Olen niin pitkään siellä jo ravannut, yli 15 vuotta ja mitään järkevää he eivät minulle ole tuona aikana keksineet. Olen niin totaalisen kyllästynyt tähän nöyryytykseen ja olen siis vakavasti päättänyt jäädä pois työkkärin komennosta. Ja älkää nyt sitten heti alkako minua siitä solvaamaan että heittäydyn täysin toisten elätettäväksi kun suunnittelen etä alan täysin tt asiakkaaksi, olen jo sen verran vanha mies 52 vuotias etten enää kertakaikkiaan jaksa tätä touhua. Meinaan pärjätä sillä tt tuella lopunajan aina eläkkeelle saakka.
En jaksa enää kulkea työkkärissä....
32
435
Vastaukset
- Saakelin pummi!
"..siellä jo ravannut yli 15 vuotta ja mitään järkevää he eivät minulle ole tuona aikana keksineet"
Pitääkö muiden keksiä sinulle aina kaikki muukin?
Mitä jos tekisit kokeeksi jotain järjetöntä työtä? - Ei riitä
Joudut ravaamaan sossussa kuolemaasi asti koska et ole edes ansainnut niin suurta eläkettä että sillä pärjäisit jos olet jo nyt ollut pois työmarkkinoilta 15 vuotta.
- boomitle
52 v on nuori mies, haloo aiotko tossa iässä heittäytyä lopullisesti meidän muiden elätettäväksi? Uskomatonta. Omana mielipiteenäni on sanottava että tolla asenteella olevat heput olisi ulkoistettava. Ei senttiäkään rahaa ennenkuin jotain oma-aloitteusuutta löytyy, Mene vaikka maalle perkaamaan metsää tai poimimaan marjoja, Olet pahempi kuin somalit. MINÄ maksan helvetilliset verot sun kaltaisten takia...
- Sossupummi
Maksat kuule enemmän veroja täysin turhista asioista kuin "sossun eläteistä". Olisit varmasti ehdottanut naishenkilölle prostituutiota. Itseasiassa toi ei senttiäkään asenne ei koskaan tule toimimaan. Aloittajasta tarvii ihmetellä sen verran että on olettanut työvoimatoimiston tarjoavan järkeviä töitä tai edes jotain töitä.
- fhbcfchbgcb
Olen 55 v. mies ja aloitin juuri koulun hyvin työllistävälle alalle. Enkä ole edes luokkani vanhin. Repikää siitä.
- virtuaalihepo netiss
Virtuaaliveroja on helppo maksaa.
"Rupusakki" kuolee nuorena, saa minimitukia eikä tarvitse ilmaisia kulttuurilippuja eikä juuri mitään infraa, ne ei kalliiksi tule niin kuin valkokauluseliitti, joille maksetaan isoja eläkkeitä 30 vuotta. Vaikka koko "rupusakki" ulkoistettaisiin - mitä ikinä se tarkoittaakaan - et näkisi mitään eroa palkkakuitissasi, edes siinä virtuaalisessa. - guudlaif
Täällä maksetaan veroja vain ja ainoastaan poliitikkojen takia. Poliitikot luo maahan pelisäännöt joiden mukaan mennään.
Vain idiootti tuhlaa elämän paskahommiin jos se ei pelisääntöjen mukaan ole pakollista.
Tyhmä on se joka maksaa veroja ei se joka nauttii maksetuista veroista. - Vielä viisaampi
guudlaif kirjoitti:
Täällä maksetaan veroja vain ja ainoastaan poliitikkojen takia. Poliitikot luo maahan pelisäännöt joiden mukaan mennään.
Vain idiootti tuhlaa elämän paskahommiin jos se ei pelisääntöjen mukaan ole pakollista.
Tyhmä on se joka maksaa veroja ei se joka nauttii maksetuista veroista.Niinkö?
Mitähän tapahtuu mikäli kaikki tekisivät niin "viisaasti" kuin sinä ehdotat ? - Sossupummi
Vielä viisaampi kirjoitti:
Niinkö?
Mitähän tapahtuu mikäli kaikki tekisivät niin "viisaasti" kuin sinä ehdotat ?Mitä jos? Mitä jos? Mitä jos osaisin lentää? Viestisi on jossittelua. Vähänkään järkeä päässään omavaa ihminen tajuaa että näin ei koskaan tule tapahtumaan.
- Vielä viisaampi
Sossupummi kirjoitti:
Mitä jos? Mitä jos? Mitä jos osaisin lentää? Viestisi on jossittelua. Vähänkään järkeä päässään omavaa ihminen tajuaa että näin ei koskaan tule tapahtumaan.
Vähänkin järkeä päässään omaava ihminen tajuaa yksinkertaisella matematiikalla että jossain kohdassa tulee sellainen piste jossa saajia on liian paljon suhteessa maksajiin.
Niin ei tule koskaan tapahtumaan.
Verotuloja on syytä kanavoida tuottavampiin hankkeisiin kuin paskahommia välttelevien "viisaiden" nautinnolliseen, ilmaiseen, muiden työpanoksen kustannuksella mahdollistettuun elämään. - Sossupummi
Vielä viisaampi kirjoitti:
Vähänkin järkeä päässään omaava ihminen tajuaa yksinkertaisella matematiikalla että jossain kohdassa tulee sellainen piste jossa saajia on liian paljon suhteessa maksajiin.
Niin ei tule koskaan tapahtumaan.
Verotuloja on syytä kanavoida tuottavampiin hankkeisiin kuin paskahommia välttelevien "viisaiden" nautinnolliseen, ilmaiseen, muiden työpanoksen kustannuksella mahdollistettuun elämään.Koita nyt päättää onko tuo jossittelusi kaikki vai liian paljon. Tuo on niinsanottu uhkakuva minkä pystyy välttämään muilla keinoilla kuin valittamalla jostain tyypistä ketä ei suostu tekemään "paskaduuneja". Verotuloja tällähetkellä kohdennetaan huomattavasti turhempiin asioihin.
- Ylpeä parasiitti
Ala siivoojaksi. Ei käy laatuun, että porukka heittäytyy jo päälle viiskymppisenä lepäämään laakereillaan. Sosiaalitukeni vaarantuvat.
- köjöjöjölll
ota yhteys jonkin ison siivousfirman työhönottoon ja sano että voit aloittaa koska vaan
nykyään on katsos siivousalalla meriittiä se, että osaa "täydellisesti" suomea, kaikki eivät halua palkata mamuja vaikka niitä olisi tarjolla, eli voi sulla olla hyvätkin mahikset- Ottomaatilla tavataa
Suomalaisessa siivoojassa on se "vika", että se yleensä osaa vaatia työehtosopimusten mukaista palkkaa. Toisin kuin ulkomailta tulleet, joita isot ja maineikkaatkin siivousfirmat pissivät silmään minkä kerkiävät.
- soljahdus
Ottomaatilla tavataa kirjoitti:
Suomalaisessa siivoojassa on se "vika", että se yleensä osaa vaatia työehtosopimusten mukaista palkkaa. Toisin kuin ulkomailta tulleet, joita isot ja maineikkaatkin siivousfirmat pissivät silmään minkä kerkiävät.
Juu, näkyy eräässäkin suuressa talossa erään suuren siivousfirman työntekijät olevan 90% ulkomaalaisia. Esimiehinä sitten muutama valkonaama/suomalainen. Muutama 18-20-vuotia suomalaisopiskelija tms. näkyy myös harjan varressa heiluvan sivutoimenaan.
- Tankard
Lopetetaan tuet kokonaan yli 20 vuotiailta, olisi työllisyys sata prosenttia aikas nopeasti kun rupeisi maha kurnimaan ja syksy lähestymään. Ennemmin polttasin 25% palkastani vaikka nuotiossa, mutta pakko maksaa verot että saadaan makkaraa ja brenkkua parasiiteille.
- Sossupummi
Ihme harhakuvitelmia ihmisillä.
1. Ei tulisi koskaan toimimaan/tapahtumaan
2. Mitä luulet että hintatasolle kävisi?
3. Et rikastuisi sen enempää palkastasi, se raha mitä "säästäisit" verotettaisiin vain muulla perusteella
4. Mistä helvetistä teitä tyhmiä ihmisiä sikiää?
5. Luuletko tosiaan idiootti että ne kaikki verot mitä maksat menee pelkästään niinsanotuille "sossun eläteille"?
6. Mistä päättelet että he ovat juuri makkaraa syöviä ja brenkkua naamaan vetäviä ihmisiä? - 102% veroja maksava
Tutustu nyt älykääpä sentään ensin valtion budjettiin ennen kuin yrität säälittäviä provojasi.
- ssoossuunn
Kuinka usein soskussa sitten pitää ravata.
- dooris^^
Vartijaksi vaan. Siellä monia yli viisikymppisiäkin töissä.
- Myös työtön
Kyllä raaka totuus lienee se että mies joka on ollut hyvin pitkään työttömänä ja on n 50 vuotias niin on enää hyvin vaikea työllistyä oikeisiin töihin josta maksetaan oikeaa palkkaa. Siivoojaksi nyt ei enää noin vain aleta? ja vartijaksi nyt puhumattakaan? Ymmärrän hyvin ketjun aloittajaa ja olen itse juuri samassa tilanteessa. Olen täysin luovuttanut kaiken yrittämisen ja elän vain tt varassa.
- fegrthyjyj
Ei se siivoojaksi ryhtyminen mitenkään monimutkaista ole. Yhteys firmaan, siitä lähtee. Ottavat miehiä varmaan mm. sellaisen laikkakoneen käyttäjiksi. Onpahan oikeaa työtä, josta tulee oikea palkka, vaikka pienikin, ja sitten on työelämässä mukana. Ihan eri fiilis.
- Ylpeys estää!
No ei varmaan sinne oteta n 50 vuotiasta miestä?? Haloo!! Ja kuka kehtaa alentua siivoojaksi tuolla ikää? Nuoret nyt voivat heiluttaa luutaa mutta että tosissaan joku "ikäloppu" harjanvarressa heilumassa? Mielummin olen työtön kun alan itseäni siivoojana munaamaan!
- töitä saannut 60v
Ei sitä tartte kulkea, mutta turha valittaam sitten kunm leikkuri iskee 20% ja sitten 40%.
- Konkari myös
Kyllä tuolla tt tuella josta on leikattu viimeinen mahdollinen osuus eli 40% , pärjää jos ei ole velkaa ja osaa käyttää rahaa järkeväsi ja ei ryyppää ja polta:)
- masentunut ruutana
On se kyllä ankea ajatus, että joutuu koko loppuelämänsä elämään reilulla 200e/kk vailla toivoa paremmasta.
- Kyllästynyt, myös
Ai viiskaks liian vanha työelämään?
Itse olen viisvitonen nainen, työelämässä mukana vielä varmaan seuraavat kymmenen vuotta maksamassa omalta osaltani näitten "jaksamattomien ja ravaaman kyllästyneitten" sossu-ukkojen ja -akkojen elämistä.- Sossupummi
Eli olet vielä mukana työelämässä vanhana ja luulet vielä tietäväsi asiasta jotain. Kommentoi vasta sitten kun olet itse siellä kortistossa. Maksat kuule veroja huomattavasti enemmän muuhun kuin "jaksamattomien ja ravaaman kyllästyneitten" sossu-ukkojen ja -akkojen elämistä. Pidät työttömiä selkeästi laiskoina ainakin kommentisi perusteella. Veikkaan että olet juuri sellainen ihminen jota tulisi valaista asioitten todellisesta laidasta ja vielä rautakangella kun rautalanka ei riitä.
- laskurilla
Sossupummi kirjoitti:
Eli olet vielä mukana työelämässä vanhana ja luulet vielä tietäväsi asiasta jotain. Kommentoi vasta sitten kun olet itse siellä kortistossa. Maksat kuule veroja huomattavasti enemmän muuhun kuin "jaksamattomien ja ravaaman kyllästyneitten" sossu-ukkojen ja -akkojen elämistä. Pidät työttömiä selkeästi laiskoina ainakin kommentisi perusteella. Veikkaan että olet juuri sellainen ihminen jota tulisi valaista asioitten todellisesta laidasta ja vielä rautakangella kun rautalanka ei riitä.
Tuossa laskuri, joka kertoo syötetyn kuukausipalkan perusteella, miten paljon verorahaa menee mihinkin vuodessa.
- laskurilla
laskurilla kirjoitti:
Tuossa laskuri, joka kertoo syötetyn kuukausipalkan perusteella, miten paljon verorahaa menee mihinkin vuodessa.
Ja se linkki jäi...
http://www.verokuitti.fi/ - Kiitos linkistä
laskurilla kirjoitti:
Ja se linkki jäi...
http://www.verokuitti.fi/Joo katsos vain.. työttömyysturvasta maksan (344,83€) suunnilleen yhtä paljon kuin maanpuolustuksesta ja osuudestani valtionvelan korkoihin (339,58€).
Innovaatiopolitiikka ja yritysten kansainvälistyminen (128,81€) tulee toimeen reilusti alle puolella siitä summasta, kuten myös tulevaisuuteen satsaava opintotukikin (148,13€). Lapsilisiinkin maksan reilusti yli satasen vähemmän (234,75€)
Maahanmuuttoon menee murto-osa noista summista (13,12€). - Sossupummi
Kiitos linkistä kirjoitti:
Joo katsos vain.. työttömyysturvasta maksan (344,83€) suunnilleen yhtä paljon kuin maanpuolustuksesta ja osuudestani valtionvelan korkoihin (339,58€).
Innovaatiopolitiikka ja yritysten kansainvälistyminen (128,81€) tulee toimeen reilusti alle puolella siitä summasta, kuten myös tulevaisuuteen satsaava opintotukikin (148,13€). Lapsilisiinkin maksan reilusti yli satasen vähemmän (234,75€)
Maahanmuuttoon menee murto-osa noista summista (13,12€).Aika mielenkiintoinen oli. Tosin tuossa on vain huomionarvoiset menoerät ja tuo on arvio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931