pitäisitte jo sen nuoren pilttiturpanne kiinni asioista joista ette mitään tiedä!
keski ikä, mitä sillä tiedolla tekee? jokainen tietää että 20v on piltti, tenava, amis tai miten sen nythaluaa sanoa mutta se on fakta että kukaan teistä pelleistä ja vajakeista ei tiedä milloin kukin kuolee.
esim. onko mun 90 tuttu keski ikänen ollessaan 40 vuotias aiemmin? entä jos hänn elää 100 veeksi niin mikä sitten oli keski-ikä?
eli älkää sanoko ketään keski ikäiseksi jos ette tiedä mihin asti hän elää!
omapa on asianne mutta ku ite ootte 40 niin sittenpä voitte ite miettiä kun olette muka keski ikäisiä siitä vaan, jos niin haluatte. ite ainakin ajattelen että 100v on mahdollinen ikä koska en voi tietää varmuutta enkä haluakaan.
joku vajakka iltalehti varmaan sössöttää joo keski- iäksi sitä sun tätä mutta miettikää nyt vttu mitä järkeä on sanoa 40 veetä sen ikäiseksi....
jos oot ite joku 18v apina niin eihän se ihme ole jos pidät 30 veetä vanhuksena koska et taida olla kovin viisas ton ikäisenä vaan persaukinen piltti joka luulee tietävänsä kaikesta kaiken vaikka joku toinen on sua enemmän elämää nähnyt vai kerropa meille nyt miten 30 v ei olisi muka sua viisaampia tai tietäisi enemmän? eikö 10 vuodessa ehdi ?
Näin voi helposti perustella että 18v on yksinkertainen pskanjauhaja joka uskoo kaiken mitä syötetään. se siitä.
oletko tullut miettineeksi että se on jo todistettu että 40v keski ikä tarkottaa liikennetilastojen mukaan eli sillä ei ole mitään tekemistä oikeaan keski ikään minkä yleensä oletetaan olevan 50 v?
Mulla on tossa hyllyssäni pino kirjoja ja osassa niitä missä mainitaan mikä on keski ikäinen lääkärikirjassa niin sanotaan 50 vuotta.
jos nyt yhtäkkiä joku iltalehti keksii väittää muuta niin se sanoo sen takia sen että 2000 luvulla elintaso olisi huonompaa ja ihmisiä putoilisi jo 80 veenä, ja osa liikenteen takia.
miksi sitten elettiin pidempään 80-90 luvulla eli miksi aidoissa kirjoissa sanotaan keski-iäksi 50 vuotta? koska ihmisen eli 100 veeksi tai lähelle tai jopa ylikin, miksei nyt voisi elää? vai liittyykö se jotekin siihen että JOS kuolee liikenteessä? mikä vtun tilasto? minkä totuuden se siis kertoo esim. MUN ELÄMÄN pituudesta? oletko sinä pieni vttupää joku päättämään milloin mä kuolen ? ole hyvä ja kerro ?
Joten keski-ikä on TÄYTTÄ PSKAPUHETTA. se on mysteeri ja jos pitäisi yleistää niin sitten 50v.
senkus väitätte muuta kalottipäät, mutta tossa on totuus mitä edellä luit !
mikä vtun "keski ikä ?
28
443
Vastaukset
- Jaska.
tän asian kun sais painettiin kalloon koko suomelle niin olisin tyytyväinen !
joku taitaa olla vanhenemassa
- Jaska.
Ai kolmikymppisenä? No joo jos haluat niin sanoa, mikäs siinä.
Olethan sinäkin vanhenemassa, et ole kohta enää se piltti mikä toimii kolmekymppisten perässähiihtäjänä.
ei minua ainakaan vtuta olla kolmikymppinen, mutta en pidä yleistämisestäkään keski-iän suhteen. mysteeri on mysteeri ja tilastollinen on tilastollinen, johtuu nyt mistä vaan, liikenne tms. en voi tietää millon kuolen. Etkä sinäkään.
ole sinä koulupoika vaan omaa mieltä, jos et halua aikuiseksi tulla ja haluat aina olla ikäisesi niin siitä vaan ! Onnea!
mahtaa olla rankkaa kun kaikki on aina keskeneräistä esim. et voi koskaan päästä kehonrakennuksen huipulle jos et vanhene. Mikään asia ei tule päivässä eikä aina edes vuodessa.
Kun nyt katsoa sinua niin näen vaan mopolla räpeltävän teinin jota äiti syöttää kotona. En vaihtaisi nykyistä elämääni enää tuohon aikaan, koska minulla on kaikki mitä haluan ja aikaa riittää haalimaan lisää.
Joku siis taitaa olla poju, joku taas aikuinen mies :)
- lallatilallaa
lapsi= lapsi
nuori= murrosikä käynnissä
keski-ikäinen= aikuinen
seniori= omaa jo vanhenemisen merkkejä- lallatilallaa
joten jos kenties jotenkin mikälie jospa ehkäpä voiolla mahdollisesti ymmärsit keski-ikä on synonyymi sanalle aikuinen joka ei viittaa mitenkään vuodelliseen ikään.
- Jaska.
Teini saa toki keksiä omat päätelmänsä mutta mulla tässä omassa talossa omalla läppärilläni voisin laittaa viisaamman tarkennuksen koska olen kolmikymppinen ja osaa sanoakin viisaammin kuin minua 15 vuotta nuorempi ja tyhmempi :)
Lapsi = 0-18v
Perustelu on helppo. Asuu vanhempiensa luona ja näyttää lapselta. Poika ja tyttö ei näytä aikuiselta, eli seksielämä on lapsen kengissä.
Nuori = Hyvin laaja käsite. Voi olla 15-40v elämänkaaressa. Nuori tai nuori aikuinen. Kuka on tarpeeksi virallinen sanomaan varmuutta tähän? Moni sanoo asiat omalla tavallaan ja yleistäminen ei kerro totuutta.
Murkku on 15 vuotias, se on selvä. Kaikki on aika suhteellista. Murkku on myös aika rajattu eli monta etua puuttua mitkä aikuisella on. Se on se murkun kirous.
Keski-ikäinen = 50 vuotias mikä yleensä on kirjallisuudessa osoitettu. Nimitelmä on myös mielestäni typerä. MIksi pitäisi olla olemassa jokin sana sille, että on tietoisesti elämänsä puolivälissä? laskeeko kaikki elämäänsä?
Ja eikö olisi helpompi sanoa aikakausilehdissäkin "50 v" kuin kirjoittaa noin pitkää litaniaa "keski-ikäinen" ?
Toimittajat kun tuppaavat olemaan murkkuja vielä eli opiskelijoita jonka takia kirjoittavat pskaa, kun eivät osaa. Naurettavia otsikoita. Epäilen ikää siihen.
Seniori = aika turha käyttää tätä ollenkaan. On vain lapsi, aikuinen ja vanhus.
Vanhenemisen merkkejähän näkyy vasta viisikymppisillä.
20 vuotias = Ei ole vielä nainen, ei täydellistä kroppaa vaan monasti sama murkku mikä 18 veenäkin, ei eroa paljoakaan 15 veen kropasta.
30 vuotias = Kaunis aikuinen nainen, nuori aikuinen tai aikuinen, yksi ja sama mutta nainen jokatapauksessa. 20 vuotias ei pärjää kauneudessa tai seksikkyydessä. - Jaska.
Jaska. kirjoitti:
Teini saa toki keksiä omat päätelmänsä mutta mulla tässä omassa talossa omalla läppärilläni voisin laittaa viisaamman tarkennuksen koska olen kolmikymppinen ja osaa sanoakin viisaammin kuin minua 15 vuotta nuorempi ja tyhmempi :)
Lapsi = 0-18v
Perustelu on helppo. Asuu vanhempiensa luona ja näyttää lapselta. Poika ja tyttö ei näytä aikuiselta, eli seksielämä on lapsen kengissä.
Nuori = Hyvin laaja käsite. Voi olla 15-40v elämänkaaressa. Nuori tai nuori aikuinen. Kuka on tarpeeksi virallinen sanomaan varmuutta tähän? Moni sanoo asiat omalla tavallaan ja yleistäminen ei kerro totuutta.
Murkku on 15 vuotias, se on selvä. Kaikki on aika suhteellista. Murkku on myös aika rajattu eli monta etua puuttua mitkä aikuisella on. Se on se murkun kirous.
Keski-ikäinen = 50 vuotias mikä yleensä on kirjallisuudessa osoitettu. Nimitelmä on myös mielestäni typerä. MIksi pitäisi olla olemassa jokin sana sille, että on tietoisesti elämänsä puolivälissä? laskeeko kaikki elämäänsä?
Ja eikö olisi helpompi sanoa aikakausilehdissäkin "50 v" kuin kirjoittaa noin pitkää litaniaa "keski-ikäinen" ?
Toimittajat kun tuppaavat olemaan murkkuja vielä eli opiskelijoita jonka takia kirjoittavat pskaa, kun eivät osaa. Naurettavia otsikoita. Epäilen ikää siihen.
20 vuotias = Ei ole vielä nainen, ei täydellistä kroppaa vaan monasti sama murkku mikä 18 veenäkin, ei eroa paljoakaan 15 veen kropasta.
30 vuotias = Kaunis aikuinen nainen, nuori aikuinen tai aikuinen, yksi ja sama mutta nainen jokatapauksessa. 20 vuotias ei pärjää kauneudessa tai seksikkyydessä.http://www.seiska.fi/c/87840/1954_ELLU560.jpg
Elina Viitanen, tätä nykyä pian 29 vuotias nuori nainen.
Saa monet 20 vuotiaat murkut kateelliseksi, vai kiistääkö joku sen, ettei
20 vuotiaat pissikset olisi vielä aika ylä-aste murkkujen näköisiä? :)
siinähän sen taas näkee, että kolmikymppinen on pop ja parikymppinen on perässähiihtäjä.
Lapsukaiset kuvittelee että kaikkien kannattaisi olla lapsi, mutta ei minua ainakaan huvita olla kakara joka maleksii toisten tiloissa tai köyhänä asuu vuokralla. Ainoa huvi 18v taaperolla on auto mutta jos olisi päättäjänä, nostaisin kortin ikärajan 23 ikävuoteen mikä voisi olla jopa mahdollistakin tulevaisuudessa. Sen jälkeen voisi liikennekin sujua paremmin. - Jaska78.
lallatilallaa kirjoitti:
joten jos kenties jotenkin mikälie jospa ehkäpä voiolla mahdollisesti ymmärsit keski-ikä on synonyymi sanalle aikuinen joka ei viittaa mitenkään vuodelliseen ikään.
Keski-ikä tarkoittaa elämän puoliväliä. Aikuinen ei ole sama asia.
Et taida tietää asioista vielä hölkäsen pöläystä. Olen juuri julkaissut toisen kirjani " Elämän kaariviivat " jos sinua kiinnostaa lukea asioista. Voit sen itse penkoa kirjakaupasta ja kirjailijanimeni saat itse pohtia mikä se olisi. - Jaska.
Jaska. kirjoitti:
http://www.seiska.fi/c/87840/1954_ELLU560.jpg
Elina Viitanen, tätä nykyä pian 29 vuotias nuori nainen.
Saa monet 20 vuotiaat murkut kateelliseksi, vai kiistääkö joku sen, ettei
20 vuotiaat pissikset olisi vielä aika ylä-aste murkkujen näköisiä? :)
siinähän sen taas näkee, että kolmikymppinen on pop ja parikymppinen on perässähiihtäjä.
Lapsukaiset kuvittelee että kaikkien kannattaisi olla lapsi, mutta ei minua ainakaan huvita olla kakara joka maleksii toisten tiloissa tai köyhänä asuu vuokralla. Ainoa huvi 18v taaperolla on auto mutta jos olisi päättäjänä, nostaisin kortin ikärajan 23 ikävuoteen mikä voisi olla jopa mahdollistakin tulevaisuudessa. Sen jälkeen voisi liikennekin sujua paremmin.Ja jos Elina olisi brunetti, saisi hän minultakin enemmän pisteitä.
- ENGlondon
Jaska. kirjoitti:
Ja jos Elina olisi brunetti, saisi hän minultakin enemmän pisteitä.
Todella kiinnostavaa.
- tiedon puuteko?
Jaska. kirjoitti:
Lapsi = 0-18v
30 vuotias = Kaunis aikuinen nainen, nuori aikuinen tai aikuinen, yksi ja sama mutta nainen jokatapauksessa. 20 vuotias ei pärjää kauneudessa tai seksikkyydessä.Jos et sattunut tietämään, murrosikä loppuu viimeistään 18-20 vuotiaana.
- opettele biologiaa
Jaska. kirjoitti:
Lapsi = 0-18v
30 vuotias = Kaunis aikuinen nainen, nuori aikuinen tai aikuinen, yksi ja sama mutta nainen jokatapauksessa. 20 vuotias ei pärjää kauneudessa tai seksikkyydessä.Ai että 15-20 vuotiaana ei tapahdu mitään fyysistä kehitystä? Aika tyhmä oot jos noin kuvittelet. Aikuisen keho on nimittäin muotoutunut täysin noin 20 vuotiaana. 15 vuotias kasvaa vielä pituutta seuraavat 1-3 vuotta (riippuu siitä koska kuukautiset ovat alkaneet) ja rinnatkin kehittyvät vielä tuossa iässä. Kun taas 20 vuotias on saavuttanut aikuispituutensa ajat sitten ja rinnat kehittyvät hyvin harvoin enää välillä 20-25. Ihmisen aivotkin ovat biologisesti valmiit yksilöllisesti vaihdellen 22-25 vuotiaana.
- keski ikä on
Kyllä keskiikä on miehillä noin 35-45 ja naisilla 37-47,kun katsotaan kuolleiden ihmisten keskiikää ja siitähän se nimitys tulee keski-ikä eli noin elämänsä puolessa välissä.Ihminen elää Suomessa noin mies 78 ja nainen 82v
- Jaska.
No ei pidä paikkaansa. Kuvittele nyt itsekin mitä puhut.... siis 35 v ? heh.
Jos tuo olisi totta niin sitten sinä kuolet 30 vuotiaana eli sinun keski-ikäsi on 15 vuotta.
Kaikki tuo sun väittämäs on yhtä ja samaa pskaa mitä kaikki molopäät jauhaa, toisella se on muuta ja toisella toista... plaa plaa plaa.
"Ihminen elää Suomessa noin mies 78 ja nainen 82v "
Ai miten niin just suomessa? miksi tuntemani henkilö on sitten yli 90? miten selität sen? olet aika yksinkertainen julli jos mies kuolee jo 78 vuotiaana kun ihminen kykenee elämään yli 100 vuotiaaksi eikä se ole mitenkään harvinaista.
Alkaa vtuttaa nämä jauhopäät täällä jotka lässyttää aina vaan samaa litaniaa päivästä toiseen ja uskoo kaiken pskan mitä sanotaan. Oletko sinä nyt niin vtun varma milloin itse kuolet ? eli tasan 78 veenä? selvä! Laita sitten kalenteriin merkintä että kerkiät varmasti pierasemaan pari mukulaa ja lässyttämään näiden paviaanien kanssa lopun aikasi ennenkuin lähtö tulee.
Haistakaa p*rse sen keski-ikänne kanssa. muutamilta toimittajilta voisi ommella v*tut umpeen ja syöttää sioille porstuassa kaikkien stanan otsikointiensa keskellä. Lehdet kun tienaa puhumalla ja liioittelemalla pskaa ja te apinat matkitte perässä.
minun keski-ikäni ei ole mikään vtun 35 saati 45 ja en sitä itseasiassa edes tiedä ja sillä siisti.
painu sinä pelle nöyristelijä ja kaiken vastaanottava h*mo vttuun selityksiesi kanssa. Onneksi minun ei tarvitse tappaa sinua stanan letkauttelija kun olet siellä.- Jaska.
ettekö te vtun kenokaulat tajua että internetti foorumeineen on täynnä kaikenlaisten sisäsiittoisten apinoiden pskanjauhantaa toisten ihmisten ärsyttämiseksi?
jos eletään 90 lukua niin ei kukaan siis kukaan tullut letkauttelemaan kaiken maailman muka totuuksilla.
internetissä oleva tieto on kaukana viisaudesta. menisitte kirjastoon ja lukisitte, sinne on painettu sata kertaa enemmän tietoa, tämän internetin tiedon googleineen ja poogleineen voidaan verrata h*oran v*tunkarvojen määrään.
Pelkkää lukiossa p*rsettään kuluttaneiden mulipäiden epäonnistunutta egoamista sanamuodoissa ja asenteessa jotta antaisivat muka viisaamman kuvan itsestään. Mitä viisasta tai älykästä on matkia sitä mitä luette joka vtun kolkasta pitkin nettiä, häh ?
Oletko varma asiastasi jos joku pelle lausahtaa keski-iän olevan 35?
Mitä hyötyä yleensäkin on käyttää tota sanaa?
Silloin kun ei internettiä ollut, oli vielä elämä. Nyt elämä on internetissä vttumaisten apinoiden keskellä. pelkkää väittelyä ja tappelua toisten ärsyttämistä.
tehkää joukkoitsari ja hävitkää, RIP ! - Miksi hermostut?
Jaska. kirjoitti:
ettekö te vtun kenokaulat tajua että internetti foorumeineen on täynnä kaikenlaisten sisäsiittoisten apinoiden pskanjauhantaa toisten ihmisten ärsyttämiseksi?
jos eletään 90 lukua niin ei kukaan siis kukaan tullut letkauttelemaan kaiken maailman muka totuuksilla.
internetissä oleva tieto on kaukana viisaudesta. menisitte kirjastoon ja lukisitte, sinne on painettu sata kertaa enemmän tietoa, tämän internetin tiedon googleineen ja poogleineen voidaan verrata h*oran v*tunkarvojen määrään.
Pelkkää lukiossa p*rsettään kuluttaneiden mulipäiden epäonnistunutta egoamista sanamuodoissa ja asenteessa jotta antaisivat muka viisaamman kuvan itsestään. Mitä viisasta tai älykästä on matkia sitä mitä luette joka vtun kolkasta pitkin nettiä, häh ?
Oletko varma asiastasi jos joku pelle lausahtaa keski-iän olevan 35?
Mitä hyötyä yleensäkin on käyttää tota sanaa?
Silloin kun ei internettiä ollut, oli vielä elämä. Nyt elämä on internetissä vttumaisten apinoiden keskellä. pelkkää väittelyä ja tappelua toisten ärsyttämistä.
tehkää joukkoitsari ja hävitkää, RIP !Elinikä pitenee koko ajan. On laskureitakin, joilla voi arvioida oman eliniän, mutta minä en halua edes tietää arviota.
Sinä elät on tilastojen mukaan todennäköisesti jopa 90 vuotiaaksi, mutta terveillä elintavoilla ja onnella voi 100 vuottakin ylittyä.
Ei sillä eliniällä niinkään ole merkitystä, vaan missä kunnossa on. Itse en haluaisi elää pitkään sairaalassa, ainakaan liikuntakyvyttömänä vaipoissa.
Jos oletettu elinikä olisi 90 vuotta, niin keski-iäksi pitäisi kai laskea 40-50 vuotta. Mitä nimityksiä siinä välillä sitten käyttäisi, jos 70 eteenpäin olisi seniori. Vanhenemista kuvaavia sanoja pidetään helposti loukkaavina.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/suomalaisten_elinian_odote_kasvaa_vuosi_vuodelta_1135292.html
- jormaperkule
Kyllä mahtaa olla hieno, täyteläinen ja onnistunut elämä, kun pitää itkeä joka päivä jollekkin suoli24:selle?
- oona..,,
Älkää kommentoiko tuon Jaskan (alias Jannen) kirjoituksiin millään tavalla. Näättehän ettei se ole oikein terve. Luultavasti joku keski-iän kriisi menossa. Ei niitä sen vuodatuksia kannata edes lukea. Samaa paskaa aina.
- dvcascnjudnsvkj
Suomen keskimääräinen eliniänodote on 70-80 vuotta, voi nousta jos terveydenhuolto paranee mutta taloudellisentilanteen vuoksi ei näköjään ole kovin paranemaan päin ainakaan Suomessa. Ja kyllä, keski-iäksi voidaan yleistää ja arvioida 50-60 vuotias. Tunnetko jonkun 200-vuotiaan?:)
Ja sinulta puuttuu hiukka neuvottelu taitoja. Et voi pitää omaa MIELIPIDETTÄSI ja NÄKÖKULMAASI valkeana totuutena. Sinulla on selkeää taipumusta diktatuuriseen ja narsistiseen mentaliteettiin. Anna muidenkin mielipiteille sijaa - hcakjml,ö.ä-älkjnh
Musta alkaa tuntumaan että tää lahopää joka täälä kirjottelee ei ees tiiä mikä keski-ikä on. Keski-ikä tarkoittaa ihmisen ikää elämän puolessa välissä joka arvioidaan eliniänodotteen perusteella. Keski-ikä ei tarkoita sitä milloin ihminen kuolee vaan sitä että siinä pisteessä kun on keski-ikäinen on elänyt noin puolet elämästään.
- Janne.
"Tappelun sijaan, minä protestoin vastaan. Ei, media ei arvioi Suomen kansan eliniänodotetta eikä sitä kautta myöskään keski-ikää, vaan alaan pätevöityneet kuten mm. lääkärit, tohtorit ja politikot. Ja ketä muuta kuin sinua tämä keski-iän ARVIOMINEN ärsyttää? Eli keski-ikää arvoidaan eikä kukaan sano että tämä on nyt se taivaallinen totuus elämästä ja kuolemasta. Keski-ikää ARVIOIDAAN. Koita ymmärtää tämä. Voin olla samaa mieltä kanssasi, että kukaan ei tiedä milloin tulee kuolemaan, mutta eliniänodote voidaan keskimääräisestä kuolleiden iästä ARVIOIDA. "
Kyseenalaistan !
"Minun ei todennäköisesti tarvi vastata sinulle toista kertaa koska näytät nöyryyttäväsi itse itsesi."
Pettäisin itseäni? En tietenkään.
"Musta alkaa tuntumaan että tää lahopää joka täälä kirjottelee ei ees tiiä mikä keski-ikä on. Keski-ikä tarkoittaa ihmisen ikää elämän puolessa välissä joka arvioidaan eliniänodotteen perusteella. Keski-ikä ei tarkoita sitä milloin ihminen kuolee vaan sitä että siinä pisteessä kun on keski-ikäinen on elänyt noin puolet elämästään. "
Uhuh hahaa haa !
Selitätkö sinä tänne nyt mitä keski-iällä tarkoitetaan vai?
Olen tyhmä kun edes kysyn! Hahahahah! - notw
Millä tavalla yllä mainittu oli kyseenalaista. Perustele.
Nöyryyttää voi itseään tiedostamattaankin.
Ja siitähän tässä koko keskustelussa oli kyse, mikä on keksi-ikä niin kuin otsikossa sanotaan "mikä vtun "keski-ikä" " - Janne.
Mitä hlvetin väliä sillä on mitä jonnekin suomikakkanelosella pupeltaa?
Nämä ovat omia ajatuksiani eivät tekaistuja!
enkä pyydä mitään anteeksi keneltäkään, mitä turhaa lässyttämistä tämmöiset.- notw
Ooksää aatellu että oisko sulla joku jakomielitauti ku ensin oot pyytämässä anteeksi sitte et ookkaan?
Ja ei, ei se ihan sama ole mitä sinä pupellat. Kaikki nämä kirjoitukset jotka tänne on kirjoitettu on ihmisten kirjoittamia ja kanssaeläjiä tulee kunnioittaa.
- Jaska.
Luuletko omistavasi minunkin OMAT mielipiteeni lainpalvoja?
Eli kyllä on todellakin aivan sama mitä pupellan.
Kanssaeläjiä ei ole pakko kunnioittaa, mutta itseään kannattaa kunnioittaa, myös niitä jotka sen ansaitsevat. Se, että ymmärrät mitä tarkoitan, vaatii osaamista lukea rivien välistä. - notw
No tosiaan sinähän se päätä millaisen kuvan itsestäsi annat:) En väittänyt "omistavasi" mielipiteitäsi, mutta on se vaan aika kummaa kun toisessa viestissä väität toista kuin aikasemmassa. Vai onko mielipiteen päättämisessä vaikeuksia?
- Janne.
No kukapa ei päättäisi? :)
Itsehän me asioistamme päätämme.
Jos kulkee massan mukana, niin silloin ei ole mitään omaa aatetta. - keski-iän kriisi?
keski-ikä on nuoruuden ja rapistumisen välillä
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862