Taloonsa tyytyväisiä,onko heitä ollenkaan?

tontikas

Eihän tässä enää uskalla taloa rakennuttaa oli sitten kivitalo,hirsitalo mikä vaan talo.. Aina jotain vikoja, ongelmia,laiminlyöntejä,jotain huonoa joka talossa, toimittajissa,rakentajissa,valvonnassa. Kertokaa joku jotain positiivista rakennuttamisesta.Olen yksinhuoltaja-äiti ja omistan tontin johon tahdon talon.Näsäviisaiden "viisauksia" en tarvitse vaan tyytyväisten talon rakennuttajien kokemuksia.

8

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tontikas

No hitsit meni ihan väärälle palstalle..ärrr

• Saituri eläkeläinen

Meini mihin meni mutta pitää uskaltaa päättää. Minä miettisin ensin perheen tarvetta ja sitten haluatko punaisen tuvan ja perunamaan. Toinen vaikuttaja on mihin rahat riittävät ja kannattaako ottaa lainaa.
        Asumme nyt kaksistaan kerrostalohuoneistossa 110 m2 ja remontoin sen viimeisen päälle eläkeläisasunnoksi ilman velkaa. Lähdemme ulkomaille lomalle silloin kun halutaan eikä tarvita kuin kukkien kastelijaa.

Jos minulla olisi tontti johon pitäisi rakentaa niin tekisin pelkkahirrestä kauniin ja viihtyisän tuvan ja siihen sitten keinutuoli takan viereen. Asumme pari vuotta pienessä rivitalossa mutta naapurit kyllästyivät minuun ja me heihin kun olin aina tekemässä jotakin parannusta. Harva on tyytyväinen rivitalossa asumiseen, aina joku kyttäämässä verhon raosta ja mussutusta riittää.

Tässä neuvoa hieman, eli mieti ensin mitä haluat ja toimi sen mukaan, älä mieti naapureita.

• minävaantaas

Teetä älppäri, avaimet käteen niin ei tarvi huolehtia oikeastaan mistään, talo täyttää määräykset ja on varmasti käytettyä parempi, uus on aina uus vaikka kuka haukkuis. meillä vanha talo, mutta uuden jos tekisin se olis avaimet käteen halvin 1 1/2 krs talo kaikilla lisäherkuilla vaikkapa älppäri.

• ierikka

Olen asunut omakotitalossa kaava-alueen reunalla vuodesta-75 alkaen, nykyisin enää vaimon kanssa kahden.
      Tyytyväinen talossani olen seuraaviin asioihin:
      Kaikki samassa kerroksessa ei portaita, olohuoneeseen pääsee vaikka sukset jalassa. (nivelrikko) Kiivetä tarvii vain saunan lauteille.
      Tulisijaa ei ole, eikä puiden kanssa puljaamista, lämmityskattila lämpiää öljyllä tai sähköllä.
      Etelän puolella lasitettu terassi jota voi käyttää jopa maaliskuussa jos aurinko paistaa.
      Talossa loiva harjakatto ja huopa jonne uskaltaa mennä jos tarvetta on.
      Talo ei ole liian suuri 120 neliötä.

• Saituri eläkeläinen

Omalla kokemuksella lisäisin vielä terasiille ns termomaton joka pitää jalat lämpimänä kevällä ja syksyllä. Minä vielä "tempaisin" terassille ns Biotakan joka yhdella täytöllä palaa parikin tuntia ja hieman lämmittää, oli siinä naapureilla ihmettelemistä kun liekki heijastui laseista joka suuntaan.

Onhan näitä tyytyväisiä, mutta ei kannata valittaakkaan kun on itse asialla.

• Kiiminki

Mihin tällästä Suomi 24 tarvitaan totuus on se että suomalaisen kateus menee kiimankin ohi ja tämä on tosi sano jo Matti aikoinaan

• mökin ukko

taloonsa tyytyväinen: vehasen sahalta hirsirunko omien speksien mukaan. Itse rakennettu. sopivan pieni 96 m2. matalaenergiatalo. puulämmitys.

• Vilpoinenlämmin

Täällä ollaan tyytyväisiä!! kunnon kivitalo ja takka ja leivinuuni puuhella!! Täydellinen yhdistelmä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      233
      3961
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      122
      2291
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1429
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      909
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      767
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      736
    Aihe