Onko kenelläkään tällaiseen tilanteeseen mitään ratkaisuideaa? Olen maksanut itse sähkölaskuni, kun olen ollut osa-aikatyössä. Vaikka tuloni ovat olleet pieniä, niin silti ne ovat menneet juuri ja juuri yli sen rajan, etten ole saanut laskuihin toimeentulotukea. Nyt kuitenkin olen ollut työttömänä ja tuloni ovat niin pienet, että olen saanut toimeentulotukea.
Viimeisimmässä sähkölaskussani on vähennetty aiemmat arviolaskutetut maksut, eli olen siis maksanut aiemmin sähköstä etukäteen enemmän, kuin olen oikeasti lopulta kuluttanut. Nyt kun saan sähkölaskuun toimeentulotukea, niin sen summasta onkin vähennetty käyttämättä jäänyt sähkö, jonka olen maksanut jo aiemmin itse pienistä tuloistani.
Minusta tämä ei tunnu reilulta, kun tuloni ovat aina olleet pienet. Voiko siis sähkön laskutusta muuttaa jotenkin niin, että jo laskutettuja maksuja (jotka olen jo aiemmin maksanut itse pienestä palkastani) ei hyvitetä seuraavissa laskuissa, koska kun saan tasauslaskun, niin saan siihen laskuun toimeentulotukea, mutta kyseisen laskun määrästä on vähennetty jo aiemmin itse maksamani sähkö, jota on laskutettu liikaa?
Jos tasauslaskun palautuksen ottaa pankkitililleen, niin sossuhan näkee sen tiliotteesta ja ottaa sen tulona huomioon...
Sähkölaskun tasaus + ttt
4
116
Vastaukset
- yl7iö98äö907ät87oty
En nyt neuvo muuhun asiaan, mutta sovi sähköyhtiösi kanssa että siirryt reaaliaikaiseen laskutukseen sähkön suhteen. Näin maksat vain siitä, mitä kulutat eikä tule enää tasausmaksuja.
Harkitse ainakin. - Valopää!
Tuo on kyllä ihan hyvä neuvo. Mutta muitakin neuvoja voi kertoa, jos jollekin tulee mieleen!
- gnsjjkkk
Ei tuohon voi muuta sanoa kuin että, muuta kulutusarviota vastaamaan paremmin kulutusta. Silloin et maksa turhasta ja palautuksia ei tule.
Itse olen pakotettu maksamaan vain siitä mitä kulutan (etäluettavamittari). Mieluummin maksaisin ympärivuoden tasaeräisiä laskuja. - 28
Kyllähän sekin ottaa päähän kun olet 12 kk maksanut työstäsi veroa ja jäät työttömäksi ja kun saat veronpalautusta, sossu vähentää sen tuesta. Aina ei mene nallekarkit tasan. Koita sopia sähköyhtiösi kanssa, että tarkastavat kulutuksesi uudelleen ja sen perusteella saat vastaisuuden varassa laskusi niin vastaa enempi kulutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1852680Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061122- 73921
- 64921
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20810Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait239809Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka283767Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies88759Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22708