Onko kenelläkään tällaiseen tilanteeseen mitään ratkaisuideaa? Olen maksanut itse sähkölaskuni, kun olen ollut osa-aikatyössä. Vaikka tuloni ovat olleet pieniä, niin silti ne ovat menneet juuri ja juuri yli sen rajan, etten ole saanut laskuihin toimeentulotukea. Nyt kuitenkin olen ollut työttömänä ja tuloni ovat niin pienet, että olen saanut toimeentulotukea.
Viimeisimmässä sähkölaskussani on vähennetty aiemmat arviolaskutetut maksut, eli olen siis maksanut aiemmin sähköstä etukäteen enemmän, kuin olen oikeasti lopulta kuluttanut. Nyt kun saan sähkölaskuun toimeentulotukea, niin sen summasta onkin vähennetty käyttämättä jäänyt sähkö, jonka olen maksanut jo aiemmin itse pienistä tuloistani.
Minusta tämä ei tunnu reilulta, kun tuloni ovat aina olleet pienet. Voiko siis sähkön laskutusta muuttaa jotenkin niin, että jo laskutettuja maksuja (jotka olen jo aiemmin maksanut itse pienestä palkastani) ei hyvitetä seuraavissa laskuissa, koska kun saan tasauslaskun, niin saan siihen laskuun toimeentulotukea, mutta kyseisen laskun määrästä on vähennetty jo aiemmin itse maksamani sähkö, jota on laskutettu liikaa?
Jos tasauslaskun palautuksen ottaa pankkitililleen, niin sossuhan näkee sen tiliotteesta ja ottaa sen tulona huomioon...
Sähkölaskun tasaus + ttt
4
115
Vastaukset
- yl7iö98äö907ät87oty
En nyt neuvo muuhun asiaan, mutta sovi sähköyhtiösi kanssa että siirryt reaaliaikaiseen laskutukseen sähkön suhteen. Näin maksat vain siitä, mitä kulutat eikä tule enää tasausmaksuja.
Harkitse ainakin. - Valopää!
Tuo on kyllä ihan hyvä neuvo. Mutta muitakin neuvoja voi kertoa, jos jollekin tulee mieleen!
- gnsjjkkk
Ei tuohon voi muuta sanoa kuin että, muuta kulutusarviota vastaamaan paremmin kulutusta. Silloin et maksa turhasta ja palautuksia ei tule.
Itse olen pakotettu maksamaan vain siitä mitä kulutan (etäluettavamittari). Mieluummin maksaisin ympärivuoden tasaeräisiä laskuja. - 28
Kyllähän sekin ottaa päähän kun olet 12 kk maksanut työstäsi veroa ja jäät työttömäksi ja kun saat veronpalautusta, sossu vähentää sen tuesta. Aina ei mene nallekarkit tasan. Koita sopia sähköyhtiösi kanssa, että tarkastavat kulutuksesi uudelleen ja sen perusteella saat vastaisuuden varassa laskusi niin vastaa enempi kulutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202970Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3612653Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o482410Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä302390Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581948Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181479Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121472- 721393
- 571349
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?141321