Kuinka irti vihasta naapuria kohtaan?

nartti

Asun kerrostalossa ja inhoan yläpuolella asuvia henkilöitä erinäisistä syistä. En ole niitä ihmisiä, jotka saavat vihastaan uutta intoa, päinvastoin, menetän energiaa ja olen allapäin. Kuinka pääsen irti vihasta? Ymmärrän sen olevan turhaa. Mutta aina kun mikä tahansa ääni naapurista kuulukaan, ärsyynnyn kun saan muistutuksen näistä ali-ihmisistä. En haluaisi antaa näiden mitättömyyksien vaikuttaa omaan mielentilaani, kuinka onnistun siinä?

12

3046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dulta

Et ole ainoa tässä maassa samassa tilanteessa. Tuttu tunne!

Omalla kohdallani auttoi tilanteen hyväksyminen ja totuttautuminen siihen, että olen naapurini kanssa ihan eri planeetoilta. Tavoitteet paremmasta hautasin ja jos minulla on naapurille jotakin sanottavaa teen sen asiallisesti jäämättä miettimään voinko sanoa. Naapuri ei tietenkään tykkkää siitä, mutta sanoessani asiasta on hänen häpeänsä olla ymmärtämättä minua.

Viha voi myös olla oire jostakin muusta tunteesta, jota projisoi naapurin kautta.

Ja vietä aikaasi muuallakin, koska siten pääset eroon tunteestasi.

• nartti

Itse en halua edes puhua näille naapureille. Häiritsevästä toiminnasta huomauttaminen sai heidät vain kahta kauheammin häiriköimään, piti ottaa isännöitsijään yhteyttä. Päätin että kommunikointi hoitukoon vastakin sitä kautta... Etenkin harmittaa, kun ennen yläpuolella asui kivoja ja hiljaisia ihmisiä. Nämä uudet asukkaat alkoivat ns. kukkoilla heti taloon muutettuaan... molemmat ovat kyllä vähän jälkeenjääneen oloisia, mutta ei se ole mikään puolustus. Noh, pitää vain yrittää antaa heille se energia ja huomio jonka ansaitsevatkin = ei mitään. Muutenkin tosin suunnittelen muuttoa, jos vain saan töitä muualta. Harmittaa kyllä, jos viimeiset ajat tässä asunnossa värittyisivät huonoilla muistoilla noiden vähä-älyisten takia...

• rivarijätkä

Muuta rivitaloon asumaan. Vielä parempi olisi, jos muuttais omakotitaloon kohtuullisen kokoiselle tontille. Kerrostalossa joutuu sietämään naapureita ja sille ei voi yhtään mitään. Oletko varma, ettei joku naapureistasi ole ärtynyt juuri sinuun?

• Kylmät kädet

Kokemusta on, mutta yllättäen entisestä, ALAKERRAN naapurista. Kyllä. Alhaalta tulevat äänet voivat olla aivan yhtä ärsyttäviä, kuin ylhäältä tulevat.

Niissä on vain erilainen kaiku. Nyt alakerrassani asuu unelmanaapurit. Joskus voi käydä hyvin.

• Itse aikanaan hermostuin muutamaankin naapuriin.
      Varsinkin sen jälkeen kun työni alkoivat kuudelta. Niinkuin alkavat nykyäänkin.
      Mikä tarkoitti viimeistään kahdeksalta nukkumaan menoa,koska oli noustava jo neljän paikkeilla jotta olisi ollut kuudelta töissä.
      Meikälle kun ei riitä alle 7,5 tunnin unet millään. Se vähintään on saatava nukuttua.

Olin jossakin vaiheessa tosi ärtynyt naapureiden ääniin. Oikein kuulostelin
      niitä.
      Mutta sitten aloin ajatella että miksi taistella tuulimyllyjä vastaan.
      Naapurustoa et voi mitenkään saada hiljaiseksi. Se ei vain onnistu kerrostalossa.
      Ja jo tämän oivallettuani helpotti.
      On vain elettävä tilanteen mukaan.

Ihme kyllä,päästettyäni irti ärtymyksestäni pystyin nukkumaan täysin ilman ongelmia.

Kannattaa kokeilla kunkin; Päästä irti stressaavista asioista. Anna niiden mennä kuin vesi hanhen selästä.
      Aika vapauttava tunne ja sen voi ulottaa muuallekkin elämään.

Nykyään olen kaikinpuolin rennompi ja tunnen huomattavasti enemmän naapureitani.

Toki jos syytä on,niin laitan asiallisen kirjeen naapurille. Mutta varmistan ensin sen,että kirje menee oikeaan osoitteeseen.

• Anonyymi

Älkää ikinä muuttako paritaloon. Meillä häiriintynyt vanhempi pariskunta. Muija ei ikinä ollut töissä ja varmaan diagnoosia löytyy.

• Anonyymi

Tuntuu että jokaisessa talossa on joku hankala asukas. Kannattaa ryhdistäytyä ja keksiä uutta tekemistä ja ajateltavaa. Laittaa oma elämä ns. rahoiksi. Jos ei onnistu sittenkään voi harkita muuttoa. Mutta paljon on ihmisiä, jotka syttyvät elämään taistelusta toisia vastaan tai siitä että saavat valtaa ja ärsyyntyneeksi.

• Anonyymi

Suosittelen poismuuttoa. Itse ollut samassa tilanteessa ollut vuosikausia johtuen naapureiden tupakoinnista johon ongelmaan ei löydy mitään ratkaisua kuin itsekustannettu remppa ja poismuutto ja asunnon vuokraaminen.
        Ja totta on tuo miten se viha syö ihnistä ja kuluttaa energiaa ja ennen kaikkea MASENTAA aiheuttaa depressiota koska se viha kääntyy sisäänpäin..
        Sitä kun ei voi purkaa edes huutamalla niile p** kapäille päin näköä, raivota niin että koko rappu kaikuu.
        Loppusilauksen pohjattomalle vihalle antaa hallituksen löysäperseiset, roikkuvamahaiset läskit äijät jotka kettuilevat estoitta päin näköä kun asiallisesti yrittää tuoda yhtiökokouksessa ongelmat esiin.
        Viha on kyllä hyvin tuttu tunne ja ainoa ratkaisu on löhteä pois helvetillisestä taloyhtiöstä. Naapureiden naamojakaan en voi enää sietää. Painukoot helvettiin tai kuolkoot pois. .

• Anonyymi

Huumoria kun nämä metelöijåt ja häiritsijät eivät haluakaan muuttaa käyttäytymismalliaan ja tahallaan ärsyttävät ja metelöivät 10 kertaa kovemmin...ja sanovat ettei laki estä elämästä eli eivät ymmärrä että kerrostalon järjestyssääntöjä pitää noudattaa ei sitä lakia vaan ASUNTOKOHTAISIA SÄÄNTÖJÄ!!!

• Anonyymi

NAAPURI VIHASTA IRTI...........
      NO SIITÄ EI KYLLÄ PÄÄSE IRTI, MUUTEN, KUIN LISTIMÄLLÄ. SE ON SE VANHA MUSTALAISTEN KONSTI.
      JA SITÄHÄN NE JUURI KÄYTTÄVÄT ISLAMILAISET.
      VENÄLÄISET KÄYTTÄVÄT SIITÄ NIMITYSTÄ "SOTILAALLINEN ERIKOISOPERAATIO", KUN TUHOAVAT VIHASTA.

• Anonyymi

Ihmettelen ettei tässä maassa voida sanoa ja myöntää julkisesti että mamut ovat suurelta osin nämä häiriöt tuoneet tässä maassa , itsekkin asunu jo 30v samassa talossa joka oli rauhallinen ennen kuin venäläisiä yms . mamuja muutti , nyt on meno muuttunut totaalisesti . Pakko on alkaa katsomaan asuntoa muualta .

• Anonyymi

Minulla taas ei ole mamut syynä vaan ihan kantasuomalaiset, valitettavasti. Molemmin puolin seinänaapureina tupakkaa vetävät kotona sisällä ja parvekkeillaan. Alakerrassaa oli myös yksi pariskunta , olisiko jo lopettanut? Ei kokonaan - pari kertaa ovat polttaneet ja kamala haju tuli heti huoneeseen avoimen parvekelasituksen kautta .
        Kävin ystävällismielisen keskustelun joskus vuosia sitten, mies piruili päin näköä hänkin. Ei ole hyvä juttu ollenkaan.
        Muissa rapuissa sama tilanne, tupakoidaan. Välillä kerros haisee tupakalle.
        Maahanmuuttajissa on paljon tupakoivia, mutta kyllä on kantasuomalaissakin, valitettavasti
        Viha on vahva sana mutta tunnustan välillä tuntevani ihan suoranaista vihaa näitä ihmisiä kohtaan, sille ei vain voi mitään.
        Kamala elää sellaisten tunteiden kanssa jatkuvasti ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7758
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1422
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1210
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe