95% keskusteluista täällä koskee puhelinmyyntiä:
"Kannattaako tuonne yritykseen X mennä?"
"Huijaako yritys X?"
"Millaista palkkaa te puh.myyjät ansaitsette?"
jnejnejne...
Olenko minä ainut joka EI TEE PUHELINMYYNTIÄ?
Haluaisin keskustella vakavasti ja syvältäkin myynnin saloja, nimenomaan kunnon myynnin B2B-myynnistä, B2C-"raskaan sarjan" myynnistä, myynnin psykologiasta jne. Itse toimin tällä hetkellä keittiömyyjänä ja kauppasummat ovat B2C-kaupan keskiarvoa korkeampia. B2B-myynnistä on myös vankkaa kokemusta ja tästäkin toivoisin uusia ketjuja.
Eli SUOMI24:n modet: Tehkää puhelinmyyjille oma alue, niin päästään me "oikeat" myyntineuvottelijat juttelemaan!
"Puhelinmyynti sitä, puh.myynti tätä"-TEHKÄÄ UUSI ALUE NÄILLE!
8
439
Vastaukset
- ei sinne ketään tule
sellaisella alueella ei olisi ketään muita kuin sinä. Tämä palsta on jo vuosia keskittynyt eri puhelinmyyntifirmojen esimiesten mustamaalaukseen toinen toistaan kohtaan. Enkä edes ymmärrä miksi, ei täällä oikeasti kukaan työntekijä käy.
Tuollainen palsta olisi hyvä, mutta joudut etsimään sen jostain muualta - Tekn.myyjä
Hyvä idea!
Olen myyntipäällikkö ja myyn sähkötekniikkaa. Pelkästään ammattilaispuolella. Yhtään ei kiinnosta minuakaan mitä joku puh.myyntifirma maksaa, sillä saan käteen paljon enemmän kuin nuo maksavat "huippumyyjille".
Sen sijaan olisi hyvä keskustella ihan oikeista asioista. Mutta kun nuo lapset ja luuserit eivät... - Santra P
No esim linkedinissä on todella hyviä ammattilaisten foorumeja ja tasokasta keskustelua kun ihmiset juttelee omalla naamallaan eikä oo puskista huutelua. Foorumeja kyllä on. Tietenkin jos on "oikea myyjä" joka ei uskalla kertoa todellisia mielipiteitä omalla nimellään niin ei ole kyllä vakavasti otettavakaan.
Sitäpaitsi todellinen ammattilainen ei mielestäni nosta omaa arvoaan alentamalla ja halveksumalla muita myynnin lajeja.
Itse teen B2B myyntiä puhelimessa, keskiosto yli 2000 € ja syy puhelinmyyntiin on että asiakkaat on hajallaan ympäri Suomen joten olisi suoraa idioottimaisuutta tehdä myyntiä face to face. Olen tehnyt myös 10 v face to face myyntiä ja kyllä siellä vain on helpompi pärjätä kuin puhelinmyynnissä. Että jos siitä "oikeasta" myynnistä puhutaan niin...- penappapee
"Tietenkin jos on "oikea myyjä" joka ei uskalla kertoa todellisia mielipiteitä omalla nimellään niin ei ole kyllä vakavasti otettavakaan."
Kiitti vinkistä, mutta olen kyllä kyseisillä foorumeilla keskustelemassa ihan omalla naamallani ja nimelläni.
"Sitäpaitsi todellinen ammattilainen ei mielestäni nosta omaa arvoaan alentamalla ja halveksumalla muita myynnin lajeja."
Kukas täällä moiseen on syyllistynyt? Olet kuin emo-tiikeri puolustamassa pentujaan täällä, älä syyllisty ylilyönteihin. Minä vaan peräänkuulutin että saisiko tänne oman ketjun puhelinmyynnille ja sitten ihan oikealle EI-KASVOTTOMALLE-myynnille.
"Itse teen B2B myyntiä puhelimessa, keskiosto yli 2000 € ja syy puhelinmyyntiin on että asiakkaat on hajallaan ympäri Suomen joten olisi suoraa idioottimaisuutta tehdä myyntiä face to face."
Epäilenpä suuresti. Mutta jos tarinasi on totta, niin on suoraa idioottamaisuutta tehdä monen tonnin kauppoja puhelimessa. Tuo että, koko Suomi on asiakaskenttä on ontuva selitys. Sitä varten on myyntiedustajat jotka hallitsevat kukin oman kenttänsä, yksi ottaa Itä-Suomen, yksi Lapin jnejne. Face-to-face-tapaamisilla olisi osumaprosenttinne ihan omaa luokkaansa, kerta jo puhelimessa meneevät monen tonnin tuotteet/palvelut kaupaksi. Kattaavat varmasti edustajasta syntyvät kulut.
"Olen tehnyt myös 10 v face to face myyntiä ja kyllä siellä vain on helpompi pärjätä kuin puhelinmyynnissä."
Minä olen tehnyt yli kuusi vuotta puhelinmyyntiä sekä B2B-puolelle että B2C-puolelle ja puhelimessa myynti ei ole "oikeaa" myyntiä. Puhelimessa et saa kasvottomana myyjänä asiaa välttämättä niin hyvin perille asiakkaalle kuin kasvotusten. Nokitusten voit havainnollistaa ja näyttää konkreettisesti asiat, kun puhelimessa teet sen vain mielikuvin.
Ei sillä, vanhana puhelinmyyjänä (olin 17-vuotiaana Yhtyneiden kuvalehtien top-10-sakissa Suomen maaperällä) arvostan teitä jotka teette pidempään kuin sen muutaman kuukauden puhelinkauppaa. Se on "kova koulu" ja työnantajat arvostavat kovan koulun käyneitä jatkossa, sanon sen kokemuksella. Te jotka olette uupuneita puhelinmyynti-työhönne: Älkää antako periksi vaan jatkakaa, yksikään siellä vietetty tunti ei mene hukkaan, takaan sen. Vaan on se "oikea" myynti vaan paljon mukavampaa kun saa liikkua, nähdä erilaisia ihmisiä, vääntää kasvotusten ja päästä OIKEASTI asiakkaan pääkopan sisälle "tonkimaan" ja hakemaan kauppa sieltä pois.. ;)
Mutta modet: Tehkää puhelinmyyjille oma alue, sille tuntuu olevan kysyntää!
- myyntionhienolaji
Sama juttu, täällä vaan luuserit jotka eivät osaa edes myydä kultaa puoleen hintaan mustamaalaa yrityksiä.
Itsekkin kaipaisin keskustelua myynnistä itsestään, en niinkään kuka tienaa mitäkin? - vasuriluuri
Yritän myydä puhelimessa päivittäin ja kaupan koko on 500 eurosta ylöspäin. En ikinä usko että joku käy face-to-face hakemassa enemmän kauppoja autolla ympäri maan kuin mitä me yrittäjänä tehdään Martelan jakkaralta, ainakaan meidän alalla.
- Nimimerkki15
Samaa mieltä, tänne pitäisi saada asiallista keskustelua eikä vain tiettyjen yrityksien mustamaalaamista. Pitäisikö tällaiselle perustaa oma palsta, jossa hieman eri säännöt? Näin myös vastuu olisi lukijalla.
- kslmv
Täysin samaa mieltä kanssanne! Itse toimin vakuutusyhtiössä ajanvaraajana ja vaikka en varsinaisesti myyjä olekaan niin kyllähän sitäkin tulee tehtyä. Lisäksi toimin Oriflamessa tiiminvetäjänä eli myyn tuotteita ja minulla on alaisia joiden myyntiä pyrin helpottamaan. Lehtimyyntiäkin tuli joskus puhelimitse tehtyä vuoden verran, mutta ei nuo palkka ym. jutut silti pahemmin kiinnosta.
Varsinkin kun ne keskustelut on yleensä valitusta siitä miten palkkaa saa liian vähän. Sen nyt ei pitäisi olla yllätys että lehtimyynnissä ei voi tienata tuhansia euroja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751390Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431289Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521086Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551068- 51775
- 65754
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62737Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39718Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44681- 30637