voi voi kauheaa, taas menin tekemään tyhmyyden. ostin hyvältä paikalta keskisuuresta opiskelijakaupungista kaksion. hinta oli 94.000 koska perikunta haluaa nopeasti rahat pois. vuokralle tun laitan ja saa siitä vuokraa 600 e kuukaudessa. siitä pois vastike plus lainanlyhennys. tekee yhteensä jotain 1800 kk kun otan vain viiden vuoden lainan kiinteällä korolla.
voi voi, kuinka minä nyt pärjään? joudun panemaan omistani tonnin kuussa. tosin tuon verran ja ylikin jää kun saan tuottoa jo olemassa olevista vuokra-asunnoista. mutta voi voi voi. kuinka minä nyt oikein kuitenkin pärjää? kun vasta viiden vuoden päästä minulla on taas yksi ylimääräinen velaton vuokrakämppä. voi voi luki, kerro olenko taas k.usessa...
ostin asunnon...
35
1059
Vastaukset
- 77788888889995555555
No tuo ostamasi asunnon hinta, sijainti ja siitä saatava vuokra, on kiikun kaakun josko kannattaa tai ei. Todennäköisesti se kannattaa, ja varsinkin silloin jos saat hyvän pitkäaikaisen vuokralaisen. Mutta jos saisit vain vaikkapa 500-550 vuokraa niin silloin tarvitsisit jo välttämättä hyvää tuuria vuokralaisen kanssa, ja siis pitkäaikaisen vuokralaisen, eikä siitä siltikään ihmeitä nettoa jäisi.
Minä päädyin nyt luopumaan yhdestä vuokra-asunnostani joka oli paljolti kuvailemasi kaltainen tapaus, paitsi että vuokra oli tuossa mainitsemassani vähän alemmassa tasossa. En minä siitä paljon ilakoi että kaupaksi meni, sillä olisi siihen hyvä vuokralainenkin tuolossa ollut. Mutta päätin kuitenkin antaa sen mennä siksi kun ei siitä minulle kuitenkaan paljon mitään nettoa olisi tullut, ja riesa ja riskit siitä kuitenkin olisi olleet. Lisäksi halusin tällä nyt vielä lyhentää erääseen asuntohankintaani ottamaani isompaa lainaa.
Kyllä siitä asunnosta paikallinen ostaja saa hyvän asunnon, ja kohtalaisen hyvä se hänelle myös sijoituksena tulee mitä ilmeisemmin olemaan. Minulle itselleni taasen tuo asunto oli vielä liian kaukanakin vuokra-asuntona hoidettavaksi. Siksi kaikki piti teettää, ja ne vähät realituotot tapaavat palamaan niihin palkkioihin ja huoltomiesten laskuihin alveineen ja kuukausien tyhjänäoloihinkin.- sijoittaja.
voi voi voi. enkö saa vuokralaista? kun on sellainenkin jo valmiina olemassa. itse asiassa niitä on kaksi, jotka kumpikin asuvat tällä hetkellä noissa sijoitusyksiöissä. haluavat vaihtaa isompaa ja eivät mistään ole saaneet kakkosta. mutta voi voi, ovatko he vain valehdelleet minulle? voi voi. ja vielä kumpikin. voi voi voi.
niin ja miten sitten käy tuon yksiön joka jää tyhjilleen? voi voi voi. saanko siihen opiskelupaikkakunnalta uutta vuokralaista? kun paikkakunnan ilmaisjakelulehteen panee ilmoituksen niin ei tule kuin 20 soittoa. voi voi voi. ovatkohan hekin kaikki huijaajia? apua apua, miten minun käy? joudunko asumaan veneen alle... - 77788888999999999999
sijoittaja. kirjoitti:
voi voi voi. enkö saa vuokralaista? kun on sellainenkin jo valmiina olemassa. itse asiassa niitä on kaksi, jotka kumpikin asuvat tällä hetkellä noissa sijoitusyksiöissä. haluavat vaihtaa isompaa ja eivät mistään ole saaneet kakkosta. mutta voi voi, ovatko he vain valehdelleet minulle? voi voi. ja vielä kumpikin. voi voi voi.
niin ja miten sitten käy tuon yksiön joka jää tyhjilleen? voi voi voi. saanko siihen opiskelupaikkakunnalta uutta vuokralaista? kun paikkakunnan ilmaisjakelulehteen panee ilmoituksen niin ei tule kuin 20 soittoa. voi voi voi. ovatkohan hekin kaikki huijaajia? apua apua, miten minun käy? joudunko asumaan veneen alle...Vähän tulee tuosta kommentistasi sellainen vaikutelma että puhut vaan paskaa. Mutta kuten sanoin, jos mainitsemallasi 94000€ hinnalla ja sijaintipaikalta olet asunnon ostanut ja siitä 600€ vuokraa saat, niin todennäköisesti se on sinulle kannattava sijoitus, joskaan et siitä mitään ihmeitä siltikään tule nettoamaan vaikka pitkäaikaisia hyviä vuokralaisia saisit.
- kaikellaistapenikkaa
sijoittaja. kirjoitti:
niin ja miten sitten käy tuon yksiön joka jää tyhjilleen? voi voi voi. saanko siihen opiskelupaikkakunnalta uutta vuokralaista? kun paikkakunnan ilmaisjakelulehteen panee ilmoituksen niin ei tule kuin 20 soittoa. voi voi voi. ovatkohan hekin kaikki huijaajia? apua apua, miten minun käy? joudunko asumaan veneen alle...Onko sua kukaan koskaan sanonut älykkääksi. Voin asunnoistani lyödä vetoa ettei varmasti ole. Persaukinen provopelle.
- Nyt käy kateeksi
sijoittaja. kirjoitti:
niin ja miten sitten käy tuon yksiön joka jää tyhjilleen? voi voi voi. saanko siihen opiskelupaikkakunnalta uutta vuokralaista? kun paikkakunnan ilmaisjakelulehteen panee ilmoituksen niin ei tule kuin 20 soittoa. voi voi voi. ovatkohan hekin kaikki huijaajia? apua apua, miten minun käy? joudunko asumaan veneen alle...sinun vuokralaisiasi, kun heillä on noin järkevän kuuloinen vuokraisäntä!
"voi voi apua apua..."
- Luki.
Otitko skumppaa? Kun pää meni noin sekaisin,teit kyllä sijoituksen,eikös sitä maksettakaan vuokralaisen tulolla?näinhän olette antaneet kaikille ymmärtää.
Mikä sijoittajalla nyt mättää kun tuotto ei vastaa edes lyhennyksiä?- 77888888899999999999
No ei sen tuoton ihan mitä tahansa lyhennyksiä tarvitse vastata. Mutta tuottoa pitää saada ainakin sen verran että kulut saa katettua, ja omille likoom laitetuille pelimerkeilleen inflaatiokompensaation(vuokranettoa jaettuna 0,7:llä, kun siitä vielä se verokin menee). Vaihtoehtoisesti asuntoon otettujen lainojen korko pitää saada kuitattua(mihin ei kyllä tarvita sitä nettoa 0,7 jaettuna, kun lainojen korot saa vähentää vuokratulosta). Jos nämä saa vuokrasta kuitattua niin sitä voittoa voi toivoa siitä kun rahan arvo yleensä laskee enemmän kuin mitä hyvällä sijaintipaikalla olevan asunnon arvo. Tosin tästä näennäismyyntivoitosta tai inflaatiosta joutuu asunnon myynnin yhteydessä maksamaan veron, ja se siis kertautuu 0,7:llä
- sijoittaja.
voi voi, olet aivan oikeassa. ja minä hullu kun otin vain viiden vuoden lainan, jos olisin ottanut 20 vuoden lainan, niin se olisi mennyt vuokra ja lainalyhennys päittäin. nyt ei näin käynytkään, voi voi voi, joudunko nyt veneen alle?
ja voi voi voi. voisitko vielä kertoa että mitä minä teen sillä vuokratuotolla jota saan kuudesta velattomasta yksiöstä? pitääkö minun myydä nekin nopeasti pois jotta en saisi niistäkään sitä tuottoa. voi voi voi, olenko k.usessa? kerro sinä pyhä luki... - 77888899995555555555
77888888899999999999 kirjoitti:
No ei sen tuoton ihan mitä tahansa lyhennyksiä tarvitse vastata. Mutta tuottoa pitää saada ainakin sen verran että kulut saa katettua, ja omille likoom laitetuille pelimerkeilleen inflaatiokompensaation(vuokranettoa jaettuna 0,7:llä, kun siitä vielä se verokin menee). Vaihtoehtoisesti asuntoon otettujen lainojen korko pitää saada kuitattua(mihin ei kyllä tarvita sitä nettoa 0,7 jaettuna, kun lainojen korot saa vähentää vuokratulosta). Jos nämä saa vuokrasta kuitattua niin sitä voittoa voi toivoa siitä kun rahan arvo yleensä laskee enemmän kuin mitä hyvällä sijaintipaikalla olevan asunnon arvo. Tosin tästä näennäismyyntivoitosta tai inflaatiosta joutuu asunnon myynnin yhteydessä maksamaan veron, ja se siis kertautuu 0,7:llä
Niin se vielä tuossa jäi mainitsematta että asuntoa osatissa pitää maksaa varainsiirtovero, joka on 1,6% tai se oli niin ja nyt sitäkin vielä nostettiin. Myös välittäjien palkkiot ovat nykyään alveineen jotain 4% luokkaa(tosin välittäjää ei ole pakko käyttää). Niin että kattaakseen edes nämä pitää myydä tuo 5,6% ostohintaa paremmalla hinnalla.
Ja se on tässä huomattava, että tämä asunto on myös oikeasti myytävä jos mielii jotain ostohinnan ja myyntihinnan välisestä erotuksesta netota. Jos taasen jättää asunnon käsiinsä hamaan tulevaisuuteen niin se on ihan oma lukunsa, ja siinä tulee eteen asunnon rapautuminen ja vanheneminen ja niitä isompia kalleempia remonttejakin ja ties mitä kysynnänkin ja sijaintiarvon suhteen voi tapahtua. - Taasnaita
sijoittaja. kirjoitti:
voi voi, olet aivan oikeassa. ja minä hullu kun otin vain viiden vuoden lainan, jos olisin ottanut 20 vuoden lainan, niin se olisi mennyt vuokra ja lainalyhennys päittäin. nyt ei näin käynytkään, voi voi voi, joudunko nyt veneen alle?
ja voi voi voi. voisitko vielä kertoa että mitä minä teen sillä vuokratuotolla jota saan kuudesta velattomasta yksiöstä? pitääkö minun myydä nekin nopeasti pois jotta en saisi niistäkään sitä tuottoa. voi voi voi, olenko k.usessa? kerro sinä pyhä luki...Mita valitat. Oma vaimo lahtee kohta Aasiaan laittamaan tuolla summalla kerrostalon pystyyn jonka asunnot sitten vuokrataan. Valittajien palkkioita ei ole, alveista tai varainsiirtoveroista siella ei ole kuultukaan ja veroprosentti on 10. Eli 90% vuokratuloista tulee suoraan laariin ja sijoitetun paaoman tuotto nykyisesta kerrostalosta on ollut reippaasti paalle 10%, viime vuonna 13%.
Projektin aikataulu on muuten 6kk tontin ostosta valmiiksi sisaltaen suunnittelun, mutta siella tehdaankin toita 7 - 10. Ja hyvin on ainakin edellinen talo pysynyt pystyssa.
- Luki.
Miksi ostit kuplaa?
Sijoitus on liian suuri ja eli pääoma,ainoa tuotto olisi jos myyt 5 vuoden päästä ja saisit tilin muuten tuottoa ei tule tarpeeksi edes 20 vuoden aikana.
Huono sijoitus noin suurella pääomalla ja pienellä,kuukausi tuotolla.
Onko palstalla myös muita vastaavia sijoittajia,voin sanoa tämä on huonoa sijoitus toimintaa.
Jos asunto olisi todella hyvässä kaupungissa jonka hinta melkoisella varmuudella nousee niin tuolloin olisi hyvä,mutta maksat taas turhaan kiireellä jos myyt viiden vuoden päästä.
Taas jos jätät vuokralle niin vähintään 20 menee että saa sen sijoitusta vastaavaksi.
Näkemykseni on tämä,nyt on tehty päämärkänä ostos joka ei tuota läheskään niin kuin sen pitäisi tuolla pääomalla.
Älä ota enään skumppaa olet mennyt nyt sekaisin.Ottakaa muut esimerkkiä kuinka ei pidä tehdä koska asunto ei tuota.- sijoittaja.
voi voi voi voi. olet aivan oikeassa. mutta sovitaan senkin nuija että palataan asiaan tämän asunnon osalta viiden vuoden päästä. minä myyn sen silloin hintaan 130.000 e ja saan siitä näin nätin voiton. tumputa sinä ihan rauhassa siellä vuokraluukussasi.
ja jos pidät tosiaan 94.000 e suurena sijoituksena, niin siitä voi päätellä että oma kukkarosi on todella tyhjä. niin ja sinun pääsi on myös tyhjä eli tyhmä. mutta senhän jokainen tällä palstalla pitempään ollut on huomannut jo aikoja sitten.
ps. mene pummi töihin... - Luki.
sijoittaja. kirjoitti:
voi voi voi voi. olet aivan oikeassa. mutta sovitaan senkin nuija että palataan asiaan tämän asunnon osalta viiden vuoden päästä. minä myyn sen silloin hintaan 130.000 e ja saan siitä näin nätin voiton. tumputa sinä ihan rauhassa siellä vuokraluukussasi.
ja jos pidät tosiaan 94.000 e suurena sijoituksena, niin siitä voi päätellä että oma kukkarosi on todella tyhjä. niin ja sinun pääsi on myös tyhjä eli tyhmä. mutta senhän jokainen tällä palstalla pitempään ollut on huomannut jo aikoja sitten.
ps. mene pummi töihin...Niin huutelee pankin orja ja pankkiahan tarvitsit,Menikö ja menihän se sijoittajalla hahahaha pasmat taas sekaisin.
Miksi? otitko skumppaa liikaa ja sait itkupotkuraivarin?
hahahaahahhahahahaha,,,,,,,Tämmöstä sijoitusta tällä palstalla nyt kannattaa olla hiljempaa kun tuolaisia ostoksia voi edes tehdä. - ahvoisijoitinniin
sijoittaja. kirjoitti:
ps. mene pummi töihin...Ettet vaan olis kokenut asiantuntevista kommenteista epävarmuutta ja alemmuudentunnetta, kun noin kävi hermon päälle... =) =)=)
Voivoivoi... miten sun nyt käy... kun hyvä herja kävikin itseäs voivoivoi vitutututtaan....
- ikul
Lukiii... onko tatti punane? tulitko vuokrakuiteille?
- Luki.
Onneksi myönsit heti tyhnyyden ,mutta onnea ostoksille otahan skumppaa.
- Luki.
En ymmärä mitenkään muutoin kuin että asunto on lyötävä lihoiksi ja saatava vähintään 20% mielummin 30% myydessä ja ykkos vuoteen.
Asuntoon ei kärsi paljo remonttia tehdä. - Luki.
Luki. kirjoitti:
En ymmärä mitenkään muutoin kuin että asunto on lyötävä lihoiksi ja saatava vähintään 20% mielummin 30% myydessä ja ykkos vuoteen.
Asuntoon ei kärsi paljo remonttia tehdä.Nythän on vielä niin ettei sitä kannata maksaa omaksi kiireellä,ei ole järkeä.
Maksat sen vähimmän maksun ja myyt ja teet tilin jos teet.
Ei ole mitään järkeä maksaa tuota viidessä vuodessa,huonoa bisnes toimintaa ,missä hemmetinssä te elätte ja vielä sijoittaja,huonoa huonoa ja vielä huonoa.
- Mikä hätänä?
Mistä kauhea tarve todistella jotain tuollaista paskaa ? Kämppäsit arvot ovat kiihtyvässä alamäessä ja sillä selvä.
- Luki.
Vielä kerran päämärkänä ostoksia pankin kera,oi miksi ostit ja millä tavoin vielä?
Voi miten tämä on edes mahdollista?ja sijoittaja,olisit kysynyt Lukilta miten kannattaa tehdä. - Luki.
Hitto kun ei tee mieli enään oikein nauraakkaan ,tirautanko itkut puolestasi,taantuma nimittäin pahenee ja sinä yrität saada voittoa oh hoh.
- No mutta..
voihan hän aina pilkata lukihäiriötäsi ? Tosi-mikropenismiehen teko.
- kylmä fakta.
Ihan kiva fantasia. Joko huhtikuun sossurahat tuli juotua?
- sijoittaja.
ei kun ihan totta. haluatko tulla katsomaan kämppää? se soppi kyllä.
- Vapaaherra turust
sijoittaja. kirjoitti:
ei kun ihan totta. haluatko tulla katsomaan kämppää? se soppi kyllä.
Itse ostaisin enemmän asuntoja jos 6velatonta lisää massaa. Eitarvitse tehdä muuta kun hoidella sijoituksia itsellä 18 asuntoa Turussa kaikki alle kilometri
Yliopistolta.saavat vuokralaiset maksella päämärkänä kuten luki sanois.
Lukilla kypärä kadoksissa? - sijoittaja.
Vapaaherra turust kirjoitti:
Itse ostaisin enemmän asuntoja jos 6velatonta lisää massaa. Eitarvitse tehdä muuta kun hoidella sijoituksia itsellä 18 asuntoa Turussa kaikki alle kilometri
Yliopistolta.saavat vuokralaiset maksella päämärkänä kuten luki sanois.
Lukilla kypärä kadoksissa?turku on ihan hyvä paikka sijoittaa varmaan. siellä on suhteellisesti edullisemmat hinnat kuin esim tampereella. vuokrataso on kuitenkin suurin piirtein sama. olen sieltä silloin tällöin miettinyt että joskos, koska, kuinka ostaisi. mutta kun tuntee kaupunkia niin huonosti, niin on jäänyt vieläkin väliin. lisäksi eikös turussa ole ongelmana siinä keskutassa tämä maan vajoaminen? näin muistan joskus lukeneeni asiasta...
joka tapauksessa joku tälläinen kohde saattaisi kiinnostaa:
http://www.jokakoti.fi/kohde/8f82e/wicket:pageMapName/jk-kohde
tai tämä
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7187935
vai olisko se sittenkin tämä stadista
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7146541
- Ei olla kateita kai?
No voi voi. Kyllä me jo uskotaan että sulla menee (taloudellisesti) hyvin ja haluat täällä palstalla kehuskella.
- diagnoosi
Lyhyt vastaus: olet kusessa. Ensiksi, koska et osaa ilmaista itseäsi suomeksi. Toiseksi, koska kirjoitat tänne.
"Sijoituksiisi" en ota kantaa. Ne ovat varmaan Sinulle totta... - Riskialtista
Tuotto ei mikään valtava vuokra-asunnoksi ole. Nimittäin vähintään pieniä remontteja vuokra-asuntoon täytyy tehdä silloin tällöin, jopa täysin uuteen asuntoon (mitä tämäkään tuskin on). Ja jos kyseessä on 70- tai 80-luvunkin asunto, tulee taloon todennäköisesti vielä suuriakin remontteja, jopa siinä tapauksessa, että putkiremontti olisi jo tehty. Ja taloyhtiö voi päättää tehdä kalliita remontteja, joista ei ole mitään hyötyä sinun kannaltasi (silti niistä sinäkin joudut maksamaan). Vuokralaisten kanssakin voi tulla ongelmia. Vuokralainen voi jättää maksamatta vuokrat, etkä välttämättä ikinä saa vuokraa takaisin, jos vuokralainen on varaton. Kiukkuinen vuokralainen voi myös tuhota asunnon jne.
- 44555999666666666666
Juuri näitä riskejä tällaiseen asuntovuokraukseen liittyy.
Jos olet vielä yksin yhtä tai jotain1-3 asuntoa vuokraileva, niin on tämä bisneksesi vielä sen verran pientä että yksikin iso takapakki syö jo monien vuosien tuotot tai pikemminkin ne näennäistuototkin. Jos sitten vielä käräjille joudut jonkun vuokralaispaskiaisen takia, niin tuskin ikinä niitä kuluja peittoon saat. Persaukinen vuokralainenhan saa oikeusavunkin kunnalta, ja hän voi käydä oikeutta loputtomiin ilman mitään seuraamuksia ja kustannuksia.
Vuokralaiset myös lähes järjestään tuhoavat asuntoa ainakin passiivisesti, niin että keittön kiintokalusteetkaan eivät pysy ihmisen asuttavassa kunnossa 20 vuotta, ja kylppärikin voi vielä mennä korjausta tarvitsevaksi, myöskin lattiat menee tässä ajassa lähes aina uusittavaan kuntoon. Jo näistä tulee laskua 50€/kk vähintään, ja pienet pintaremontit ja hajoavat kodinkoneet päälle, ja tietenkiin taloyhtiön isot remontit lähestyvät aina. Ja tämä siis ilman mitään kauhuvuokralaisia jotka tahallaan tuhoavat asuntoa.
Näitä tällaisia kauhuvuokralaisia on jotka oikeasti vielä uskovatkin jonkun läskin vuokraisännän rikastuvan vuokraamalla heille surkeata homeista neukkukuutiota jolla ei heidän mielestään ole mitään arvoa.Näillä ei ole mitään käsitystä siitä miten ihmisasuttavassa kunnossa olevan ja sellaisena ylläpidetyn asunnon omistaja-vastuulleen ottaminen merkitsee(ja sellaisesta asunnosta joutuu vielä maksamaankin), ja niistä laskuista ja riskeistä mitä tällaiseen liittyy. - FAT BASTARD
44555999666666666666 kirjoitti:
Juuri näitä riskejä tällaiseen asuntovuokraukseen liittyy.
Jos olet vielä yksin yhtä tai jotain1-3 asuntoa vuokraileva, niin on tämä bisneksesi vielä sen verran pientä että yksikin iso takapakki syö jo monien vuosien tuotot tai pikemminkin ne näennäistuototkin. Jos sitten vielä käräjille joudut jonkun vuokralaispaskiaisen takia, niin tuskin ikinä niitä kuluja peittoon saat. Persaukinen vuokralainenhan saa oikeusavunkin kunnalta, ja hän voi käydä oikeutta loputtomiin ilman mitään seuraamuksia ja kustannuksia.
Vuokralaiset myös lähes järjestään tuhoavat asuntoa ainakin passiivisesti, niin että keittön kiintokalusteetkaan eivät pysy ihmisen asuttavassa kunnossa 20 vuotta, ja kylppärikin voi vielä mennä korjausta tarvitsevaksi, myöskin lattiat menee tässä ajassa lähes aina uusittavaan kuntoon. Jo näistä tulee laskua 50€/kk vähintään, ja pienet pintaremontit ja hajoavat kodinkoneet päälle, ja tietenkiin taloyhtiön isot remontit lähestyvät aina. Ja tämä siis ilman mitään kauhuvuokralaisia jotka tahallaan tuhoavat asuntoa.
Näitä tällaisia kauhuvuokralaisia on jotka oikeasti vielä uskovatkin jonkun läskin vuokraisännän rikastuvan vuokraamalla heille surkeata homeista neukkukuutiota jolla ei heidän mielestään ole mitään arvoa.Näillä ei ole mitään käsitystä siitä miten ihmisasuttavassa kunnossa olevan ja sellaisena ylläpidetyn asunnon omistaja-vastuulleen ottaminen merkitsee(ja sellaisesta asunnosta joutuu vielä maksamaankin), ja niistä laskuista ja riskeistä mitä tällaiseen liittyy.Kyllä haiskahtaa taas niin kateellisen kuoriaisen hengentuotteelta :D Tuo, että vuokraamalla ei tee voittoa on juuri tuota itsesuggestiota, millä pidetään oma mieli ainakin vähän parempana sen tosiasian edessä, että omistusasunto on aina viisaampi ratkaisu.
Jos se, että maksaa toiselle toisen omaa omaksi on niin ahdistavaa niin miksi et osta omaa? Ainiin, taitaa olla vähän niin ettei ole mahiksia... - 44559966666666666666
FAT BASTARD kirjoitti:
Kyllä haiskahtaa taas niin kateellisen kuoriaisen hengentuotteelta :D Tuo, että vuokraamalla ei tee voittoa on juuri tuota itsesuggestiota, millä pidetään oma mieli ainakin vähän parempana sen tosiasian edessä, että omistusasunto on aina viisaampi ratkaisu.
Jos se, että maksaa toiselle toisen omaa omaksi on niin ahdistavaa niin miksi et osta omaa? Ainiin, taitaa olla vähän niin ettei ole mahiksia...No minä itse kyllä olen ostanut useampia asuntoja elämäni aikana, ja myös myynytkin niitä. Ensimmäisen asunnon ostin omaan käyttööni 20 vuotiaana. Sittemmin on minulla vuokrallakin ollut asuntoja 3kpl enimmillään, nyt on enää 2 kun yhden tuossa keväällä möin pois. Omassa käytössäni minulla on nyt 2 asuntoa, toinen näistä pieni kerrostaloyksiö. Koskaan en ole vuokralla asunut. Olen myös sitä mieltä, että vielä nykyäänkin kannattaa ilman muuta omaan käyttöön asunto ostaa jos vaan vähänkin pidemmän päälle asuntoa k.o. paikkakunnalla tietää tarvitsevansa, ja jos tuloja sen verran että itse kuitenkin joutuu asumiskulunsakin maksamaan. Tuo kommenttini koski siis selalista 1-3 vuokra-asunnon pitämistä.
- Huono pisnes
Jos vuokra on 600 ja vastike npin 250, ei homma kannata ollenkaan.
Asuntosijoitukselle tulee saada 8 % tuotto, muuten se ei kannata.- sijoittaja.
täh? vastike 250e? vastike on 100 e. ainoa ongelma on se, että kämppä on niin pirun halpa, että joku voi käyttää lunastusoikeutta ja napata sen itselleen. no parin viikon päästä tuon näkee kuinka tässä käy...
- 44555666888889999999
No kyllä tuo 8% voi olla yksittäisessä tapauksessa jo aika hyvä tuotto, mutta keskimäärin ajateltuna se hyvinkin voi olla karkea nyrkkisääntö sille vuokratasolle millä vuokraus vielä kannattaa. Tässä siis olisivat kaikki vuokralaiset mukana(ne kauhuvuokralaisetkin jotka jättävät vuokransa maksamatta ja tuhoavt asunnon ainakin sisältä) ja myös muutenkin kaikki tapaukset, nekin joissa asunto on sijaintinsa suhteen muuttunut vähemmän arvokkaaksi tai kysytyksi(ja silti pitäisi tuottoprosentti saada niille varoille mitä asuntoon on sijoitettu).
Tässä tullaankin juuri siihen, että jos asuntoja vuokraa niin niitä asuntoja pitäisi olla aika monta. Näin toisista asunnoista tulevat tappiot voi kompensoida toisten tuotoilla, ja niin bisneksen riskialttius vähenee. Minulla oli pitkän aikaa vuokralla vain yksi asunto, ja sittemmin juuri tästäkin syystä hankin myöhemmin 2kpl lisää vuokra-asuntoja. Nyt kuitenkin möin pois yhden vuokra-asunnoistani lähinnä siksi kun vuokraa olisi pitänyt nostaa niin paljon, että tuskin sillä olisi enää saanut ainakaan pitkäaikaista asiallista vuokralaista, ja myös siksi että sain kuitenkin tuosta asunnosta ihan asiallisen hinnankin. Lisäksi hoitovastikkeisiin on luvassa nousua. K.o. asuntoon olisi tullut vuokralaiseksi kaupungin vuokratalosta sen menosta tarpeekseen saanut ja itse kaiken vuokransa ja kulunsa mksava, mikä asia taasen hyvinkin kuvaa sitä millä ehdoin vuokralaisita jouduin sen asunnon osalta kilpailemaan. Tuskin olisin saanut ainakaan tätä vuokralaista jos olisin satsen enemmän vuokraa pyytänyt tai edes 50. Lisäksi asunto oli kaukana niistä kuvioista joissa nyt olen ja kaikki piti teettää vuokralaisen hakua myöden ja ne pienetkin remontit joita aina kuitenkin tarvitaan. Halusin nyt myös lyhentää lainaani jonka olin tehnyt eräässeen toiseen asuntoinvestointiin ja ostaa sinne yhden autotallipaikan lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311655
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485423Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p434397Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323632Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392718Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071646Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601596Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?951489Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361431