Elikkäs hamsterini (talvikko) on utelias ja kiinnostunut kädestäni mutta ei suostu tulemaan siihen vaan voi joskus purra. (kerran tuli kun oli herkku) hamsteri on lahjoitettu meille ja se on alle vuoden ikäinen..voisiko johtua entisistä omistajista se käytös koska mm..hamsterin häkki jossa se oli oli pienintä kokoluokkaa eikä mikään siisti..juoksupyörä ei toiminut ja ruoka jossai purujen alla.En tiedä mitä hamsterille on tehty mutta pelokas se ei ole.On utelias ja haistelee kättä. Ja itselläni myös toinen talvikko joka puskee väkisinkin käteen (eläinkaupasta) Molemmat on naaraita
Olen saanut sitä hiukan jo tottumaan käteeni ja hyvin on menny =)
En tiedä.............................................
4
<50
Vastaukset
- ddddddddddddddgrgrgr
Hamsteritkin ovat eri luontoisia: toiset eivät opi koskaan tulemaan kädelle kun taas toiset viihtyisivät siinä ties kuinka kauan.
Tässä tapauksessa suosittelisin kokeilemaan totutusta ihan alusta pitäen, eli otat talvikon johonkin erilliseen laatikkon, jossa otat sen tukevasti käteen ja päästät pois. Toistat tuon pari kertaa joka ilta, niin pikkuhiljaa talvikko tottuu käsittelyyn.
Lisäksi voit hieroa käsiisi purun hajua ja muista, ettet ota talvikkoa kiinni sen pesässä tai pesän läheltä. Välillä voit myös antaa herkkuja kädestä ja odottaa ihan rauhassa, että talvikko itse uskaltautuu lähelle.
Pidä kuitenkin koko ajan mielessä luonne: jos näyttää siltä, ettei mitään edistystä tapahtu parin viikon aikana, voi olla, että hamsu on vaan arempi, eikä koskaan totu täysin käsittelyyn tai tule itse kädelle (oikeastaan itse kädelle tulevia talvikoita on aika harvassa). Toivottavasti oli apua. :) Hyvä esimerkki on, kun mulla oli ennen nykyistä talvikkoani sellainen nuori poika, joka kuoli 5kk ikäisenä tukehtumalla ): mutta se oli arka ja säikky ensin, mutta totuttelin hänet kädelle (kyllä muutes nykyisenkinkin totuttelin sillätavalla) silleen, että laitoin sen aina jonnekkin pohjalliseen mökkiin, ja nostin sen sen mökin avulla pois häkistänsä. Sitten kallistin mökkiä, ja hamsteri tuli kädelleni väkisin. Ei säikkynyt vaan tutkiskeli paikkoja. Sitten sitä on hyvä lahjoa herkulla esimerkiksi hienosta suorituksestaan ;)
- hamsunhamsuthamsu
Okei kiitos tiedosta!! =)
- edistystä
Kyllä on alkanut tulemaan kädelle =) Toinen talvikkoni joka on käsikesy oikein kiipeää kädelle ennenkuin käden ehtii dunaan laittamaan =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026448
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h834933Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1053191Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303032Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262235Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191616Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961211Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391192Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311106- 48884