microsoft word

Juhis¤

voiko wordin tekstinkäsittelyohjelman ladata ilmaiseksi jostain? mulla oli ennen hp compaq kannettava ja se tais olla siinä jo valmiina mutta ei uudessa asuksessa sitä löydy.

11

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rr

Jos kysymyksesi tarkoittaa: laillisesti ilmaiseksi ilman käyttörajoitteita, vastaus on ei. Se on maksullinen ohjelma.

-Rr

• aperita.....

On ilmainen sellainen kuin Abi Word käyttötarkoitukseltaan samanlainen ,googlella löytyy.

• `:S`[^^q
    • Sinun kannattaa joko ostaa Office 2010 tai sitten asentaa ilmainen Libreoffice. Libreoffice tukee MS Officen tiedostoja aika hyvin.

• pietu2

Eikös open offise kelpaa, sehän on myös ilmainen

• Kyllä muuten mutta se on jo vanha.. Libreoffice on kehittyneempi ja parempi kuin Openoffice.. Sen huomaa jo kun vertaa esimerkiksi Openofficen ja Libreofficen nettisivuja. Libreoffice tukee paremmin MS Officen tiedostoja.

• LibreOffice

Kysyn Vapuselta, koska sinulla on paljon tietoa ja olet aina asiallinen.
        Tutustuin LibreOffice-ohjelmiin ja en ymmärtänyt mitä minun kannattaa koneelleni ladata eri vaihtoehdoista. Onko esimerkiksi mahdollista ladata vain Writer-tekstinkäsittely osio, koska en tarvitse oikeastaan noita muita: Calc (taulukkolaskenta), Impress (multimedia), Draw (grafiikkaohjelmat), Base (datankäsittelijä), Math (yhtälöt ym.).

Lähinnä haluan kirjoittaa esim. suvulle muistoksi tekstejä, joihin tulee kuvia joukkoon. Lisäksi haluan päivittää ajoittain vanhoja Wordilla kirjoittamiani tekstejä.

Koska olen aivan aloittelija, en haluaisi koneelleni mitään ylimääräisiä ohjelmia vaan yritän pitää ne minimissä ja hallittavissa. Sitäpaitsi koneellani on muistia rajoitetusti. Tuo vaihtoehtoinen lataus on myös aika kiinnostava. Siis esim. jos muistitikulle tallentaa tekstitiedostoja ne näkyvät jollain toisellakin koneella, jolle ohjelmaa ei ole asennettu.
        Tällä hetkellä koneellani on vain WordPad-tekstinkäsittelyohjelma, mutta se on aika vaatimaton.

Minkä ohjelman seuraavista minun kannattaa siis asentaa?
        LiberOffice antaa seuraavat vaihtoehdot:

Windowsille: Libre Office 3.5.2 (uusin ja monipuolisin)
        " 3.4.6

MacOSX:lle: Libre Office 3.5.2 (Intel)
        " 3.5.2 (PC)
        " 3.4.6 (Intel)
        " 3.4.6 (PC)

Koneeni on uusi kannettava SamsungR530, Windows7, muistia on 500GB, selain Chrome, varalla Internet Explorer, prosessori Pentium ( Intel), kovalevy Hard Disk Drive (jos nämä tiedot auttaa asiaa).

Kiitos vastauksesta!

• LibreOffice kirjoitti:

Kysyn Vapuselta, koska sinulla on paljon tietoa ja olet aina asiallinen.
        Tutustuin LibreOffice-ohjelmiin ja en ymmärtänyt mitä minun kannattaa koneelleni ladata eri vaihtoehdoista. Onko esimerkiksi mahdollista ladata vain Writer-tekstinkäsittely osio, koska en tarvitse oikeastaan noita muita: Calc (taulukkolaskenta), Impress (multimedia), Draw (grafiikkaohjelmat), Base (datankäsittelijä), Math (yhtälöt ym.).

Lähinnä haluan kirjoittaa esim. suvulle muistoksi tekstejä, joihin tulee kuvia joukkoon. Lisäksi haluan päivittää ajoittain vanhoja Wordilla kirjoittamiani tekstejä.

Koska olen aivan aloittelija, en haluaisi koneelleni mitään ylimääräisiä ohjelmia vaan yritän pitää ne minimissä ja hallittavissa. Sitäpaitsi koneellani on muistia rajoitetusti. Tuo vaihtoehtoinen lataus on myös aika kiinnostava. Siis esim. jos muistitikulle tallentaa tekstitiedostoja ne näkyvät jollain toisellakin koneella, jolle ohjelmaa ei ole asennettu.
        Tällä hetkellä koneellani on vain WordPad-tekstinkäsittelyohjelma, mutta se on aika vaatimaton.

Minkä ohjelman seuraavista minun kannattaa siis asentaa?
        LiberOffice antaa seuraavat vaihtoehdot:

Windowsille: Libre Office 3.5.2 (uusin ja monipuolisin)
        " 3.4.6

MacOSX:lle: Libre Office 3.5.2 (Intel)
        " 3.5.2 (PC)
        " 3.4.6 (Intel)
        " 3.4.6 (PC)

Koneeni on uusi kannettava SamsungR530, Windows7, muistia on 500GB, selain Chrome, varalla Internet Explorer, prosessori Pentium ( Intel), kovalevy Hard Disk Drive (jos nämä tiedot auttaa asiaa).

Kiitos vastauksesta!

Minun tietääkseni Libreofficen osia ei voi itse valita vaan ne kaikki asentuu koneelle.
        Ja läppärisi on sen verran tehokas että ne tarpeettomat Libreofficen ohjelmat eivät hidasta sen käyttöä ja kun kovalevykin on 500 GT niin tila ei lopu koskaan kesken.

Sinun kannattaa valita uusin versio eli LibreOffice 3.5.2.

• Hyvä Vapunen!
        vapunen kirjoitti:

Minun tietääkseni Libreofficen osia ei voi itse valita vaan ne kaikki asentuu koneelle.
        Ja läppärisi on sen verran tehokas että ne tarpeettomat Libreofficen ohjelmat eivät hidasta sen käyttöä ja kun kovalevykin on 500 GT niin tila ei lopu koskaan kesken.

Sinun kannattaa valita uusin versio eli LibreOffice 3.5.2.

Kiitos Vapunen. On hyvä, että suhteutit minulle asioita. Minulla ei oikein ole käsitystä tehoista ja siitä, mistä tämä kone pystyy suoriutumaan. Asennan Windowsille suunnatun LibreOffice 3.5.2- ohjelman, jos osaan.

Tämä tekstinkäsittely ei taida olla aiheena tämän palstan kiinnostavimpia kysymyksiä. Nuoret haluavat enemmänkin vain surffata ja pelata pelejä...Minua kuitenkin näin varttuneempana naisihmisenä ja juuri tällä hetkellä kiinnostaa tekstinkäsittely. Ehkä nuoret jo tietää siitä kaiken tai eivät ole vielä siinä iässä, että haluavat kirjoittaa omat muistelmansa. Ehkä he ovat myös niin varakkaita, että ostavat kaupasta kalliin Word-ohjelman sen kummemmin asiaa miettimättä. Minua kiinnostaa kirjan kirjoittaminen sitten kun jään työstäni eläkkeelle ja kuvituksen haluaisin tehdä itse siihen. Tämän sitten jättäisin muistona sukulaisille. Jotta sellaista on suunnitelmissa.

• Hyvä Vapunen! kirjoitti:

Kiitos Vapunen. On hyvä, että suhteutit minulle asioita. Minulla ei oikein ole käsitystä tehoista ja siitä, mistä tämä kone pystyy suoriutumaan. Asennan Windowsille suunnatun LibreOffice 3.5.2- ohjelman, jos osaan.

Tämä tekstinkäsittely ei taida olla aiheena tämän palstan kiinnostavimpia kysymyksiä. Nuoret haluavat enemmänkin vain surffata ja pelata pelejä...Minua kuitenkin näin varttuneempana naisihmisenä ja juuri tällä hetkellä kiinnostaa tekstinkäsittely. Ehkä nuoret jo tietää siitä kaiken tai eivät ole vielä siinä iässä, että haluavat kirjoittaa omat muistelmansa. Ehkä he ovat myös niin varakkaita, että ostavat kaupasta kalliin Word-ohjelman sen kummemmin asiaa miettimättä. Minua kiinnostaa kirjan kirjoittaminen sitten kun jään työstäni eläkkeelle ja kuvituksen haluaisin tehdä itse siihen. Tämän sitten jättäisin muistona sukulaisille. Jotta sellaista on suunnitelmissa.

Ole hyvä:) Kannattaa myös muistaa että Libreoffice sekä Openoffice ei tue täydellisesti MS Officen tiedosto muotoja. Tämä tarkoittaa siis sitä että jos lisäät asiakirjaan esimerksi kuvia tai muita tehosteita niin ne eivät välttämättä näy oikein MS Officen vesioilla. Sama taitaa olla toisinpäin. Mutta perus teksi näkyy oikein.

• WordPad

Ostin Samsungin kannettavan R530. Ymmärsin, että siinä ei ole tekstinkäsittelyohjelmaa ja Wordin ohjelmat on kaikki niin kalliita. Myyjä ehdotti, että voi asentaa koneelle SkyDrive-ohjelman, mutta se taas edellyttää tilin avaamista Windows Livessä. Näin tehtiin ja tutustuin SkyDriveen. En pitänyt siitä vaan sen mukana tuli kaikenlaista lisäpalkkia ja ilmoituksia koneelleni. Se sekoitti koneeni lyhyessä ajassa ja poistin ohjelman.

Sitten huomasin vasta, että uudessa koneessani on valmiiksi asennettuna WordPad- ohjelma. Kokeilin tuoda ulkoiselta muistilta vanhoja Wordillä tehtyjä tekstejä koneelleni. Oli mukava huomata, että ne aukenivat ja olivat muunneltavissa WordPad-ohjelmalla.

Tämä ei nyt ollut vastaus juuri sinun kysymykseesi, mutta halusin jakaa tämän kokemukseni muille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      14
      2276
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      45
      1870
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe