Kyllä halvemmaksi tulee, kun siivoaa itse oman kotinsa ja samalla tulee parempaa jälkeä kuin, että joku tulee siivoamaan kotiani. En kyllä ymmärrä, miksi ylinpääsä ihmiset tilaa siivouksen ja sitten he haukkuvat ne siivoojat pataluhaksi. Onko mitään järkeä tällaisessa touhussa. Minä itse siivoan oman kotini, vaikka väsyneenä olisin työpäivän jälkeen. Kun itsestä ottaa niskasta kiinni niin kyllä siivous onnistuu. Yleensä, kun käyttää sellaista suunnittelua siivouksessa niin ei kaikkia tarvitse niin perin pohjin siivota tarkkaan. Ottaa jonakin siivouskerralla jonkin huoneen tarkemmin ja seuraavalla kerralla toisen. Ei tule stressiä.
Halvemmaksi tulee
30
1699
Vastaukset
- yx siivooja
Kyllä oman kodin jaksaa siivota kun tekee sen vähän kerrallaan.Sain justiin viikon urakan päätökseen,huone kerrallaan niin jaksaa tehä kunnolla.pesin ikkunat ja vaihdoin verhot ,kaikki seinät ja katot myös pyyhin.mies hoiti pesuhuoneen ja saunan pesut.Aikasemmin jo kävin vaatekaapit ja komerot läpi,sekä keittiön kaapit joisssa meni koko päivä.nyt on hyvä mieli,voi nauttia pääsiäisesta ja kevään odotuksesta.En siivoa kuin kerran vuodessa näin perusteelllisesti,nuorena tuli siivottua enemmän.
- Kotiottelu
Onko siitä haittaa jos työllistää ihmisiä? Minusta se on vain positiivista, jos voi pienillä teoilla vähentää työttömyyttä. Siivouksesta saa lisäksi kotitalousvähennystä, joten parin tunnin siivous silloin tällöin ei ole pahanhintiasta.
- sottapytyt
Meillä taas pitäisi siivota ensin. ennen kuin voisi päästää siivoojaa siivoomaan. Eihän täällä pysty siivoomaan, koska siivooja ei tiedä mihin ne kaikki roina laitetaan. Mitä järkeä siinä olisi, ensin siivoaa itse ja sitten siivoija. :)
- miniä
Meillä on 90 vuotias mummo.joka asuu yksin kotihoidon turvin.Hänellä käy siivooja sotaveteraanijärjestöstä jonka mummi maksaa.Minua raivostuttaa kun mummi käskee meidän ensin siivota siksi että kohta tulee siivooja.Haluaisimme että saamme vierailla,emme esisiivota silloin kun tulee siivooja.Mummo vaan on sitämieltä,että seurustelisi myös siivoojan kanssa ,ja me tekisimme työt.Ymmärrä sitten näitä vanhoja ihmisiä jotka maksavat siivoojan ja kuitenkin vaativat työt aikuisilta lapsiltaan.Teemme mielellämme siivoukset,mutta silloin ei tarvitsisi siivoojaa ollenkaan.Siivoojat on pelkkää rahastusta.
- näin meillä siivotaa
Mulla kävi siivooja joka aika kivasti pinosi kaikki löytämänsä irtotavarat jokaisessa huoneessa pinoon, siitä sitten lajittelin ne oikeille paikoilleen. Tuo lajittelu vei minulta ehkä tunnin mutta en millään olisi jaksanut kuskata mattoja ulos ja pestä lattioita ja pyyhkiä pölyjä ja hinkata vessaa ja kylppäriä samalla tavalla kuin tuo siivooja teki.
Niin että rohkeasti vaan, kyllä ne siivoojat on tottuneet siihen että tavarat ei ole aina paikoillaan - ja se helpottaa kummasti omaa urakkaa - ja se puhdas tuoksu käynnin jälkeen! Kun siivooja käy säännöllisesti, niin parin kuukauden päästä huomaat että ne epämääräisten tavaroitten pinot on kerta kerralta pienemmät, tavarat alkavat löytää paikkansa kun siistiä kotia on helpompi ja mukavampi ylläpitää.
- siivoojax
Minä ymmärrän hyvin siivoojantilaajia. Suomi potee liian nopeasta taloudellisesta noususta johtuvaa nousukkaiden tautia.
Tykkään siivoamisesta ja teenkin ylläpitosiivousta päivittäin, viikkosiivouksen 1-2 kertaa viikossa ja suursiivouksen parin kuukauden välein. Nyt olen kuitenkin kävelykeppien ja kipsin vanki koska olen murtanut jalkani. Minulla on 2 pientä lasta ja mieheni on töissä, joten olen turvautunut siivoojaan. On ollut korvaamaton apu.
- mitä sitten
Mitä sitten vaikka tulee halvemmaksi ? Kun tilaa siivoojan työllistää jonkun, eikä tarvitse itse siivota. Jos minulla olisi rahaa niin en siivoaisi itse, ei se sinulta ole pois. Onneksi nykyisin on mahdollisuus palkata siivooja, voi itse keskittyä muuhun.
- LuuttuLiisa
Minä ymmärään hyvin miksi ihmiset tilaavat kotiinsa siivoojan. Opiskeluaikoinani 15 vuotta sitten rahoitin elämäni tekemällä viikkosiivouksia ihmisten koteihin. Kuka mistäkin syystä aina tilasi palveluksiani. Yhdessä perheessä äidillä oli jalka poikki, toisessa perheen tulavalla äidillä oli vaikea raskaus, kolmannessa asui hyvin toimeen tuleva vanha poikamies jne jne. Varasin siivoukseen talon koosta riippuen 2-3 tuntia ja teimme yhdessä listan mitä hommiini kuuluu. Työ oli ihan kivaa ja sain siitä tarvittavat opiskelu rahani. Kukaan ei minua pataluhaksi haukkunut, vaan kun ilmoittivat ettei palvelukisani enää tarvittu, niin jo tuli heidän tuttava/ naapuri kyselemään että joutaisinko heitä avustamaan seuraavaksi.
Siivoan itse oman taloni nykyisin, mutta ulkomailla asuessani totuin siihen että meillä kävi kerran viikossa "kodinhoitaja" joka siivosi talomme. - Rikkinäinen
Tottahan se sinulta käy kun olet nuori ja terve. Odota vain kun sinulta vaikka amputoidaan jalka ja/tai käsi ja muutama selkänikama murtuu. Sitten olet hyvilläsi kun käy siivooja laittamassa paikat kuntoon. Palkattu siivoojani tekee just sen mistä on sovittu ja jos on jotain erikoista, sovitaan miten menetellään. Itse korjaan tärkeät paperini minne ne haluan ja nostan sitten jalkani pois siivojan tieltä. Astmanikin on helpottunut kun nyt on siivottu sänkyjen ja sohvan alta pölyt.
- piipero44
Yrittájáná tekee töitá yli 12 h /pv. En halua enká jaksa enáá siivota vaan senkin ajan káytán oleiluun rakkaitteni kanssa.
Siivous-rinki reilun parinkymmenen perheen kanssa työllistáá yhden siivoojan koko páiváisesti. Eli sillá on työllistává vaikutuskin. Ja luotettava siivooja tekee hyváá jálkeá. Kaikki kunnia hánelle.
Táá vain mielipiteená aloittajalle. - mie...
nyt et ymmärrä ollenkaan sitä että kaikki ei vät jaksa siivota. tosi hyvähän se on että palvelua halutessaan saa.
- siivooja-66
Itse olen tehnyt kotisiivouksia, ja ymmärrän hyvin miksi siivousta tilataan, monet vanhukset eivät enään kykene, uranaiset eivät kerkeä, kuka mistäkin syystä. Monille on vain suuri kynnys tilata kotisiivousapua kun sitä tarvitsisi, ajatellaan että kyllä minä jaksan, ja sitten räksytetään ukolle ja lapsille kun ne eivät tee mitään. Ja itse kuitenkin siivouksen jälkeen on kuoleman väsynyt. Jos minulla olisi varaa kyllä mielelläni kotisiivouksen ottaisin ja sillävälin menisin muksuni kans luontoon kulkeen ja katteleen kevään ihmeitä.
Siivousta tilatessa sovitaan tarkkaan mitä siivooja tekee joten ei tule sanomisia sen jälkeen.Juuri näin ! Moni siivoaa elämänsä hukkan ja kuolin vuoteellaan miettii,että olisko selvinnyt vähemmällä siivoomisella ja stressaamisella...itse kuulun näihin Uranaisiin jolla käy siivooja.Eikä se ole edes kallista...normi kolmion 2krt/kk ja 150e/kk...kyllä se raha menee monella turhempaakin...baariin ja ties minne ja sitten tosiaan stressataan ihan turhasta...Nautiikaa nyt hyvät ihmiset elämästä !
- minä vain
jos kaikki siivoisivat kotinsa itse niin menisi monta siivousfirmaa nurin nopeasti...kukin tavallaan ...
Onhan sellaisia ihmisiä jotka eivät voi huolehtia taloudestaan sairauden tai muun takia. Oma äitini on siivooja ja hän nauttii siitä että voi auttaa ihmisiä ja helpottaa heidän elämäänsä =)
Omalla kohdallani olen päätynyt Siivoojaan vuoksi,jotta olen Yrittäjä Nainen ja aina töissä 7-20 ...usein myös la ja sitä ainoota sunnuntai vapaata en aijo siivota...helposti teen Siivojalle palkan monin kertaisesti,kun pidän Firman aina auki...tulis vapaa pvt siivouksen takia kalliiksi itselle...elämä on valintoja täynnä enkä tois silloin osannut edes kuvitella Siivoojan palkkaamista kun Lapsi oli pieni ja olin normaali työssä...nyt Likka on 21v ja omillaan niin saan elää sellaista elämää,kun haluan =)
- Miten kukin haluaa
Mitä vaivata päätään toisten valinnoilla. Siivoa sinä itse ja anna halukkaiden palkata siivooja sitä tekemään. Ei se ole sinulta pois. Ei kaikkien tarvitse ajatella asioista samoin kuin sinä tai toteuttaa samanlaista elämäntapaa.
Niin justiinsa.. jokainen taplaa tyylillään. Siistijä tekee vain sen.. mikä on sopimuksessa sovittu.. useilla vain kerran viikossa..imurointi, pölyjen pyyhkimiset ym. pientä puuhastelua.. Jos vain taloudessa aikuisia.. niin ei tule sotkujakaan.. Kotitalousvähennyksen saa käytettyä hyväkseen.. ja jonkun työllistettyä..
- qwertyuiopåää
Jotkut eivät ehkä kerkeä siivoamaan jos käyvät paljon töissä. Taikka sitten jaksa pitkän työpäivän jälkeen.
- Siivooja vai ei?
EN YMMÄRRÄÄ...
En ymmärrä, miksi jonkun pitää tulla tänne valittamaan ettei ymmärrä miksi toiset palkkaavat kotiinsa siivojan.
Hittoako se sinulle kuuluu?
Ole tyytyväinen, että työllistävät ostamalla palveluita.
Miksi pitää pohtia ja yrittää ymmärtää naapureiden tekemisiä, elleivät ne haittaa itseä.
Kaikilla aloilla on hyviä ja vähemmän hyviä työntekijöitä. Kunnon siivooja on aarre, ja töitä riittää hänelle jos on valmis tekemään työnsä kunnolla.
Miksi et itse tee kaikkea muutakin itse, vaan ostat tuotteita valmiina tai käytät palveluita?
EN YMMÄRRÄ, MIKSI JOIDENKIN IHMISTEN PITÄÄ PUUTTUA TOISTEN IHMISTEN VALINTOIHIN.
Onko se kateus?
Toisella on varaa ostaa palveluita ja toisella halu suorittaa tehtävät itse, vaikka olisi varaa... Ja jollain ei ole varaa eikä halua... - jljkj
Jos on siihen taloudellisesti mahdollisuus eikä erityisemmin tykkää siivota niin miksi ei palkkaisi sivoojaa. Käydäänhän sitä ulkona syömässäkin, joku muu tekee ruoan ja tiskaa tiskit. Tekee kansanterveydelle hyvää kun raha liikkuu, varsinkin kun monet siivoojat on yksityisyrittäjiä.
- frty
Nii-in, eihän sitä tarvitsekaan ymmärtää, jos joku ottaa siivoojan. Sehän on jokaisen eläjän oma asia. Ostetaanhan sitä muitakin palveluja. Ja jos ei pidä siivouksesta niin hyvähän se vain on että sen tekee joku muu, ei tarvitse itse kiristellä sen vuoksi hermoja tai tapella siitä kuka siivoaa (tuntuu olevan hyvin yleistä, eikös nytkin ole suomi24:n jossain etusivulla linkki keskusteluun kun jonkun mies ei siivoa ollenkaan). Kyllä se rauha kotona ON sen arvoista. Normiasunnossa siivous ei vie niin kauan aikaakaan että se maltaita maksaisi ja esim, Citydealin kautta on saanut tätä palvelua usein puoli-ilmaiseksi tilailtua. Ja sitten pitää ottaa huomioon, että eivät kaikki asu jossain 2-3 huoneen asunnossa normihuoneistossa, kyllä isomman kämpän siivoamiseen MENEE aikaa, joka voi olla pois vaikka yhteisestä ajasta. Itse olen lyhentänyt työpäivää että ehdin enemmän olla lapsen kanssa, siivouksen kun hoitaa joku muu niin säästöä sekin. Yhteistä aikaa kun ei voi millään mitata rahassa. Tottakai isompien kanssa voi siivotakin yhdessä mutta oma pieneni tuskin vielä, sottaa vaan.
Siis ylipäätään: kukin tavallaan, itse en taas voi ymmärtää sitä, että jos joku siivoaa minun kotini niin ketä se voi haitata??? Ihmeellisillä asioilla ihmiset sitten stressaavatkin päätään! Luulisi elämän olevan muutenkin joskus riittävän haasteellista. - ongelmatodellakinon
Ihan samasta syystä, kun ihmiset käyvät vaikka rengasliikkeessä vaihtamassa talvirenkaat kesärenkaisiin.
Samasta syystä kun tilataan kotiin pizzaa, eikä leivota itse.
Samasta syystä, kun tilataan sähkömies laittamaan uusi valaisin paikoilleen.
Samasta syystä, kun soitetaan katon korjaaja, terassin tekijä, puutarhuri, viedään kengät suutarille, käydään kampaajalla.
Tajusitko? - Rosvoparoni
Jos on tarpeeksi hyvä palkka, kannattaa ottaa siivooja. Itse näen asian näin: Tienaan 50-100 euroa /h jos työskentelen. Siivooja ottaa 25 euroa kerta johon menee 2-3h.
Eli tienaan kun teen töitä ja samalla joku siivoaa kotini. Ah on se ihanaa! - Manta -68
Meillä kävi parista eri yrityksestä siivooja säännöllisesti jonkin aikaa. Kyllästyin siihen, että siivousjälki ei tosiaankaan ollut minua tyydyttävä. Minua ärsytti jos yksi hiuksikin löytyi lattialta tai jostain nurkasta hitunen pölyä. Tällöin ei oltu siivottu kunnolla. Meillä olisi vara palkata siivooja siivoamaan suurta taloamme vaikka joka viikko, mutta en halua maksaa siitä, että joudun kuitenkin itse siivota seuraavana päivänä. Eräs meidän vakisiivooja tuli aamulla 8.30. Siivousurakan piti kestää kuulemma talossamme n. kolme tuntia. Puolisoni kävi kymmenen maissa kotona, jolloin siivooja olikin jo lähtenyt. Mutta lasku kolmen tunnin työstä tuli perässä... Meidän kotia ei siivota siistiksi 1,5 eikä edes kolmessa tunnissa se on varma. Siksi siivoan itse ja voin olla tulokseen tyytyväinen ja kaiken lisäksi se ei maksa mitään:)
- ihanaa siivoilu
Tätä minä justiin ajan takaa. Olen niin monta kertaa lukenut tälläkin palstalla kotisiivousta ottavilta, kuinka siivooja ei tehnyt kunnon jälkeä ja lopputulos oli huono. Vielä varoitetaankin tällä palstalla, että älkää ottako sitä yritystä tekemään siivousta, kun jälki on huono. Tottakai ymmärrän teitä, miksi otatte siivoojan, mutta älkää turhaa valittako, jos jälki on huono. Itse, jos otan siivoojan niin olen valmis maksamaan siivouksesta kunnon hinnan ja aikaa saa olla niin monta tuntia, että siivottua tulee joka nurkka. Ne hiuksetkin myös lattialta pois.
- Kaukikska
Tottakai se tulee halvemmaksi, mutta jos siivoojaan on kerran varaa niin miksi ei sellaisen palveluja voisi hyödyntää. Varsinkin jos neliöitä on paljon, aikaa säästyy tuntitolkulla johonkin mielekkäämpään, harrastuksiin tai perheen kanssa olemiseen. Ainahan yksiön siivoaa, mutta omakotitalon viikottainen siivous vie jo aikaa ja energiaa ihan eri tavalla.
- seri52
Tottakai työllisyyttä tulee kohentaa. Ehdottomasti haluan siivoojan, joka siivoaa minun ja minun perheeni sotkut.
Halpaa kun ei tarvitse itse siivota.
Hienoa löytyy aina joku venäläinen puztfrau siihen.
Thats good. Every women need one puztfrau from German.
No miten se menikään. Sieltä saksastahan ja lähiympäristöstä niitä kerjäläisiä nyt tulee. Kun eivät mahdu enää saksaa kansoittamaan, on suuntana meidän oma ikioma ...... en voi edes sanoa mikä ettei tule siitä taas uusi tulva. - Elämä on valintoja
Meillä käy siivooja, koska minä käytän illat mielummin perheeni kanssa ulkoillen ja touhuillen, kun siivoten! Olen aina ennen siivonnut kotimme itse, mutta nyt se vaan alkoi tuntumaan ylitse pääsemättömältä ja mieheni sitten palkkasi meille siivoojan, helpottaakseen minun arkeani. Eikä se, että meillä käy siivooja tarkoita sitä, että meillä ei itse siivota yhtään, järjestelen tavaroita päivittäin (kaksi pientä lasta), pesen vessat siivousten välissä yms. pientä. Mutta siivoaja imuroi, pyyhkii pölyt ja moppaa. En tiedä miksi se, että yksityisperheessä käy siivoaja aiheuttaa niin suurta meteliä, mutta eihän se ole edes kallista, me maksetaan n.200€/kk, kerran viikossa tapahtuvasta siivouksesta. Normi perheessä menee tuo raha turhempaankin. Ja joka vuosi saadaan etelän matkan verran vielä takaisin verottajalta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 391764
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628