Tradenomiksi aikuislinjalla

aikuisopiskelijat

Moi!

Laitoin yhteishaussa hakemuksen Tradenomi-koulutukseen aikuislinjalle, eli opiskelu tapahtuu pääosin verkossa kotona iltaisin, verkkokursseja ja tyyliin kerran / kk käydään koululla. Sopii hyvin omaan elämäntilanteeseen, kun on töitä paiskittava ankarasti muutenkin.

Onko kukaan käynyt tuota Tradenomi-koulutusta aikuislinjalla ja verkkokurssein? Itse olen 25-vuotias heppu jolla on myyntikokemusta B2C-ja B2B-puolelta n. kahdeksan vuoden ajalta, pohjalla merkonomi-tutkinto, niin ajattelin että tässä vaiheessa tukisi aika hyvin urani jatkoa saamalla Tradenomin paperit.

Kiitos vastaajille!

7

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • penappapee

Any1?

• Mää kans

Itse tein samalla tavalla. Taustalla merkonomi-tutkinto, jonka jälkeen olenkin ollut työelämässä. Omaan elämäntilanteeseeni tämän kaltainen opiskelu sopisi hyvin. Päivät töissä ja illat sekä viikonloput opiskellen. Jonkin aikaa varmaan aika rankkaa, mutta uskoisin, että se kannattaa. Eihän se kuitenkaan kestä kuin muutaman vuoden... Mille paikkakunnalle hait, jos saan udella?

• aikuisopiskelijat

Kyllä se palkitsee loppujen lopuksi.

Kuopioon. Entäpäs itse? Voikohan siellä suuntautua samalla tavalla kuin päiväopiskelijatkin?

• Mää kans

Satakunnan ammattikorkeakouluun hain. Meillä ainakin on kolme suuntautumisvaihtoehtoa: rahoitus, yritysjuridiikka ja julkishallinto. Eilen julkaistiin tuo ennakkomateriaali eikä se niin nyt hankalalta vaikuttanut. Tuttuja asioista osa jo entuudestaan. Tsemppiä meille! :-)

• opiskelija

Omalla kohdalla tollasesta opiskelusta ei tulis yhtään mitään. Laureassa olis ollut just vastaava meininki, mutta onneks pääsin metropoliaan. Itselläni on siis myös merkonomi-tutkinto pohjalla ja opiskelen aikuispuolella. Asiaa tulee paljon ja en mitenkään osaisi näitä uusia asioita itseopiskeluna. Tehtäviin saa helposti menemään 2-tuntia päivässä ja mistä sitä aikaa repii, no yön tunneista tietenkin. Ajattele sellaista 1000-sivuista lakikirjaa, ja sieltä vastauksien etsimistä, jos asiasta ei tiedä mitään. No sellaista se on itseopiskeluna. Luennoilla saa tarvittavat tiedot ja apua jos tarvii, joten mun kohdalla tää on parempi näin.

Töitä ankarasti ja menestyksekäs opiskelu=mahdoton yhtälö

• Mää kans

Eihän tämä kaikille sovikkaan, se on ihan täysin henkilöstö kiinni. Itseäni kuitenkin palvelee juuri tällainen systeemi, että päivisin voi tehdä töitä eikä tarvitse huolehtia toimeentulosta ja illat/ viikonloput menee sitten opiskellessa. Olen jo useamman vuoden opiskellut avoimessa yliopistossa eli mm. tuo valtavan sivumäärän lukeminen tenttiin luku on tuttua puuhaa. Lisäksi vielä esseet ja muut kirjalliset työt ja luennoilla istumiset. Tämäkin on tapahtunut töiden ohella eikä se ole numeroissa näkynyt.

• liiketaloutta

Hei, minäkin hakemassa nyt liiketaloutta opiskelemaan aikuislinjalle. Miten teidän lukemiset edistyvät? Itse en ole vielä kerennyt kuin selailemaan materiaalia. Vaikka työkielenäkin on englanti, tuottaa tuo englannin kielinen materiaali minulle ongelmia ymmärtämisen suhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      290
      5489
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5056
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4156
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3850
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      42
      3483
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      89
      3133
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      72
      3006
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      41
      2178
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2128
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2078
    Aihe