Tamponi oikein?

tamponitytttö(:

Tää on tosi tärkeetä. Ostin juuri pienimpiä tamponikokoja, mitä saa. Sain sen pienellä näpräyksellä ja muutamalla kokeilulla jotenkin paikalleen, mutten ole varma, onko se oikein!! Se ei ole kovin syvällä. Tamponiosa ei näy ulospäin, mutta kun häyhuulia avaa, niin näkyy ja jos sormella koittaa. Tuntuu, etten saa sitä syvemmälle, vaikka mihin suuntaan työnnän!!
Tamponi ei tunnu, paitsi paikoittain vähän. Istuessa sen tuntee parhaiten. Pitääkö sitä työntää syvemmälle ja jos täytyy, niin miten saan sen, kun tuntuu, että siellä on jokin seinä vastassa??
Auttakaa, tarviin ees jotain toivoo, kun kuukuppia en kovista yrityksistä huolimatta saa sisälle, mutta tamponi meni vähän helpommin!!

22

5554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !

      Mulla oli ekalla kokeilu kerralla 15v sama ongelma. Mihin vittuun se tamponi työnnetään:D
      Eka työnnät sen hiukan matkaa sisälle ja sitku se pysyy paikalla ni alat työntämään yhellä pisimmällä sormella sen suoraaan sisälle! Kato että naru jää kuiteski ulkopuolelle roikkumaan! Sitä ei pitäis tuntea mitenkään päin. Ei edes istuvalteen:)

    • kokeile rohkeasti

      kokeilemalla opit pian, että mikä on paras asento. Minä nostan aina toisen jalan vessanpöntön päälle ja otan sellasen pienen kyykkyasennon :)

      • menkkat tulkaa joo !

        HIH toi kuulosti hauskalta ja muutenki ootan et mun menkat alkaa !! ;DD


    • Jarmukka

      Sinne vaa runnot, kyllä se mennee!

    • tamponitytttö(:

      Kysyisin vielä, että onko normaalia, että tamponi irtoaa vessassa pissatessa/ulostan?? Vaikka se olisi minusta kuinka syvällä, niin aina se tulee pois, onneksi kivuttomasti (; Täytyykö olla vieläkin syvemmällä?? Mun lantionpohjanlihakset ovat tosi vahvat, joten se vaikeuttaa asiaa kun tulee niitä aina vessassa käytettyä....... :/

      Ja sulle, "menkat tulkaa joo !" älä turhaan odottele niitä :D Ei menkat oo kivat, oli kivuttomat tai kivulliset, niukat tai runsaat, käytti siteitä tai tampoonia... Ei vaan oo. Oo onnellinen, ettei sulla vielä oo, vaikka kyllä nekin ajallaan tulee väistämättä...

      • mr

        Tuo tamponin irtoaminen liittyy varmaankin juuri siihen ettei se ole tarpeeksi syvällä. Kirjoitit että välillä tunnet sen ja se on kyllä merkki siitä ettei tamponi ole oikein paikoillaan. Toinen vaihtoehto on sitten se että tamponi on jo liian täynnä ja sen vuoksi liukuu pois samalla kun ponnistat.


    • tamponitytttö(:

      Huomasinkin käyttäneenä vahingossa normal-kokoista tamponia, ja kun otin minin käyttöön, niin sain jo paljon syvemmälle :D Vähän alle puolet keskisormesta menee sisälle jos haluan koskettaa tampoonin pohjaa, onko tarpeeksi?
      Juuri kun olen asettanut tampoonin, alapäässä tuntuu ikävää kirvelyä :s Mutta kun annan tamponin olla hetken, olo helpottuu ja pian en tunne koko tamponia lainkaan. Ilmeisesti "raapii" sen verran...

      • sfsdfsd

        Jos sä et tunne sitä liikkuessasi/istuessasi, niin sitten on tarpeeksi syvällä.


    • pari senttiä

      Yleensä riittää, että tamponi menee sen verran sisälle, että se on siellä sormen yhden nivelvälin verran. Sormin asettaessa se on helppo tuntea, että nyt meni paikalleen.

    • 12w. panikoija :)

      Haluisko joku neuvoo?
      Oon kesän alussa menossa yhelle linkkiretkelle linnanmäelle...
      Mulla alko just viime viikolla menkat ja arvelen, et ne tulee just sen reissun kohalle...!
      Mietin sit, et jos koko pvän istuu bussissa ja laitteissa vois tamppooni olla parempi, mut en todellakaan osaa laittaa sitä enkä edes äitiltä voi kysyä kun se käyttää siteitä...
      Pliis auttakaa ja neuvokaa miten sen saa paikalleen ja jos jotain menis väärin voiko se vaurioittaa vaikka emätintä jotenkin??
      Onks se mahollistà???
      Help... :(

    • tamponityttö:)

      Mää oon tän aiheen aloittaja (ja opein just itekin käyttämään tamponia) niin suosittelen kyllä tamponia! Itse käytän joitain Libressen mini-tamponeja, jotka on keltaisessa pikkupakkauksessa. Ne ovat musta tosi hyviä.
      Tässä mun vinkkejä, miten saa paikalleen:
      Laita jalkoja haaralleen, itse laitan toisen jalan jollekin korokkeelle, mutta kaikilla omat tyylit :) Sitten toisella kädellä raotat häpyhuulia ja toisella sitten työnnät tamponia sisään (ja tuolloin tamponi siis pois muovista) ja sitten kun saat sitä vähän matkaa sisälle, niin sitten vaan varovasti koitat eri suuntiin, että mihin suuntaan se menee. Koitat vaan, kyllä se oikee suunta löytyy ;) Mä ainakin saan sen syvemmälle silloin, kun jalat ei oo ihan haaralla, joten jos et jalat aivan haarassa saa sitä syvälle, niin laita jalkoja vähän yhteen päin, mutta korostan, että se on vain mun tyyli=) Sit vaan tosiaa työnnät sitä pitkälle. Älä kammoksu, vaiks sormi menee aika pitkälti myös sisälle ja saattaa tuntuu "limaselta". Joo ja sit kannattaa pitää ittes rentona, sitten sen saa paremmin.

      Tässä mun vinkit:D

      • 12w. panikoija :)

        Kiitti tosi paljon! Heti tuntuu turvallisemmalta ja helpommalta kokeilla sitä. :))
        Mut mietin viel, et voiks jo tokalla tai kolmannella kierrolla kokeilla tamponia vai onko siinä joku rajotus, millon voi kokeilla?
        Kuiteski tamponi kuulostaa hyvältä, ni senki takii haluun kokeilla.
        Kiitti vielä!! :D


    • tamponitytttö:)

      Ei siin oo mitää rajotusta, sit ku ite haluu kokeilla ni mikää ei estä :) Jos haluaa niin voi vaikka alusta alkaen käyttää, se on miten itse haluu. (; Mulla ittellä on ollut menkat ehkä vähän alle vuoden ja nyt kaduttaa, kun en aloittanut tamponin käyttöä aiemmin! Joo ja unohdin sanoo et tamponii kannattaa työntää alaviistoon, ei ihan suoraan eteenpäin :) Sit vaa tosiaa pitää ittens rentona, muuten on vaikeempaa.

      Ekaks ite kyselen täältä tamponista kysymyksiä ja vähän ajan päästä neuvon toisia :D:D

      • 12w. panikoija :)

        Kiitti vielä!!! :)
        Nyt tiiän, et voin kokeilla sitä jo seuraavalla kierrolla huoletta. :)
        Ja onhan aina parempi, ku iteki voit jo neuvoo ja auttaa muita tossa asiassa. ;)


      • 12w. panikoija :)
        12w. panikoija :) kirjoitti:

        Kiitti vielä!!! :)
        Nyt tiiän, et voin kokeilla sitä jo seuraavalla kierrolla huoletta. :)
        Ja onhan aina parempi, ku iteki voit jo neuvoo ja auttaa muita tossa asiassa. ;)

        Ainiin... Kysyn viel ennenku unohan et paljonko suunnilleen semmonen tamponi-mini paketti maksaa??
        (Osaan varata riittävästi rahaa mukaan...:) )


      • 1234567890
        12w. panikoija :) kirjoitti:

        Ainiin... Kysyn viel ennenku unohan et paljonko suunnilleen semmonen tamponi-mini paketti maksaa??
        (Osaan varata riittävästi rahaa mukaan...:) )

        Mä lisään tähän että muista vaihtaa tamponi linnanmäellä tarpeeksi usein vaikka hauskaa onkin:)!


      • 12w. panikoija :)
        1234567890 kirjoitti:

        Mä lisään tähän että muista vaihtaa tamponi linnanmäellä tarpeeksi usein vaikka hauskaa onkin:)!

        Kiitos neuvosta. :)


    • tätitäti

      Kantsii tosiaan kokeilla ja työnnellä tamponia silloin kun vuoto on suurimmillaan, niin menee helpommin paikalleen kun on "liukuvaa" ainetta reijässä eikä hinkaa kuivia limakalvoja ;)

    • kupillinen

      Ja ihan ekana, ennen tamponia kannattaa kokeilla pelkällä sormella mistä ja miten se reikä löytyy ja mihin suuntaan jatkuu sisällä. :) Emätin ei ole pystysuora vaan usein menee ristiselkää kohti, eli siihen suuntaan tamponikin.

      Mulle puolestaan helpoin asento on juurikin leveä haaraistunta pöntöllä (nyt jo kokemuksella myös kapeammalla istuma-asennolla) ja seisaaltaan tai kyykyssä hyvin vaikea saada sisälle.

      Hinta riippuu merkistä, paketin koosta ja kaupasta, mutta muutamalla eurolla pitäis saada pienempi paketti (tosin en ole 'hetkeen' ostanut).

    • 12wee. panikoija :)

      Juu, oon meinannu sormella koittaa, mut pelkään, että sormet jotenkin vahingoittavat/raapivat limakalvojani... Onko mahdollista?
      Ja pitääkö sormenkynsien olla ihan lyhyitä, jos ne aikoo sisälleen laittaa??

    • Anonyymi

      ite en pysty käyttämää sellaisia mini tamppooneita ilman isoa asetinta

    • Anonyymi

      Mulla on sama tilanne! Veikkaan että normaalia:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2088
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      155
      1616
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe