Mitä mieltä Loasin asunnoissa asuvat/asuneet olette noista opiskelijakämpistä? Pääsin LTY:lle ja muutan Lappeenrantaan ensi kuussa. Näyttäisi siltä, että kämpän saan Skinnarilasta, läheltä yliopistoa. Millaista Skinnarilassa on asua? Rauhallista/rauhatonta?
LOAS
11
8750
Vastaukset
- Hanski
Mie asun Loasin kämpässä ja mie oon kyl tykänny asua. Tässä ihan LTY:n lähellä asustelen ja tää seutu on rauhallisempaa kun osas ees kuvitella. Mie kun tänne muutin nii mie epäilin et täällä on kauhee opiskelijaelämä illalla/yöllä. Mut ei oo kyl ollu tän parin vuoden aikana ollenkaa. Tervetuloa vaan tänne:)
- ex-opiskelija
LOAS on loistava valinta opiskelijalle. Halvat vuokrat suhteessa Lappeennrannan yleiseen tasoon ja kohteet hyvässä kunnossa. Talosta riippuen ovat rauhallisia tai vähän railakkaampaan opiskelijaelämään sopivia. Itse ehdin asua neljässä LOAS-kohteessa, eikä kiire ollut pois yhdestäkään. Kaikissa kohteissa on nettiyhteys, joka sisältyy vuokraan.
Skinnarila on luonnoltaan kaunis opiskelijoiden vallottama niemi. Palvelut löytyvät vasta Sammonlahdesta (parin kilsan päästä koululta). Koulunalkajaisviikolla ja vappuna skinnarilassa sattuu ja tapahtuu. Muuten siellä saa kyllä öisin nukuttua.
Tervetuloa Lappeenrantaan. - KMan
Toki esim. keskusta on monessa suhteessa parempi paikka asua kuin Skinnarila, mutta käytännössä pitkä koulumatka syönee näin muut saavutetut edut. Keskustastahan on LTY:lle noin 8km matkaa... Tietty on siinä välimaastossakin LOAS:n asuntoja.
Itse ehkä kuitenkin ottaisin LOAS:n kämpän Skinnarilasta/Sammonlahdesta, jos olisin yliopistoon tulossa. Nythän siellä palvelutkin paranevat syksyllä, kun avataan kaksi uutta markettia ja toisen yhteyteen ruokaravintola (Hesburger/pizzapaikka?).- oksmanni
Ne ryöstösammon läheisyyteen tulevat marketit kyllä parantavat kauppatilannetta 37502%, mutta pizzapaikka tuskin parantaisi tilannetta. Sammonlahdesta saa nimittäin kaupungin parhaat pizzat jo nyt.
- LMT
Ns. pääteitä pitkin LTY:n pääovelta on Keskuspuistoon 7km. Mut onhan siinäkin matkaa...
Palveluita on lisäksi lähietäisyydellä (2,5km säteellä LTY:sta) jo nyt parturi/kampaamo(-ita), parit kioskit, kauppa, posti, kirjasto, kirkko (jos jotain kiinnostaa...), pizzapaikka (Rakuuna), videovuokraamo Makuuni, baari/ravintoloita (Cafe G Bar, Iltatähti, Raittinen) ja semmosia...
- muumio
Hyvät:
asuntotilanne on ok ja jos haluat vaihtaa, se onnistuu kyllä, vaikka saatatkin joutua maksamaan vuokrat kummastakin yhdeltä kuukaudelta
tiedotus ok, asuntotoimiston väki mukavaa
kiinteä nettiyhteys edullisesti, langatontakin tarjolla
saunat ja pyykkituvat ainakin useimmissa kohteissa hyvät, ainoa ongelma pyykkituvista joskus katoilevat tavarat
asuntokohteita paljon ja lähellä yliopistoa
joulunpyhinä ja kesällä on ihanan rauhallista.
Huonommat:
/- lähes kaikki länsilaidan talot ovat äskettäin peruskorjattuja tai uusia ja siksi vuokrat ovat pilvissä (etenkin perheiden on ihan turhaa maksaa LOASin vuokraa, kun samalla rahalla saa 15 m2 isomman asunnon tavallisesta kerrostalosta)
/- vettä "saa" läträtä ja sähköä kuluttaa miten huvittaa, mutta samalla maksat omalta osaltasi siitä, että uusavuttomat fuksit lähtevät lomalle jättäen valot palamaan, hanan valumaan ja jääkaappiin virrat kun luulevat, että kämppis sammutti ne.
- subbarit, parvekkeilla koko läntistä kaupunginosaa terrorisoivat jumputustumputtajat, kolme päivää kestävät mölöbileet (ymmärrettäviä fuksiviikon alussa ja wappuna, ei muuten), muuten vain psyykerajoitteiset, jos sellainen osuu naapurustoon. Asumisviihtyvyys on usein tuurista kiinni. Onhan näitä pylväisiin törmäilijöitä täälläkin.
Kokemukset vuosien varrelta viidestä eri kohteesta pääasiassa punkkerimäen ympäristössä. - welii
A myö pietää kyöstin kans tytöist huoliiiIiii?! sit myö lähetää merssul kattoo raveiiiII
- maunooo
hai sieee, tuut sie puukkosillee?
- haslari
HAHAHAHA
- eppu8500
Vai skinnarilassa hyvä asua :D Mikäs siinä, maahanmuttajat polttelee autoja siellä jne. Lappeenrannan surkein asuinpaikka
- Mie Maija
eppu8500 kirjoitti:
Vai skinnarilassa hyvä asua :D Mikäs siinä, maahanmuttajat polttelee autoja siellä jne. Lappeenrannan surkein asuinpaikka
Loasin asuntokohteet Skinnarilassa on mun mielestä ihan hyviä ja rauhallisia asuinpaikkoja, itse ollaan asuttu täällä nyt vuoden verran ja kavereita asuu muissa Loasin Skinnarilan kohteissa. Keltään ei ole koskaan viety mitään edes maantasalla olevilta terasseilta.
Onhan täällä paljon venäläisiä, maahanmuuttajia ja romaneja, mutta ne asuvat kaupungin vuokrataloissa eli eivät samalla piha-alueella. Eikä kukaan edes huudellut, ollaan saatu olla ihan rauhassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855