Minulla on canonin 1000d, ja nyt olisin aikeissa ostaa uutta objektiivia kameraan, itelläni ei hirveästi ole kokemusta erilaisista objektiiveista niitä kun on miljoonia erilaisia. En kuitenkaan harrasta valokuvausta, mutta pidän siitä ja yritän kehittyä koko aja. Hakusessa olisi hyvä putki kohtuu hintaan, millä kuvailisin häitä ja erilaisia juhlia, eläimiä, harrastuksia, eli oikeastaan kaikkea :D Kuitenkin toivomuksena on että objektiivissa tulisi olla ainakin kuvanvakain, muuten ei sillä tee mitään jos käyttää suurta zoomia, koska haluan että kameralla pystyy kuvata myös kaukaisia kohteita.
Onko kokemuksia ja mitä suosittelisitte? Asiallisia kommentteja kiitos.
Objektiivin hankinta? Kokemuksia?
3
104
Vastaukset
- nqjahgfjn
Toivomuksesi ei toteudu yhdellä objektiivilla.
Järjestelmän idea on vaihdettavat objektiivit. Joudut hankkimaan juhliin ainakin yhden valovoimaisen objektiivin ja salaman, Eläimiin toisen ja lähikuviin kolmannen.
Riippuu sitten harrastuksista, mitä niihin tarvitaan.
Sinun tapauksessasi olisi kiinteäobjektiivinen "bridge" kamera käyttökelpoisempi, ennekaikkea halvempi. Niissä on "zoomia" kohtuullisesta laajakulmasta superteleeseen. Jopa 24-1000 milliä vastaavasti. - kivaa, mutta kallist
Itse päädyin siihen, että (EOS500D) mukana kulkee aina kompaktikamera (Powershot G11) Vasta muutaman objektiivin hankkineena laitan järkkäriin sen, jota ennakolta arvioin tarvitsevani paikassa/tilanteessa eniten, ja muut kuvat napsin pikkukameralla. Siis juhlissa ym. jossa ei halua kantaa kamerareppua mukanaan ja vaihdella obiskoita edestakas. Sama käytäntö on osoittautunut hyväksi myös esim. koiranäyttelyssä ym. messuilla, ihan yksinään kameran kanssa luonnossa kulkiessa jne. Ötököitä ja kukkia on kiva yrittää (=tällaisen aloittelijan siis) kuvailla macro-objektiivilla, mutta samaisella reissulla vikkelästi puusta toiseen juoksevan oravan saa ikuistettua mukana olevalla kompaktilla.
Ylläoleva vastaus (nqja...) siis on selkeän lyhyesti sanottu tosiasia. - hyvä putki
Tuohon ”tautiin” ei auttane kuin 18–300 (270) mm zoom.
Osta valovoimaisin minkä budjetti sallii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2375133Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194171- 583803
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513540
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413275Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv72704Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232426
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo592377