Hyvä selain?

blkjhoi

Ostin juuri uuden kannettavan tietokoneen Samsung R530 perustarpeisiin. Käyttöjärjestelmä on Windows 7, muistia vain 500GB. Olen tyytyväinen ostokseeni ja kone vaikuttaa sopivalta minun tarpeisiini.

Kysymykseni koskee selaimen valintaa. Myyjä suositteli minua käyttämään Chromea ja sen hän sitten asensikin koneelleni, vaikka Internet Explorer on mukana tässä valmiina. Nyt kone kysyy minulta jatkuvasti haluatko Internet Explorerin oletusselaimeksi? Mitä siihen kannattaisi vastata?

Chrome vaikuttaa vähän vieraalta minulle, kun en ole ennen sitä käyttänyt. Se availee mielestäni vähän liikaa palkkeihin ilmoituksia ym. sellaista. Chromessa tulee myös aina ensin munalukon kuva riville, johon minä kirjoitan www-sivun osoitteen.
Munalukon jälkeen tulee https://www.google.fi sitten perässä ei ole mitään nuolta mistä siirrytään kyseiselle sivulle vaan valikko täytyy vetää alas ja siirtyä sitä kautta. Pitäisikö minun vain totutella käyttämään tätä selainta, koska olen kuullut että se on "kevyempi" kuin Internet Explorer?

Tämä ei ole trolli vaan ihan oikeasti täällä nyt vanhempi nainen haluaisi tietää millä lailla Chrome on parempi kuin Internet Explorer? Voiko niitä käyttää rinnakkain vai kannattaako toinen ohjelma poistaa koneelta niin vapautuu muistia tms. ?
Asiallisia vastauksia pyydän, kiitos.

45

3342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Windows 7:aan paras selain on IE9, Chromelle ei ole mitään tarvetta. Jos pidät enemmän IE:stä niin sitä kannatta ehdottomasti käyttää ja valita se oletus-selaimeksi.

      Chromen saa pois Ohjauspaneelin Ohjelmat ja toiminnot avulla.

      • nåjaaa

        Sinun parhaasi on oma mielipiteesi, ei ehdoton totuus.
        Esim. 64-bittinen Pale Moon jättää varmasti IE:n toiseksi, jos vain kone antaa myöten 64-bittisyyden.


      • nåjaaa kirjoitti:

        Sinun parhaasi on oma mielipiteesi, ei ehdoton totuus.
        Esim. 64-bittinen Pale Moon jättää varmasti IE:n toiseksi, jos vain kone antaa myöten 64-bittisyyden.

        Minun mielestäni Google Chrome on nopein selain. Sen asetukset/kirjanmerkit/Salasanat saa kätevästi talteen omalle Google tilille joten jos joutuu asentamana käyttiksen uudestaan niin niiden palauttaminen on helppoa . Ghrome selaimessa on myös sisäänrakennettu flash eli sitä ei tarvitse erikseen ladata.


      • Makuasioita?

        Kiitos f.e.dzerzhinskylle vastauksesta. Ehkä IE9:stä löytyisi paremmin myös palkki, jossa lukee: Työkalut. En löydä tästä Chromesta sellaista, enkä sitä, mistä sivuhistoria tyhjennetään. Minne kaikkiin paikkoihin tämä Chrome oikeastaan tallentaa näitä tietoja?

        Arvostan suuresti vastauksiasi Apua aloittelijalle-palstalla.
        Samoin arvostan Vapusen vastauksia. Tällä kertaa hän on eri mieltä kanssasi, mutta sehän on myös makuasia tässä tapauksessa. Ehkä Vapunen on nuorempi ja nuoremmat saattavat pitää enempi Chromesta.


      • Makuasioita? kirjoitti:

        Kiitos f.e.dzerzhinskylle vastauksesta. Ehkä IE9:stä löytyisi paremmin myös palkki, jossa lukee: Työkalut. En löydä tästä Chromesta sellaista, enkä sitä, mistä sivuhistoria tyhjennetään. Minne kaikkiin paikkoihin tämä Chrome oikeastaan tallentaa näitä tietoja?

        Arvostan suuresti vastauksiasi Apua aloittelijalle-palstalla.
        Samoin arvostan Vapusen vastauksia. Tällä kertaa hän on eri mieltä kanssasi, mutta sehän on myös makuasia tässä tapauksessa. Ehkä Vapunen on nuorempi ja nuoremmat saattavat pitää enempi Chromesta.

        Ghromessa tämä kohta löytyy kun painaa jakoavaimen kuvaa sen oikeasta yläkulmasta ja sieltä asetukset. Sen jälkeen tarkat säädöt. Itse en välitä jos Google "Vakoilee" nettiselailuani.. Niin tekee moni sivustokin ja jos on liittynyt Facebookiin niin se vasta tallentaakin tietoja.

        Mutta jos IE9 sopii sinulle hyvin niin sinun kannattaa käyttää sitä. Jokaisellahan on omat mielipiteet ja eri selaimia kannattaa testata.


      • Olet väärässä. Chromessa on sellainen etu, että jos käyttää Flash Playeriä ja lukee PDF tiedostoja niin Chrome on kotikäytössä silloin paras Windows 7 käyttäjälle. Sitä kun saa yhdellä ohjelmalla toimimaan webistä löytyvät Flash ja PDF tiedostot.

        Tietysti jos Flashia ei käytä missään (itse olen esimerkiksi poistanut sen Windowsista) niin silloin ei tee Chromella yhtään mitään ja siitä on enemmän haittaa kun se muuttuu jatkuvasti.


      • ...
        M-Kar kirjoitti:

        Olet väärässä. Chromessa on sellainen etu, että jos käyttää Flash Playeriä ja lukee PDF tiedostoja niin Chrome on kotikäytössä silloin paras Windows 7 käyttäjälle. Sitä kun saa yhdellä ohjelmalla toimimaan webistä löytyvät Flash ja PDF tiedostot.

        Tietysti jos Flashia ei käytä missään (itse olen esimerkiksi poistanut sen Windowsista) niin silloin ei tee Chromella yhtään mitään ja siitä on enemmän haittaa kun se muuttuu jatkuvasti.

        Pahoin pelkään, ettei aloittaja ymmärtänyt noista "flashPlayereistä" ja PDF-jutuista yhtään mitään!


    • Windows 7 ja linux

      IE9 on ihan hyvä selain. Käytä sitä ja laita oletusselaimeksi jos et pidä Chromesta.

    • **********
    • Make 1.2

      Yleisesti ottaen selainvalinta on tottumuskysymys mutta itse kyllä käytän Chromea paljon mieluummin kuin IE:tä,nopeuserokin Chromen eduksi.

      Kyllä se Chrome voi siellä olla ja käyttää vaikka rinnakkain,oletusselaimen kysyminen on vakio selainten kohdalla mutta työpöydältä voit valita selaimen mikä milloinkin miellyttää.

      Oma paremmuusjärjestykseni on:

      Opera
      Comodo Dragon
      Firefox
      Eikä pidä unohtaa myöskään Maxthon-selainta

      Oma käyttöjärjestelmäni on Win7 64 bitt.

      -------------------------------------------------------

      Linkki aiheesta :

      http://www.download.fi/verkko/selaimet/

      • hyvä hyvä

        >>>Oma paremmuusjärjestykseni on:

        Opera>>>

        Mä olen aina tykännyt Make 1.2:n suoraselkäisistä, konstailemattomista ja oikeaanosuneista neuvoista.


    • känkkäränkkä

      IE ehdottomasti.
      Lievempi hitaus johtuu tietoturvasta,
      Ei kannata sekoittaa konetta useilla selaimilla.
      Believe or not.

      • 12

        Ei ole uskon asia, kone mihinkään sekoa useista ohjelmista. Ei ainakaan kunnossa oleva sellainen.
        Minullakin on usea selain: Pale Moon, Operasta 3 eri versiota (64-bittisen kehitysversion otan kokeiluun ehkä jo tänään), IE9:t, Firefox, Waterfox, Sleipnir ja Chrome. Kaikki voivat olla auki vaikka yhtaikaa.
        Parasta en osaa nimetä, vuosia ollut Opera pääselaimena, mutta Pale Moon taitanut alkaa syrjäyttää sitä. Aika näyttää, kunnes tulee seuraava "paras".


      • hyvä hyvä
        12 kirjoitti:

        Ei ole uskon asia, kone mihinkään sekoa useista ohjelmista. Ei ainakaan kunnossa oleva sellainen.
        Minullakin on usea selain: Pale Moon, Operasta 3 eri versiota (64-bittisen kehitysversion otan kokeiluun ehkä jo tänään), IE9:t, Firefox, Waterfox, Sleipnir ja Chrome. Kaikki voivat olla auki vaikka yhtaikaa.
        Parasta en osaa nimetä, vuosia ollut Opera pääselaimena, mutta Pale Moon taitanut alkaa syrjäyttää sitä. Aika näyttää, kunnes tulee seuraava "paras".

        Mainostuksestasi asensin tuon Pale Moonin ja on sanottava, että mielenkiintoinen tuttavuus. Nopeuskin lähentelee Operaa.
        Nyt tunnin verran käyttänyt ja edelleen kaipaan Operan hiirieleitä, JavaScriptin säätelyn ja sisällönsuodatuksen helppoutta.
        Mutta hyvältä tuntuu. Foxiin verrattuna ei ole vielä jumittunut kertaakaan.
        Kiitos vihjeestä.


      • 12
        hyvä hyvä kirjoitti:

        Mainostuksestasi asensin tuon Pale Moonin ja on sanottava, että mielenkiintoinen tuttavuus. Nopeuskin lähentelee Operaa.
        Nyt tunnin verran käyttänyt ja edelleen kaipaan Operan hiirieleitä, JavaScriptin säätelyn ja sisällönsuodatuksen helppoutta.
        Mutta hyvältä tuntuu. Foxiin verrattuna ei ole vielä jumittunut kertaakaan.
        Kiitos vihjeestä.

        Hiirieleet, speed dialin ym. pikkulisää olen liitännäisillä lisännyt, että olen jo melkein Opera-käytännössä.
        Eiköhän nuo JS:tkin jollain NoScriptilla tai vastaavalla onnistune, jos sellaista haluaa.
        Sisällönsuodatuksen hoitaa minulla Ad Muncher, se kun käy kerralla kaikkiin selaimiin.
        Joka tapauksessa 64-bittisyys on nykypäivää ja 64-bit Pale Moon tuntuu tosi vakaalta ja kaikki toimii. Saahan sen toki 32-bit versionakin.
        Ai niin, sähköposti on ainoa puute minulle tällä hetkellä. Operassa on niin kätevä pitää sitä yhdessä kiinnitysvälilehdessä.


      • Make 1.2

        Arvoisa nimm känkkäränkkä.."Ei kannata sekoittaa konetta useilla selaimilla",,väittämäsi ei pidä paikkaansa kuten jo eräs vastaaja totesi.

        Selaimia voi koneella olla vaikka kymmenen,itselläni on välillä viisikin päällekkäin auki ja hyvin toimii,jos kiikastaa niin kapasiteetistä on kysymys tai muusta ongelmasta.

        Ainut epäkohta jonka olen huomannut on se että SRWare ja MPCKromi voivat rohmuta toisiltaan etusivun lähinnä asennusvaiheessa ("ovat sukulaisia") mutta sekin on asetuksilla hoidettavissa.

        Selainvalinta on henkilökohtainen valinta,kukin valitsee mieltymyksensä mukaan.


      • MoonPale
        hyvä hyvä kirjoitti:

        Mainostuksestasi asensin tuon Pale Moonin ja on sanottava, että mielenkiintoinen tuttavuus. Nopeuskin lähentelee Operaa.
        Nyt tunnin verran käyttänyt ja edelleen kaipaan Operan hiirieleitä, JavaScriptin säätelyn ja sisällönsuodatuksen helppoutta.
        Mutta hyvältä tuntuu. Foxiin verrattuna ei ole vielä jumittunut kertaakaan.
        Kiitos vihjeestä.

        Minullekin PaleMoon on uusi tuttavuus....ja tuntuu olevan hyvä sellainen. kiitos vihjeestä.


    • Se Se Lain Sota

      "Ostin juuri uuden kannettavan tietokoneen Samsung R530 perustarpeisiin. Käyttöjärjestelmä on Windows 7, muistia vain 500GB"

      Kyllä mammastilla riittää hyvin peruskäyttötallennuksiin.
      Hyvin voi asentaa vaikka kaikki tunnetut selaimet.

      RAMmiakin 4096MB (4GB), niin ei siihenkään ihan heti tilttaa

    • ei koneessa muistia ole 500gb vaan kovalevytilaa, eli varastoa....

    • ei tarvetta vaihtoon

      Edelleenkin FF on paras.

    • w33ntgs

      IE9 on erittäin käyttökelpoinen selain normi/peruskäytössä ja sellaiselle joka ei ole perehtynyt kaikkeen tietokonesanastoon jota tulee noiden eri selainten mukana.

      FF pitää asentaa erilaisia plugineita yms eikä sittenkään aina toimi luotettavasti.
      IE 9 on suunniteltu jo valmiiksi Windows käyttöjärjestelmään ja toimii nopeasti ja varmasti kaikissa netin eri käyttötarkoituksissa eikä tarvitse paimentaa koko ajan jotain turhia päivityksiä ja lisukkeita.
      Joten aloittajalle suosittelen Internet Explorer 9 selainta.

      ps. jokainen voi tosiaan asentaa oman tarpeensa ja mieltymystensä mukaan selaimia, mutta pääasia eli netin käyttäminen onnistuu ihan yhdelläkin ;))

    • ei tarvetta vaihtoon

      Ja mitähän ne erikoiset termit mahtaa olla, joita "tulee muiden selainten mukana".

      • w33ntgs

        Aivan aloittelijalle ne voi olla esim plugin tai liitännäinen joita on mm Firefoxissa.
        Tod näk viestiketjun aloittaja ei ole ammattilainen nettiasioissa ja neuvo oli hänelle tarkoitettu, mutta et sitten tajunnut sitä; sinä neropatti ;))

        Ei kaikki ole noin viisaita kuin sinä suuri GURU joka tiedät kaiken tietotekniikasta; omasta mielestäsi ;))

        Koeta nyt keksiä jotain jatkoa tälle päivälle, mene vaikka ulos aurinkoon ettet jää tähän jumiin ....................................


    • ei tarvetta vaihtoon

      Ai sinun mielestäsi ei lupa kehua muita selaimia, kuin Pyhää IE:ä.
      En ole guru enkä ammattilainen, mutta siitä huolimatta osaan käyttää FF-selainta
      koska se on selkeämpi, kuin IE. Koeta nyt vaan kestää sitä, että meitä muitakin
      on olemassa.

    • w33ntgs

      Niin eihän alkuperäisesti ollut kysymys sinun osaamisestasi ollenkaan, vaan ohjeita annettiin viestiketjun aloittajalle, mutta hyvä että nyt vakuutit että osaat käyttää FF selainta. Ja me uskomme nyt sen !!!
      Ole hyvä vaan ja aivan vapaasti käytät ihan mitä selainta haluat, se on täysin sinun omassa harkinnassasi.
      Suosittelen kuitenkin että käytät W7 omaa selainta kun kuitenkin käytät W7, jos et liene vielä XP ajassa. FF:llä kun ei ole omaa käyttöjärjestelmää vielä ;)

    • outotuttu

      Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Chromeen ja varsinkin siihen saatavaan mainosten estoon (Adblock plus). Chromen incocnito-tilassa selain ei tallenna omaan muistiinsa mitään historia yms. tietoja. Chromessa nettihaut voi tehdä suoraan osoitepalkkiin ylös. Mielestäni Chrome on yksinkertaisimpia ja helpoimpia selaimia tällä hetkellä.

      Molemmat Chrome ja IE9 varmasti melko tasoissa nopeuden suhteen Windowsissa, kyse on vain jostain muutamista sekunnin tuhannes tai sadasosista nykyään. IE:n mainosestoista en osaa sanoa kun en kyseistä selainta käytä.

      Jos yhtään innostusta piisaa niin kokeile myös Opera-nimistä selainta.

    • ei tarvetta vaihtoon

      Mikä on "Win7:n oma selain" ? Sellasesta en olekaan vielä kuullut. Sen tiedän
      että IE on Microsoftin tekemä selain. Omassa Win7:ssani pyörii FF11 versio.
      WinME:ssä tappelin IE:n kanssa aivan tarpeeksi, joten XP:n vaihtaessani IE lähti
      lepikkoon. Sen jälkeen olen käyttänyt pelkästään muita selaimia, lähinnä
      Mozilla/FireFox. Tietenkin jokainen käyttää niitä ohjelmia joista pitää. Tällä palstal-
      la neuvotaan aloittelijoita, että he voivat kokeilla muitakin ohjelmia ja valita niistä
      itselleen sopivimman.

      • Windows 7:n oma selain on se jonka käyttöjärjestelmän valmistaja on sille tehnyt, eli Windows 7:lle IE9 joka on hyvä selain.
        Kukaan ei estä kokeilemasta muita vaihtoehtoja, itse olen käyttänyt aikaisemmin Seamonkeytä, kokeillut Firefoxia ja Chromiumia ja pikaisesti vilkaissut Operaa.

        IE9 on tällä hetkellä ainoa käytössä oleva selain.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Windows 7:n oma selain on se jonka käyttöjärjestelmän valmistaja on sille tehnyt, eli Windows 7:lle IE9 joka on hyvä selain.
        Kukaan ei estä kokeilemasta muita vaihtoehtoja, itse olen käyttänyt aikaisemmin Seamonkeytä, kokeillut Firefoxia ja Chromiumia ja pikaisesti vilkaissut Operaa.

        IE9 on tällä hetkellä ainoa käytössä oleva selain.

        Tämähän selittääkin sen miksi olet niin pihalla tietotekniikasta kun olet vain pikaisesti vilkaissut milloin mitäkin. Itse taas olen käyttänyt erilaisia järjestelmiä, vuosikausia rintarinnan ja tiedän niiden puutteet, vahvuudet ja kehityssuunnan jatkossa.

        Myös se pitää huomioida valintoja tehdessä, että mitä tulee käyttämään tulevaisuudessa että ei rakenna itselleen mitään hirttosilmukkaa sitoutumalla kuoleviin tekniikoihin ja etenkin jos tekniikka ei oikein ole hallussa niin kannattaa pyrkiä tekemään muutoksista tasaisia. Esim. jos on siirtymässä Applen tekniikoihin Windowsista niin tietysti selain vaihdetaan Safariksi ja musiikkisoitin iTunesiksi. Ubuntusta Windowsiin vaihdettaessa Windowsiin asennetaan tietysti Firefox ja LibreOffice, ettei kaikki muutu yhdellä kertaa. Sama toiseen suuntaan siirryttäessä.


      • M-Kar kirjoitti:

        Tämähän selittääkin sen miksi olet niin pihalla tietotekniikasta kun olet vain pikaisesti vilkaissut milloin mitäkin. Itse taas olen käyttänyt erilaisia järjestelmiä, vuosikausia rintarinnan ja tiedän niiden puutteet, vahvuudet ja kehityssuunnan jatkossa.

        Myös se pitää huomioida valintoja tehdessä, että mitä tulee käyttämään tulevaisuudessa että ei rakenna itselleen mitään hirttosilmukkaa sitoutumalla kuoleviin tekniikoihin ja etenkin jos tekniikka ei oikein ole hallussa niin kannattaa pyrkiä tekemään muutoksista tasaisia. Esim. jos on siirtymässä Applen tekniikoihin Windowsista niin tietysti selain vaihdetaan Safariksi ja musiikkisoitin iTunesiksi. Ubuntusta Windowsiin vaihdettaessa Windowsiin asennetaan tietysti Firefox ja LibreOffice, ettei kaikki muutu yhdellä kertaa. Sama toiseen suuntaan siirryttäessä.

        Mitä huuhaata yrität nyt selittää. Seamonkey, aikaisemmin Mozilla, oli pääselaimeni IE 5.x - IE8 aikana koska oli sinä aikana paras selain. Firefoxin sekopääpolitiikka pisti Seamonkeynkin paskaksi joten nyt IE9 on paras eli on tullut käytettyä muutakin kuin vain IE:tä.

        "Myös se pitää huomioida valintoja tehdessä, että ........"

        HAH!!! Selaimet ovat niin yksinkertaisia käyttää että kuka tahansa pystyy siirtymään selaimesta toiseen jos joku toinen selain tuntuu paremmalta.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Mitä huuhaata yrität nyt selittää. Seamonkey, aikaisemmin Mozilla, oli pääselaimeni IE 5.x - IE8 aikana koska oli sinä aikana paras selain. Firefoxin sekopääpolitiikka pisti Seamonkeynkin paskaksi joten nyt IE9 on paras eli on tullut käytettyä muutakin kuin vain IE:tä.

        "Myös se pitää huomioida valintoja tehdessä, että ........"

        HAH!!! Selaimet ovat niin yksinkertaisia käyttää että kuka tahansa pystyy siirtymään selaimesta toiseen jos joku toinen selain tuntuu paremmalta.

        Ei et juuri mitään. Minulla on eri laitteissa eri selaimet, eri käyttöjärjestelmät ja käytän niitä jatkuvasti. Nyt käytän Mac OS X Safaria esimerkiksi.


      • parastaolekaan
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Mitä huuhaata yrität nyt selittää. Seamonkey, aikaisemmin Mozilla, oli pääselaimeni IE 5.x - IE8 aikana koska oli sinä aikana paras selain. Firefoxin sekopääpolitiikka pisti Seamonkeynkin paskaksi joten nyt IE9 on paras eli on tullut käytettyä muutakin kuin vain IE:tä.

        "Myös se pitää huomioida valintoja tehdessä, että ........"

        HAH!!! Selaimet ovat niin yksinkertaisia käyttää että kuka tahansa pystyy siirtymään selaimesta toiseen jos joku toinen selain tuntuu paremmalta.

        Jos Fx:sta on pitänyt, kannattaa kokeilla Palemoon-selainta. Se on optimoitu Windowsille.
        Itse vuosia Operaa käyttäneenä siirryin siihen, kun siitä on myös 64-bittinen versio. On hyvä, pykimätön ja nopea.
        Operaan saatan siirtyä takaisin, kunhan 64-bittisyys saadaan toimimaan kunnolla.
        IE:n käyttö on mielestäni jtnkn monimutkaista verrattuna moneen muuhun.


    • kalle9v
    • Huvitti tuo mikä on windowsin oma selain. Eiköhän se ole tuo Microsoftin valmistama. Sitä kun ei saa edes poistettua täysin windowsista.

      Täältä ääni Operalle. Itse käytän myös Firefoxia lähinnä nettisivujen tekoa varten.
      Chromelle en ääntäni anna. Onhan se simppeli, muuta itsellä menee hermo sen jatkuvaan väkisin suomenkieleen kääntämiseen.

      • asentaja

        Chromen asetuksista saa sen suomenkielisen käännöksen pois päältä yhdellä ainoalla kruksilla, tai tarkasti ottaen kruksin poistosta. Kandee kattoo myös lisäasetukset.


    • selain-mesta

      Täältä kanssa ääni Operalle. Selainten kanssa on niin, että selaimia kannattaa pitää useampia ja virittää ne vähän käytön mukaan. esim minulla on FF viritetty niin, että käytän sitä pankkiyhteyksille ja Opera on yleiskäytössä. Chromella pyöritän esim karttoja jne.

    • Jouni111

      Lunascapessa on kaikki kolme kilpailijaa samassa paketissa.

    • Selaimen valinta on makuasia ja omat tarpeet ja toiveet sanelee mikä on hyvä/huono. Erilaisia hyviä selainvaihtoehtoja kun on 6kpl ja se mikä istuu "hanskaan" tarvitsisi kaikkien läpikäymistä, että minkä käyttöliittymä tuntuu mukavalta. Käyttöliittymän ohella ihmisillä on toiveita sen suhteen, kuinka usein selainta muutellaan. Jotain selaimia muutellaan 1,5kk välein, joitakin voi käyttää vuoden ilman muuttamista. Google Chrome on esimerkki tälläisestä selaimesta mitä muutellaan jatkuvasti. IE9:ä taas ei muutella.

      Ylläpidon helppouden kannalta IE9 on Windowsia käytettäessä hyvä kun se on käyttöjärjestelmän oletusselain joka päivittyy samalla kuin käyttöjärjestelmä. Google Chrome on myös hyvä tässä Windowsia käytettäessä koska siinä on Flash Player valmiina, samoin PDF lukija.

      Käytännössä PDF lukijaa tarvitsee kaikki ja Flash Playeriä kaikki ketkä harrastaa videosivustoja, että jos lisäksi haluaa usein päivittyvän selaimen niin Google Chrome on sopivin Windowsympäristössä. Jos ei halua muutoksia ja etenkin jos ei harrasta videosivustoja niin IE9 on Windowsympäristössä sopivampi, Flashin kaltaiset kuolevat tekniikat kun voi tietenkin poistaa jos niitä ei kaipaa.

      Internet Exploreria ei käytännössä voi poistaa Windowsista.

    • Opera toiminut itsellä vuodesta 2005.. ja pois en ole vaihtamassa..

    • uusin chrome!

      Chrome 23.0.1251.2 (tänään julkaistu)
      Toimii vakaasti, kaikki sivut toimivat moitteetta, High DPI ongelmat lopultakin korjattu ja html5test.comissa huippupisteet!

      • Myrtsi

        Tuo on kehitysversio, eikä siksi normikäyttäjälle suositeltava.

        Tuo muuten julkaistiin jo eilen, eli levität vanhaa tietoa.


      • on suositeltava
        Myrtsi kirjoitti:

        Tuo on kehitysversio, eikä siksi normikäyttäjälle suositeltava.

        Tuo muuten julkaistiin jo eilen, eli levität vanhaa tietoa.

        Dev-versio on suositeltava siinä tapauksessa, kun uusimmassakin ns. stable versiossa on niin paha bugi että koko selain on käyttökelvoton (eli DPI, ei toimi millään vanhemmillakaan versioilla), mutta dev-versiossa ei bugeja ole.


    • Nopeusero

      Mä kokeilin yks päivä nopeustestin selainten välillä osoitteessa
      http://peacekeeper.futuremark.com

      Google chrome: 3745 7/7
      Mozilla Firefox: 2428 6/7
      Internet Explorer: 1317 3/7

      Siinä huomaa heti eron. Chrome on nopein kaikessa käytössä. Jos Chromelle laittaa AD-blockin se on todella nopea. Opera sai pisteitä n.3500. Se on sitten vain makuasia käyttääkö Chromea vai Operaa mutta nämä 2 ovat parhaat valinnat.
      Itse käytän Chromea pääselaimena. Kun sen asetukset saa säädettyä oikein se toimii kuin unelma. Chrome on kaikista selkein selain koska siinä ei ole mitään toolbar:eja pilaamassa näkymää.

      • t:ymi`]1

        Iskikö jouluhöperyys kun nostit vanhan ketjun esiin?


      • 3kk vanha pieru
        t:ymi`]1 kirjoitti:

        Iskikö jouluhöperyys kun nostit vanhan ketjun esiin?

        No, olipa tosi vanha ketju..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19831
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4109
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2346
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1950
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      309
      1824
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1464
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1462
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1247
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      279
      1199
    Aihe