Ostin käytetyn macbookin ja haluaisin palauttaa tämän koneen tehdasasetuksiin. Ja aloittaan koneen käytön ''puhtaalta pöydältä'', joten mitä minun pitäisi koneella tehdä? Koko ihmeellinen macmaailma on minulle tällä hetkellä uutta, joten tarvisin kiperästi apua.
Kiitos jo etukäteen!
Macbook tehdasasetuksiin?
4
4709
Vastaukset
- 1stMacFinn
Asennus-DVD sisään ja käynnistät koneen vaikka alt-näppäin pohjassa. Käynnistät sitten siltä DVD:ltä, kielen valinnan jälkeen valikosta Levytyökalu ja alustat kovalevyn, sen jälkeen asennat käyttiksen uudestaan.
Sillä DVD:llä pitäis olla myös bundlatut softat-asentaja jolla saat takaisin iLife ym softat mitä koneessa oli kaupassa. - Sontaa
Et mitenkään jos root kit on varannut levystä siivun.
niinkuin yleensä omena soseissa on. - Toinen alotteleva
Mitäs jos ei ole tullut asennus DVD:tä käytetyn mäcin oston yhteydessä ?
- 1stMacFinn
Koetas käynnistää se cmd R pohjassa.
http://www.apple.com/osx/recovery/
Ja jos se kone on sen verran vanha, ettei tuota toimintoa ole, osta siihen joko Snow Leopard (eli 10.6) tai Mountain Lion (10.8). Kumpikaan ei maksa paljoa.
Jos tuo on liian monimutkaista, avaa Järjestelmäasetukset, luo siellä itsellesi käyttäjätili (tai kaksi), kirjaudu siltä olemassaolevalta ulos, luomallasi hallinnoijatunnuksella sisään ja poista se alun perin ollut. Tämä riittää useimmiten kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19311626
- 585499
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462797- 402415
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131881Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441865Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k141839Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut291764Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61516Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421498