olipa kivaa

kaaso 04

olla kaasona, kun morsian ei viitsinyt häiden jälkeen edes kiitosta sanoa. Mitään "lahjaa" on myös turha odottaa (vaikka en sitä odotakaan). Ohjelmaa oli valmisteltu PALJON, kaikkea ei ehditty käydä läpi. Omia kuluja tuli melkoisen paljon, kun tuli soiteltua bestmanin, morsiamen ja hänen äitinsä kanssa, polttarit ( kansio), leikkitarvikkeet puhumattakaan puvusta, kengistä ynnä muusta tilpehööristä.

Olis vaan ollut kiva saada siitä päivästä muutakin kuin pari hyvää muistoa ja paskan maku suuhun. (hyvät muistot liittyvät muihin häävieraisiin, ei itse hääpariin)

17

4260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna

      Ikävä kuulla. Mä olen ensi kesän morsian, ja jo nyt kiitollinen kaasolleni etukäteen kun tiedän että voin häneen täysin luottaa kaikessa. Ikävää ettet saanut ansaitsemaasi arvostusta vaivannäöstäsi ja uhrauksistasi :(

    • psykologi

      ks. alempana viestini "Kaasous=ongelmavyyhti"

      t. Psykologi, joka tekee tutkimusta naisten välisistä suhteista

    • morsmaikku

      Just joo..tämän takia en itse edes pyytänyt ketään kaasokseni. Miks lisätä ihmisen paineita viä joillain hääjärkkäilyillä? Meille tulee 150 vierasta, meillä syödään ja juodaan ja korkeatasoinen orkesteri soittaa musiikkia joka makuun niin kauan kun ihmisiä juhlapaikalla viihtyy. Mihin tarvii kaasoa?

      • nuorikko

        Toivottavasti teille tulee häihin edes seremoniamestari tai jotain muutakin ohjelmaa kuin orkesterin soitto! Ihan käytännön syistäkin tarvitaan joku henkilö joka ohjaa vieraat syömään ja katsoo että pitopalvelu/tarjoilu pelaa, sekä pitää huolen morsiusparin toiveista päivän aikana. Hääväki myös nauttii onnistuneista ohjelmanumeroista, esim. laulusta ja pienistä puheista, tai hassuista leikeistä, eli on hyvä olla joku henkilö pitämässä tunnelmaa yllä.
        Oma kaasoni tuli kampaamoon tuomaan minulle ruokaa, kun siellä nälissäni istuin neljättä tuntia. Kukaan muu ei olisi sinne ehtinyt! Bestman ja molemmat kaasot koristelivat juhlapaikkaa, olivatpa järjestäneet jos jonkinnäköistä kivaa ohjelmaa, oli myös ihana suunnitella häitä etukäteen jonkun muunkin kuin sulhasen kanssa.
        Mun mielestä kannattaa ehdottomasti pyytää kaveria kaasoksi, säästyy itse siltä pahimmalta stressiltä!! Saatte itse nauttia juhlasta kun joku muu huolehtii kaikesta! Ja kukas muu ne polttaritkaan järjestäisi kuin ihanan tehokas kaaso? Ainahan voi kyllä pyytää äitiä huolehtimaan kaikesta, mutta mielummin ainakin itse annoin äidin nauttia juhlista ja kaasot saivat sitten porhaltaa!


      • morsmaikku
        nuorikko kirjoitti:

        Toivottavasti teille tulee häihin edes seremoniamestari tai jotain muutakin ohjelmaa kuin orkesterin soitto! Ihan käytännön syistäkin tarvitaan joku henkilö joka ohjaa vieraat syömään ja katsoo että pitopalvelu/tarjoilu pelaa, sekä pitää huolen morsiusparin toiveista päivän aikana. Hääväki myös nauttii onnistuneista ohjelmanumeroista, esim. laulusta ja pienistä puheista, tai hassuista leikeistä, eli on hyvä olla joku henkilö pitämässä tunnelmaa yllä.
        Oma kaasoni tuli kampaamoon tuomaan minulle ruokaa, kun siellä nälissäni istuin neljättä tuntia. Kukaan muu ei olisi sinne ehtinyt! Bestman ja molemmat kaasot koristelivat juhlapaikkaa, olivatpa järjestäneet jos jonkinnäköistä kivaa ohjelmaa, oli myös ihana suunnitella häitä etukäteen jonkun muunkin kuin sulhasen kanssa.
        Mun mielestä kannattaa ehdottomasti pyytää kaveria kaasoksi, säästyy itse siltä pahimmalta stressiltä!! Saatte itse nauttia juhlasta kun joku muu huolehtii kaikesta! Ja kukas muu ne polttaritkaan järjestäisi kuin ihanan tehokas kaaso? Ainahan voi kyllä pyytää äitiä huolehtimaan kaikesta, mutta mielummin ainakin itse annoin äidin nauttia juhlista ja kaasot saivat sitten porhaltaa!

        Ei meillä tosiaan oo kaasoja tai bestmanneja. Parhaat kaverit on töissä,eikä tulis mieleenkään aiheuttaa heille ylim. stressiä. Ruat tulee valmiina paikoilleen laitettuna, hiukan syönnin jälkeen kakku, sit iltapalan kattaus kun ruoka ja kahvi jutut on siivottu ja tiskattu. Orkka soittaa koko ajan ja pitopalvelu lähtee iltapalan kattauksen jälkeen. siivous seur.päivänä.Nou problem.


      • jenna
        morsmaikku kirjoitti:

        Ei meillä tosiaan oo kaasoja tai bestmanneja. Parhaat kaverit on töissä,eikä tulis mieleenkään aiheuttaa heille ylim. stressiä. Ruat tulee valmiina paikoilleen laitettuna, hiukan syönnin jälkeen kakku, sit iltapalan kattaus kun ruoka ja kahvi jutut on siivottu ja tiskattu. Orkka soittaa koko ajan ja pitopalvelu lähtee iltapalan kattauksen jälkeen. siivous seur.päivänä.Nou problem.

        onko häissänne mitään muuta ohjelmaa kuin orkesterin soittoa? Kuka sen järjestää? kenen kanssa menet kampaajalle nostattamaan hääfiilistä? kuka auttaa puvun kanssa? kyllä kai noista ilman kaasoa selviää, mutta ihanaa kun joku on siinä mukana...JOku kenen kanssa jakaa fiiliksiä. Se ainakin mulle on tärkeää. Mun kaasona tulee olemaan siskoni, joka itse kysyi voisiko olla kaasoni. Ei tarvinnut edes pyytää ketään. Hän on aivan innoissaan jo nyt, vuosi ennen häitä. Meille tulee varmasti mukavaa häitä suunnitellessa....


      • nuorikko
        morsmaikku kirjoitti:

        Ei meillä tosiaan oo kaasoja tai bestmanneja. Parhaat kaverit on töissä,eikä tulis mieleenkään aiheuttaa heille ylim. stressiä. Ruat tulee valmiina paikoilleen laitettuna, hiukan syönnin jälkeen kakku, sit iltapalan kattaus kun ruoka ja kahvi jutut on siivottu ja tiskattu. Orkka soittaa koko ajan ja pitopalvelu lähtee iltapalan kattauksen jälkeen. siivous seur.päivänä.Nou problem.

        Jos teistä tuntuu, että pärjäätte ilman ns. apuvoimia, niin hyvä! Ootko muuten edes kysynyt kavereita kaasoksi? Joku heistä saattaa vaikka ihan innoissaan tulla kaasoksi! Ite oon ollut kaasona ja tuun olemaan ensi kesänäkin, vaikka oon koko ajan töissä ja vielä eri paikkakunnalla! Ekalla kerralla pääsin sitäpaitsi tosi helpolla, kun meitä oli kaksi kaasona, ja toinen oli totaalisen tehokas ja virkaintoinen:) Musta on ainakin ihana olla sen morsiamen tukena suunnittelemassa häitä, keksiä ohjelmaa ja polttarijuttuja. Vaikka voihan niitä pelkkänä kaverinakin keksiä! Ja kyllähän kai niistä kavereistakin joku ehtii sitä pukua morsiamen päälle rustaamaan, ja kohentamaan kampausta yms.
        Sehän mua vaan nyt mietityttää että kuinka se teidän hääväki tulee viihtymään? Eihän siihen tietenkään kaasoa/bestmania tarvita, mutta meilläkin kävi niin, että vaikka ohjelmaa oli yllinkyllin, kävi tietyille ihmisille aika pitkäksi!No, nehän on kyllä teidän häät, joten tehkää mitä mielitte, lykkyä pyttyyn:)


      • perhonen

        .. ja hyvin pärjättiin. Halusin pitää itse narut käsissäni, kun vielä 500 kilometrin päästä häitämme järjestin. Myöskään mieheni ei pyytänyt ketään bestmaniksi. Mun olis ollut tosi hankalaa valita ihanista ystävistäni yksittäistä kaasoa, ja mun ajatuksiini ei kaasokaarti sovi. Silti tai ehkä juuri siitä johtuen ystävämme olivat ihanasti häissämme mukana. Ystäväpariskuntamme järjesti meille polttarit ja ne jotka eivät omiini paikalle päässeet, lähettivät minulle pikkulahjoja. Ystäväni opetti minulle häämeikin ja muutamankin ystäväni kanssa juoksentelin kaupoissa kenkiä ynnä muuta etsiskellen. Mieheni sisko halusi järjestää häihin ohjelmaa ja hän sai sen myös tehdä. Veljeni oli otettu, kun sai toimia pöytiinkutsujana ja hän oli järjestänyt myös oman ohjelmanumeronsa häihimme. Mieheni veli taas toimi autokuskina. Eräs ystäväni oli häiden aattona pitkän päivän auttamassa meitä hääpaikan järjestelyissä ja häiden jälkeen ystävämme auttoivat hääpaikan siistimisessä. Toiset toimivat lastenhoitajina, toiset kantoivat pöytiä paikoilleen.. Kaikki tarjoutuivat itse. Mikäli olisimme pyytäneet kaason ja bestmanin, luulen että kaikki edellä mainitut olisivat päätyneet heidän hartioilleen.

        Niin ja kaikista paras apu pukeutumisen hetkellä oli oma äitini. Olihan hän tehnyt pukuni ja mulle oli hyvin tärkeää, että saimme sen hetken viettää kaksin.


    • Tirri

      Kaason tehtävä ei ole hoitaa kaikkea yksin, vaan olla apuna/tukena morsiamelle. Se paikka on varattuna parhaimmalle ystävälle/lähimmälle sukulaiselle.
      jos sinulla jäi paha mieli niin mitä sitten odotit? fanfaareja ja ikuisia kumarruksia?
      minulla on kaaso joka on asioissa tukenut ja järjestellyt kanssani, kuunnellut jne. Meillä on ollut valtavan hauskaa ja nauru on raikanut.
      Nyt odotellaan hääpäivää ja vedetty perskännit!

      Lahja on ostettu kaasolle ja bestmanille, mutta siltikin parhaimman lahjan voin hänelle antaa ystävyydellä ja kiitoksena hääpäivänämme.

      Olen itsekin toiminut kaasona, ja se on aivan ymmärrettävää, että morsiammella on paljon enemmänkin ajateltavaa kuin se, että kaaso viihtyy ja tuntee itsensä tärkeäksi. Ne ovat MORSIAMEN häät ja päivä, ei kaason.

      Ensi kerralle jos joku pyytää sinua kaasokseen, niin kieltäydy kunniasta nätisti ja siirry takavasemmalle juputtamaan.

      • kaaso 04

        Niin, en todellakaan odottanut vuosittaista paraatia tms. kaasohommasta. Ja tottakai tiedän että ne olivat MORSIAMEN, eivät minun juhlat, enkä odottanutkaan että MORSIAN minua viihdyttäisi häissään, kuinka tyhmänä oikein minua pidät?

        Lahjaa, tai edes sanaa kiitos (joka myös olisi riittänyt) en saanut. Kuitenkin olen järjestänyt polttarit, askarrellut hääkarkkeja, bestmanin kanssa järkkäsimme ohjelmaa häihin yli kahdeksi tunniksi (kun piti olla paljon ohjelmaa, oli huom! morsiamen toive, kun eivät vissiin viitsineet maksaa bändille kovin monesta tunnista), ollut mukana koekampauksissa, puvun etsimisessä jne jne "henkisenä tukena".

        Ei kyllä bestmankaan saanut mitään vaivanpalkaksi. Kai me sitten epäonnistuimme totaalisesti kaasona ja bestmanina.

        Sinä sentään Tirri ostit lahjan kaasollesi, toisin kuin tämä morsian jonka kaasona olin. Eli se kertonee jotain hänen kunnioituksestaan minua kohtaan? Eli tunnit jotka ovat olleet pois omasta vapaa-ajastani, eivät ole merkinneet hänelle mitään, vaan hän lienee pitänyt niitä itsestäänselvyytenä, tottakai sitä kaverin puolesta... Jos hän todella pitää minua parhaana ystävänään, niin varmasti hänen kannattaisi hieman korjata käyttäytymistään? No, moukka mikä moukka, tarviipa minun lähettää yksi joulukortti vähemmän...


      • Iida
        kaaso 04 kirjoitti:

        Niin, en todellakaan odottanut vuosittaista paraatia tms. kaasohommasta. Ja tottakai tiedän että ne olivat MORSIAMEN, eivät minun juhlat, enkä odottanutkaan että MORSIAN minua viihdyttäisi häissään, kuinka tyhmänä oikein minua pidät?

        Lahjaa, tai edes sanaa kiitos (joka myös olisi riittänyt) en saanut. Kuitenkin olen järjestänyt polttarit, askarrellut hääkarkkeja, bestmanin kanssa järkkäsimme ohjelmaa häihin yli kahdeksi tunniksi (kun piti olla paljon ohjelmaa, oli huom! morsiamen toive, kun eivät vissiin viitsineet maksaa bändille kovin monesta tunnista), ollut mukana koekampauksissa, puvun etsimisessä jne jne "henkisenä tukena".

        Ei kyllä bestmankaan saanut mitään vaivanpalkaksi. Kai me sitten epäonnistuimme totaalisesti kaasona ja bestmanina.

        Sinä sentään Tirri ostit lahjan kaasollesi, toisin kuin tämä morsian jonka kaasona olin. Eli se kertonee jotain hänen kunnioituksestaan minua kohtaan? Eli tunnit jotka ovat olleet pois omasta vapaa-ajastani, eivät ole merkinneet hänelle mitään, vaan hän lienee pitänyt niitä itsestäänselvyytenä, tottakai sitä kaverin puolesta... Jos hän todella pitää minua parhaana ystävänään, niin varmasti hänen kannattaisi hieman korjata käyttäytymistään? No, moukka mikä moukka, tarviipa minun lähettää yksi joulukortti vähemmän...

        olet säälittävä lehmä!


      • kaaso 04
        Iida kirjoitti:

        olet säälittävä lehmä!

        Viitsisitkö perustella väitettäsi? Millä tavalla säälittävä (äläkä rupea selittämään jotain naurettavaa soopaa että olen muka kateellinen morsiamelle, nimittäin EN ole). Entä lehmä?


    • Pettynyt

      No, ehkä lohduttavaa mulle, kun tiedän että joku muukin on kokenut saman kuin minä. Olin parhaan Ystäväni kaasona, joten odotin jännityksellä, kuinka hän minua muistaisi roolistani, jonka eteen omasta mielestäni tein paljon - myös rahallisesti. Saati sitten laskematta tunteja, joita käytin polttaritavaroiden hankkimiseen, askarteluun ja matkustamiseen morsiamen paikkakunnalle. Kiitokseksi sain kylläkin tekstiviestin "kiitos", mutta samalla menetin ystäväni. Olemme vielä väleissä, mutta viilentynyt on ystävyytemme. Saa minut pohtimaan oliko vika minussa, miten hoidin roolini vai onko ystäväni vain myös "moukka"..

      Mutta ihan varmasti tulen pohtimaan kahteen kertaan suostunko koskaan enää toiste kaasoksi, niin pahasti petyin siitä, ettei panokseni merkinnyt mitään. Ja kuten varmasti "kaaso 04:llekin", jo pelkkä aito kiitos olisi ollut kiva (muukin kuin kylmä tekstiviesti).

      Mutta kun on kerran saanut kaason roolin nähdä, niin tietääpä miten omaa kaasoaan kohtelee, jos sellainen päivä joskus tulee! Unohda kaaso 04 morsian hetkeksi aikaa, kenties hänkin jossain vaiheessa ymmärtää mitä jätti tekemättä...

    • rahikainen

      rahikaisella, olin bestmanina ja hoidin sulholle luksustytön yöksi, hieronant ja muut mukavat. Juotimme ja saunotimme, tyytyväinen oli sulho kovin, mutta ei kiittänyt ääneen vaan hymyili vain.
      Eikä ollut mitään halpaa vaan rahaa paloi yli 300e per lärvi.

    • kaasonen

      Samoin kävi myös minulle. Vuosi yhdessä suunniteltiin ja järjesteltiin, välillä meinasi hermot mennä, mutta ajattelin enemmän morsiammen tunteita ja nielin kiukkuni. Häät olivat aivan mahtavat, mutta se todellinen kiitos jäi uupumaan! En todellakaan odottanut mitään erityistä, vaan yksinkertaisen sydämellisen kiitoksen hääparilta! Olen ollut vieraana muutamissa häissä ja kaikissa niissä on sulhanen jossain vaiheessa julkisesti kiittänyt hääjärjestelyihin osallistuneita.

      Ihanat kiitokset tosin sain häävierailta, he kun ilmeisesti huomasivat millainen työ hääpäivän eteen on nähty! Nyt ainakin tiedän, miten haluan käyttäytyä omaa kaasoani kohtaan! En koskaan halua jättää huomioimatta toisten ihmisten panostusta minun vuokseni!

      • Ei enää kaasoksi!

        tuttu tunne täälläkin. Aikaa ja vaivaa ja rahaa paloi polttareiden ja hääjuttujen järjestämiseen. Odotin, että ennen häitä olisi iloisesti jaettu mukava ja jännittävä tunnelma. Sen sijaan morsian käyttäytityikin niin ennen häitä ja häiden aikana niin törkeästi minua kohtaan, etten vastaavaa käytöstä ole hänen taholtaan saanut, enkä olisi moista edes sietänyt, mutta kun oli hänen hääpäivänsä päätin niellä käytöksen. Ei kai tarkoitus ole "mopottaa" ja yrittää halventaa kaasoa?
        Olen ollut useissa häissä ennen tätä enkä ole nähnyt yhdenkään morsiammen suhtautuvan kaasoon noin.Muilta vierailta tuli minulekin parhaat kiitokset!
        Kokemuksesta viisaatuneena totean myös, että moukka mikä moukka ja enpä ainakaan omissa häissä-ni noin kaasoa kohtele.


    • kaaso myös..

      Olin viime vuonna erittäin hyvän ystäväni kaasona, tein valtavasti töitä, opiskelin ja autoin häävalmisteluissa. Nypläsin hääkarkkeja, joissa oli aivan liian lyhyet nauhat, tein käsin kutsukortteja, suunnittelin häitä, ohjelmia ja suunnittelin polttarit (joihin morsian ei ollut tyytyväinen, koska niihin ei liittynyt alkoholia. Hän imetti silloin ja lapsi oli vasta pari kuukautta, hän itse vielä painotti ettei alkoholia saanut olla yhtään!)

      Itse hääpäivän lähestyessä ystäväni kiukutteli sekä minulle että sulhaselleen, kaikki oli pielessä, vaikka kaikki tehtiin niin kuin hän halusi. Itse hääjuhla onnistui mukavasti ja ne olivat kovin kauniit häät. Ystäväni kuitenkin sätti minua sukulaistensa kuullen miten kaikki on mennyt aivan pilalle! Mikään ei mennyt toisin kuin piti..

      Häiden jälkeen en saanut minkäänlaista kiitosta, päinvastoin ystäväni mökötti. Hänen käytöksensä ärsytti minut sekä muutaman muun naispuolisen ystävän. Riitaannuimme ja vasta parin kuukauden kuluttua hän pyysi meidät kaikki luokseen ja itkien pyysi anteeksi. Annoin anteeksi, vaikka tosin kiitosta en ole vieläkään saanut. Olemme jälleen ystäviä, mutta en enää tarjoa apuani ristiäisten yms järjestämiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe