Postin hinta

Onko kenelläkään mitää tietoa, jos tilaa Amazonista pelejä, niin kuinka paljon on posti tänne Suomeen? Ja kuinka kauan suunnileen kestää? Ja onko toi Amazon kovin turvallinen??

3

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brittiamazonilta olen tilannut aika paljonkin kaikenlaista. Jenkeistä tilaaminen menis niin vaikeaksi, etten ole koskaan edes harkinnut asiaa. Tullimaksuja varmaan peritään? En tiiä. Amazon.com-sivuilta löytyvän tiedon mukaan Eurooppaan tilatuille peleille (dvd) tulee kuluja $3.99/lähetys ja tuon lisäksi $2.49/tuote. Eli jos jotain löytyisikin vaikka kympin halvemmalla kuin briteistä, niin nopeasti säästö hupenisi postikuluihin

      Mut tilaa briteistä, amazon.co.uk. Yli 25 punnan (~30 €) tilaukset Suomeen ilman postikuluja.

      Toimitusaika vaihtelee sen mukaan, löytyykö tavara suoraan varastosta vai pitääkö niiden tilata se ennen sulle lähettämistä. Kyllä siinä helposti viikko vierähtää. Ja luotettava firma on kyseessä, ei noin isolla kaupalla ole varaa olla huono. Ne on ne pienet turkkilaiset nettikaupat, mitä kannattaa vähän varoakin.

      • 7tfoyuhpu

        "Yli 25 punnan (~30 €) tilaukset Suomeen ilman postikuluja."

        Näinhän ne usein mainostaa, mutta kun olen vahvistamassa tilausta, niin siellä onkin hulppea summa käsittely- ja postitusmaksuja. Ymmärsin, että tuo ilman postikuluja tarkoittaa jonkin 2,5 euron puuttumista noista lähetyskuluista ja "handeling and shipping cost" on laskussa edelleen mukana.

        Olen nimittäin muutaman kerran yrittänyt tilata 50 - 200 euron kirjoja hyödyntäen tuota "suomeen ilman postikuluja".


    • hiukan epäilen

      Tilasin amazon.com:sta kirjan, joka oli suhteellisen halpa eli 38 euroa. Käsittely- ja postitusmaksut oli 12 euroa. Lähettivät kirjan ja arvioivat kirjan saapuvan minulle kesäkuun 19 päivän tienoilla. Enpä taida enää tilata tuolta kun kirjan lähetyksen jälkeenkin kuluu vielä kuukausi ennenkuin saan kirjan.

      Ennen tilaustani kirjoja oli varastossa 8 kpl ja tilaukseni lähettämisen jälkeen kirjoja oli edelleen varastossa 8 kpl. Jotenkin olisi olettanut tuon määrän pudonneen 7 kpl:seen, kun ilmoittavat kirjan lähteneen matkaan.

      Joskus suunnittelin käytettyjen kirjojen ostamista, mutta kun ne käsittely- ja postitusmaksut olisi ollut jokaisen kirjan kohdalta noin kaksi kertaa kirjan hinta, niin jätin tilauksen tekemättä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2576
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1695
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      76
      1510
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1343
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1242
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1182
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1086
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1043
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      106
      953
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      952
    Aihe