Me nenästä vedettävät

elämme suuren yksimielisyyden aikaa ja syykin on selvä. Oikeisto ja vasemmisto tekevät yhteistyötä ja vallan säilyttäminen on pääasia.

Kansalaisia kyllä potkitaan kilometritehtaalle ja pääsyt eläkeputkiinkin katkeavat lähes eläkeikään päässeille kun yritys lopetetaan tai myydään. Eläkekin jää pienemmäksi kun tulot pienenevät. Tulopoliittiset neuvottelut ovat sujuneet erityisen hyvin ja päättäjät kiittävät itseään.

Verot nousevat mutta näin lienee tarpeenkin.

Jonkinlainen kurjistamisen henki on vallalla. tätä kestää n. kolme vuotta ja sitten tulee vaalit. Yht'äkkiä huomataan kuinka hyvään suuntaan on asiat hoidettu, rahaa on millä mällätä. Silloin voidaan luvata yhdeksän hyvää kun "me" olemme niin hyvin asiat hoitaneet.

Nykypäättäjät esittävät kaikki aikaansaamansa hyvät tulokset ja tekevät kainon pyynnön: Antakaa meidän jatkaa samalla kokoonpanolla!

21

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makriina ek

Tulee mieleen faaraon uni: ensin ne 7 lihavaa lehmää ja sitten 7 laihaa, jotka popsivat poskeensa ne lihavat lehmät ja pysyivät yhtä laihoina edelleenkin.

Eikö meillä olla jo samoja aikoja eletty, niin lihavia kuin laihojakin. Olisi nyt aika saada taas tasapaino.
      Ehkäpä päättäjillä onkin syytä kiitellä itseään ja todeta, että kasvua on ja on hyvin asiat hoidettu.

Miten on rivikansalaisen käynyt?
      Jo 80-luvulla sanottiin, että työvoima loppuu ja tarvitaan ulkomailta tekijöitä. Yhä vaan väkeä pannaan taipaleelle ja YT-palavereita pidetään. Ne ulkomaiset työntekijät siivoavat ja tekevät monia ammattitaidottomille tarkoitettuja töitä, vaikka olisivat kuinka korkeasti koulutettuja tahansa.
      90-luvun alusta on työpaikkoja kadonnut varmasti tuhansittain. Onko niistä mitään tilastoja? Vieläkään ei ole sitä aikaa tullut, että työvoimaa kalasteltaisiin työpaikoille.
      Myötätunnolla sitä seuraa nuoria koulunsa lopettaneita, jotka toivorikkaina suunnittelevat elämäänsä. Toivottavasti onni potkii!

• 0ree

Vaikka elämä kurjistuisi, onhan se tärkeämpää,
      että meillä olisi iloinen mieli. Nauttikaamme
      siis siitä, että voimme osallistua edes taloudel-
      lisesti maamme kohtaloon.

• Tympiintynyt jo ...

Turhuuden turhuus aina jatkaa tuota ikävien asioiden kaivelemista, kun lopulta emme ymmärrä kukaan mihin joutuisimme jos jättäsimme asiat meidän kaltaisen horiskojen hoideltavaksi.
      Ainakin hyvä niin että eduskunnan vasen ja oikealita pystyvät neuvottelemaan riidatta, kyllä ne Saariset ja Aleniukset aikanaan riitelivätkin, mustavalkoisessa TVssäkin näki kun oikein sylki lenteli kiivaimmissa 'keskusteluissa'.
      Eikö meillä muuta keskusteltavaa enää ole kuin samoja aina vaan uusitaan?
      Lopettakaa tuo jankutus ja ottakaa asioista jotain selvää, eikä keskeneräisiä pitäisi eden nuoremmille kertoa.
      Jos jotain haluttaa niin kunnalisvaalit ovat tuossa tuokiossa, siitä vain nimilistaa keräämään, taitaa siihen väsyä 70set.

• anja koivistoinen

"Hyvät horiskot"

Ikävien asioiden kaivelu kyllästyttää. Mutta kyllä päättäjien pitää pysyä perustuslain puitteissa ja puhua rehellisesti.

Yksi "horisko" Tampereelta kirjoittaa" Puolitoista miljoonaa eläkeläistä ansaitseen oman ministerin puolustamaan ikäihmisten asioita."

Jo elämäntyönsä tehnyt ansaitsee turvallisen ja hyvän elämän ehtoon. Kaikilla ei ole ollut mahdollisuus saada hyvää eläkettä vaan joutuvat tulemaan toimeen köyhyysrajalla. Ja sairastuessaan eivät saa samanlaista hoitoa kuin ne joilla on vara maksaa hoidostaan itse.

www.senioripuolue.fi
        puheenjohtaja

• tyyty-väinen
        anja koivistoinen kirjoitti:

"Hyvät horiskot"

Ikävien asioiden kaivelu kyllästyttää. Mutta kyllä päättäjien pitää pysyä perustuslain puitteissa ja puhua rehellisesti.

Yksi "horisko" Tampereelta kirjoittaa" Puolitoista miljoonaa eläkeläistä ansaitseen oman ministerin puolustamaan ikäihmisten asioita."

Jo elämäntyönsä tehnyt ansaitsee turvallisen ja hyvän elämän ehtoon. Kaikilla ei ole ollut mahdollisuus saada hyvää eläkettä vaan joutuvat tulemaan toimeen köyhyysrajalla. Ja sairastuessaan eivät saa samanlaista hoitoa kuin ne joilla on vara maksaa hoidostaan itse.

www.senioripuolue.fi
        puheenjohtaja

Suomessamme meillä on eräs maailman paras ja halvin sairaanhoitojärjestelmä.
        Turha idättää kaunaa ja kateutta.

Mikään yhden asian puolue ei menesty, on minun mielipiteeni, kuin monen muunkin.

• * * *

Koskaan en ole ollut perässävedettävä, saati takaa työnnettävä. Aina olen kulkenut omia polkujani, en ole seurannut seurakunnan enemmistöä.

Koskaan en ole itkeskellyt mennyttä. Aina olen odottanut, ja edelleen odotan uutta päivää ja sen suomia mahdollisuuksia, uuteen ja parempaan. Enimmillään se on minusta itsestäni kiinni. Turhaa tuomita muita.

Missä maassa maailmassa on meitä paremmin?

• Jouduin olemaan muka

na eräässä pääsiäishartaudessa eilen, ja siellä oli pakko laulaa virsi 63. En voinut olla laulamatta tuttujeni keskellä, vaikka sanat oksettivat verisine kidutuksineen. Kun vielä oli huudettu herra-armahdaa kolme kertaa perään ja luettu synnintunnustus kuin lampaat karsinassa yhteen ääneen ja se loppuvirsikin oli samaa ruumiin syömistä ja veren juomista, niin jouduin sanomaan tutuille, että olen menossa kylään ja siksi hiukan kiireissäni, kahvi ei nyt sovi ohjelmaani. Toivotin hyvää pääsiäistä kaikille ja samaa toivotan tännekin.
        Kauhulla ajattelen että olen lapsesta asti joutunut tuon opin uhriksi tajuamatta siitä mitään, silti se on kovertanut minua koko ikäni kuin vesitippa aina samaan kohtaan osuessaan.
        Kyllä ikärajaksi ainakin on laitettava K 18-v.

• ?
        Jouduin olemaan muka kirjoitti:

na eräässä pääsiäishartaudessa eilen, ja siellä oli pakko laulaa virsi 63. En voinut olla laulamatta tuttujeni keskellä, vaikka sanat oksettivat verisine kidutuksineen. Kun vielä oli huudettu herra-armahdaa kolme kertaa perään ja luettu synnintunnustus kuin lampaat karsinassa yhteen ääneen ja se loppuvirsikin oli samaa ruumiin syömistä ja veren juomista, niin jouduin sanomaan tutuille, että olen menossa kylään ja siksi hiukan kiireissäni, kahvi ei nyt sovi ohjelmaani. Toivotin hyvää pääsiäistä kaikille ja samaa toivotan tännekin.
        Kauhulla ajattelen että olen lapsesta asti joutunut tuon opin uhriksi tajuamatta siitä mitään, silti se on kovertanut minua koko ikäni kuin vesitippa aina samaan kohtaan osuessaan.

Mikä ihmeen pakko sinne oli mennä?
        Minä en ole tavan mukaan mitään.
        Onhan meille annettu järki.

• juuri tuo
        Jouduin olemaan muka kirjoitti:

tuollainen on valloittajien,
        jotka sotajoukkojen avulla lannistivat kansan, heidän liturgiaansa.

Tarkoituksena murentaa kansamme itsetunto.

On se kyllä kumma, että s i t ä jäätiin toistamaan meidän rakennuttamissamme ja ylläpitämissämme kirkkorakennuksissa.

• Pelolla pakotettiin
        juuri tuo kirjoitti:

tuollainen on valloittajien,
        jotka sotajoukkojen avulla lannistivat kansan, heidän liturgiaansa.

Tarkoituksena murentaa kansamme itsetunto.

On se kyllä kumma, että s i t ä jäätiin toistamaan meidän rakennuttamissamme ja ylläpitämissämme kirkkorakennuksissa.

röviolla polttamisen pelko oli tehokas motivaattori.

• ei mene hyvin

Sinulle tyytyväinen tiedoksi kun sanot "Suomessamme meillä on eräs maailman paras ja halvin sairaanhoitojärjestelmä. Turha idättää kaunaa ja kateutta"

Meillä oli, mutta nyt ei pääse yleiselle lääkärille ennenkuin kahden viikon odottamisen jälkeen ja yksityiset kiskovat järkyttäviä summia.

Missä sinä tyytyväinen oikein asut?

• tyyty-väinen

Tienoolla, jossa tarpeeksi sairas pääsee terveyskeskuslääkärille jo samana päivänä.

• katleija

Se onkin järkevää resurssien käyttöä tk:issa, että laitetaan asiakkaat kiirellisyysjärjestykseen eikä ajanvarausjärjestyksessä.

• Atolfia

Kyllähän päivystykseen pääsee, senkun vain menee jonottamaan. Sielläkin pitää mennä sairaanhoitajan kautta, mutta kun osaa olla tarpeeksi kipeä ja valittaa kunnolla, niin lääkäriin pääsee.

En ole tuota konstia onneksi tarvinnut, mutta kuulema toimii ihan hyvin. Onneksi en ole koko vuonna juuri lääkäriä tarvinnut, mitä nuo pakolliset neljännesvuosi testit ja puhelinyhteydet lääkärin kanssa.

Sitkeyttä vaan, kyllä meillä hoitoa saa.

• tyyty-väinen

Mihinkään päivystykseen ei ole tarvinnyt rynnätä.
        Ainut tarvittava on ollut aamuaikuisella ystävällinen puhelinsoitto.

Tietävä sairaanhoitaja on oireet kirjannut, ja älynnyt.

Terveyskeskus ei ole päivystys.

• Atolfia
        tyyty-väinen kirjoitti:

Mihinkään päivystykseen ei ole tarvinnyt rynnätä.
        Ainut tarvittava on ollut aamuaikuisella ystävällinen puhelinsoitto.

Tietävä sairaanhoitaja on oireet kirjannut, ja älynnyt.

Terveyskeskus ei ole päivystys.

Mitä tarkoitat, ettei terveyskeskus ole päivystys? Kyllä meillä ainakin on päivystys, jonne pääsee joka ikinen päivä ottamalla jonotuslapun sairaanhoitajalle, joka sitten arvioi, onko tarvetta lääkärille. Jos ei sairaanhoitajan mielestä lääkäriä tarvita, antaa hoitaja ohjeet, kuinka edetä.

• Reino´

Aikohin on eletty. Vanhaan aikaan Vasurit pitivät terroristeja vapaustaistelijoina ja päinvastoin. Täysin ja ikuisesti ja sovittamaton ristiriita. Nyt kuitenkin Suomen hallituksessa porvarit ja Vasurit ovat kaikesta niin samaa mieltä että...

Molempien mielestä ministeri- Audin takapenkki on niin mukava että...

• Juuri oli TV;ssä ohjelma kuinka Suomessa on lopetettu varojen puutteess vaikeassa syövässä olevien hoito ,joka oli ollut monelle avuksi ,nyt samaa hoitoa annetaan jossain toisessa maassa JA ON SAATU HOITO HALVEMMAKSI ,MUTTA METOODI ON SAMA .
      Toivottavasti vaikeasti sairaat saavat hoitoa , vaikka se tuleekin kalliimmaksi kun , tikunpoisto sormesta. . .

• Kreikkaan kyllä

rahaa riittää, velaksi otettua ja kohta Espanjaankin, Portugalikin kitisee. Ja vielä muutkin.

• Moikotukset MOI

Täältä tullaan!

• Ranskasta puhutaan

jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3495
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      394
      3269
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3084
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2899
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2388
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2105
    7. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      94
      2014
    8. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1929
    9. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      43
      1914
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1909
    Aihe