T O T U U S

Kylli

Jeesus Kristus on Tie, Totuus ja Elämä.

Vain Hän on tie taivaaseen.
Vain Hänessä on totuus.
Vain Hänessä on elämä.

Tosi on.
Aamen.

25

1805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paulos

      nyt varmaankin on yksi totuus - tai ainakin osa tutuudesta...

      • Kylli

        Jeesus Kristus on yksi ja ainoa Totuus.
        Jeesus sanoo vielä Raamatussa:
        Ei Kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun (Jeesuksen) kautta.

        Siunauksin Kylli


      • kale
        Kylli kirjoitti:

        Jeesus Kristus on yksi ja ainoa Totuus.
        Jeesus sanoo vielä Raamatussa:
        Ei Kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun (Jeesuksen) kautta.

        Siunauksin Kylli

        Katoavaisuus ei pala tulessakaan!(tästähän on eri versioita)


      • Jamppa
        Kylli kirjoitti:

        Jeesus Kristus on yksi ja ainoa Totuus.
        Jeesus sanoo vielä Raamatussa:
        Ei Kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun (Jeesuksen) kautta.

        Siunauksin Kylli

        Kuka ny jonku Jessen faijan luo tahtois mennä? Eihän kukaa ees tiiä minkälaist siel on? Vähän huono uskonto, kun ei ees tiietä minkälaisee paikkaa ollaa menossa.


      • Serafim
        Kylli kirjoitti:

        Jeesus Kristus on yksi ja ainoa Totuus.
        Jeesus sanoo vielä Raamatussa:
        Ei Kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun (Jeesuksen) kautta.

        Siunauksin Kylli

        muu EI OLE."
        Pyhä Lieieuxin Teresa


      • tao
        Serafim kirjoitti:

        muu EI OLE."
        Pyhä Lieieuxin Teresa

        tuo tietämyksen runsaus ja ylitsepursuavaisuus.
        Siitä saatavaan harmoniaan olen pyrkinyt jo kauan.

        Mitä sanoi palava pensas: minä olen mitä minä olen.
        Ja mielestäsi siis palava pensas ei ole.
        Vain Jeesus ON. Siis mitä on ?
        Ei kai olemassaoloa voi olla ilman olemassaolon ominaisuuksia.

        Jumala joka voidaan sanoin nimetä ei ole oikea jumala.


      • Serafim
        tao kirjoitti:

        tuo tietämyksen runsaus ja ylitsepursuavaisuus.
        Siitä saatavaan harmoniaan olen pyrkinyt jo kauan.

        Mitä sanoi palava pensas: minä olen mitä minä olen.
        Ja mielestäsi siis palava pensas ei ole.
        Vain Jeesus ON. Siis mitä on ?
        Ei kai olemassaoloa voi olla ilman olemassaolon ominaisuuksia.

        Jumala joka voidaan sanoin nimetä ei ole oikea jumala.

        =Jumala=palava pensas; Hän oli jo ennen alkuräjähdystä - kaikki muu on aivan toiseen kategoriaan kuuluvaa, katoavaista...


      • Markandeya
        tao kirjoitti:

        tuo tietämyksen runsaus ja ylitsepursuavaisuus.
        Siitä saatavaan harmoniaan olen pyrkinyt jo kauan.

        Mitä sanoi palava pensas: minä olen mitä minä olen.
        Ja mielestäsi siis palava pensas ei ole.
        Vain Jeesus ON. Siis mitä on ?
        Ei kai olemassaoloa voi olla ilman olemassaolon ominaisuuksia.

        Jumala joka voidaan sanoin nimetä ei ole oikea jumala.

        Hyvä Taon opiskelija.

        Käsittääkseni sarkasmi ja ivallisuus ei liene Taon mukaista.

        Myötätunto ja tietämättömienkin ymmärtäminen sen sijaan lienee..


      • tao
        Markandeya kirjoitti:

        Hyvä Taon opiskelija.

        Käsittääkseni sarkasmi ja ivallisuus ei liene Taon mukaista.

        Myötätunto ja tietämättömienkin ymmärtäminen sen sijaan lienee..

        Lue Laotse uudestaan, kyllä sarkasmia ja ivallisuutta löytyy. Esim. Laotsen ohje kun Konfutse tuli kyselemään taosta ei ollut (sanoiltaan) myötätuntoinen, mutta tarkoitus oli. Johdattaa tielle. Onko suurempaa myötätuntoa ?Keinot tilanteen mukaan.

        Tao Te Ching:

        Totuuden sanat eivät ole kauniita;kauniit sanat eivät ole tosia.

        Kaikki pyrkivät päämääriin; minä yksin olen jääräpäinen kuin typerys.


      • Markandeya
        tao kirjoitti:

        Lue Laotse uudestaan, kyllä sarkasmia ja ivallisuutta löytyy. Esim. Laotsen ohje kun Konfutse tuli kyselemään taosta ei ollut (sanoiltaan) myötätuntoinen, mutta tarkoitus oli. Johdattaa tielle. Onko suurempaa myötätuntoa ?Keinot tilanteen mukaan.

        Tao Te Ching:

        Totuuden sanat eivät ole kauniita;kauniit sanat eivät ole tosia.

        Kaikki pyrkivät päämääriin; minä yksin olen jääräpäinen kuin typerys.

        Laotse on varmasti suuruudessaan tuntenut syvimmillään myötätuntoa, oli sanat mitä tahansa.

        Pointti onkin; tunsitko sinä myötätuntoa kyseiseen viestiin vastatessasi, vai halusitko vain olla ivallinen?

        Käsittääkseni Laotse tarkoittaa antamassasi, kauniista sanoista kertovassa lainauksessa sitä, että mielistelyä ei kannata kuunnella, koska se ei ole pyyteetöntä vaan taka-ajatuksellista.

        Se ei varmastikaan tarkoita sitä, että ystävällinen, kohtelias ja rakentava kommunikaatio olisi Taon vastaista.

        Me emme Laotsen sanoja toistelemalla ole yhtä suuria ja hienoja kuin Hän.
        Jos taas löydämme itsestämme Taon, eli sen suuruuden ja hienouden, me olemme yhtä kuin Hän.


      • tao
        Markandeya kirjoitti:

        Laotse on varmasti suuruudessaan tuntenut syvimmillään myötätuntoa, oli sanat mitä tahansa.

        Pointti onkin; tunsitko sinä myötätuntoa kyseiseen viestiin vastatessasi, vai halusitko vain olla ivallinen?

        Käsittääkseni Laotse tarkoittaa antamassasi, kauniista sanoista kertovassa lainauksessa sitä, että mielistelyä ei kannata kuunnella, koska se ei ole pyyteetöntä vaan taka-ajatuksellista.

        Se ei varmastikaan tarkoita sitä, että ystävällinen, kohtelias ja rakentava kommunikaatio olisi Taon vastaista.

        Me emme Laotsen sanoja toistelemalla ole yhtä suuria ja hienoja kuin Hän.
        Jos taas löydämme itsestämme Taon, eli sen suuruuden ja hienouden, me olemme yhtä kuin Hän.

        emme käytä aikaamme henkilökohtaisuuksiin vaan tao:oon.
        Viestisi, puhdistettuna minun tekojeni käsittelyltä, ovat kauniita.


      • Serafim
        tao kirjoitti:

        tuo tietämyksen runsaus ja ylitsepursuavaisuus.
        Siitä saatavaan harmoniaan olen pyrkinyt jo kauan.

        Mitä sanoi palava pensas: minä olen mitä minä olen.
        Ja mielestäsi siis palava pensas ei ole.
        Vain Jeesus ON. Siis mitä on ?
        Ei kai olemassaoloa voi olla ilman olemassaolon ominaisuuksia.

        Jumala joka voidaan sanoin nimetä ei ole oikea jumala.

        Voisiko kristinusko olla yksi lukuisista eri teistä, joka johtaa samalle Vuorelle?!?

        Eivätkö kaikki tiet kuitenkin vie Roomaan...


    • Kyllin kamu

      Jeesus Kristus on siis Totuus! Mitä sitten? Jos olisin ilkeä voisin kysyä, mitä sinä sitten Kylli täällä teet? Tätä samaa voisin kysyä myös itseltäni?

      Onko tämä Jeesus Kristus sitten vain sana jota pitää toitottaa vai Sana, jossa on elämän alku. Sana joka sisältää kaiken.

      Onko tämä Jeesus Kristus jokin kristillinen oppi, jota noudattamalla saa autuuden vai jotakin todellista joka ei nouse ketään vastaan. Jotain rakkaudellista.

    • repa

      Se saatannan idiootti pääsi alitajuntaan ja kytki herranpelon,ihmiskunnan pahin moka!Lisäksi ei jesse ollut muuta kuin yksi valaistunut.

    • lcf

      Aika hurjaa, luulin että Jeesus oli
      ihminen, (vaikka sitten Jumalan jälkeläinen)?
      Mutta se lienee liikaa uskovaisille.
      Lisäksi sanakirja olisi ihan hyödyllinen
      sinullekin. Katsopa sieltä miten nuo
      sanat määritellään ja kerro miten voit
      laittaa jonkin henkilön yhtäläisyysmerkin
      toiselle puolelle?

      Mitä? Ai symboliikkaa? Huokaus...

    • Taon puolesta

      Pysy hyvä ihminen omalla puolellasi! Kristinusko ei tietääkseni kuulu IDÄN uskontoihin! Minun ajatuksiini ei Jeesus ym hömpötykset kuulu.

      • onkija

        Mitenkä niin ei kuulu Idän uskontoihin?


      • Taon puolesta
        onkija kirjoitti:

        Mitenkä niin ei kuulu Idän uskontoihin?

        Kristinusko on ihmisten keksimä "juttu". Idän uskoissa sentään on jotain perää. Kuka ihan oikeasti haluaa uskoa mies-ylivaltaiseen ns Jumalaan? Kuka on todistanut että Jumala on mies? Kuka on todistanut että Jeesus edes oli olemassa? Kyllä tarinoita voi kirjoittaa kuka tahansa! Kuka tahansa voi luoda uuden kultin ja uskotella että on löytänyt SEN AINOAN OIKEAN TOTUUDEN!!! Sitä on Kristinusko


      • tao
        Taon puolesta kirjoitti:

        Kristinusko on ihmisten keksimä "juttu". Idän uskoissa sentään on jotain perää. Kuka ihan oikeasti haluaa uskoa mies-ylivaltaiseen ns Jumalaan? Kuka on todistanut että Jumala on mies? Kuka on todistanut että Jeesus edes oli olemassa? Kyllä tarinoita voi kirjoittaa kuka tahansa! Kuka tahansa voi luoda uuden kultin ja uskotella että on löytänyt SEN AINOAN OIKEAN TOTUUDEN!!! Sitä on Kristinusko

        Koen uskonnon siten, että maailmassa on todella jotain tajunnan, kokemisen, ymmärtämisen ja nimeämisen takana tai sitä ennen. "Uskonto" yrittää selittää ja kuvata sitä.

        Kristinusko on tuote: ihmisten, jumaluus-oppineitten ja kirkolliskokousten kehittämä. Sillä kerätään valtaa ja omaisuutta ja pidetään kansa johdatuksessa. Koko touhu on naamioitu transsendenttisellä vaihtokaupalla: kun uskot (?) niin sinun on pelastus, iankaikkinen elämä, pääsy taivaaseen ja välttyminen helvetiltä.

        Tarina oudosta yksinhuoltajaisä-Jumalasta ei edes filosofisesti ole kiinnostava. Idän uskonnoissa on esim. filosofisesti kiinnostava karman käsite, joka mielivaltaisesti,väkivaltaisesti ja oikullisesti käyttäytyvän Jumalan takia kristinuskossa on tuhottu.

        Sillä oliko Jeesus edes olemassa ei ole merkitystä. Tosin hyvin keksityssä tarinassa on aina ripaus totta.
        Eihän Laotse:nkaan olemassaolosta olla ihan varmoja eikä se taolaisuuteen vaikuta sitä tai tätä.
        Siihen onko idän uskonnoissa "perää" en menisi ottamaan kantaa, ainakin ne yrittävät, niiden kuvaus Itsestä, tajunnasta ja todellisuudesta on kiehtova.


      • ez-al
        tao kirjoitti:

        Koen uskonnon siten, että maailmassa on todella jotain tajunnan, kokemisen, ymmärtämisen ja nimeämisen takana tai sitä ennen. "Uskonto" yrittää selittää ja kuvata sitä.

        Kristinusko on tuote: ihmisten, jumaluus-oppineitten ja kirkolliskokousten kehittämä. Sillä kerätään valtaa ja omaisuutta ja pidetään kansa johdatuksessa. Koko touhu on naamioitu transsendenttisellä vaihtokaupalla: kun uskot (?) niin sinun on pelastus, iankaikkinen elämä, pääsy taivaaseen ja välttyminen helvetiltä.

        Tarina oudosta yksinhuoltajaisä-Jumalasta ei edes filosofisesti ole kiinnostava. Idän uskonnoissa on esim. filosofisesti kiinnostava karman käsite, joka mielivaltaisesti,väkivaltaisesti ja oikullisesti käyttäytyvän Jumalan takia kristinuskossa on tuhottu.

        Sillä oliko Jeesus edes olemassa ei ole merkitystä. Tosin hyvin keksityssä tarinassa on aina ripaus totta.
        Eihän Laotse:nkaan olemassaolosta olla ihan varmoja eikä se taolaisuuteen vaikuta sitä tai tätä.
        Siihen onko idän uskonnoissa "perää" en menisi ottamaan kantaa, ainakin ne yrittävät, niiden kuvaus Itsestä, tajunnasta ja todellisuudesta on kiehtova.

        Raamattu on pantu kasaan sosiaali-poliittisten tarkoitusperien vuoksi. Siksi se tarjoaa niin vähän kenellekkään totuuden etsijälle.

        Poikkeuksiakin löytyy esim. Saarnaajan kirja, jota voin suositella kaikille uskontoon tai filosofiaan katsomatta.


      • onkija
        Taon puolesta kirjoitti:

        Kristinusko on ihmisten keksimä "juttu". Idän uskoissa sentään on jotain perää. Kuka ihan oikeasti haluaa uskoa mies-ylivaltaiseen ns Jumalaan? Kuka on todistanut että Jumala on mies? Kuka on todistanut että Jeesus edes oli olemassa? Kyllä tarinoita voi kirjoittaa kuka tahansa! Kuka tahansa voi luoda uuden kultin ja uskotella että on löytänyt SEN AINOAN OIKEAN TOTUUDEN!!! Sitä on Kristinusko

        Mistä kummasta ammennat tietosi kristinuskosta? Ei kukaan ole väittänyt, että Jumala on MIES. Jumala on henki. Mitä ne siellä rippikoulussa oikein opettaa??? Ehdottaisin Raamatun lukemista, ettei tarvitse taistella omia luulotelmiaan vastaan.

        Jeesuksen olemassaolosta on helppo kenen tahansa löytää todisteet.

        Itse olin hindu ja tykkäsin siitä. Mietiskelyt ja pujat antaa mukavia kiksejä. Lisäksi hindu-uskonto tyydyttää järkeä ja lihaa oikein hyvin, niin kuin tuossa joku toinen totesikin. Yksi asia vain puuttui: rakkaus. Rakkauden nälkäni ajoi minut jatkamaan etsintää. Jumala johdattaa kaikkia rehellisesti etsiviä ja kolkuttavia, myös sinua. Jos joku uskovainen sössii ja on ääliö, älä anna sen estää sinuakin löytämästä totuutta Jeesuksesta Kristuksesta.

        onkija


      • onkija
        tao kirjoitti:

        Koen uskonnon siten, että maailmassa on todella jotain tajunnan, kokemisen, ymmärtämisen ja nimeämisen takana tai sitä ennen. "Uskonto" yrittää selittää ja kuvata sitä.

        Kristinusko on tuote: ihmisten, jumaluus-oppineitten ja kirkolliskokousten kehittämä. Sillä kerätään valtaa ja omaisuutta ja pidetään kansa johdatuksessa. Koko touhu on naamioitu transsendenttisellä vaihtokaupalla: kun uskot (?) niin sinun on pelastus, iankaikkinen elämä, pääsy taivaaseen ja välttyminen helvetiltä.

        Tarina oudosta yksinhuoltajaisä-Jumalasta ei edes filosofisesti ole kiinnostava. Idän uskonnoissa on esim. filosofisesti kiinnostava karman käsite, joka mielivaltaisesti,väkivaltaisesti ja oikullisesti käyttäytyvän Jumalan takia kristinuskossa on tuhottu.

        Sillä oliko Jeesus edes olemassa ei ole merkitystä. Tosin hyvin keksityssä tarinassa on aina ripaus totta.
        Eihän Laotse:nkaan olemassaolosta olla ihan varmoja eikä se taolaisuuteen vaikuta sitä tai tätä.
        Siihen onko idän uskonnoissa "perää" en menisi ottamaan kantaa, ainakin ne yrittävät, niiden kuvaus Itsestä, tajunnasta ja todellisuudesta on kiehtova.

        Jumala ei ole itsehuoltajaisä. Jumala on perhe. Näyttää siltä, että vastustat itse keksimääsi kristinuskoa. Suosittelen sinullekin Raamatun lukemista, ettei tarvitse pelätä itse keksittyjä mörköjä.

        Olen kanssasi samaa mieltä, "idän uskonnoissa" on järkeä. Kristinuskossa sitä ei ole ollenkaan niin paljon. Onneksi: se on vahva todiste siitä, että se ei ole ihmisen keksimää, niin kuin "järkevä" uskonto olisi.

        Itseänikin idän uskonto jaksoi tyydyttää pitkään, sillä se tyydytti omaa turhamaisuuttani oikein hyvin. Valitettavasti siitä ei löytynyt rakastavaa Isää (joka ei tarkoita miestä). Rakkauden nälkäni ajoi minut lukemaan Raamattua, josta yliluonnollisella tavalla syntyi usko elävään Jumalaan.

        Onnea etsintääsi. Taivaassa nähdään.

        onkija


      • tao
        onkija kirjoitti:

        Jumala ei ole itsehuoltajaisä. Jumala on perhe. Näyttää siltä, että vastustat itse keksimääsi kristinuskoa. Suosittelen sinullekin Raamatun lukemista, ettei tarvitse pelätä itse keksittyjä mörköjä.

        Olen kanssasi samaa mieltä, "idän uskonnoissa" on järkeä. Kristinuskossa sitä ei ole ollenkaan niin paljon. Onneksi: se on vahva todiste siitä, että se ei ole ihmisen keksimää, niin kuin "järkevä" uskonto olisi.

        Itseänikin idän uskonto jaksoi tyydyttää pitkään, sillä se tyydytti omaa turhamaisuuttani oikein hyvin. Valitettavasti siitä ei löytynyt rakastavaa Isää (joka ei tarkoita miestä). Rakkauden nälkäni ajoi minut lukemaan Raamattua, josta yliluonnollisella tavalla syntyi usko elävään Jumalaan.

        Onnea etsintääsi. Taivaassa nähdään.

        onkija

        Polkuni on ollut toisin päin, kristinusko piti tyhjää maljaa janoisen huulilla.
        En ole vaivautunut keksimään tai edes kehittämään kristinuskoa. Olen tutkinut sitä - kritiikillä !- jonkin verran ja näin sen ymmärtänyt.
        Mielenkiintoien oli sunnuntain Hesarissa 15.8 pastori Antti Kylliäisen kirjoitus, jossa hän loppupuolella sanoo:
        "..
        Kristinuskolla on edelleen kaikki mahdollisuudet tulla siksi armon uskonnoksi, joka se itse katsoo olevansa."
        Eli tuotekehitysprojekti käyntiin ?

        Taivas on täällä nyt. Se on sinun buddhaluontosi. Mikä estää sinua valaistumasta ?

        P.S.
        Minulle jumala on suhde, ei perhe. Suhteessa on aina mukana myös minä. Tasapuolisena, ei oikuttelevan yksinvaltiaan uhrina.


      • onkija
        tao kirjoitti:

        Polkuni on ollut toisin päin, kristinusko piti tyhjää maljaa janoisen huulilla.
        En ole vaivautunut keksimään tai edes kehittämään kristinuskoa. Olen tutkinut sitä - kritiikillä !- jonkin verran ja näin sen ymmärtänyt.
        Mielenkiintoien oli sunnuntain Hesarissa 15.8 pastori Antti Kylliäisen kirjoitus, jossa hän loppupuolella sanoo:
        "..
        Kristinuskolla on edelleen kaikki mahdollisuudet tulla siksi armon uskonnoksi, joka se itse katsoo olevansa."
        Eli tuotekehitysprojekti käyntiin ?

        Taivas on täällä nyt. Se on sinun buddhaluontosi. Mikä estää sinua valaistumasta ?

        P.S.
        Minulle jumala on suhde, ei perhe. Suhteessa on aina mukana myös minä. Tasapuolisena, ei oikuttelevan yksinvaltiaan uhrina.

        Siunausta sulle! Kotiin on aina ovi auki, ja tien sinne tiedät. :)


    • herkuless

      Ammat ja Matamit on suurta bisnestä joissa puhutaan viisaita ,tehdään rituaaleja ,myydään kuvia,esineitä,rihkamaa ja uhrataan koko elämä opetellen suuren salaisuuden selville saamista eri viisauksien ja jatkuvan palvomisen kautta kunnes huomataan että koko homma on suurta huuhaata ja rahastusta.Jos näitä palvot niin takaa löytyy aina sama palvonnan kohde, mutta naamioita riittää ja nimiä ...;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe