kissa tyhmempi kuin koira

uglycat..

miksi kissa ei ymmärrä käskyjä? miksei ne tajua sanaa EI!kertokaas mulle?
olen vakaasti sitä mieltä että kissa on yksinkertaisesti niin idiootti ettei sen jakeluun mene kiellot,pyynnöt tai moni muukaan asia. kissanomistajathan tässäkohtaa nostavat karvat pystyyn ja toteavat että KISSAT ovatkin niin VIISAITA ettei ota käskyjä vastaan. mutta kun kyse on vaikka ihan peruskiellosta,ne ei ymmärrä. sen näkee ettei ne vaan ymmärrä. ja jos ihminen käyttäytys samoin,se olis sangen tyhmä! miksi kissa saaa kulkea vapaana? tai ei saa mutta kulkee!?

5

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uy887

kyllä mä oon saanu opetettua kaverin kissan antamaan tassua,istumaan ja menemään maahan :) -> ei tosin näihin suostu ilman kinkun palaa.. toisen kaverin kissa osaa noutaa palloa paremmin kun mun koira ;) ei ne tyhmiä ole,pirun omahyväisiä ja jääräpäisiä vaan :P tämän takia omistan vain koiria ja nautin kissoista muiden ihmisten luona :D Voipi olla,että kissa on "tehty" itsenäiseen työskentelyyn (hiirien ja rottien tappaminen tms) ja seuralaiseksi jolta ei ole vaadittu sen kummempia,niin eihän niiltä voi suuria odottaa..
      onhan eri koirarotujenkin koulutettavuudessa suuriakin eroja (saku vs chow chow).Sen takia rotuja on niin paljon,että sopii jos johonkin käyttötarkoitukseen ja niitä käyttötarkoituksia varten valitaan tiettyjä koiria,tietyillä taipumuksilla,jotta saadaan korostettua haluttuja piirteitä.. olipa sekavaa..

• ota näistä selvää

juu on huomattu koirien taipumukset....noutaja roudasi yhtenään kiveä, keppiä, leluja, palloja jalkojen juureen "Heitä tuo, heitä tämä, heitä, heitä, voi etkö voisi heittää vielä kerran, sadannen kerran, taidanpa heittää itse, kun et sinä heitä."

Spanieli "Ai sulla on taas pallo kädessä, ai heitit sen vai pusikkoon, entäs sitten, siellähän se sitten on ja pysyy, minähän en sitä hae, ai keppiä meinaat heitellä, ihan vapaasti vaan, minä nuuhkin näitä ihania kevättuoksuja, heittele sinä vaan."

Terrieri "Ai kepakkoa meinaat heitellä, joo minä kyllä haen ne kaikki, mutta enpä anna sulle, vaan puren ne kaikki tuusannuuskaksi. Ai palloa heitellään, no joo, minusta olis kyllä kivempaa leikkiä sellaista, että minä pyörittelen ¨
        palloja ja sinä yrität ottaa kiinni, jookos."

• uglydog

Koira on jalostettu ihmisen "palvelijaksi", mutta kissan tehtävä on ollut täysin toinen. Koira on laumaeläin, kissa ei. Laumaeläimen saa alistumaan lauman johtajan tahtoon, eikä siinä ole viisaudella mitään tekemistä.

• siinäpä se
    • Koiralla on vaisto

Kissalta puuttuu vaistokin.Minä tappanut kissoja työksenikin Norjassa ollessa(villikissoja),kun tuhosivat lintujen pesiä ja lisääntyivät liikaa eräällä alueella.En ole ikinä pitänyt kateista ja kaikki kaveritkin tuoneet aina vahinko katit minulle ja minä listinyt ne.Silti kaikki kissat rakastaa minua vaikka kuinka katson kattia joka ulkona tulee luokse,jotta kohta lähtee nirri veke niin ne tulee kiehnään koipeen kiinni.Koira vaistoaa 100% ihmisestä mitä mieltä se on siitä.Koiraa ei huijata ikinä tässä asiassa.Ei auta namit ja teennäinen teeskentely koira huomaa silti pidätkö,pelkäätkö ja mitä muuta siitä ajattelet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      413
      6029
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      83
      5371
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4394
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3951
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      55
      3761
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      175
      3459
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      110
      3209
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      63
      3207
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2279
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49