Tilanne tämä: Tarvitsen passikuvat, omistan (hyvän) kameran, haluan ottaa/ otan vaatimukset täyttävän kuvan.
En omista/osta tulostinta, vaan käytän valokuvia tulostavaa liikettä. Mutta pienin löytämäni kuvakoko tulosteissa on ns. kymppikuva. Ja sehän ei passikuvaksi käy.
Onko joku löytänyt jostain liikkeestä juuri passikuvan kokoisen kuvan tulostuspalvelun? Mielellään vielä nettipalveluna, luonnon helmassa kun asun.
passikuvien tulostus liikkeessä
9
3415
Vastaukset
- HaKe
Tottakai kuva pienennetään ja laitetaan 10-kuvan kokiselle pohjalle, siihen mahtuu useampikin.
Näinhän ne passikuvat ammattimaisestikkin tehdään.- halvalla saa
Ja näin saa lisäksi halvalla paljon passikuvia.
- passi ja kamera
No noinhan se käy....
Miten voin olla varma, että "pienennökseni" tulee oikeasti tulostettua aikalailla kokoon 36 x 47mm? Ja näin pää näkyy koossa 32-36mm.
Onko varmempia konsteja kuin suunnilleen kokeilu? Eipä kyllä nuo muutama kokeilukaan kovin kalliikksi käy....:)
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/1420C6E88D44489BC225701900350B51- HaKe
Käyttämäni labbiksen 10-kuvan tarkka koko on 10,2x15,2 cm jolloin kuvasta rajautuu mahdollisimman vähän.
Passikuvaan tarvitaan 1 kuva. 10-kuvaan voi tehdä vaikkapa 3 eri kokoista kuvaa ja valita niistä se oikean kokoinen.
Tai sitten voi käydä oikeassa passikuvassa ja pääsee helpommalla.... - halvalla saa
Kuvankäsittelyohjelmalla sumplaat kuvien, 10-kuvakoon ja tulostinasetusten kanssa.
Niin minä tein. Vein kuvaamoon printattavaksi. Halvalla sai monta passikuvaa.
Kokeilla ei tarvinnut kun soitti ja kysyi valokuvaliikkeestä tulostustarkkuuden.
- Heikki T
On toki helppoa ja halpaa tehdä passikuvat itse, mutta onko kukaan edes hetkeä miettinyt, mistä nykyisin nämä harvat valokuvaliikkeet saavat elantonsa? Aika moni tiettävästi passikuvista, tästä vanhasta kunnon "lypsävästä lehmästä", kuten valokuvaamon yrittävä sanoi.. Eihän se valokuvapaperi ja kamera paljoa maksa kuvaliikkeelle, joten hinta ja arvo eivät passikuvassa koskaan kohtaa. Valokuvaliikkeille tulee todennäköisesti käymään samalla tavalla kuin musiikkikaupoillekin. Palvelu ei kohta merkitse kenellekään enää mitään. Itse maksan mieluusti tuon 15-20€ viiden vuoden välein, että saan jatkossakin astua liikkeeseen, josta saan mukaani varmasti oikeanlaiset kuvat.
- itesaakaikkitehä
Paitsi että valokuvaamosta saa aina aivan hirveän näköiset kuvat. Mieluummin otan itse omalla digikameralla kuvia niin kauan, että saan luonnollisen ja hyvän näköisen passikuvan.
- ammattikuvaaja
itesaakaikkitehä kirjoitti:
Paitsi että valokuvaamosta saa aina aivan hirveän näköiset kuvat. Mieluummin otan itse omalla digikameralla kuvia niin kauan, että saan luonnollisen ja hyvän näköisen passikuvan.
Nyt puhut palturia.
Et esimerkiksi oo käynyt meillä passikuvassa, takuulla saat hyvät kuvat.
Kuinka voit väittää että kuvaamoista saa AINA hirveän näköiset kuvat? Huomaa että valehtelet. - ei hirveää
itesaakaikkitehä kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä. Itse otin yli sata kuvaa itsestäni ennenkuin kuin sain mielestäni direktiivit täyttävän ja ei-aivan-hirveännäköisen passikuvan.
Olisi valokuvaamossa tullut hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773691
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851638Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271395- 1581272
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191068Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053- 351021
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921018Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk121952- 62785