Kun nyt olen tovin seurannut tätä Kajaani-keskustelua, niin on aivan oikeasti tullut mieleen, onko keskustelijoiden joukossa yhtään jokaisella sylinterillä käypää. Keskustelu on jatkuvaa jankkausta ja kettuilua, ja olen todella mielttinyt, osallistuuko keskusteluun yhtään yli 14-vuotiasta, jos ainakin älyllisellä iällä mitataan.
Tietysti olen heti ryhtynyt pohtimaan ilmiölle selitystä, ja ensiksi mieleen on tullut se vuosisatojen sukurutsa, jota Kainuussa on harjoitettu. Jos mitä tahansa Kainuun sukua ryhtyy selvittämään, niin ei tarvise mennä kauas takaisinpäin, kun avioliittoja serkusten tai ainakin pikkuserkusten välillä varmasti löytyy.
Onko tämä surkea keskustelukulttuuri seurausta siitä totaalisesta, kaikenpuolisesta kyvyttömyydestä, mikä Kainuuta ja kainuulaisia nykyisin vaivaa?
Onko mukana yhtään täysipäistä keskustelijaa?
26
155
Vastaukset
- Viiisas :DDDD
Saman olen huomannut minäkin, ei järjen häivää ole noissa kirjoituksissa.
Juntteja nämä kainuulaiset, täytyy todeta.
Kun ei todella olla katseltu ikkunasta muuta kuin sitä ulkohuusin seinää ja avioitu naapurin serkun kanssa ja kaikki ollaaan sammaa sukua....ei voi paljon odottaa älylliseltä tasolta.
Pikkuriikkisissä ympyröissä ollaan eletty koko elo... ei voi olla rikasta kulttuuria taikka tietämystä päässä.- sisäinen minä
Oma mielikuvitusmaailma on paras näkökulma katsella maailmaa.
- fakta homma
taitaa tämän palstan keskustelutaso olla samanlaista oltiinpa missäpäin suomea tahansa. vai onko jollakin aluella korkeatasoista?
- sanoppa muuta
Näin on ja vankilassa kaikki ovat syyttömiä ja mielisairaat ainoita terveitä koko maaiilmassa.
- 7+8
Oletko se naapuri joka elää neljän seinän sisällä ja ainoa ulkomaailma on televisio ja internetti?
- 1+1=2
Tunnustan, olen mä se naapuri jolla on neljä seinää katto pään päällä ja vielä muitakin viihdelaitteita jo lueteltujen lisäksi löytyy, nimittäin Radio! haittaakse?
- Seppo-Vele
Aloittaja, mene peilin eteen ja ole yhden kerran elämäsiaikana rehellinen. Mitä näet?
- tumma ja komea
Ainakin minä näen itse täydellisyyden, te muut ootte rasisteja ja muutenkin tyhmiä, pahoja ihmisiä.
- ouououououou
Ihmisillä on tapana unohtaa ympäröivä maailma. Ihmisiä on todellakin enemmän kuin oma tuttavapiiri. Tämä luo harhakuvitelman realimaailmasta. Ulkopuolisesta maailmasta luodaan kaikenmaailman kuvitelmia median välityksellä. Ennen vanhaan juorut olivat kanava ulkomaailmaan, mutta tänäpäivänä media toimittaa juoruja.
- Monta junaa
Sitten kun nousee Oulun junaan niin on Oulussa. Oulusta pääsee takasin Kajaaniin tai voi vaikka mennä suoraan Iisalmeen. Koska Kajaanista pääsi Ouluun niin luulisi että sieltä pääsee myös Kuopioon. Sitten kun Kuopiossa ollaan niin sieltä on helppo koukata Oulun kautta takasin Kajaaniin. Jos on eksynyt Sotkamoon niin voipi käydä saman tien Kuhmossakin.
Kuhmossa ei sitten junalla pääse takasin Kajaaniin mutta mikä jottei voihan sitä bussillakin matkustaa eli suoraa tietä takasin Kajaaniin.
Ellei halua Kajaaniin niin voipi mennä takasin Kuopioon ja oikasta
sieltä sitten taasen takas Kajaaniin. Kyllähän Kajaanista pääsee sitten taas takasin Ouluun ellei halua taas takasin Kuopioon jos nyt sitten sinne enää haluaa palata. - totta puhut
Monta junaa kirjoitti:
Sitten kun nousee Oulun junaan niin on Oulussa. Oulusta pääsee takasin Kajaaniin tai voi vaikka mennä suoraan Iisalmeen. Koska Kajaanista pääsi Ouluun niin luulisi että sieltä pääsee myös Kuopioon. Sitten kun Kuopiossa ollaan niin sieltä on helppo koukata Oulun kautta takasin Kajaaniin. Jos on eksynyt Sotkamoon niin voipi käydä saman tien Kuhmossakin.
Kuhmossa ei sitten junalla pääse takasin Kajaaniin mutta mikä jottei voihan sitä bussillakin matkustaa eli suoraa tietä takasin Kajaaniin.
Ellei halua Kajaaniin niin voipi mennä takasin Kuopioon ja oikasta
sieltä sitten taasen takas Kajaaniin. Kyllähän Kajaanista pääsee sitten taas takasin Ouluun ellei halua taas takasin Kuopioon jos nyt sitten sinne enää haluaa palata.Kuntapäättäjät arvioivat kuntien määrän putoavan nykyisestä sadoista kunnista muutamaan kasvukeskukseen. Oulu ja Kuopio ovat kaksi näistä seitsemästä kasvukeskuksesta,
- :-)
totta puhut kirjoitti:
Kuntapäättäjät arvioivat kuntien määrän putoavan nykyisestä sadoista kunnista muutamaan kasvukeskukseen. Oulu ja Kuopio ovat kaksi näistä seitsemästä kasvukeskuksesta,
Päivän paras tähän mennessä.
- öttäk
Minä oon ainakin kohta täysipäinen taas. Selvästä päästä kärsii koko ruumis. Ei ulos kannata lähtee, lunta sattaa. Kömmin takasin peräkammariin. Mitä sinne Ouluun, kaikki niin kallista. Saa sitä pussikaljaa Siwastakin. Vai lähtiskö pilikkiä killuttammaan. Rööyyhh..
- retuperällä
Monet ovat toteuttaneet tätä kyseistä yleismaailmallista toiminta tapaa. Kuinka moni ei tietäisi kyseistä traditiota, jos sana ei leviäisi.
- so that or what
retuperällä kirjoitti:
Monet ovat toteuttaneet tätä kyseistä yleismaailmallista toiminta tapaa. Kuinka moni ei tietäisi kyseistä traditiota, jos sana ei leviäisi.
Viisi sekunttia on lyhyt aika. Ei ne välttämättä viisaita loppujen lopuksi ole jotka niin kuvittelee.Aivosähkökäyrät ne on simppasillakin.Törkeimmät tapaukset on aina etuilemassa nakkijonossakin. Pääasia että kaljaa riittää ja jos loppuu niin Siwasta saa lisää.
- ......
Ei nämä Kainuun keskustelut mitenkään poikkea muista Suomi24:n "laadukkaista" keskusteluista.
Muuten, väittämäsi kainuulaisten sisäsiittoisuudesta ovat mitä ovat. Mietipä, jos lausuisit tänä päivänä saman väittämän jostain ihan muusta ryhmästä.
"Suomessa rikoslaki (13.5.2011/511)[1] määrittelee kiihottamisen kansanryhmää vastaan:
Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammautumisen perusteella taikka niihi rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Solvausta ja panettelua ei sinänsä laissa määritellä." - öttäk
Ei tyhmä ole kenkään ihminen, vaa toinen on juopompi toista. Kaljaa mieli tekee jokaisen, vaik se aina ei esille loista.
- Ruuneberi
Kopsut miehen tiellä pitää,
eihän se nyt haittaa mitään,
jos nyt korkki narahtaa,
ja juoma päähän pamahtaa,
Aamun koittees tuli totuus eteen,
turvautui toi poika veteen,
mieles ol ilta eilinen,
rattoinen ja iloinen,
Päätä särkee,ei oo järkee,
jos'ko jostain lääkettä sais,
Mik mielen kirkastais,
- 13
Tällainen provosoiva keskustelunavausko on mielestäsi paras tapa haastaa järkeviä ihmisiä älykkääseen keskuteluun? Oletkos kuullut sanontaa "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"? Typerä itseriittoinen wannabe-juppi, se sinä olet!
- mianmari
mik tämänkin aloittaja on Kajaaniin tulllut, olisit pysynyt viisaudessasi siellä mistä lähdit, ei tollaisia hörhöjä täällä tarvita
- Taas kuvittelet
tunnistavasi jonkun. Onko sulla kuinka paljon noita harhoja? Itekkö alotit, ja nyt pyyhit nokkaas samaistamalla jonkun omaan itseesi?
- pällistelijä
Mielen manipuloiminen on normi käytäntö monessa eri asiayhteydesä. Markinoilla me käytämme mielikuvia esim. kertomalla yleisötapahtumien suosiosta saaden näin mielenkiinnon kasvamaan. Markkinoija ei häviä valehtelemisesta mitään vaikka paikalle ei tulisi ketään, mutta jos tulee niin silloin yleisotapahtuman suosio on toteutunut.
- Matin fani
Ikävä kun Kätön Matti suututettin nimimerkkivarastelulla niin tältä palstalta loppuivat Matin ajankohtaiset kirjoitukset. Odotin niitä yhtä innokkaasti kuin kainaria joka päivä. Vaimokin tykkäsi Matin jutuista.
Jos pyydetään Matti sievästi porukalla kirjoitushommiin niin ryhtyisiköhän Kätönlahden vilosoohvi uudestaan puntaroimaan täällä ajankohtaisia ropleemeja.- Jopa minä
Onhan (olihan?) noissa Matin sepustuksissa edes se hyvä puoli, että niitä lukiessa voi lähes kuka tahansa tuntea itsensä fiksuksi.
- öttäk
Voi kun jokukaan joskuskinkaa jotakinkaa vaa kun kukaan ei koskaan mitään muuta kun aina vain... Mitä wannabe- Meni peräkamarin poijalta yli että hilse pölisi. On viisaan kuulosta juttua, ei varmaan kainuulaisia.
- huulipunnaa ukoille
Joo - o , Mä olen myös juntti ja vielä kajaanista,mut ylpee siitä .En ole asunut kajaanissa vuosiin. Ja voin sanoa et täältä etelästä löytyy vielä enemmän kaiken näköstä urpoa! "täähän on mustien ja kaikkien muiden rotujen ,sekä muun roskan sekoitus kulttuurista..esim. rautatieasema etoo kaiikin puolin - veikkaan,et stadin asema on suomen saastaisin "mesta "siis tarkoittaa suomeksi paikkaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343982Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232297Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8827J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756