihmisessä ei mikään, jokainen voi olla sisäisesti kaunis, mikä onkin tärkeintä. Moni antaa itsensä rupsahtaa. Ikäkin tekee tehtävänsä, huonon itsensä hoitamisen kyllä näkee ulospäin.
Miksi täytyy puhua hienosti ihmisestä joka tekee kiusaa?Kiitos, kuka oletkaan.
Ei ollut tarkoitus puhua rumasti, vaan kertoa miten asiat ovat. Tiedän että tuolle miehen exälle on ulkonäkö ollut kaikki kaikessa nuorempana, mutta iän myötä sitten ei ole osannut siitä huolehtia. Hän ei ole liikkunut 10 vuoteen, syö noutoruokaa ja polttaa ainakin askin päivässä. Tuo nainen joka tapauksessa haukkuu ja arvostelee kaikkia muita. "Naurettavia pellejä" kaikki urheilua harrastavat jne. Kiroilee ja kulkee baariruusuja. Toki saa elää kuten haluaa, mutta jos hän eläisi niin että olisi onnellinen, hänen ei tarvitsisi koko ajan tehdä meille kiusaa. Hänen ei tarvitsisi kylillä haukkua minua, tai levittää valheita. Eikä hänen missään nimessä pitäisi nimitellä minua ja lastensa isää lapsille. Eikä hänen kuuluisi pyytää lapsia ottamaan minusta valokuvia ilman meikkiä, tai selvittämään paljonko painan, selvittämään paljonko meidän uusi telkkari maksoi, selvittämään onko minun vanhemmilla paljon rahaa tai omaisuutta tms. Ei oikein jaksais enää.
Olen myös vahvasti sitä mieltä, että tupakointi ei saisi olla jokaisen oma asia, etenkään kun perheesssä on lapsia.
- existä
Onko tullut mieleen että se uusikko (typerä sana) on usein myös exä.
Muuttuuko ihminen siis miehen tavattuaan jotenkin halvemmaksi ja vähemmän
viisaaksi juonittelevaksi naiseksi?
Usein se ex joka ei ole kenenkään uusikko alkaa päteä ja hankaloittaa exänsä
uutta suhdetta.Syitä voi jokainen arvailla.
Exä voi olla myös paha äiti siinä vaiheessa kun aletaan pelata lapsilla. - jaödkjfie
Uusikko on yleensä se katkera, monesti pilaa ja hankaloittaa lasten ja isän tapaamista, vaikkei tunnusta, niin uskon sen olevan näin.
Uusikko se pelaa miehen lasten kustannuksella, ja ei myönnä kun ei itsellä ole lapsia, niin ei osaa ajatella.- Lissuuuuuuu
Ymmärrä, uusikko on yleensä myös eksä. Mikä sinä olet? Katkera aina ja aina vaan ja miksi?
Koska me muut ollaan jatkettu elämää, sinä ryvet omassa paskassasi vuodesta toiseen ja YKSIN. Et ole kenenkään uusikko, vaan yksinäinen akan kuvatus...... - onnen ydin perhe
Lissuuuuuuu kirjoitti:
Ymmärrä, uusikko on yleensä myös eksä. Mikä sinä olet? Katkera aina ja aina vaan ja miksi?
Koska me muut ollaan jatkettu elämää, sinä ryvet omassa paskassasi vuodesta toiseen ja YKSIN. Et ole kenenkään uusikko, vaan yksinäinen akan kuvatus......Sinustakin huokuu katkeruus ja viha menneisyytesi takia, siksi et osaa käsitellä muidenkaan kertomuksia asiallisesti vaan huudat pahaa oloasi pois tällä tavoin.
Joo olemme olleet katkeria, siihen on kaikilla lupa kuin myös suruun, itkuun, nauruun iloon ym muihin tunteisiin. Joillekin vaan tunteiden ilmaiseminen on rankka paikka, kuinm yös sulle. Päällimäisenä sulla on viha ja katkeruus, siksi luulet että kaikki muutkin sitä ovat.
Kun meidän mies hylkäsi lapsensa täysin ulkopuolisen naikkosen takia, eikä jaksanut olla enää lastensa kanssa, kun oli tilaisuus lapsettomaan oloon ja täysinvapaseen elämään, ei ollut miehenkovin vaikea valita, lapst tailapseton naikkonen.
Mutta eipä aavistanutmies, mitä tulempan pitää, lapset ovat nyt isänsä hylänneet, eikä ole milloinkaan halunneet edes nähdä isän naisia tai emme halunneet että he tulisvat meille sotkemaan, siitä olemme kiitollisia että meillä kävi yhyvä tuuri siinä, että miestä hävetti, eikä kehdannut tuoda naisiaan meille, tisei että syy oli hänenja naistensa. Olisi omituista ellei olisi häntä hävettänyt.
Häpeä on myös tunne, jos et satu tietämään,
On hieno asia, että olemme säästyneet vieraan ihmisen haukuilta, eikä ole tarvinnut nähdämoisia olentoja meillä, lapsemmekin ovat kasvaneet rauhassa omassa kotona, ja tietävät nyt, mitä koskaan ei kannata omille läheisilleen tehdä, hylätä ja vaihtaa! - vbhmknm.ö
onnen ydin perhe kirjoitti:
Sinustakin huokuu katkeruus ja viha menneisyytesi takia, siksi et osaa käsitellä muidenkaan kertomuksia asiallisesti vaan huudat pahaa oloasi pois tällä tavoin.
Joo olemme olleet katkeria, siihen on kaikilla lupa kuin myös suruun, itkuun, nauruun iloon ym muihin tunteisiin. Joillekin vaan tunteiden ilmaiseminen on rankka paikka, kuinm yös sulle. Päällimäisenä sulla on viha ja katkeruus, siksi luulet että kaikki muutkin sitä ovat.
Kun meidän mies hylkäsi lapsensa täysin ulkopuolisen naikkosen takia, eikä jaksanut olla enää lastensa kanssa, kun oli tilaisuus lapsettomaan oloon ja täysinvapaseen elämään, ei ollut miehenkovin vaikea valita, lapst tailapseton naikkonen.
Mutta eipä aavistanutmies, mitä tulempan pitää, lapset ovat nyt isänsä hylänneet, eikä ole milloinkaan halunneet edes nähdä isän naisia tai emme halunneet että he tulisvat meille sotkemaan, siitä olemme kiitollisia että meillä kävi yhyvä tuuri siinä, että miestä hävetti, eikä kehdannut tuoda naisiaan meille, tisei että syy oli hänenja naistensa. Olisi omituista ellei olisi häntä hävettänyt.
On hieno asia, että olemme säästyneet vieraan ihmisen haukuilta, eikä ole tarvinnut nähdämoisia olentoja meillä, lapsemmekin ovat kasvaneet rauhassa omassa kotona, ja tietävät nyt, mitä koskaan ei kannata omille läheisilleen tehdä, hylätä ja vaihtaa!Kuole lissu kuole
- Lissuuuuuu
Sinustakin huokuu katkeruus ja viha menneisyytesi takia, siksi et osaa käsitellä muidenkaan kertomuksia asiallisesti vaan huudat pahaa oloasi pois tällä tavoin.
On hieno asia, että olemme säästyneet vieraan ihmisen haukuilta, eikä ole tarvinnut nähdämoisia olentoja meillä, lapsemmekin ovat kasvaneet rauhassa omassa kotona, ja tietävät nyt, mitä koskaan ei kannata omille läheisilleen tehdä, hylätä ja vaihtaa!Mikä katkeruus ja minkä menneisyyden takia? Minä olen onnellisessa avioliitossa miehen kanssa, jota rakastan ja joka rakastaa minua. Eikä minulla ole paha olla, päin vastoin, olen hyvin tyytyväinen elämääni.
Minä elän tätä hetkeä perheeni kanssa, en elä mennyttä. Enkä kaipaa ex-miestäni.
Minä en roiku menneisyydessäni ja itke täällä vuodesta toiseen, kuten sinä. Olet kyllä surkein ihminen mitä maa päällään kantaa Lissu.....
BTW, sinä et voi neuvoa toisia missään asiassa, vähiten kuinka "käsitellään toisten asioita" ...... - Voi voi sentään
On hieno asia, että olemme säästyneet vieraan ihmisen haukuilta, eikä ole tarvinnut nähdämoisia olentoja meillä, lapsemmekin ovat kasvaneet rauhassa omassa kotona, ja tietävät nyt, mitä koskaan ei kannata omille läheisilleen tehdä, hylätä ja vaihtaa!Sinä ryvet nilkkojasi myöten paskassa Lissu. Älä leiki mitään psykologia, kun ei susta siihen ole.
- aattelit sää
Lissuuuuuu kirjoitti:
Mikä katkeruus ja minkä menneisyyden takia? Minä olen onnellisessa avioliitossa miehen kanssa, jota rakastan ja joka rakastaa minua. Eikä minulla ole paha olla, päin vastoin, olen hyvin tyytyväinen elämääni.
Minä elän tätä hetkeä perheeni kanssa, en elä mennyttä. Enkä kaipaa ex-miestäni.
Minä en roiku menneisyydessäni ja itke täällä vuodesta toiseen, kuten sinä. Olet kyllä surkein ihminen mitä maa päällään kantaa Lissu.....
BTW, sinä et voi neuvoa toisia missään asiassa, vähiten kuinka "käsitellään toisten asioita" ......Kunnes heräsit yksin ja mietit, oispa mies ei tarvis maksaa yksin ruokalaskuja ja kapakkareissuja.
- Liiselotta on sekopä
aattelit sää kirjoitti:
Kunnes heräsit yksin ja mietit, oispa mies ei tarvis maksaa yksin ruokalaskuja ja kapakkareissuja.
Taisit nyt sekoittaa itsesi ja minut.
- ????????????????????
Ovat varmaan tutkimusta varten lukeneet tätä palstaa, ovat tulleet tulokseen uusikon heikosta itsetunnosta..
Sitähän täällä paasataan. Kuinka minä, uusi rouva, olen parempi,nuorempi,kauniimpi rikkaampi,minulla on paremmat lapset ja liibalaaba..
Entisen suhteen entiset lapset ovat kaikessa huonoja, exä on hullu,ruma lehmä,lapsen kasvatustaidoton.. MINÄ MINÄ MINÄ!- xfgjkbkm,.
Kuole lissu kuole
- ????????????????????
xfgjkbkm,. kirjoitti:
Kuole lissu kuole
Juuri tuota tarkoitin :D En kuole,tulen pysyttelemään näköpiirissäsi vielä sen 10 vuotta, mikäli jaksat äijääsi katsella. Ei auta parkuminen eikä mököttäminen, ei se armas miehesi tytärtään hylkää sen takia, että minua pelkäät :D
- lissu pois netistä !
???????????????????? kirjoitti:
Juuri tuota tarkoitin :D En kuole,tulen pysyttelemään näköpiirissäsi vielä sen 10 vuotta, mikäli jaksat äijääsi katsella. Ei auta parkuminen eikä mököttäminen, ei se armas miehesi tytärtään hylkää sen takia, että minua pelkäät :D
Sua ei pelkää kukaan, ainoastaan säälii ja inhoaa....mahdat olla itsestäsi helvetillisen ylpeä!
- buahahahahahahahahha
Kuka pelkää luuseria? Buahahahahahahahahaaaa
- minä sinä hän
Mitäs ne exät paasaa: mies rakastaa yhä vain minua, , minä vain merkitsen miehelle, minä olin eka,minä olen ainoa miehelle, minä olen ainut jonka suku hyväksyy, minä päätän kaikesta, minä määrään mitä exän luona tehdään, minulla on enemmän kuin uudella, MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ!
- ????????????????????
minä sinä hän kirjoitti:
Mitäs ne exät paasaa: mies rakastaa yhä vain minua, , minä vain merkitsen miehelle, minä olin eka,minä olen ainoa miehelle, minä olen ainut jonka suku hyväksyy, minä päätän kaikesta, minä määrään mitä exän luona tehdään, minulla on enemmän kuin uudella, MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ!
Niinhän sinä luulet. Minä en rakasta exääni, eikä exäni rakasta ketään muuta kuin itseään. SIKSI sinulla on paha olla, eikä siksi,että minä olen olemassa. Eikä minua tarvitse sääliä, elän omaa eläämääni sellaisena kuin se on, hyvää elämää.
En tarvitse miestä siihen,että tuntisin itseni enemmän naiseksi. En entistä enkä nykyistä.
Pidä sinä kynsin hampain kiinni siitä miehestä, mikä nyt sinusta on tosi naisen tehnyt, ylempiarvoisen arvostelemaan entisiä.
Kun teidän suurimman osan kirjoituksia lukee, kiittää onneansa siitä, miten hyvin on asiat. Jos tulen miehen exän kanssa toimeen, miehen lapsi on kiva, oman exän kanssa homma toimii, niin sillä kitisevällä pikkuprinsessalla jota exän uudeksi sanotaan, ole merkitystä.. Katsoo vaan omaan pikku napaan, eikä syytä muita siitä, että on elämä menossa päin helvettiä :D - lissu pois netistä
Niinhän sinä luulet. Minä en rakasta exääni, eikä exäni rakasta ketään muuta kuin itseään. SIKSI sinulla on paha olla, eikä siksi,että minä olen olemassa. Eikä minua tarvitse sääliä, elän omaa eläämääni sellaisena kuin se on, hyvää elämää.
En tarvitse miestä siihen,että tuntisin itseni enemmän naiseksi. En entistä enkä nykyistä.
Pidä sinä kynsin hampain kiinni siitä miehestä, mikä nyt sinusta on tosi naisen tehnyt, ylempiarvoisen arvostelemaan entisiä.
Kun teidän suurimman osan kirjoituksia lukee, kiittää onneansa siitä, miten hyvin on asiat. Jos tulen miehen exän kanssa toimeen, miehen lapsi on kiva, oman exän kanssa homma toimii, niin sillä kitisevällä pikkuprinsessalla jota exän uudeksi sanotaan, ole merkitystä.. Katsoo vaan omaan pikku napaan, eikä syytä muita siitä, että on elämä menossa päin helvettiä :DOnnellinen ihminen ei syydä tuollaista paskaa tänne vuodesta toiseen....olet helvetillisen onneton, teet sen selväksi kirjoituksillasi.
Oikein helvetin yksinäistä pääsiäistä sulle! Tukehdu ihmisenkaipuuseen, kun me nautitaan perheiden kanssa yhdessäolosta. - tfugybjlm,.
Kun teidän suurimman osan kirjoituksia lukee, kiittää onneansa siitä, miten hyvin on asiat. Jos tulen miehen exän kanssa toimeen, miehen lapsi on kiva, oman exän kanssa homma toimii, niin sillä kitisevällä pikkuprinsessalla jota exän uudeksi sanotaan, ole merkitystä.. Katsoo vaan omaan pikku napaan, eikä syytä muita siitä, että on elämä menossa päin helvettiä :DMistäs sä tiedät ketä exsi rakastaa, sehän saattoi vihdoin löytää ihmisen jota rakastaa, ja jonka kanssa kokea uskomatonta intohimoa....toisin kun sun kanssa.
- ????????????????????
tfugybjlm,. kirjoitti:
Mistäs sä tiedät ketä exsi rakastaa, sehän saattoi vihdoin löytää ihmisen jota rakastaa, ja jonka kanssa kokea uskomatonta intohimoa....toisin kun sun kanssa.
Jos rakastaisi,ei hän uutta naistansa pettäisi. Sitähän täällä paasataan,että väliin ei pääse kukaan,jos liitto on onnellinen. Ja siinä taas minulla ei ole mitään tekemistä,siinäpähän vinkuu suttura :D
- fgcjbhnm ,
Jos rakastaisi,ei hän uutta naistansa pettäisi. Sitähän täällä paasataan,että väliin ei pääse kukaan,jos liitto on onnellinen. Ja siinä taas minulla ei ole mitään tekemistä,siinäpähän vinkuu suttura :D
Mistäs sä tiedät että pettää, säkö sille pillua annat....tuskin sua kukaan nai, edes maksusta!
Koita jo pelle tajuta että parempaan vaihtoi, etkä se kelpaa kun pultsareittein kiertopalkinnoksi. - ????????????????????
fgcjbhnm , kirjoitti:
Mistäs sä tiedät että pettää, säkö sille pillua annat....tuskin sua kukaan nai, edes maksusta!
Koita jo pelle tajuta että parempaan vaihtoi, etkä se kelpaa kun pultsareittein kiertopalkinnoksi.Ikävä tuottaa pettymys,mutta eroaminen ei tee naisesta epäkelpoa löytämään uutta parisuhdetta. Tuo on juuri sitä säälittävää itsetunnon nostatusta,mistä kirjoitin. Kun MINULLA on mies, niin kaikki on hyvin.
Kannattaa käydä joku itsetuntokurssi, ettei käy huonosti jos ero tulee, on vaikeaa jatkaa elämäänsä jos koko minäkuva rakentuu sen puolison varaan ja siihen, että on parempi kuin joku ex.
Minä tiedän, että pettää,koska ex kertoi. Hänellä on krooninen tapa pettää, eikä kukaan hänen naisistaan ole ollut poikkeus.
Ja jos minua ei kukaan huoli, niin kuinka minulla kuitenkin on mies,miehen ex ja miehen tytär, joiden kanssa tullaan toimeen, kuten tulla aikaisemmin kirjoitin?
Ai niin, tietenkään se ei voi olla totta, koska en moiti exiä enkä lapsia, vaan naurettavan pikkusieluisten uusrouvien tai sellaisiksi haluavien epäkypsiä kirjoituksia..
- peruutusvaihde pääll
Monella täällä on todella paha olla. Johtuuko se siitä että on mennyt jonkun parin väliin, vai johtuuko se siitä, että on rikkonut jonkun lapsiperheen. Vai mistä se johtuu? Monesti se omatunto soi liian myöhään, ja alkaa ajatteleen, että ei plisi pitänyt.
Mutta niihnän se on, että kaikille ei ole suotu järkeä ajatella asioita toisten kannalta, vaan olla erittäin itsekkäitä ihmisiä.
Minusta kaikkien pitäisi kunnioittaa perheitä ja miettiä omaa roolia ja pysyä kaukana varatuista miehistä. Se rikkoo enemmän kuin antaa, ei ole kiva lapsille kasvaa isättömänä, he kaikki tarvitsevat isää, kuin isä lapsiaan. Mutta niinpä, kaikilla ei ole ajattelun aakkosia.- lissu lepositeisiin
Voi by-hyy kun lissulla ei oo enään ketään kuka rakastaisi, ottaisi syliin ja pitäisi hyvänä. No ei ole ihme! Kuka tuollaista mielenvikaista kusipäätä katselisikaan. Mies pelastautui ja löysi onnen toisen naisen kanssa. Kostoksi tästä, lissu käytti lapsia häikäilemättömästi kostaakseen exlleen, haukkui isää, valehteli, manipuloi. Mutta minä uskon karmaan, vielä tulevat lapset kysymään miksi äiti teki mitä teki, miksi valehteli ja esti tapaamasta isää.
Vielä löydät kaiken sen opaskan edestäsi mitä nyt kylvät ympärillesi.
Ahdistaako yksinäinen viikonloppu...no voi voi kun säälittää...NOOOOTTTT! - mämmämämmäääää
lissu lepositeisiin kirjoitti:
Voi by-hyy kun lissulla ei oo enään ketään kuka rakastaisi, ottaisi syliin ja pitäisi hyvänä. No ei ole ihme! Kuka tuollaista mielenvikaista kusipäätä katselisikaan. Mies pelastautui ja löysi onnen toisen naisen kanssa. Kostoksi tästä, lissu käytti lapsia häikäilemättömästi kostaakseen exlleen, haukkui isää, valehteli, manipuloi. Mutta minä uskon karmaan, vielä tulevat lapset kysymään miksi äiti teki mitä teki, miksi valehteli ja esti tapaamasta isää.
Vielä löydät kaiken sen opaskan edestäsi mitä nyt kylvät ympärillesi.
Ahdistaako yksinäinen viikonloppu...no voi voi kun säälittää...NOOOOTTTT!Kyllä sulla on vaikeeta! Oletko miettinyt, että sille voisi tehdä jotain?
Sulla ei oo oikeesti mitään asiaa ja kirjotettavaa, kunhan haukut kaikkien kirjoitukset täällä ja lissuttelet joka ainoan ihmisen. Olet pahempi kuin tämä ns lissu!
Jos ei ole sanomista, ei kannata haukkua muiden kirjoituksia, se tekee todella typerän vaikutelman. Syö ihminen mämmiä nyt, se rauhoittaa. - rtuyikhujknm,l.
mämmämämmäääää kirjoitti:
Kyllä sulla on vaikeeta! Oletko miettinyt, että sille voisi tehdä jotain?
Sulla ei oo oikeesti mitään asiaa ja kirjotettavaa, kunhan haukut kaikkien kirjoitukset täällä ja lissuttelet joka ainoan ihmisen. Olet pahempi kuin tämä ns lissu!
Jos ei ole sanomista, ei kannata haukkua muiden kirjoituksia, se tekee todella typerän vaikutelman. Syö ihminen mämmiä nyt, se rauhoittaa.Tukehdu lissu yksinäisyyteen....by-hyyyyy kun oot surkee, idiootti !
- ihme eukko
mämmämämmäääää kirjoitti:
Kyllä sulla on vaikeeta! Oletko miettinyt, että sille voisi tehdä jotain?
Jos ei ole sanomista, ei kannata haukkua muiden kirjoituksia, se tekee todella typerän vaikutelman. Syö ihminen mämmiä nyt, se rauhoittaa.olet sinä ihme masokisti, sinut ja ainoostaan sinut haukutaan täällä menentullen ja aiheesta, mutta sinä roikut täällä vaan haukuttavana, taidat nauttia siitä kun sua mollataan olet saa'''nan tyhmä....
- näin meillä tehdään
ihme eukko kirjoitti:
olet sinä ihme masokisti, sinut ja ainoostaan sinut haukutaan täällä menentullen ja aiheesta, mutta sinä roikut täällä vaan haukuttavana, taidat nauttia siitä kun sua mollataan olet saa'''nan tyhmä....
En minä niistä välitä, sillä eihän se ole kuin epvarmuutta ja pahaa oloa heiltä joilla on noin mustat mietteet. Minä kerron omista asioista ja toivon että ne antaa ajattelemisen aiheita, että vaihtoehtojakin on, ei pidä mennä sakin mukana.
Nuo haukkumiset vaan innoittaa minua kertomaan omia mielipiteitä ja puhumaan kipeistä asioista, millä tavion minä koen asiat.
Ihan kiva kun tulee palautetta ja muiden näkemyksiä.
Mua ei haittaa haukut, vaikka josku tuntuu että ihmiset haukkuu vastoin tietämystä, ei kukaan voi tietää mun asioita, mutta luulevat tietävänsä ja haukut perustuu kuvitelmiin, ja asioihin, ei minuun itseeni. En ota sitä henkilökohtaisesti, vaan rakentavasti, vaikka omia mielipiteitä ja asioita miten teen, en ota vakavsti, teen omalla tyylillä ja olen siihen tyytyväinen.
Usein vaan hymyilen näille purkauksille, ei sen enempää, pian ne unohtuu. - oletko tyhmä/sairas?
näin meillä tehdään kirjoitti:
En minä niistä välitä, sillä eihän se ole kuin epvarmuutta ja pahaa oloa heiltä joilla on noin mustat mietteet. Minä kerron omista asioista ja toivon että ne antaa ajattelemisen aiheita, että vaihtoehtojakin on, ei pidä mennä sakin mukana.
Nuo haukkumiset vaan innoittaa minua kertomaan omia mielipiteitä ja puhumaan kipeistä asioista, millä tavion minä koen asiat.
Ihan kiva kun tulee palautetta ja muiden näkemyksiä.
Mua ei haittaa haukut, vaikka josku tuntuu että ihmiset haukkuu vastoin tietämystä, ei kukaan voi tietää mun asioita, mutta luulevat tietävänsä ja haukut perustuu kuvitelmiin, ja asioihin, ei minuun itseeni. En ota sitä henkilökohtaisesti, vaan rakentavasti, vaikka omia mielipiteitä ja asioita miten teen, en ota vakavsti, teen omalla tyylillä ja olen siihen tyytyväinen.
Usein vaan hymyilen näille purkauksille, ei sen enempää, pian ne unohtuu.Noi sun mielipiteet on ihan per::::tä ei kukaan täysjärkinen ota niistä opiksi.
Itseppä annat aiheen haukkumiseen, eikä sua vastoin tietämystä haukuta, vaan sun hulluista jutuistasi, vai valehteltko ja kerrot täällä satuja ja kuiteski teet elämässäsi toisin sitä ei tiedetä.
Kun sanot, että me luullaan tietävämme,ja kuvittelemme, niin sitte lätiset ihan puutaheinää ja ärsytät tahallasi muita.
Tuolaanen paskan jauhaminen on sitte ihan turhaa ajan haaskautta.
Taidat todella olla mieleltäsi sairas.
Mikä sinä sitte todellisuudessa olet lintu vai kala? Sairas olet jokatapauksessa.
Ostin kyseisen lehden juurikin kyseisen otsikon vuoksi, ja täytyy sanoa, että jutussa ei ollut järkeä. Asioissa on aina 2 puolta, ja artikkelissa oli kuunneltu lähinnä vain yhtä. Ja kaikki uusperheiden ongelmat laitettiin äitipuolten syyksi, kuin se olisi itsestäänselvyys.
Minä asun miehen kanssa, jolla on edellisestä avoliitostaan 2 lasta. Jo suhteemme alkuajoista miehen ex teki elämästämme hankalaa, ja yrittää kaikin voimin tehdä sitä tänäkin päivänä. Miehen lapsista minulla ei ole pahaa sanottavaa, vaikka ovatkin katkeran äitinsä käskystä tehneet kaikkea vähemmän mukavaa (ja lapsia kun ovat, ovat jopa avoimesti kertoneet että äiti käski tehdä/sanoa näin). Ymmärrän, että lapsiraukat ovat vain joutuneet äidin kieroon peliin pelinappuloiksi, ja vaikka inhoankin äitiään, en tunne inhoa lapsia kohtaan.
Suorastaan ala-arvoinen oli lehden artikkeli. Se mollasi ja leimasi äitipuolet pahoiksi ihmisiksi, jotka huonon itsetunnon vuoksi tekevät uusperheistä hankalia. Tämä on ehkä vain puoli totuutta. Meidän perheen kohdalla tämä ei päde. Ainoa, joka on tehnyt tästä hankalaa, on lasten äiti, jonka ainoa elämäntehtävä tuntuu olevan perheemme hajottaminen ja minun ja mieheni mustamaalaaminen. Ja täytyy sanoa, että itsetunto-ongelmista en ole kyllä tässä suhteessa kärsinyt. Minä en tunne mustasukkaisuutta lapsia kohtaan, koska aikuisena ihmisenä ymmärrän, että miehen suhde lapsiinsa ja elämänkumppaniinsa ovat erilaiset, mutta kumpikaan ei ole kummaltakaan pois.- kolmas on syyllinen
Monessa taas on nyksät tehneet miehen lasten ja exän elämästä erittäin hankalaa. En jaksa siis ymmärtää, miksi nyksät kostaa omat ongelmat miehen lasten niskaan.
Onhan se kumma että tullaan onnellisen perheen väliin ja rikotaan lasten perhe, eikä sitten myönnetä että vika on siinä väliintulijassa.
Suuressa osin se kolmas on syyllinen kun perheet hajoo.
Kuten sinäkin syyllistät vain mihen lapsia ja exää, mutta ei puhu omasta osuudesta yhtään mitään. Miksi? Ei kukaan voi yksin riidellä, mutta täällä se menee niin, ettei uusikot myönnä. - Uusperhee ainut äiti
Kirjoitat kuin meidän perheestä. Meilläkin ongelmainen mieheni eksä on aiheuttanut monta harmia ja mielipahaa omille lapsilleen (ja tietysti ex-miehelleen myös) pelkästään kostonhalusta ja katkeruudesta.
On mm. evännyt lasten pääsyn meidän mukaan matkalle viime tipassa. Mm. kun me suunnittelimme yhteistä kotimaan matkaan lasten kanssa ja heille kerroimme asiasta ja matka oli varattu, eksä keksi viedä lapset mummolaan "ku ei olla siellä pitkään aikaan yhdeesä käyty". Vuus lasten mielipahasta, mutta me muut menimme reissuun koska se oli jo varattu. Lapset tästäkin kärsi ei me uusperheen aikuista. Ja eksät ku vain ajattelevat lasten parasta.....
Millä Lissu puolustat juuri tätä eksän tekemää asiaa? Oliko sinusta reilua ja oikein lapsia kohtaan? - Edellinen
Uusperhee ainut äiti kirjoitti:
Kirjoitat kuin meidän perheestä. Meilläkin ongelmainen mieheni eksä on aiheuttanut monta harmia ja mielipahaa omille lapsilleen (ja tietysti ex-miehelleen myös) pelkästään kostonhalusta ja katkeruudesta.
On mm. evännyt lasten pääsyn meidän mukaan matkalle viime tipassa. Mm. kun me suunnittelimme yhteistä kotimaan matkaan lasten kanssa ja heille kerroimme asiasta ja matka oli varattu, eksä keksi viedä lapset mummolaan "ku ei olla siellä pitkään aikaan yhdeesä käyty". Vuus lasten mielipahasta, mutta me muut menimme reissuun koska se oli jo varattu. Lapset tästäkin kärsi ei me uusperheen aikuista. Ja eksät ku vain ajattelevat lasten parasta.....
Millä Lissu puolustat juuri tätä eksän tekemää asiaa? Oliko sinusta reilua ja oikein lapsia kohtaan?Anteeksi virheet, siis : yhdessä, viis ja aikuiset ;DD
- ydinpehreen äiti
Millä Lissu puolustat juuri tätä eksän tekemää asiaa? Oliko sinusta reilua ja oikein lapsia kohtaan?Ei mullekkaan olisi tullut ikinä mieleen, että olisin laskenut omat lapset isän ja naisten kanssa johnkin reissuun keskenään, ei ikinä! En edes luottanut siihen, että lapset tapailisivat isännaisia tai että naikkoset tulisi meille tai me menisimme sinne! Emme halunneet olla perheenrikkojienkanssa missään tekemisissä.
Niinpaljon me lapsiamme rakastamme että emme suo heille uusia ongelmia vieraiden ja ulkopuolisten naisten aiheuttamina, sen ex mieskin myönsi että hänen naiset ei ole hyvää seuraa lapsillemme.
Mihin me tarvitsemme miehen naisia? Emme mihinkään. Lapsetkin ovat onnellisempia, kun kukaan ei häiriköi tai hauku meitä ja aiheuta ongelmia. Vaikka isää ei näe, mutta tärkeintä on se ettei ulkopuoliset ihmiset pääse kiusaamaan lapsiamme millään muotoa, sitä emme ole sallineet. - lissu on tyhmä
kolmas on syyllinen kirjoitti:
Monessa taas on nyksät tehneet miehen lasten ja exän elämästä erittäin hankalaa. En jaksa siis ymmärtää, miksi nyksät kostaa omat ongelmat miehen lasten niskaan.
Onhan se kumma että tullaan onnellisen perheen väliin ja rikotaan lasten perhe, eikä sitten myönnetä että vika on siinä väliintulijassa.
Kuten sinäkin syyllistät vain mihen lapsia ja exää, mutta ei puhu omasta osuudesta yhtään mitään. Miksi? Ei kukaan voi yksin riidellä, mutta täällä se menee niin, ettei uusikot myönnä.sinä ite rikoit" lastesi perheen".tolla hulluudellasi.
- ydinpommi.
ydinpehreen äiti kirjoitti:
Ei mullekkaan olisi tullut ikinä mieleen, että olisin laskenut omat lapset isän ja naisten kanssa johnkin reissuun keskenään, ei ikinä! En edes luottanut siihen, että lapset tapailisivat isännaisia tai että naikkoset tulisi meille tai me menisimme sinne! Emme halunneet olla perheenrikkojienkanssa missään tekemisissä.
Niinpaljon me lapsiamme rakastamme että emme suo heille uusia ongelmia vieraiden ja ulkopuolisten naisten aiheuttamina, sen ex mieskin myönsi että hänen naiset ei ole hyvää seuraa lapsillemme.
Mihin me tarvitsemme miehen naisia? Emme mihinkään. Lapsetkin ovat onnellisempia, kun kukaan ei häiriköi tai hauku meitä ja aiheuta ongelmia. Vaikka isää ei näe, mutta tärkeintä on se ettei ulkopuoliset ihmiset pääse kiusaamaan lapsiamme millään muotoa, sitä emme ole sallineet.just ja naikkoset vei hyvän isän, joka hylkäsi lapsensa ja sinut , ja voi kuinka teitä haukutaan, kuis täällä sit jaksat olla kiusattavana ja haukuttavana??????????????aaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuu....voi mikä itku ja parku jota kestää maailman tappiin....tyhmää.
- Uusperheen ainut äit
ydinpehreen äiti kirjoitti:
Ei mullekkaan olisi tullut ikinä mieleen, että olisin laskenut omat lapset isän ja naisten kanssa johnkin reissuun keskenään, ei ikinä! En edes luottanut siihen, että lapset tapailisivat isännaisia tai että naikkoset tulisi meille tai me menisimme sinne! Emme halunneet olla perheenrikkojienkanssa missään tekemisissä.
Mihin me tarvitsemme miehen naisia? Emme mihinkään. Lapsetkin ovat onnellisempia, kun kukaan ei häiriköi tai hauku meitä ja aiheuta ongelmia. Vaikka isää ei näe, mutta tärkeintä on se ettei ulkopuoliset ihmiset pääse kiusaamaan lapsiamme millään muotoa, sitä emme ole sallineet.Mutta kun fakta on se että, meillä lapset tapaavat isäänsä säännöllisesti ja viettävät aikaansa meidän kodissa paljon. Minä olen heille tuttu isän puoliso jo monen vuoden ajalta.
Kyse ei ollut nyt sinun tavastasi toimia. Vaan kysyin että oliko äidiltä reilusti tehty? Voistko vastata tähän, ilman yhtään naikkostelua. - oli reilua oli
Uusperheen ainut äit kirjoitti:
Mutta kun fakta on se että, meillä lapset tapaavat isäänsä säännöllisesti ja viettävät aikaansa meidän kodissa paljon. Minä olen heille tuttu isän puoliso jo monen vuoden ajalta.
Kyse ei ollut nyt sinun tavastasi toimia. Vaan kysyin että oliko äidiltä reilusti tehty? Voistko vastata tähän, ilman yhtään naikkostelua.Kyllä varmaan, se oli hänen näkemys ja tapa toimia kun kyseessä omat lapset, ei siinä sinun mielipidettä tarvi kysyä.
Sinun kuuluu toimia niinkuin äiti haluaa, omien lasten asiat on äidin päätettävissä. - heil lissu
oli reilua oli kirjoitti:
Kyllä varmaan, se oli hänen näkemys ja tapa toimia kun kyseessä omat lapset, ei siinä sinun mielipidettä tarvi kysyä.
Sinun kuuluu toimia niinkuin äiti haluaa, omien lasten asiat on äidin päätettävissä.Natsi olet
kolmas on syyllinen kirjoitti:
Kuten sinäkin syyllistät vain mihen lapsia ja exää, mutta ei puhu omasta osuudesta yhtään mitään. Miksi? Ei kukaan voi yksin riidellä, mutta täällä se menee niin, ettei uusikot myönnä.Sinäpäs se syydät taas noita perheenrikkoja-syytöksiäsi. Sinun mielestäsi ilmeisesti on absoluuttinen totuus että KAIKKI uusperheen äidit ovat perheenrikkojia?
No, en ole rikkonut kenenkään perhettä. Mieheni oli ollut ex-avopuolisostaan erossa jo vuosia kun tapasimme ensimmäisen kerran. Millä tavoin minä siis olen perheenrikkoja? Ei miehellä ollut aikomusta palata yhteen exänsä kanssa, joka heidän yhdessä ollessaan petti miestäni useaan kertaan.
Ja miten minä syyllistän lapsia? Juurihan minä kerroin, että minulla ei ole mitään pahaa sanottavana miehen lapsista. Ei, vaikka ovat äitinsä käskystä tehneet välillä vähemmän mukavia asioita. Mutta eihän se ole minun syy, että lasten äiti käyttää lapsiaan pelinappuloina ja yrittää manipuloida heitä. Olen siitä surullinen ja pahoillani lasten puolesta, mutta ei se ole minun vikani, että lasten äiti haluaa tehdä kiusaa.
Lasten äitiä voin syyllistää ongelmista, koska jos hän ei niitä ongelmia yrittäisi kaikin tavoin aiheuttaa, meillä olisi kaikki hyvin.
Miehen ex on tehnyt kiusaa todella törkeilläkin tavoilla, mutta ei itse hoksaa tekevänsä itsestään vain säälittävän. Onko sinun mielestäsi sitten normaalia ja hyväksyttävää, että lasten äiti tekee kiusaa? Hän manipuloi lapsia, levittelee perättömiä juoruja minusta ja omien lastensa isästä (!!), solvaa ja haukkuu myös lasten kuullen, ei pidä kiinni sopimuksista (ja näissä tapauksessa ne ovat yleensä ne lapset, jotka joutuvat ikävään välikäteen ja pahoittavat mielensä), ja alentuipa jopa suhteemme alkuaikoina nostamaan perättömiä syytteitä.
Jos miehen ex kykenisi käyttäytymään asiallisesti ja aikuismaisesti, elämä voisi kaikkien kohdalla sujua normaalisti. Lapsetkin joutuvat hänen vuokseen kärsimään, koska lapsi on lojaali molemmille vanhemmilleen, ja on varmasti pienille kamalaa kuunnella, kun äiti haukkuu isää ja huorittelee tämän uutta puolisoa.
Onko se sinun mielestäsi oikein? Mitä minä olen mielestäsi tehnyt väärin? En ole lähtenyt mukaan exän mielipuolisiin juttuihin, emme ole alentuneet häntä solvaamaan lasten kuullen, yritämme parhaamme mukaan elää perheenä ja antaa lasten olla lapsia.
Olen mieheni kanssa avioliitossa ja meillä on myös yhteisiä lapsia. Kaikki lapset meidän perheessä ovat yhtä tärkeitä ja arvokkaita. Etkö jopa sinä voi myöntää, että miehen exän olisi aika keskittää energiansa oman elämänsä rakentamiseen eikä entisen miehensä perheen rikkomiseen, etenkin kun lapsetkin siinä kärsivät? Ja nimenomaan se perheenrikkoja on tässä tapauksessa miehen ex, en minä. - ANNABELLA
Kyllä varmaan, se oli hänen näkemys ja tapa toimia kun kyseessä omat lapset, ei siinä sinun mielipidettä tarvi kysyä.
Sinun kuuluu toimia niinkuin äiti haluaa, omien lasten asiat on äidin päätettävissä.MENE HOITOON!
- meille ei naikkoset
Millä Lissu puolustat juuri tätä eksän tekemää asiaa? Oliko sinusta reilua ja oikein lapsia kohtaan?Meillä taas miehen uusio on aiheuttanut sen, ettei lapset ja isä ole voineet tapailla ja isä on lapsensa jättänyt. Muuten ei mies olisi lapsiaanjättänyt lellei kukaan olisi siihen yllyttänyt ja vaatinut, oli tosi kiva isä lapsille aikanaan, mutta muuttui heti kun löytyi sukanpesijä ja yksinäisyyden poistaja.
Lapset olisivat halunneet nähdä isää ilman että kukaan ulkopuolinen ihminen tulisi siihen utelemaan ja häiriköimään isän ja lasten aikaa, mutta aina olisi tuo nainen tunkenut siihen, joten lapset sanoi että ei onnistu, ja olin samaa mieltä ettei meidän tarvi siihen suostua.
Siihen jäi isän ja lasten nkemiset, kun joku vieras säätää miehen elämää, eikäm ies uskalla tehdä omia ratkaisujaan.
Tottkai lapset olivat pahoillaan, mutta eivät halunneet nähdä isän naisia jotka rikkoi perheemme törkeällä tavalla, ja siitä mies nyt maksaa kovan hinnan.
Mutta saapa tuntea itsekin, mitlä tuntuu kun lheiset hylkää. Sitä saa mitä tilaa. - Uusperheen ainut äit
Sinun kuuluu toimia niinkuin äiti haluaa, omien lasten asiat on äidin päätettävissä.Minun ei kuulut toimia niin kuin ex/äiti haluaa, vaan minä toimin niinkuin meidän perheelle on hyvä. Meidän perheessä päättävät arjen ja juhlan asioista me aikuiset, mutta ei exät.
Meidän perheeseen kuuluvat myös mieheni lapset.
Sinusta oli siis reilua äidiltä, että aiheutti mielipahaa omille lapsilleen, kun ei sallinut heidän lähteä meidän kanssa matkalle. Minusta ei ollut reilua, vaan sydämetöntä häneltä.
Ja onhan lasten isäkin päätösvaltainen omein lastensa suhteen.
Me teimme matkan, minä, mieheni ja minun lapset, mieheni lapset olivat hyvin surullisia asian tiimoilta pitkään. Meillä oli mukava reissu ja olisi ollut mukavaa että miehenikin lapset olisivat siihen voineet osallistua. - Buahahahahahahaaaaa
meille ei naikkoset kirjoitti:
Meillä taas miehen uusio on aiheuttanut sen, ettei lapset ja isä ole voineet tapailla ja isä on lapsensa jättänyt. Muuten ei mies olisi lapsiaanjättänyt lellei kukaan olisi siihen yllyttänyt ja vaatinut, oli tosi kiva isä lapsille aikanaan, mutta muuttui heti kun löytyi sukanpesijä ja yksinäisyyden poistaja.
Lapset olisivat halunneet nähdä isää ilman että kukaan ulkopuolinen ihminen tulisi siihen utelemaan ja häiriköimään isän ja lasten aikaa, mutta aina olisi tuo nainen tunkenut siihen, joten lapset sanoi että ei onnistu, ja olin samaa mieltä ettei meidän tarvi siihen suostua.
Siihen jäi isän ja lasten nkemiset, kun joku vieras säätää miehen elämää, eikäm ies uskalla tehdä omia ratkaisujaan.
Tottkai lapset olivat pahoillaan, mutta eivät halunneet nähdä isän naisia jotka rikkoi perheemme törkeällä tavalla, ja siitä mies nyt maksaa kovan hinnan.
Mutta saapa tuntea itsekin, mitlä tuntuu kun lheiset hylkää. Sitä saa mitä tilaa.Väärin Lissu, sinä olet aiheuttanut sen etteivät lapset ja isä voi tavata.
- pidä itsestäsi huolt
Buahahahahahahaaaaa kirjoitti:
Väärin Lissu, sinä olet aiheuttanut sen etteivät lapset ja isä voi tavata.
Sie oot ihana, halaan sua.. mutta kyllä se siitä, sun paha olo senkun jatkuu ja jatkuu. Onneksi on nyt pitkä vapaa, voit levätä ja olla rennosti.
Katsos et voi tietää mitä meidän perhe ajattelee tai tekee, mutta sitli luulet tietäväsi, ja se ei ole oikein fiksua ajattelutapaa.
Jos ei oo muuta sanottavaa kuin haukkua kaikki lissuksi, niin sulla ei voi olla kaikki kotona. Mieti sitä, mutta ymmärrän sua että ongelmia sulla on. Heh.. jotkut vaan ei käsitä aikuisten asioita. - päästä itses tuskist
pidä itsestäsi huolt kirjoitti:
Sie oot ihana, halaan sua.. mutta kyllä se siitä, sun paha olo senkun jatkuu ja jatkuu. Onneksi on nyt pitkä vapaa, voit levätä ja olla rennosti.
Katsos et voi tietää mitä meidän perhe ajattelee tai tekee, mutta sitli luulet tietäväsi, ja se ei ole oikein fiksua ajattelutapaa.
Jos ei oo muuta sanottavaa kuin haukkua kaikki lissuksi, niin sulla ei voi olla kaikki kotona. Mieti sitä, mutta ymmärrän sua että ongelmia sulla on. Heh.. jotkut vaan ei käsitä aikuisten asioita.Itsehän kirjoitat ettet anna tavata----pahoja noi sun harhat...eihän sulla ole edes lapsia, ei perhettä, yksin olet raukka..
- emme tarvi katkeria
päästä itses tuskist kirjoitti:
Itsehän kirjoitat ettet anna tavata----pahoja noi sun harhat...eihän sulla ole edes lapsia, ei perhettä, yksin olet raukka..
No en tietenkään annata vieraiden ihmisten tulle meille häriköimään ja sotkemaan ja kiusaamaan meitä. Me emme ole heitä elämäämme etsineet, joten miksi meidän pitäisi kärsiä heidän ongelmista ja häiriköinnistä omassa kodissame? Lapsetkin pienenä aina pelkäsi koska isän naikkoset tulee meille haukkumaan, mutta onneksi mies opiti naiset piilossa, ei tullu ei. Miksi olisi tulleet?
Jos kerran rikkoi perheen ja halusi isän pois lapsilta, niin mitä vielä halusi, meille asumaan vai, heh... no ei onnistu, meillä ei vieraita ulkopuolisia naisia suvaita, varsinkaan lasten lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse924706Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133892Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2023758Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791318- 1301202
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1591173- 531075
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924