Ystäväni on muuttanut uuteen vuokra-asuntoon ja vuokrasopimuksessa on kielto lemmikkien pidosta. Hän katsoo sitä sokeasti ja en esim. enää voi mennä koirani kanssa hänen luokseen yöksi. Ei ole kyse allergia-asunnosta, vaan ihan peruskielto. Minä en millään ymmärrä, että kielto koskee myös vierailevia tähtiä... Olenko väärässä?
Koskeeko lemmikkikielto asunnossa vierailevia vieraiden eläimiä?
8
7089
Vastaukset
- Eimikäänkoiranvihaaj
No miksi se kielto on laitettu? Siksi, ettei asuntoon tulisi koirankarvoja tai hilsettä tai ettei koira pureskelee nurkkia tai ettei lattiat raapiinnu...! Kielto on kielto. Seuraava vuokralainen voi olla allerginen.
- Epätoivoinenvieras
Tarkennuksena. Sopimuksessa lukee omien lemmikkien pito kielletty! Jos minä olisin vuokralainen, maksaisin noin kallista vuokraa ja mulle tulisi vieraita, en kyl sanois jotta jättäkää koira autoon. Niin juu koira ois saanu tulla, jos olisi ollut pienempi koira. Mut mun vanha röhrö ei raavi, pure tai hajota paikkoja. Kotona on puulattiat ja ei raaviinnu ku kynnet muistetaan leikata. Joten ei ollut kyse karvoista tai hilseestä, sitä lähtee kaikista koirista.
Epätoivoinenvieras kirjoitti:
Tarkennuksena. Sopimuksessa lukee omien lemmikkien pito kielletty! Jos minä olisin vuokralainen, maksaisin noin kallista vuokraa ja mulle tulisi vieraita, en kyl sanois jotta jättäkää koira autoon. Niin juu koira ois saanu tulla, jos olisi ollut pienempi koira. Mut mun vanha röhrö ei raavi, pure tai hajota paikkoja. Kotona on puulattiat ja ei raaviinnu ku kynnet muistetaan leikata. Joten ei ollut kyse karvoista tai hilseestä, sitä lähtee kaikista koirista.
Eihän sillä koiran iällä ole merkitystä! Huomauttaisin lisäksi, että minulla on aina ollut koira (tai lapsena perheessämme oli siis koira), mutta en minä ole koskaan edes kuvitellut ottavani sitä mukaan kyläillessäni!
- Koirankanskyläs
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Eihän sillä koiran iällä ole merkitystä! Huomauttaisin lisäksi, että minulla on aina ollut koira (tai lapsena perheessämme oli siis koira), mutta en minä ole koskaan edes kuvitellut ottavani sitä mukaan kyläillessäni!
Onhan sillä iällä hiukan merkitystä. Pennut tekevät usein tuhoa. Sua varmaan ottaa päähän ku kerron et saatiin lupa koiran vierailuille.
- kinnasvärkki
Voi pyhä yksinkertaisuus. Inhimillistetään omaa rakasta lemmikkiä, että sitä ei koske asetetut ohjeet.
- 15+6
Itselläkin on koira ja on tosiaan melko raivostuttavaa kun joillain on tapana ottaa koiransa mukaan kylään kysymättä etukäteen.
Mutta itse aiheesta: fakta on, että ei se koira ainakaan mitään hyötyä vuokranantajalle aiheuta ja käytännössä jotain vahinkoa se tekee kuitenkin, jos ei muuta niin ainakin karvat ja hilse. Eli miksi ei kieltäisi ja kyllä se siis tarkoittaa ihan kaikkia koiria. Tietysti jos haluaa lähteä tappelemaan sanamuodoista niin onnea vaan. - Ei meille koiria
Onko sinulle tullut mieleesi, että ystäväsi noudattaa ohjetta "sokeasti" siksi, että hän ei esimerkiksi halua kotiinsa koiraa? Ei edes käymään - saatikka yöksi.
- Minä
Vittu tääl on tyhmää porukkaa. Ei ole siitä kiinni ettei halua. On jopa aiemmin hoitanut koiraani matkojen aikana ja hänellä on ennen ollut hoidossa myös toinen koira. Kirjota mielipiteitäsi vasta kun tiedät faktoja. Älä oleta. Ystäväni on myös harmissaan tilanteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse934732Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133902Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2053774Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791328- 1311224
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1611193- 531085
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä33942