Forumin parkki

QPR

Vieläkö sitä forumin parkkipaikkaa vahtii se yksityinen fiema, vai joko sinne uskaltaa ajaa parkkiin ja jatkaa asiointia liikkeissä?

157

2570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enskka1

Siitä firmassa ei ole mitään vaaraa ,kun pistääsen kiekon lasiin ja ajan kohdalleen.

• QPR

Mulla on periaatteet. En pysäköi sinne koska näin tuppukylässä on parkkipaikkoja muuallakin runsaasti. Periaatteeni vuoksi en asio, enkä ole asioinut ko. keskuksessa yksityisen kyttäfirman rakia.

• Stefan Lind
        QPR kirjoitti:

Mulla on periaatteet. En pysäköi sinne koska näin tuppukylässä on parkkipaikkoja muuallakin runsaasti. Periaatteeni vuoksi en asio, enkä ole asioinut ko. keskuksessa yksityisen kyttäfirman rakia.

Mitä sää sit valitat, kun parkkipaikkoja on muuallakin runsaasti, pysy poissa. Muita ei kiinnosta tuppukyläläisen periaatteet. Oletko muuten polkenut polkupyörää Jämsässä?

• katokäy

eihän siinä foorumissa ole kohta missä asioida..

• Hieno homma

Ei ole mitään syytä pysäköidä sille parkkipaikalle. Kun viimeisetkin yrittäjät ovat Foorumista häipyneet, niin parkkikyttä voi vetää piikkilangan kenttänsä ympärille. Kiinteistön omistaja saa nauttia täydellisestä rauhasta tontillaan.

• sdfcxd

Mikä on nykyään omistajayhtiö? Oliko se jostain Hesasta?

• Tommosta

Netistä löytyy:

"Polar Kiinteistöt Oyj on toimisto- ja liiketilojen omistamiseen,
      vuokraamiseen ja kehittämiseen keskittyvä pörssinoteerattu
      kiinteistösijoitusyhtiö, joka kuuluu saksalaiseen
      kiinteistösijoitustoimintaa harjoittavaan IVG-konserniin.
      Yhtiön toiminta keskittyy pääkaupunkiseudulle.

Jämsän Forum KOy | Keskuskatu 2, 42100 Jämsä
      Kauppakeskus Jämsän Forum sijaitsee kaupungin keskustassa
      torin laidalla. Jämsän Forumissa on suuri päivittäistavaraliike,
      noin 15 erikoisliikettä ja ravintola.
      Rakennustyyppi Kauppakeskus
      Huoneistoala 4 607 m2
      Valmistumisvuosi 1989
      Omistusosuus 54 % / 2 665 m2 "

• Lopun alkua

"Alueenhaltijalle

Tekemällä pysäköinninvalvontasopimuksen kanssamme kiinteistön haltija valtuuttaa APV Alueellinen Pysäköintivalvonta Oy:n (jäjempänä APV Oy) valvomaan alueen pysäköintiä. Tällöin APV Oy:llä on oikeus harjoittaa pysäköinninvalvontaa tilaajan hallitsemalla alueella.

Kiinteistönomistajalle valvontasopimus on vaivaton ja luotettava tapa huolehtia kiinteistön pysäköinninvalvonnasta: APV Oy hoitaa valvontamaksujen perimisen ja asiakaspalvelun alusta loppuun."

Eivät muista mainita että valvonta hoidetaan YRITYSTEN loppuun saakka, kuten Jämsässä tapahtuu. :D

• Urmas Pönkkä

Ei taida kyttä ja kytän työnantaja Jämsässä kovin lihavaa tiliä tehdä. :-D
      No, muutaman varomattoman turistin sentään silloin tällöin pääsevät putsaamaan.

• Parkkilätkä

"Mulla on periaatteet. En pysäköi sinne"

Niin on mullakin.Sinne en autoani vie, enkä Forumissa asioi niin kauan kun kyttä nurkissa pyörii. Näin on näreet.

• Kiekko 222

On se hyvä kun teitä hölmöläisiä riittää,on niin mukava ajaa foorumin taakse parkkiin kun on reilusti tilaa,laittaa kiekko näkyviin ja käydä hoitamassa asiat.

• koskosto

Mitähän iloa on kostaa niille kiinteistön yrittäjille pysäköinninvalvonnasta?

• QPR

Mitähän järkeä ylipäänsä on antaa ison parkkipaikan vahtiminen yksityiselle firmalle, kun Jämsässä on parkkitilaa yllinkyllin? Se on nimenomaan kannanotto olla asioimatta ko. liikkeisssä älyttömän valvonnan takia. Jos taas yrittäjät ovat itse valvonnan halunneet, ovat varmaankin tyytyväisiä vaikka me monet olemme lakanneet käymästä koko forumissa. Ainakaan itse en ole kiinteistössä käynyt yksityisen valvontafirman aloittamisen jälkeen, enkä mene sinne ennen kuin valvonta loppuu, mutta minun eurot ovat kai sen verran vähäarvoisia, että valvonta tuottaa enemmän hyötyä liikkeille.
        Olisikin mielenkiintoista kuulla yrittäjien mielipide asiasta?

• Sananvaltaa

Eihän siitä mitään iloa ole, mutta kyllä vuokralaisillakin täytyy olla sanansa asiaan sanottavana. Vielä eivät ole ilmeisesti tarpeeksi voimakkaasti sanoneet. No suuri osa on katsonut parhaaksi häipyä. Kannanottohan se on sekin. Jos loputkin pistäisivät sopimuksensa katkolle, niin eiköhän se kyttäsopimus loppuisi.

• Ohi vaan minäkin

"Mitähän järkeä ylipäänsä on antaa ison parkkipaikan vahtiminen yksityiselle firmalle, kun Jämsässä on parkkitilaa yllinkyllin?"

Eihän siinä mitään järkeä olekaan. Nyt iso parkkipaikka on enimmäkseen tyhjänä. Luulisi yrittäjienkin toivovan että parkkipaikka olisi aina täynnä. Täydet parkkipaikat näkyvät myös asiakkaina liikkeissä. No montahan niitä ei enää Forumissa olekaan.

• Koskosto

Pitäisi saada Jämsän kaikki parkit valvonnan alle, varsinkin kadunvarsi paikat. Kiekkohan on jo pakollinen lähes kaikilla paikoilla.

• Jämpti on niin

Nehän on valvonnan alla. Poliisi valvoo ja se sopii minulle. Sakonkin olen saanut ja maksanut. Yksityiseltä kyttäfirmalta en saa, enkä maksa.

• kiekon käyttäjä

Että te lukutaidottomat parkkikiekon vastustajat jaksatte valittaa kyllä ne parkkisakot ulosoton kautta ottavat jas saatutte työssä olemaan,olette vain katkeria.
      Täällä saatte tyydytyksen kirjoituksilla kun ette ymmärrä sääntöjä.
      Että osaa olla katkeria elämälle.

• Höhhöhhöö

No miten ne sen sakon minulta ottaa, kun en sille kentälle autoani vie, enkä Forumissa asioi? Sakottaako ne vauhdissa kun ajan siitä ohi?

• QPR

Millä peruateella kutsut meitä lukutaidottomiksi ja parkkikiekon vastustajiksi?
        Elämä on aivan ihanaa, eikä lainkaan katkeraa, mutta jos vastusran yksityistä pysäköinninvalvontaa ei se tarkoita etten ymmärtäisi sääntöjä. Minä vain kritisoin yksityistä pysäköinninvalvontaa tällaisessa maalaiskaupungissa missä parkkipaikkoja riittää kaikille. Se että äänestän jaloillani on minun oma protestini noille kauppiaille jotka hyväksyvät mielestän tyhmän valvonnan.
        Vielä haluaisin kuulla mitä sääntöä en ole ymmärtänyt? Parkkikiekon käyttöä en vastusta ja käytänkin sitä. Se että vastustan yksityistä valvontaa on eturistiriitoihin perustuva asia.

• kiekon käyttäjä
        QPR kirjoitti:

Millä peruateella kutsut meitä lukutaidottomiksi ja parkkikiekon vastustajiksi?
        Elämä on aivan ihanaa, eikä lainkaan katkeraa, mutta jos vastusran yksityistä pysäköinninvalvontaa ei se tarkoita etten ymmärtäisi sääntöjä. Minä vain kritisoin yksityistä pysäköinninvalvontaa tällaisessa maalaiskaupungissa missä parkkipaikkoja riittää kaikille. Se että äänestän jaloillani on minun oma protestini noille kauppiaille jotka hyväksyvät mielestän tyhmän valvonnan.
        Vielä haluaisin kuulla mitä sääntöä en ole ymmärtänyt? Parkkikiekon käyttöä en vastusta ja käytänkin sitä. Se että vastustan yksityistä valvontaa on eturistiriitoihin perustuva asia.

QPR Että olet tyhmä,selitäppä vähän tarkemmin sun eturistiriitas.

• QPR
        kiekon käyttäjä kirjoitti:

QPR Että olet tyhmä,selitäppä vähän tarkemmin sun eturistiriitas.

Kun yksityinen valvoo on tarkoitus kerätä mahdollisimman paljon tuottoa yritykselle, eli yrittäjälle. Kun taas kunta, kaupunki tai poliisi hoitaa pysäköinnin valvonnen ei kukaan tietty taho hyödy vaan kaikki varonmaksajat saavat tuoton yhteisten kulujen kattamiseen. Silloin kun valvojana on hyödyn saaja tartutaan kaikkiin pienimpiinkin ja merkityksettömiinkin virheisiin. Jos valvonnan suorittava henkilö sattuu vielä olemaan provisiopalkalla on ylilyönnit enempi tapa kuin poikkeus.
        Miksi sinua kiukuttaa se, että osa meistä ei käytä ko. aluetta parkkipaikkana tai ko. keskuksen palveluita? Se, että nimeät minut tyhmäksi kertoo että olet koulutukseltasi lääkäri. Se taas helpottaa sinua saamaan oikeanlaisen lääkityksen ahdistukseesi kolleegaltasi, kunhan kerrot ongelmastasi avoimesti.

• pysäköintivirhemaksu
        QPR kirjoitti:

Kun yksityinen valvoo on tarkoitus kerätä mahdollisimman paljon tuottoa yritykselle, eli yrittäjälle. Kun taas kunta, kaupunki tai poliisi hoitaa pysäköinnin valvonnen ei kukaan tietty taho hyödy vaan kaikki varonmaksajat saavat tuoton yhteisten kulujen kattamiseen. Silloin kun valvojana on hyödyn saaja tartutaan kaikkiin pienimpiinkin ja merkityksettömiinkin virheisiin. Jos valvonnan suorittava henkilö sattuu vielä olemaan provisiopalkalla on ylilyönnit enempi tapa kuin poikkeus.
        Miksi sinua kiukuttaa se, että osa meistä ei käytä ko. aluetta parkkipaikkana tai ko. keskuksen palveluita? Se, että nimeät minut tyhmäksi kertoo että olet koulutukseltasi lääkäri. Se taas helpottaa sinua saamaan oikeanlaisen lääkityksen ahdistukseesi kolleegaltasi, kunhan kerrot ongelmastasi avoimesti.

"kiekon käyttäjä" kiukuttelee nyt muille eikä vastaa sulle, ku siltä loppu argumentit. Heheheee...

• maksa tai...

Siellä on nykyään niin vähän autoilijoita ilmeisesti kaikkien boikotoijien ansiosta, että sillä lappuliisalla luulisi olevan niin vähän sakotettavaa, että onko sillä firmalla varaa pitää sitä palkkalistoilla enää kovin pitkään? Ja ehkä sitten palataan vanhaan eli vapaaseen parkkeeraamiseen.

• kiekon käyttäjä

Voisiko joku kiekonkäytön vastustaja kertoa miksi ilmainen parkki ei kelpaa,sehän on niin yksinkertainen käyttää ei tule sakkoja.

Nämä vastustajat ei varmaan ole koskaan käyneet Jämsää pisemmällä koska esim.Jyväskylässä keskustassa maksaa joka paikassa, siellä ei kiekolla tee mitään.

• Tämä on fakta

Kuinka moneen kertaan sinulle pitää selittää, että tässä ei niinkään ole kysymys kiekon käytön vastustamisesta (vaikka se kiekko on Jämsässä turha), vaan siitä, että emme hyväksy yksityisen itselleen ottamaa rankaisuoikeutta. Eikä sitä hyväksy Suomen perustuslakikaan. Tämäkin firma on sakottanut Forumin parkkipaikalla sotaveteraaneja, vanhuksia, ja muuten heikosti toimeentulevia ihmisiä. Jokaisella yhtiön kolmella omistajalla oli viime vuonna yli miljoonan euron tulot. Mielestäni yksityinen sakottaminen ei ole oikein ja tulen vastustamaan sitä viimeiseen asti.

• kiekon käyttäjä
        Tämä on fakta kirjoitti:

Kuinka moneen kertaan sinulle pitää selittää, että tässä ei niinkään ole kysymys kiekon käytön vastustamisesta (vaikka se kiekko on Jämsässä turha), vaan siitä, että emme hyväksy yksityisen itselleen ottamaa rankaisuoikeutta. Eikä sitä hyväksy Suomen perustuslakikaan. Tämäkin firma on sakottanut Forumin parkkipaikalla sotaveteraaneja, vanhuksia, ja muuten heikosti toimeentulevia ihmisiä. Jokaisella yhtiön kolmella omistajalla oli viime vuonna yli miljoonan euron tulot. Mielestäni yksityinen sakottaminen ei ole oikein ja tulen vastustamaan sitä viimeiseen asti.

Eli tämähän selittää kaiken olette kateellisia yksityiselle firmalle kun saa hyvät rahat tyhmiltä kiekonvastustajilta.
        Katkeruus syö sydäntä.

• Hekotiheko

Eli tämähän selittää kaiken olette kateellisia yksityiselle firmalle kun saa hyvät rahat tyhmiltä kiekonvastustajilta.
        Katkeruus syö sydäntä.

Eihän tässä toki kateellisia olla. Eihän se firma meiltä yksityisen sakotuksen vastustajilta mitään rahaa saa, kun emme koskaan sinne tontille autoamme vie. Teitä kiekkointoilijoitahan ne rahastaa, kun aina joskus kumminkin unohdatte sen rakastamanne kiekon sinne hanskalokeroon. :-)

• kiekon käyttäjä
        Hekotiheko kirjoitti:

Eihän tässä toki kateellisia olla. Eihän se firma meiltä yksityisen sakotuksen vastustajilta mitään rahaa saa, kun emme koskaan sinne tontille autoamme vie. Teitä kiekkointoilijoitahan ne rahastaa, kun aina joskus kumminkin unohdatte sen rakastamanne kiekon sinne hanskalokeroon. :-)

Siinä taas yksi katkera en leiki sinun hiekkalaatikolla.
        Taitaa olla niitä Neuvostoliiton kannattajia kun mitään ei saisi yksityistää.

• Hekotiheko

Siinä taas yksi katkera en leiki sinun hiekkalaatikolla.
        Taitaa olla niitä Neuvostoliiton kannattajia kun mitään ei saisi yksityistää.

Ei sitä tarvitse yhtään katkera olla, vaikka ei yksityiskytän laatikolle autoaan ja rahojaan viekään. Leiki sinä vaan kaikessa rauhassa siellä kiekkosi kanssa, kun minä leveästi nauraen ajan siitä ohi.

• kiekon käyttäjä
        Hekotiheko kirjoitti:

Ei sitä tarvitse yhtään katkera olla, vaikka ei yksityiskytän laatikolle autoaan ja rahojaan viekään. Leiki sinä vaan kaikessa rauhassa siellä kiekkosi kanssa, kun minä leveästi nauraen ajan siitä ohi.

Mitenköhän saat unta kun vituttaa yksityinen valvonta,onhan se hienoa kun valtion poliisi antaa sulle sakot kun et sitä kiekkoa osaa käyttää ja Jyväskylässä unohdat maksaa niistä maksullisista paikoista et silleen.

• Hekotiheko

Mitenköhän saat unta kun vituttaa yksityinen valvonta,onhan se hienoa kun valtion poliisi antaa sulle sakot kun et sitä kiekkoa osaa käyttää ja Jyväskylässä unohdat maksaa niistä maksullisista paikoista et silleen.

Jyväskylässä olen parhaimmillaan käynyt 1-2 kertaa viikossa, enkä ole ikinä siellä sakkoa saanut. Kerran meinasin saada, mutta ampaisin äkkiä liikkeelle, kun se vahti oli auton takana niin syventyneenä sen lapun kirjoittamiseen. :D Ei siitä ikinä mitään kuulunut. Jyväskylässäkään en vie autoa semmoisille parkkipaikoille, joita tiedän yksityisten kyttäävän.

• Hekotikohekoo
        Hekotiheko kirjoitti:

Jyväskylässä olen parhaimmillaan käynyt 1-2 kertaa viikossa, enkä ole ikinä siellä sakkoa saanut. Kerran meinasin saada, mutta ampaisin äkkiä liikkeelle, kun se vahti oli auton takana niin syventyneenä sen lapun kirjoittamiseen. :D Ei siitä ikinä mitään kuulunut. Jyväskylässäkään en vie autoa semmoisille parkkipaikoille, joita tiedän yksityisten kyttäävän.

Just joo kyllä teidän yksityisen sakottajan saamat hyvät rahat tyhmiltä lämmittää suorastaan mieltäni.Jos elämä pyörii vain noin mitättömissä asioissa niin kyllä on elämä köyhää;)

• Neukkulassa joo

"Taitaa olla niitä Neuvostoliiton kannattajia kun mitään ei saisi yksityistää. "

Olenko sanonut että, mitään ei saa yksityistää? Rankaisuoikeus on kuitenkin semmoinen asia, joka kuuluu yhteiskunnalle.

Et tainnut Neuvostoliitossa käydä, kun noin huonon vertauksen kehitit. Siellähän sitä yksityistä rankaisu"oikeutta" käytti yksi ja toinen. Esimerkiksi miliisit keräsivät sakkoja omiin taskuihinsa keksityilla rikkeillä. Samoin tekivät lähes kaikki virkamiehet.

• Taistojen Tiellä

Onko se puheena oleva nyt sama Neuvostoliitto, jonka armeijaa suomalaiset sotilaat juoksivat kakka housussa karkuun kesällä 1944?

• Boikotti pitää

Foorumin boikotti pitää vielä

• Periaatteen mies

Totta kai se pitää. Kyttä ei kurki minun autooni, eikä sen kylkiä hipelöi.

• parempi ihminen

Melkein voisin mennä kytälle ilmaseksi töihin, niin pääsisin jakaan sakkoja urakalla hahaaaa

• Ukkoja sarakalla

Sakkoja urakalla? Kenelle sinä tyhjällä kentällä niitä sakkoja jakaisit?

• Missä ongelma

En ole kuullut kenenkään saneen sakkoa, joilla on aikaa parkkikiekossa tai APV:n lupalappu.

• Siinä ne ongelmat

Eiköhän siinä ole nyt kaksi ongelmaa:

1. APV ei tienaa Jämsän sopimuksestaan muuta kuin persnettoa, koska juuri kukaan ei enää parkkeeraa sille kentälle.

2. Foorumin yrittäjät ovat menettäneet osan asiakkaistaan edelleen jatkuvan boikotin vuoksi. Sitkeimmät sissit siellä edelleen sinnittelevät. Jos minulla olisi siellä liike lopettaisin vuokran maksun vuokranantajan tahallaan aiheuttamien tappioiden vuoksi.

• Juna toi akka vei
        Siinä ne ongelmat kirjoitti:

Eiköhän siinä ole nyt kaksi ongelmaa:

1. APV ei tienaa Jämsän sopimuksestaan muuta kuin persnettoa, koska juuri kukaan ei enää parkkeeraa sille kentälle.

2. Foorumin yrittäjät ovat menettäneet osan asiakkaistaan edelleen jatkuvan boikotin vuoksi. Sitkeimmät sissit siellä edelleen sinnittelevät. Jos minulla olisi siellä liike lopettaisin vuokran maksun vuokranantajan tahallaan aiheuttamien tappioiden vuoksi.

Minut kun on Jämsästä karkoitettu (nainen vei mukanaan) olisi hauska tietää miten paljon tuo poikotti on oikeasti vaikkuttanut liikkeenharjoittajien asiakasmääriin. Onko poikotin alkamisen jälkeen liikkeitä lopettanut forumissa tai muuttanut muualle jatkamaan. Vieläkö ne puistokemistit istuvat siinä sisäänkäynnin läheisyydessä olevalla penkillä. Onko forumissa tyhjää liiketilaa?

• Juuh...

On muuttanut ja on tyhjää liiketilaa. Eihän siellä kohta muuta olekaan.

• säälittää

Jämsässä ei muuta olekaan kuin tyhjää tilaa ja nyt en puhu poliitikkojen/päättäjien päistä,vaan katukuvasta.

• hyvä jämsä
        säälittää kirjoitti:

Jämsässä ei muuta olekaan kuin tyhjää tilaa ja nyt en puhu poliitikkojen/päättäjien päistä,vaan katukuvasta.

Jämsästä löytyikin hyvä malli pääkaupunkiseudullekkin.

Kun parkkipaavo valvoo, niin älä asioi yrityksessä. Yritys viestittää olevansa autolla asioivaa asiakasta vataan.

Kannattaa tiedottaa yrittäjää että nähdään seuraavaksi, kun parkkipaavo on kylttinsä keräillyt.

• Dumle

Jämsäisten hyvää järjen käyttöä: jätetään asioimatta liikkeissä koska on niin kovin laittaa sitä kiekkoa paikalleen ja samalla ajetaan paikalliset yritykset alas...

• Dumle II
        Dumle kirjoitti:

Jämsäisten hyvää järjen käyttöä: jätetään asioimatta liikkeissä koska on niin kovin laittaa sitä kiekkoa paikalleen ja samalla ajetaan paikalliset yritykset alas...

Voisihan sitä laittaa APV kyltin, laita kiekko, hypi kyykkyhyppä autosi ympäri kymmenen kertaa, tee 5 punnerrusta ja juo kupillinen vettä kuralätäköstä.

Pikku homma jokaiselle, mutta kun on helpompaa siirtyä muualle.

Ne kiekot on lähes turhia ja niiden kiekkojen kyylääminen on täysin turhaa.

Yrittaja! Parkkipaavo karkottaa asiakkaat.

• Parkkipaavo

Nyhdän jämsäläisiltä kaikki rahat ja ostan niillä viinaa ja huoria.

• osaan käyttää

Voi että joku jaksaa valittaa! No huvinsa kullakin... Valittajan valitus taitaa mennä vaan ohi useammalta :D Parkkipaikka oli ainakin tän viikon ihan täynnä
      Ja asiakkaita oli ainakin vero modassa, tiimarissa ja rossossa ihan jonoksi asti...

• velliperseet

Tuleeko ranne kipeeks kiekon laitosta ikkunaan? Se on Jämsäläiselle kova homma.

• Kaikille ymmärtäjill

Miksi se teitä forumin parkkipaikkaa käyttäville on niin kovin kioeä asia, että me jotka emme käytä maalla parkkipaikkaa ja sen liikkeitä joiden pysäköintiä valvoo yksityinen parkkikyttäfirma? Se on minun oikeuten valita missä asioin. Minulle ei ole mikään ongelma laittaa ja käyttää pysäköintikiekkoa, kunhan sitä valvoo kunnan pysäköinninvalvoja tai poliisi.
      Niin kauan kun forumin parkkipaikkaa yksityinen valvoo, en sinne aja enkä forumin liikkeissä asioi.

• tyytyväinen

kukaan sua valittaja jäärää sinne haluaiskaan! Pysy pois,pidit varmaan vielä ihan per...seestä asiakkaana!

• Riistäjät ruoskaansa

Suomi on vapaa maa.
      Minulla on oikeus vastustaa yksityisyrittäjän sakotus ja rangaistusoikeutta joka on mielestäni perustuslain vastainen.
      Minulla on oikeus poikotoida kaikkia niitä kauppaliikkeitä joiden pysäköintipaikalla toimii yksityinen sakottaja ja rankaisija.
      Minulla on oikeus kiertää apostolina ja kertoa miten typerää on kenenkään käyttää yksityisen sakotusfirman pysäköintipaikkaa.
      Minulla on oikeus härnätä ja pilkata näitä yksityisen sakotusfirman palkkaamia agentteja jotka yrittävät netin keskustelupalstoilla lietsoa mielialaa yksityisen sakotusfirman pysäköintipaikan käytön puolesta.

Minulla on kunnallisena luottamusmhenkilönä oikeus vastustaa kaikkia niitä tämän kiinteistön omistajan ja sakotusfirman toimintoja joilla he yrittävät lisätä tällaista yhteiskunnan rasistumista ja autoilijoiden taloudellista alistamista maksamaan yksityishenkilön rahan ahneudessa mielivaltaisesti kirjoittamia sakkolappuja.

Olemme yhteistoiminnassa saaneet lainsäädännön muutoksen aikaan jolla tällainen törkeä yksityinen sakotus- ja rangaistusmenettely joudutaan lopettamaan.
      Jatketaan taistelua yhteiskunnan veronmaksajien puolesta, meidän itsemme puolesta, jolla estämme elinympäristömme rasistumisen ja taloudellisen riisto-oikeuden syntymisen ja kasvamisen.

• QPR

Johan oli sekava sepostus?

• qpr
        QPR kirjoitti:

Johan oli sekava sepostus?

Mikäs siinä QPR:lle sekavaa oli?

• voi voi

Minulla on myös oikeus tukea yrittäjiä tässä kuihtuvassa kaupungissa jotta palvelut pysyy täällä. Ja jos todella olet luottamushenkilö, voi niitä jotka sinut tähän virkaan on valinnut! Ei ole niitten yrittäjien vika, et sinunkin reppanan on yrittää opetella käyttää kiekkoa. Yrittäjyys kunniaan, tyhmyys ei palkitse ketään!

• Älä yritä hämätä

"et sinunkin reppanan on yrittää opetella käyttää kiekkoa."

Minkä takia jonkun pitää koko ajan yrittää hämätä sillä, että tässä kysymys olisi kiekon käytöstä. Kysehän on yksiselitteisesti yksityisen rahastajan sakotusoikeudesta, jota minäkään en hyväksy.

• totuus

Julistat koko ajan vastustavasi yksityistä sakotusfirmaa ja kerrot että et asioi forumissa sen tähden. Ymmärrän kantasi mutta älä "kosta" sitä yrittäjiin jotka eivät asialle voi mitään, vaikka ovat yrittäneet. Ja tuliko mieleen että Keskuskadun puolella on myös parkkitilaa? Ai niin sielläkin joutuu käyttämään kiekkoa !! :D
      Ja jos olet niin vastaan yksityistä sakotusfirmaa kohtaan, tee kansalaisaloite asian lopettamiseksi ja laita valituskirjeet suoraan forumin omistajalle vaikka joka päivä. Teho voisi olla parempi kuin täällä jupina.
      Tervetuloa 2000- luvulle!

• QPR

"mutta älä "kosta" sitä yrittäjiin jotka eivät asialle voi mitään, vaikka ovat yrittäneet."

Jos yritäjät oikeasti eivät hyväksy pysäköinnin valvojaksi yksityistä, on varmasti heillä asiaan vaikutusvaltaa vuokranmaksajina.
        Keskuskadulla on parkkipaikkoja, mutta asian ydin ei ole parkkipaikassa, vaan siinä, että nämä liikkeenharjoittajat hyväksyvät yksityisen valvonnan. Jalallani en astu forumiin niin kauan kun yksityinen vahtii, en kummaltakaan puolelta!

• vakioasiakas edellee

voi lasta! Onko jotain jäänyt saamatta kun sinua tehtiin! Juttelin forumin yrittäjien kanssa tästä parkki asiasta ... he ovat neuvotelleet asiasta vuokranantajan kanssa mutta turhaan. Vuokralaisen oikeus kun ulottuu vain vuokrakohteeseen, ei parkkialueeseen. He kertoivat myös että onneksi vain muutama ymmärtämätön asiakas on asiasta valittanut, mutta suurin osa asiakkaista onneksi haluaa tulla edelleenkin hyvän palvelun vuoksi ja käyttävät mielummin Jämsän palveluja jotta palvelut edelleenkin pysyisi täällä.
      Ja onneksi näin ajattelee moni muukin, parkkialue oli tänäänkin aivan täynnä! Mahtaa sinua harmittaa kun et saa muita typerän aatteesi puolelle... Hihihih!

• Boikotti-Pate

Eihän siellä enää monta yrittäjää olekaan.

• suuret puheet
        Boikotti-Pate kirjoitti:

Eihän siellä enää monta yrittäjää olekaan.

No eihän sinne montaa mahdukkaan :)
        Lopettaneita sale ja se yks vaateliike, syy kannattamuus, ei parkkipaikka. Siirtyneitä jysk ja Huoneistokeskus, syy edullisempi ja tilavampi liikehuoneisto, ei parkkipaikka. Jäljellä Tattoo, Tiimari, Rosso, tilitoimisto, vakuutustoimisto, Vero Moda, Kulta Jyrgen.... Et on siellä vielä :) Isoin liikehuoneisto on tyhjillään, joten ainakin minusta tuntuu ettei siellä ole mitään. Piti oikein käydä katsomassa ja onhan siellä yrittäjiä vielä. Onneksi! Ja QPR, olen sinut nähnyt edelleen forumissa, joten se siitä....

• QPR
        suuret puheet kirjoitti:

No eihän sinne montaa mahdukkaan :)
        Lopettaneita sale ja se yks vaateliike, syy kannattamuus, ei parkkipaikka. Siirtyneitä jysk ja Huoneistokeskus, syy edullisempi ja tilavampi liikehuoneisto, ei parkkipaikka. Jäljellä Tattoo, Tiimari, Rosso, tilitoimisto, vakuutustoimisto, Vero Moda, Kulta Jyrgen.... Et on siellä vielä :) Isoin liikehuoneisto on tyhjillään, joten ainakin minusta tuntuu ettei siellä ole mitään. Piti oikein käydä katsomassa ja onhan siellä yrittäjiä vielä. Onneksi! Ja QPR, olen sinut nähnyt edelleen forumissa, joten se siitä....

Et varmasti ole minua siellä koko kiinteistössä nähnyt sitten kun yksityinen laittoi merkkinsä parkkipaikan laitaan. Miksi jauhat paskaa? Tunnetko minut henkilökohtaisesti. Minullaon periaatteni ja niistä pidän visusti kiinni!
        Rossossa ja jyrgenillä kävin aiemmin useastikkin, muta...

• markot2

Suomalainen automies ei kestä sanomista ei ainakaan sakonmuodossa.Itse käyn pissillä välillä forumin takana kun se on niin mukavaa luonnossa eikä kukaan ole vielä sakottanut ,eikä siitäkään kun istun forumin penkillä omine eväineen kiitos siitä kuuluu teille kaikille.

• jämsä24

No eihän siellä oikeesti ole yhtään sellaista yritystä että sinne olisi pakko mennä.
      "Juttelin forumin yrittäjien kanssa tästä parkki asiasta .." Juttelit siis kenen kanssa? :D

• järki käteen

Pakko ei tässä maailmassa ko kuolla.... Joko loppus tää typerä "en käy, en ymmärrä, minun mielestä, sun mielestä, kumminkaiman mielestä..." -keskustelu! Muutaman periaatteen ihmisten julistus puolesta tai vastaan on ajanhaaskausta! Julistakaa mielummin Jämsän työttömyyteen, autioitumiseen, syrjäytymiseen, vanhusten kohteluun yms.asian puolesta! Typerää ajanhaaskausta yhdestä parkkiasiasta!

• ParkkiJussi

Typerää ajanhaaskausta, mutta mukavaa!

• Pirkot parkisa
      • parkissa pirkot

Parkkikiekon vastustajat menkää hoitoon.
        Ketään ei sakoteta kun noudattaa sääntöjä.

Haloo Jämsässä ilmaiset parkkipaikat.

Typeriä ihmisiä näköjään paljon.

• Minä ja sinä parkiss
        parkissa pirkot kirjoitti:

Parkkikiekon vastustajat menkää hoitoon.
        Ketään ei sakoteta kun noudattaa sääntöjä.

Haloo Jämsässä ilmaiset parkkipaikat.

Typeriä ihmisiä näköjään paljon.

Edelleenkään en vastusta parkkikiekkoa, vaan yksityistä valvojaa.

• Osamäärä???
        Minä ja sinä parkiss kirjoitti:

Sama täällä. Onkohan nämä kiekkointoilijat jotenkin yksinkertaisia, kun tämä asia ei näytä menevän heille millään jakeluun?

• parkissa pirkot
        Minä ja sinä parkiss kirjoitti:

Voisiko ed.kertoa miksi vastutat yksityistä valvojaa? oleto kommunisti?
        Mitä väliä sillä kuka sitä valvoo.
        Oletko itse kenties epäonnistunut työelämässä ettet hyväksy yksityisiä,jos olisi yhteiskunnan valvonnassa niin kalliimmaksi tulisi.

Turhahan tähän ketjuun on kirjoittaa kun niin vaikeaa ymmärtää noiden yksityisten valvojien vastustajin kirjoituksia.

• Ystävän neuvo

Oletko itse kenties epäonnistunut työelämässä ettet hyväksy yksityisiä,jos olisi yhteiskunnan valvonnassa niin kalliimmaksi tulisi.

Turhahan tähän ketjuun on kirjoittaa kun niin vaikeaa ymmärtää noiden yksityisten valvojien vastustajin kirjoituksia.

Jos viitsit lukea tätä ketjua, niin tuolta ylempää löydät vastaukset kysymyksiisi. Turha samaa asiaa on jauhaa aina uudelleen jauudelleen.

• Minä ja sinä parkiss

Tuolta ylempää kopioitua.

"Kun yksityinen valvoo on tarkoitus kerätä mahdollisimman paljon tuottoa yritykselle, eli yrittäjälle. Kun taas kunta, kaupunki tai poliisi hoitaa pysäköinnin valvonnen ei kukaan tietty taho hyödy vaan kaikki varonmaksajat saavat tuoton yhteisten kulujen kattamiseen. Silloin kun valvojana on hyödyn saaja tartutaan kaikkiin pienimpiinkin ja merkityksettömiinkin virheisiin. Jos valvonnan suorittava henkilö sattuu vielä olemaan provisiopalkalla on ylilyönnit enempi tapa kuin poikkeus.
        Miksi sinua kiukuttaa se, että osa meistä ei käytä ko. aluetta parkkipaikkana tai ko. keskuksen palveluita? Se, että nimeät minut tyhmäksi kertoo että olet koulutukseltasi lääkäri. Se taas helpottaa sinua saamaan oikeanlaisen lääkityksen ahdistukseesi kolleegaltasi, kunhan kerrot ongelmastasi avoimesti."

• sinä parkis

Maksaahan se yksityinen veroja jotka tyhmiltä,idiooteilta laskuttaa kun ei osaa sitä kiekkoa laittaa oikein, hommaa 24h kiekko että opit edes kellon.

• Ei koske minun autoa

Vastustaa noita yksityisen parkkisakkofirmojen toimintoja suuri Suomen kansan enemmistökin.
      Päättelen vain näin kun eduskunnan enemmistö on lyömässä luun näiden mielivaltaisuuksien kurkkuun säätämällä lain joka kieltää tuon järjettömän mielivaltraisen toiminnan.

• ajattele!

Lueppa omaa tekstiäsi! "järjettömän mielivaltraisen :) toiminnan" Huii, joku sakottaa .. Eiköhän täällä ole järkyttävämpiäkin juttuja joihin pitäisi ensin puuttua! Raiskaus, murha, huumeet, pedofiilt yms.yms. Ja sinulla parkkipaikan valvonta!!! Herää pahvi!!!

• älkee

Siis häh?
        Sehän on jo, jos vaivautuu lukemaan lain pysäköinnin valvonnasta.

• siis jotta joo...

Voi hyvät hyssykät! Olisipa nuo intoilijat yhtä innokkaita puolustamaan heikkojen puolta! Vanhukset, lapset ja vammaiset olisi onnellisia jos heitä puolustaisi ja heidän puolesta puhujina olisi yhtä lujasti ja periksiantamatonta puhujaa kuin nämä poikotoijat. Oisi heilläkin helpompaa... No mutta heidän asiahan ei ole niin tärkeä kuin tämä parkki. Onnea vaan poikotoijille!

• Kuten sanottu

Vanhuksiahan tässäkin asiassa on nimenomaan puolustettu. Suurin osa sakon saaneista on ollut vanhoja ihmisiä, jotka ovat ikänsä tottuneet siinä kentällä pysäköimään, eivätkä huomaa niitä yksityisen sakottajan pienellä kirjoitettuja kilpiä.

• kytäksi!
        Kuten sanottu kirjoitti:

Vanhuksiahan tässäkin asiassa on nimenomaan puolustettu. Suurin osa sakon saaneista on ollut vanhoja ihmisiä, jotka ovat ikänsä tottuneet siinä kentällä pysäköimään, eivätkä huomaa niitä yksityisen sakottajan pienellä kirjoitettuja kilpiä.

Sunhan kannattaisi mennä sinne parkkipaikalle päivystämään ja kertoa näille esim.vanhuksille että käyttää kiekkoa tai paremminkin että ei pysäköisi ollenkaan sinne. Näin yksityinen sakotusfirma ei saa rahaa kiekon unohtaneilta ja sä saisit hyvän mielen kun saat tahtosi läpi ja "autat" vanhuksia samalla.. :)

• samaa mieltä!

Täyttä asiaa "siis jotta joo"!

• löpö löpö

Pienellä? No jos niitä kylttejä ei näe niin ei ole kyllä ratin taaksekkaan asiaa! Ja mistäs tiedät että suurin osa on vanhuksia? Ovatko sinulle soittaneet ja ilmoittaneet :)

• Usko pois

Kyllä on useampikin asiasta kertonut ja kaikki on vanhuksia olleet. Vanhin yhdeksänkymppinen sotavetraani.

Tuskinpa sinäkään jokaista kylttiä jokaisen kentän laidalla matkasi varrella olet huomannut.

• löpö löpö
        Usko pois kirjoitti:

Kyllä on useampikin asiasta kertonut ja kaikki on vanhuksia olleet. Vanhin yhdeksänkymppinen sotavetraani.

Tuskinpa sinäkään jokaista kylttiä jokaisen kentän laidalla matkasi varrella olet huomannut.

Ei minun tarvitsekkaan jokaista kylttiä huomata ja kiinnostakkaan, vain ne tarpeelliset :)

• Rehellisyys kunniaan

"Voi hyvät hyssykät! Olisipa nuo intoilijat yhtä innokkaita puolustamaan heikkojen puolta! Vanhukset, lapset ja vammaiset olisi onnellisia jos heitä puolustaisi"

"No jos niitä kylttejä ei näe niin ei ole kyllä ratin taaksekkaan asiaa!"

Jos ei oikeasti niitä vanhuksia puolusta, niin ei pidä semmoiseksi tekeytyäkään. Taitaa olla itse parkkikyylä tässä asialla.

• siis jotta joo..

Mistä tiedät etten ole aidosti kiinnostunut vanhuksien asiasta ja muista ed.mainitusta asioista? Olen yli 40 vuotta toiminut erilaisissa yhteisössä joissa olen onnekseni päässyt auttamaan mm.veteraaneja. Väillä palkallisena ja väillä vapaaehtoisena. Kuntoni ei ole nyt maailman parhain mutta silti pyrin auttamaan ja kantamaan korteni kekoon.... Mitä sinä olet asioille tehnyt?
        Ja todellakin, rehellisyys, ymmärtäväisyys, suvaitsevaisuus jne.kunniaan! Turhat jurputukset pannaan!

• QPR

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013030416743365_uu.shtml

Jotenkin tästä ei osaa olla pahoillaan. Tämä oli vain ajan kysymys milloin jotain tällaista tapahtuu. Hyvä tällaisessa on se, että asiasta puhutaan ja saadaan moinen laittomuus (yksityinen pysäköinninvalvonta) loppumaan.

• no haloo

Että olet vielä jäärä niin olet myös tyhmä! Ei kenekään henkeä tai terveyttä saa vaarantaa tällaisen asian takia! Etkä osaa olla edes pahoillasi!?! Todella typerää, mene itseesi! Noilla sinun kommenteittesi perusteella alan ymmärtää ettet ole ihan terve, ei ole muuta selitystä. Pakkohoitoon!!! sääliksi käy ahdasmielisyyttäsi!

• ukojämsä

Jämsän ja jämsäläisten etu on yksiselitteisesti karkoittaa APV Jämsästä.

- APV siirtää jämsäläisten vähäisiä varoja omaan lompsaansa Helsinkiin.
      - Foorumissa kauppaansa pitäneet yksittäiset jämsäläiset yrittäjät ovat toimineet oiken siirtäessään liiketoimintansa pois moisesta loukusta.
      - parkkipaavo karkoittaa asiakkaat.

• järkevämpää!!

Jämsän ja jämsäläisten? Eiköhän meillä muilla jämsäläisillä ole tärkeämpääkin asioita kun vaahdota yhdestä parkkivalvonnasta! Kuten esim.vanhusten ja nuorten hyvinvointi, työllisyys jne. Käytä sinäkin aikasi oikeiden asioiden esille tuomiseen ja lopeta tuo typeryys, kun et sille yksikseks mitään voi!

• APVs24
        järkevämpää!! kirjoitti:

Jämsän ja jämsäläisten? Eiköhän meillä muilla jämsäläisillä ole tärkeämpääkin asioita kun vaahdota yhdestä parkkivalvonnasta! Kuten esim.vanhusten ja nuorten hyvinvointi, työllisyys jne. Käytä sinäkin aikasi oikeiden asioiden esille tuomiseen ja lopeta tuo typeryys, kun et sille yksikseks mitään voi!

ja APV:n spämmiosasto jatkaa

• Kyllä huolehditaan

"Kuten esim.vanhusten ja nuorten hyvinvointi, työllisyys jne."

Vanhusten hyvinvoinnistahan tässä juuri huolissaan ollaan. Pienellä eläkkeellä olevat ihmiset ovat ikänsä tottuneet tuolla kentällä pysäköimään, eivätkä huomaa pienellä painettuja kylttejä. Sitten miljonäärien parkkikyttäfirma nyhtää kylmästi heidän rahansa niin kuin isommiltakin rikollisilta.

Moni minunkin tuttava vanhus on tuohon loukkuun rahansa hävinnyt. He eivät uskalla jättää maksuja maksamatta, kun heti aletaan uhkailla perintätoimistolla. Boikotti jatkuu minunkin osaltani vaikka maailman tappiin.

• jääris

Taidat kasvaa horsmaa ennen maailman tappia... Ja taidat kasvaa nyt jo!

• Ei aikomustakaan mak

Muuttavatko sakot oikeudessa lunastuskelpoisiksi jos en maksa niitä? On tullut noita uhkauksia joissa aikovat käräjien kautta hakea sakkomaksuaan pois.

En tosin maksa vaikka hakisivat minkä oikeuden kautta tahansa.

• vanha, ei seniili

Maailma muuttuu ja meidänkin on vain siihen tottuva! Ja me vanhukset ollaan koettu vaikka mitä muutoksia, suuria ja pieniä. On totutu rahan vaihtoon kuten viim.markasta euroon... Tässä iässä ei enää vaan tahdo turhanpäiväsestä valittaa. Ajan edelleen forumin parkkiin, nyt on vain muistettava että sitä kiekon käyttöä joku siellä valvoo. Onhan kiekkoa ennekin joutunut Jämsässä käyttämään vaan sitä ei ole valvottu.
      Ja kyllä minä vielä näen lukea ja ymmärräkin lukemiseni. Opihan tämän netin käytönkin... Tällä sitä on sitten mukava touhuta kun en jaksa liikkeelle lähteä.
      Mutta huomenna menen Mustiin ja Mirriin ostoksille ja ajan forumin parkkiin.
      Hyvee olua kaikille!
      t. Täti 74 v

• Järki mukana

Minäkin kannatan parkkipaikan valvontaa, jos siihen on tarvetta. Jämsässä ei toistaiseksi ole.

• 2+2
        Järki mukana kirjoitti:

Minäkin kannatan parkkipaikan valvontaa, jos siihen on tarvetta. Jämsässä ei toistaiseksi ole.

Minäkin kannatan parkkipaikan valvontaa, mutta en yksityisen valvomana. Forumin parkkipaikalle en autoani vie, enkä asioi forumin liikkeissä niin kauan kuin yksityinen parkkipaikkaa valvoo.

• Ertyu1

Muistakaa että yksityisten pysäköintivalvojien tulee pystyä osoittamaan kuski, koska lain mukaan pysäköintivirhemaksu on kuljettajakohtainen eikä ajoneuvokohtainen. Forumissahan ei valvontakameroita ole (ainakaan ennen ollut) ;)

Eli kiistätte olleenne kuskina, pistävät muistutukset jne., olette vain yhteydessä kuluttajaneuvojaan ja homma ratkeaa niin ettette joudu sakkoa maksamaan.

Testattu on. Vitutti ihmisten kiusaaminen niin paljon että etsin porsaanreiän.

• ei pidä paikkansa

Äläpä valehtele ja johda ihmisiä harhaan! Pysäköinti virhemaksun maksaa aina viimekädessä auton omistaja! Eli jos on laina autolla liikkeellä ja ei osaa käyttää esim.kiekkoa ja pysäköinti virhemaksu napsahtaa, ei kannata yrittää peitellä asiaa. Auton omistaja tuskin ilahtuu muistuksesta...
      Nimim.lakia lukenut

• tottoroo33

Haista itte...

• Älä_ymmärrä_väärin

Mutta sehän ei ole pysäköintivirhemaksu, sen voi kirjoittaa vain viranomainen

• Ertyu1

Ai, no itselläni ainakin asia meni noin.

Pahoittelut jos tieto on väärää, vilpittömästi kyllä yritin muita auttaa ja kuten sanoin niin itse en lopulta virhemaksua maksanut,

• lakaha1

Ei kai kukaan lakia lukenut voi kirjoittaa noin huonoa suomen kieltä... Ja miten voit muka tietää miten laki toimii juuri tietyssä tilanteessa, jos lähiaikoina on oltu oikeudessa vastaavissa asioissa ja eri tasoilta on tullut ristiriitaisia päätöksiä?

Taisi olla joku parkkifirman työntekijä asialla, jotta varmasti saavat perittyä kaikki maksut.

T. Toinen lakia lukenut

• eipä pidä paikkansa

Lakaha1 hyvä, en kait minä tänne ala kirjoittamaan lakitekstiä. Voisi olla että et olisi asiaa muuten ymmärtänyt. :) ja ei tuo sinunkaan tekstisi ole lain opillisesti oikein kirjoitettu.. Mutta siitä viis! Lueppas lakipykälät uudestaan niin valkenee sinullekin tämä asia oikein. Laki on laki, ennenkuin tarvittavat lakimuutokset on tehty ja asetettu lainvoimaiseksi.

• lakaha1

Ei minulla ole ongelmia luetunymmärtämisessä, ja kuten totesin niin kykenen myös lakitekstiä lukemaan.

Oikeudenkäynneissähän nimenomaan on ollut kyse siitä, että tilanne on epäselvä. Senhän takia oikeuteen usein mennään, kun ei pystytä asioita muuten ratkaisemaan eikä laki ole yksiselitteinen.

Kuten tuolla jo ylempänä joku kertoi, on myös keinoja välttyä maksamasta pysäköintivirhemaksua ja vielä ihan laillisesti. Tehkää niin kuin haluatte, mutta voitte säästääkin sen 40e halutessanne :)

• Asia hanskassa

Parhaiten säästää, kun ei mene koko kentälle sen enempää kuin Forumin kauppoihinkaan. Niin minä olen tehnyt koko sen ajan, kun kyttä on sen nurkissa pyörinyt. Jos on ihan pakko sinne Forumiin päästä, niin onhan sinne ovi kadun puoleltakin. Minulle ei ole sellaista tarvetta tullut. Aloin tilata vaatteetkin netistä ja hyvin pelittää. Ei pyöri kukaan autoni ympärillä nuuskimassa. Posti tuo pienemmät paketit (esim paidat) kotiin saakka.

Siinä olen lakaha 1:n kanssa samaa mieltä, että kyllä lainoppineen pitää osata suomea kirjoittaa ja esimerkiksi yhdyssanat hallita.

• halvin tapa

Sen voi säästää kun käyttää kiekkoa tai pysyy poissa kuten joku täällä niin kovasti uhoaa :)

• Seuratyttö

Onko kiekon käyttö tosiaan niin vaikeaa? Kävin Rossossa syömässä ja se 2 tuntia riitti juuri ja juuri ja on mulla varaa maksaa se sakkokin, jos tulee.

• Tyhmää seuraa??

Jos et oli noin penteleen laiska ja viitsisit vähänkin tätä ketjua lukea, niin sinullekin selviäisi, ettei kyse ole kiekon käytön vaikeudesta, vaan siitä, ettei yksityisellä saa olla oikeutta ihmisten sakottamiseen. Siitähän on jo perustuslakikin sanansa sanonut.

• pääasia unohtunut
        Tyhmää seuraa?? kirjoitti:

Jos et oli noin penteleen laiska ja viitsisit vähänkin tätä ketjua lukea, niin sinullekin selviäisi, ettei kyse ole kiekon käytön vaikeudesta, vaan siitä, ettei yksityisellä saa olla oikeutta ihmisten sakottamiseen. Siitähän on jo perustuslakikin sanansa sanonut.

Voi teitä raukkoja. Joudutte boikotoimaan muutamia Jämsässä vielä olevista liikkeistä siitä syystä, että parkkipaikalla yksityinen pysäköinninvalvoja.
        Ja koko ongelma poistuisi, jos sitä parkkikiekkoa vain käyttäisi.

Tässä keskustelussa on kokonaan jätetty huomotta se että kiekkoa pitäisi käyttää koko keskustan alueella . Kun muualla ei valvota, kiekkoa ei käytetä. Jos valvotulla alueella saa kiekon puuttumisesta huomautusmaksun, sehän on sitten katastrofi. Täysin idiotti vetoaa siihen, että ilmoitus valvonnasta on pienellä tekstillä.

Siis: Kiekkoa pitäisi käyttää, mutta ei valvontaa, ei kiekkoa. Jos valvonta on, ei käytetä koko parkkialuetta ja varsinkaan liikkeitä, jotka ovat lähellä parkkialuetta.

Tämähän on ihan p.....stä ja tätä jämsäläistä änkyröintiä. Samaa täällä piisaa kaikissa mahdollisissa asioissa.

Valitettavasti.

Ja tiedoksi: En ole missään sidoksissa Forumissa toimviin yrityksiiin, en pysäköitiä valvovaan firmaan. Itsellinen eläkeläinen, jota ärsyttäää, että tehdään sivuseikasta pääasia.

• 11+3
        pääasia unohtunut kirjoitti:

Voi teitä raukkoja. Joudutte boikotoimaan muutamia Jämsässä vielä olevista liikkeistä siitä syystä, että parkkipaikalla yksityinen pysäköinninvalvoja.
        Ja koko ongelma poistuisi, jos sitä parkkikiekkoa vain käyttäisi.

Tässä keskustelussa on kokonaan jätetty huomotta se että kiekkoa pitäisi käyttää koko keskustan alueella . Kun muualla ei valvota, kiekkoa ei käytetä. Jos valvotulla alueella saa kiekon puuttumisesta huomautusmaksun, sehän on sitten katastrofi. Täysin idiotti vetoaa siihen, että ilmoitus valvonnasta on pienellä tekstillä.

Siis: Kiekkoa pitäisi käyttää, mutta ei valvontaa, ei kiekkoa. Jos valvonta on, ei käytetä koko parkkialuetta ja varsinkaan liikkeitä, jotka ovat lähellä parkkialuetta.

Tämähän on ihan p.....stä ja tätä jämsäläistä änkyröintiä. Samaa täällä piisaa kaikissa mahdollisissa asioissa.

Valitettavasti.

Ja tiedoksi: En ole missään sidoksissa Forumissa toimviin yrityksiiin, en pysäköitiä valvovaan firmaan. Itsellinen eläkeläinen, jota ärsyttäää, että tehdään sivuseikasta pääasia.

Pääasia on se, että yksityinen valvoo. Jos valvonnan suorittaa poliisi tai kunnan parkkipirkko on se oikein, mutta yksityisen valvomalle parkkipaikalle en autoani vie, enkä asioi liikkeissä jotka moisen valvonnan hyväksyvät. kyse on periaatteesta!

• Jämpsän Komii

Jos sakon saisi koko keskustan alueella, niin te varmaan parkkeerasitte Maauimalan kentälle? Hä?

• juupajuu...

Kiitos Jäpsän komii! Loistava kommentti. Komppaan täysillä.
        Tässä ketjussa näkyy paljon mielipiteitä, joista voi sanoa "asiaa en tiedä, mutta periaateesta vastustan

• Asian tiedän
        juupajuu... kirjoitti:

Kiitos Jäpsän komii! Loistava kommentti. Komppaan täysillä.
        Tässä ketjussa näkyy paljon mielipiteitä, joista voi sanoa "asiaa en tiedä, mutta periaateesta vastustan

Nimenomaan. Asiaa eivät tiedä ne, joiden mielestä yksityisen suorittama valvonta ja rahan keruu meidän veronmaksajien kustantamalla kentällä on ok.

Itsekin olen sakon saanut poliisin kirjoittamana ja maksanut sen mukisematta ansaittuna. Sitä en hyväksy, että miljonääriporukka kerää täällä rahaa vanhuksilta ja sotaveteraaneilta, jotka eivät huomaa heidän kilpiään tai huonomuistisina unohtavat kiekon asioilla pistäytyessään.

• Boikotti-Pete

"että parkkipaikalla yksityinen pysäköinninvalvoja.
      Ja koko ongelma poistuisi, jos sitä parkkikiekkoa vain käyttäisi."

Ei se varsinainen ongelma kiekon käytöllä poistu. Se varsinainen ongelma on yksityinen firma, joka on ryövännyt itselleen rangaistusoikeuden, jonka Suomen lakien mukaan pitäisi kuulua vain yhteiskunnalle. Jos ryhtyvät tilittämään keräämänsä rahat lyhentämättöminä valtion pussiin, niin minäkin voin taas aloittaa asioinnin Forumissa.

Luulisi olevan kiinteistön omistajillekin tärkeää saada tilansa vuokralle. Nyt eivät yhtään uutta vuokralaista saa, sillä kuka hullu veisi yrityksensä semmoiseen taloon, jota ainakin osa jämsäläisistä aktiivisesti boikotoi.

• sakkosaku

Kataisen kavereita koko perkedeen susilauma.

• veovoe

"kerää täällä rahaa vanhuksilta ja sotaveteraaneilta, jotka eivät huomaa heidän kilpiään tai huonomuistisina unohtavat kiekon asioilla pistäytyessään"
        Todella huono perustelu!
        Ei ko. parkkipaikalla parkkeeraavien enää tarvitse nähdä ilmoituskylttiä, oli se siten iso tai pieni. Asiasta on niin paljon kylällä jauhettu, että kenelläkään ei varmaan ole epätietoisuutta siitä, että keikkoa pitää alueella käyttää.
        Mutta jos on - niinkuin sanoit - niin vanha, että ei näe, tai huonomuistinen, että asiaa ei muista, niin on kyseenalaista, onko tällainen henkilö yleensäkään ajokykyinen.
        Pohjimmaisena taitaakin olla vain se, että kiekkoa ei yleensäkään käytetä, kun valvontaa muualla keskustassa ei ole.

• Järkeä peliin
        veovoe kirjoitti:

"kerää täällä rahaa vanhuksilta ja sotaveteraaneilta, jotka eivät huomaa heidän kilpiään tai huonomuistisina unohtavat kiekon asioilla pistäytyessään"
        Todella huono perustelu!
        Ei ko. parkkipaikalla parkkeeraavien enää tarvitse nähdä ilmoituskylttiä, oli se siten iso tai pieni. Asiasta on niin paljon kylällä jauhettu, että kenelläkään ei varmaan ole epätietoisuutta siitä, että keikkoa pitää alueella käyttää.
        Mutta jos on - niinkuin sanoit - niin vanha, että ei näe, tai huonomuistinen, että asiaa ei muista, niin on kyseenalaista, onko tällainen henkilö yleensäkään ajokykyinen.
        Pohjimmaisena taitaakin olla vain se, että kiekkoa ei yleensäkään käytetä, kun valvontaa muualla keskustassa ei ole.

Kenenkään ajotaidon arviointi ei kuulu parkkikytille mitenkään, vaikka kuinka rahanhimo painaisi päälle.
        Valvontaa keskustassa ei paljon ole, koska siihen ei ole mitään tarvetta. Parkkipaikkoja riittää kaikille ja yleensä pääsee aina sen kiinteistön eteen mihin on menossa.

• Kyllä hävettää
        Järkeä peliin kirjoitti:

Kenenkään ajotaidon arviointi ei kuulu parkkikytille mitenkään, vaikka kuinka rahanhimo painaisi päälle.
        Valvontaa keskustassa ei paljon ole, koska siihen ei ole mitään tarvetta. Parkkipaikkoja riittää kaikille ja yleensä pääsee aina sen kiinteistön eteen mihin on menossa.

"Ei ko. parkkipaikalla parkkeeraavien enää tarvitse nähdä ilmoituskylttiä, oli se siten iso tai pieni. Asiasta on niin paljon kylällä jauhettu, että kenelläkään ei varmaan ole epätietoisuutta siitä, että keikkoa pitää alueella käyttää."

Asiaa on jauhettu pääasiassa nettikeskusteluissa. Kuinkas monen vanhuksen ja sotaveteraanin luulet näitä paskapalstoja seuraavan?

Todennäköisesti rahastettaviin kuuluvat myös jämsäläisten vieraat, eli Himoksen lomailijat. Eivät osaa kuvitellakaan että tämmöisessä tuppukylässä vaanii parkkikyttä. On noloa, että tänne rahansa kantavia Himoksen asiakkaita tällä tavalla kiitetään.

• isommista ympyröistä

Voi pojat! Kyllä ne himoslomailijat osaa käyttää kiekkoa, ne tottunut sitä käyttämään isommissa piireissä, älä huoli. Jämsäläisistä vaan pieni osa ei osaa ja kuuluu näihin jääräpäisiin "kun ei koskaan ole tarvinut, periaatteesta yms."

• Kyllä hävettää

Kyllä minä huolin. Kun olen Himoksella töissä, niin on vähän muutakin tietoa kuin pelkkää luuloa näistä asioista. kyllä hävettää kuulla toistuvasti, että tämmöisen tuppukylän autiolle takapihalle pysähtymisestä on mätkäisty sakko.

• Ei hävetä, naurattaa
        Kyllä hävettää kirjoitti:

Kyllä minä huolin. Kun olen Himoksella töissä, niin on vähän muutakin tietoa kuin pelkkää luuloa näistä asioista. kyllä hävettää kuulla toistuvasti, että tämmöisen tuppukylän autiolle takapihalle pysähtymisestä on mätkäisty sakko.

Hei työkaveri(?), minäkin olen Himoksella töissä ja teen sen lisäksi töitä keskustassa. En ole kuullut ulkopaikkakuntalaisten valitusta aiheesta, päinvastoin. He kyselevät vain tarkistaakseen kuinka kauan missäkin saa pysäköidä. Eli tästä huomaa kuten "isommista ympäröistä" totesi, että ovat tottuneet kiekkoa käyttämään ja että sitä valvotaan. Ja kun olen kertonut tästä suuria tunteita muutamille nostattavasta parkkikeskustelusta, he lähinnä naureskelevat asialle. Ei sen takia että valvotaan vaan että täällä on niin uutta tämä touhu. No naurattaa se minuakin myönnän. Onhan tää aika huvittava keskustelu aihe. Ja mitä tällä on oikeesti saavutettu ? Ei mitään ! Tätä palstaa tuskin lukevat kukaan sellainen jotka asialle voisi jotain tehdä.Mutta annetaan ihmisten keskustella, viihdettä tämäkin :)

• Nauramuttapuhutotta
        Ei hävetä, naurattaa kirjoitti:

Hei työkaveri(?), minäkin olen Himoksella töissä ja teen sen lisäksi töitä keskustassa. En ole kuullut ulkopaikkakuntalaisten valitusta aiheesta, päinvastoin. He kyselevät vain tarkistaakseen kuinka kauan missäkin saa pysäköidä. Eli tästä huomaa kuten "isommista ympäröistä" totesi, että ovat tottuneet kiekkoa käyttämään ja että sitä valvotaan. Ja kun olen kertonut tästä suuria tunteita muutamille nostattavasta parkkikeskustelusta, he lähinnä naureskelevat asialle. Ei sen takia että valvotaan vaan että täällä on niin uutta tämä touhu. No naurattaa se minuakin myönnän. Onhan tää aika huvittava keskustelu aihe. Ja mitä tällä on oikeesti saavutettu ? Ei mitään ! Tätä palstaa tuskin lukevat kukaan sellainen jotka asialle voisi jotain tehdä.Mutta annetaan ihmisten keskustella, viihdettä tämäkin :)

Älä viitsi tulla tänne valehtelemaan. On niin läpinäkyvää tuo juttu, että sitä ei usko kukaan. Jos sinä jotakin työtä teet, niin kyttäät ihmisten autoja Forumin takapihalla.

• naurava kyttä
        Nauramuttapuhutotta kirjoitti:

Älä viitsi tulla tänne valehtelemaan. On niin läpinäkyvää tuo juttu, että sitä ei usko kukaan. Jos sinä jotakin työtä teet, niin kyttäät ihmisten autoja Forumin takapihalla.

Joo kyttään ja sakotan sua heti jos vain erehdyt pysäköimään forumin parkkipaikalle!!
        Nimim.kyttä joka nauraa tietämättömille hahahaha!

• Jämpsä

on ikuinen mehtäkylä. Ei täällä mitään pysäköintikiekkoja tarvita. Minäkin laitan aina luudan nojalleen torppani ulko-ovea vasten, kun käyn hakemassa Heposen Villen polkupyöräliikkeestä irtokipinöitä mopoon.

• näinon

Jämsä on hieno paikka kun pysäköinnistä josta ei ollut ongelmaa tehtiin väkisin ongelma. Voihan sen kiekon toki laittaa mutta kun täällä kyläpahasessa niitä ei tarvita.

• Kiakkokaesa

Miten niin ei tarvita, juurihan on todistettu että Forumin parkissa tarvitaan. Teidän nillittäjien vallassa ei ole sitä asiaa päättää.

• Haista sinä kyttä...

Kyllä se ainakin minun vallassani on. Ei tarvi laitella kiekkoja Forumin takana, kun en sinne koskaan autoa vie enkä forumissa asioi. Tämä on kokonaan minun vallassani,eikä kyttä pääse minun rahojani kopeloimaan vaikka kuinka haluaisi. Ei siinä yleensä monta autoa näe. Ikävä juttu yrittäjien kannalta..

• oletko vähän polo
        Haista sinä kyttä... kirjoitti:

Kyllä se ainakin minun vallassani on. Ei tarvi laitella kiekkoja Forumin takana, kun en sinne koskaan autoa vie enkä forumissa asioi. Tämä on kokonaan minun vallassani,eikä kyttä pääse minun rahojani kopeloimaan vaikka kuinka haluaisi. Ei siinä yleensä monta autoa näe. Ikävä juttu yrittäjien kannalta..

Voi toista kun on niin pienet ympyrät että ei osaa muutaku jauhaa samaa asiaa! Sääliksi käy reppanaa! Kyttä sitä, kyttä tätä, minua ei ainakaan.., minun rahoja...
        Muuta Hesaan niin saat pysäköidä minne haluat... Hahaha!

• Pyörät pyörii
        oletko vähän polo kirjoitti:

Voi toista kun on niin pienet ympyrät että ei osaa muutaku jauhaa samaa asiaa! Sääliksi käy reppanaa! Kyttä sitä, kyttä tätä, minua ei ainakaan.., minun rahoja...
        Muuta Hesaan niin saat pysäköidä minne haluat... Hahaha!

Kyllä niissä tulee ihan säännöllisesti käytyä, eikä mitään ongelmia ole ollut.

• Tyhmä

Etsitkö Tampereella kauankin ilmaista parkkia?

• Voi mitä taukkeja

Nämä kytät taitaa olla aika yksinkertaista porukkaa, kun millään ei mene jakeluun, ettei tässä mitään ilmaista etsitä. Siitä vaan on kysymys, että yksityiselle ihmiselle sakottaminen ei kuulu. Sen kieltää Suomen perustuslaki

• Huomio
        Voi mitä taukkeja kirjoitti:

Nämä kytät taitaa olla aika yksinkertaista porukkaa, kun millään ei mene jakeluun, ettei tässä mitään ilmaista etsitä. Siitä vaan on kysymys, että yksityiselle ihmiselle sakottaminen ei kuulu. Sen kieltää Suomen perustuslaki

Ei kai kytäksi lähde kuin yksinkertaiset. Se lienee pääsyvaatimus alalle?

• yhyy yhyy
        Huomio kirjoitti:

Ei kai kytäksi lähde kuin yksinkertaiset. Se lienee pääsyvaatimus alalle?

Voi voi, tuollainen pääsyvaatimus ja sinä et läpäissyt sitäkään.

• Kommunistiko olet

Ei siellä yksityinen ihminen sakota, otappa asioista selvää.

• Rahat pois köyhiltä
        Kommunistiko olet kirjoitti:

Ei siellä yksityinen ihminen sakota, otappa asioista selvää.

On otettu. Firman omistaa kolmen miljonäärin porukka. Kaksi miestä ja yksi nainen. Sitä kuka täällä likaisen työn tekee, en tiedä, mutta sen tiedän, ettei se mikään yhteiskunnan virkamies ole.

• Anonyymi

Kyse ei olekaan sakottamisesta, vaan pysäköintivirhemaksusta. Ne on kaksi eri asiaa.

• kyttämulkku

Pistän omaan liiviini osan tyhmien maksamista sakkorahoista.

• no minä XD

Minua mietityttää, että jos yksityisen firman tekemä parkkisakoitus on laiton, miksi ihmiset (jotka tämän tietävät) eivät uskalla ajaa parkkiin ja repiä sakkoaan?

FIRST WORLD PROBLEMS !

• Lakkaa miettimästä

Kyllä monet ovat niin tehneetkin. Vanhat elämässään lainkuuliaisiksi oppineet ihmiset kuitenkin maksavat kiltisti. Kun sen repimisen lisäksi pitää kestää vielä parkkifirman uhkailut perintätoimistolla ja oikeuteen viemisellä. Käyutännössä eivät kuitenkaan vie, koska vaatimuksille ei ole aukotonta lakiin nojaavaa perustetta.

• antiparkkikyttä
        Lakkaa miettimästä kirjoitti:

Kyllä monet ovat niin tehneetkin. Vanhat elämässään lainkuuliaisiksi oppineet ihmiset kuitenkin maksavat kiltisti. Kun sen repimisen lisäksi pitää kestää vielä parkkifirman uhkailut perintätoimistolla ja oikeuteen viemisellä. Käyutännössä eivät kuitenkaan vie, koska vaatimuksille ei ole aukotonta lakiin nojaavaa perustetta.

Onko varmaa tietoa, että toimivatko parkkikytät siellä vielä? Nimittäin ihan vittuillakseen kävisin viemässä auton parkkiin ja "taistelisin" firman kanssa. :)

Nämä perintätoimisto- ja oikeusuhkailut olisi mielenkiintoista todistaa henkilökohtaisesti. Mitä firman edustaja sanoo, kun sakotettu tietää heidän olevan väärässä ja yrittävän räikeästi kusettaa?

• Revi siitä
        antiparkkikyttä kirjoitti:

Onko varmaa tietoa, että toimivatko parkkikytät siellä vielä? Nimittäin ihan vittuillakseen kävisin viemässä auton parkkiin ja "taistelisin" firman kanssa. :)

Nämä perintätoimisto- ja oikeusuhkailut olisi mielenkiintoista todistaa henkilökohtaisesti. Mitä firman edustaja sanoo, kun sakotettu tietää heidän olevan väärässä ja yrittävän räikeästi kusettaa?

Voimassa on korkeimman oikeuden päätös, jonka mukaan yksityinen pysäköinninvalvoja saa periä valvontamaksuja.
        "Taloussanomat 18.6.2013"

• Lainoppinut
        Revi siitä kirjoitti:

Voimassa on korkeimman oikeuden päätös, jonka mukaan yksityinen pysäköinninvalvoja saa periä valvontamaksuja.
        "Taloussanomat 18.6.2013"

Eipähän sillä ole mitään merkitystä, koska perustuslaki asian kieltää. Perustuslaki ajaa muiden päätösten yli.

• lakimies5
        Lainoppinut kirjoitti:

Eipähän sillä ole mitään merkitystä, koska perustuslaki asian kieltää. Perustuslaki ajaa muiden päätösten yli.

Kerro tarkasti perustuslain pykälän sisältö. Tyhmä, et tietenkään osaa, tällä palstalla vain viisastelet.

• Kunnon Jämsäläinen

Onko se kiekko nyt niin kallis ostaa?

• parkki pete

Kylläpä täällä on katkeraa porukkaa.
        Jos keksii hyvän yritysmuodon ja toimenkuvan jolla normaalisti pärjäisi.
        Niin kaikki haukkuu.
        Mikä ero siinä nyt on että tehdäänkö joillekkin ihmisille laskutustyötä vai pysäköinninvalvontaa.
        Työtä se on valvontakin!
        Palkkaa siitäkin saa ja veroja joutuu maksamaan. Tämä keski-suomen osa on vain näköjään niin takapajula ettei mitään uudistusta hyväksytä.
        Kaikki mitä vaan joku kehtaa tehdä työkseen kadehditaan. En minäkään kadehdi paperi metalli kone maatalous miehiä. Enkä kyllä muitakaan aloja.
        Jokaisessa työssä on hyvät ja huonotpuolet.
        Tällä alalla on näköjään vaan näitä huonoja puolia. Jos laittaa lapun jonkun tuulilasiin on ihan m....u.
        En minäkään tule teidän työpaikalle arvostelemaan teidän työtänne ja teitä ala arvoisilla nimillä. Ja yhteistä viihtyvyyttä tässä yritetään parantaa. Ja että olisi näitä o paikkoja jokaiselle.

• Yrittäjäksi aikova
        parkki pete kirjoitti:

Kylläpä täällä on katkeraa porukkaa.
        Jos keksii hyvän yritysmuodon ja toimenkuvan jolla normaalisti pärjäisi.
        Niin kaikki haukkuu.
        Mikä ero siinä nyt on että tehdäänkö joillekkin ihmisille laskutustyötä vai pysäköinninvalvontaa.
        Työtä se on valvontakin!
        Palkkaa siitäkin saa ja veroja joutuu maksamaan. Tämä keski-suomen osa on vain näköjään niin takapajula ettei mitään uudistusta hyväksytä.
        Kaikki mitä vaan joku kehtaa tehdä työkseen kadehditaan. En minäkään kadehdi paperi metalli kone maatalous miehiä. Enkä kyllä muitakaan aloja.
        Jokaisessa työssä on hyvät ja huonotpuolet.
        Tällä alalla on näköjään vaan näitä huonoja puolia. Jos laittaa lapun jonkun tuulilasiin on ihan m....u.
        En minäkään tule teidän työpaikalle arvostelemaan teidän työtänne ja teitä ala arvoisilla nimillä. Ja yhteistä viihtyvyyttä tässä yritetään parantaa. Ja että olisi näitä o paikkoja jokaiselle.

Laitapa vähän tunnistustietoja, niin minäkin alan yrittäjäksi ja käyn laittamassa pikku lapun autosi tuulilasiin. Kyllä siihen joku syy löytyy, vallankin kun itse keksii säännöt ja tökkää ne tarpeeksi huomaamattomaan paikkaan.

• parkki pete
        Yrittäjäksi aikova kirjoitti:

Laitapa vähän tunnistustietoja, niin minäkin alan yrittäjäksi ja käyn laittamassa pikku lapun autosi tuulilasiin. Kyllä siihen joku syy löytyy, vallankin kun itse keksii säännöt ja tökkää ne tarpeeksi huomaamattomaan paikkaan.

Mun autoissa on sinistä ja valkosta väriä. Anna ihan henkilö kohtaisesti;-) hyvvee jussia muuten kaikille!!!

• Yrittäjäksi aikova
        parkki pete kirjoitti:

Mun autoissa on sinistä ja valkosta väriä. Anna ihan henkilö kohtaisesti;-) hyvvee jussia muuten kaikille!!!

Siinähän sitä syytä jo yhteen sakkoon onkin. Sinen ja valkoinen väri ei sovi sinunlaisesi laitonta yritystoimintaa puolustelevan ajoneuvoon. Tärskäytänpä siitä peräti satasen sakon. Missä voin antaa lapun käteesi?

Näin sitä kivasti pääsee tuottavan yritystoiminnan alkuun.

• parkki pete
        Yrittäjäksi aikova kirjoitti:

Siinähän sitä syytä jo yhteen sakkoon onkin. Sinen ja valkoinen väri ei sovi sinunlaisesi laitonta yritystoimintaa puolustelevan ajoneuvoon. Tärskäytänpä siitä peräti satasen sakon. Missä voin antaa lapun käteesi?

Näin sitä kivasti pääsee tuottavan yritystoiminnan alkuun.

No tuohan oli jo uhkaus! Toivottavasti joskus vielä kohtaan sinut ja ajoneuvosi!
        Yrimme tässä saada myös luvan rengaslukolle. Niin saatpa sitte ihmetellä miten lähdet ajelemään autollasi.
        Sitä kun et itse siitä pois saa.

• Yrittäjäksi aikova
        parkki pete kirjoitti:

No tuohan oli jo uhkaus! Toivottavasti joskus vielä kohtaan sinut ja ajoneuvosi!
        Yrimme tässä saada myös luvan rengaslukolle. Niin saatpa sitte ihmetellä miten lähdet ajelemään autollasi.
        Sitä kun et itse siitä pois saa.

Näin se kyylän pohjimmainen luonto paljastuu. Ensin pyytää tuomaan lapun käteen ja kun sen tekisin, alkaa höpöttää muka uhkauksista ja uhkailee ITSE rengaslukolla, vaikka en Forumin parkkiin vie autoani edes unissani.

• Alkaisko yrittää

Virallinen juorutoimisto meille Jämpsään!

• Anonyymi

Kun rahalla ei voi maksaa, niin emme tule lainkaan Jyväskylän keskustaaan.
      Keskusta on muutenkin pilatttu Kirkkopuiston tärvelimisellä.

• Anonyymi

Niin juuri. Kaupunginteatterin pääoven viereen tulee parkkihallin ramppi.
        Törkeä arvokiinteistön häpäisy.
        Kuulin jo Keski-Euroopan matkoja perutut kulttuuri häpäisyyn johdosta.
        Menivät Kuopioon.

• Anonyymi

Otteita skitsofreenikon päiväkirjasta.

• Anonyymi

Ruuvaa kärryys ähly kilvet, niin voit pysäköidä minne haluat, kytät ei osaa niitä loppuunsa raapustaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      7623
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5718
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      76
      3222
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2783
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1658
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      208
      1543
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      267
      1177
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      333
      1151
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1149
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1041
    Aihe