Venäläisiä

ruuben65

Mitä mieltä venäläismatkailijoista thaimaassa.

28

1235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maailmaan mahtuu

ei ole näkynyt, vietnamissa kyllä. samanlaisia kun muutkin Toki kaikki kansat eroavat toisiataan

• Euroopan omistajia

Hua Hin issä ja Cha Am issa , onneksi, erittäin vähän venäjänmaalaisia
      Miehittävät Phuket in ja Patty an , riittää kun kentällä etuilevat passintarkastusjonoissa, saattaa sekaan sopia jokunen mukavakin,
      mutta osoittautuvat Imatra-Svetogorski seudulta kotoisin oleviksi, suomea
      osaaviksi.

• rhjdki

Röyhkeitä,itseään täynä olevia,elikkä kusipäitä

• amaran

Minusta jokainen, joka haukkuu muita pelkän kansallisuuden perusteella on röyhkeä, itseään täynnä oleva kusipää...

• u6ytuiytg

"Röyhkeitä,itseään täynä olevia,elikkä kusipäitä "

Nuohan ovat suomalaisia!

• Thaikkufani

Samaa mieltä. Venäläiset ovat pilanneet Thaimaan.

• lojhbn
        amaran kirjoitti:

Minusta jokainen, joka haukkuu muita pelkän kansallisuuden perusteella on röyhkeä, itseään täynnä oleva kusipää...

amaran 11.4.2012 19,42 en tarkoita kansalaisuutta vaan KÄYTÖSTAPOJA!!!! et varmaan ole törmännyt näihin ylimielisiin kusipäihin...

• dadaaa2012

maailmassa harvoja pysyviä totuuksia. Venäläiset ja muslimit hyvin, harva pitää heistä. Onko aihetta heissä itsessään, jokainen vähänkään matkustanut tietää.

• mannekiinit1

Älä unoha mustalaisia

• Andaman

Venäläiset käyttäytyvät thaimaassa samalla tapaa kuin käyttäytyvät suomessa laskettelurinteissä, eli etuilevat jonoissa härskisti ja jos asiasta yrittää sanoa heille niin levittelevät vain käsiään ja hokevat huonolla englannilla etteivät ymmärrä. Vuosikausia heidän käytöstä ihmeteltyäni alan kallistua siihen johtopäätökseen etteivät he todellakaan ymmärrä eivätkä he tule muutamaan sukupolveen ymmärtämään. Muutoin ovat harmittomia matkailijoita joita ei erota muista turisteistakaan jos tilanne ei vaadi etikettiä tahi käytöstapoja.

Hua Hinissä ollessamme huomasimme muutaman hotellin jotka eivät suostu ottamaan venäläisiä asiaikkaikseen sesonki-aikaan kun karkoittavat muut pois, joten rakentavat stereotyypistä mainetta itselleen nopeaan tahtiin.

• huonot kokemukset

varakkaat venäläiset ovat maailman koppivimmat ihmiset....onneksi heitä ei ole tuon enempää sillä silloin vaikutus olisi jo toinen jos heitä olisi jokapaikassa...Pattaya on heidän ykkösmesta ja Phuketin saari.

• mh

Juttelin helmikuussa Thaimaassa monen paikallisen kanssa ja selvisi, että paikalliset alkavat olla kurkkuaan myöten täynnä venäläisiä. Kaikki reklamaatiot asiasta riippumatta tulevat pääasiassa venäläisiltä. Jos kauppaan tulee 10 venäläistä asiakasta, niistä yksi ostaa ja muut sovittelevat ja ikävä kyllä varastelevat tavaroita. itsekin laitoin merkille röyhkeyden ja jonossa etuilemisen. Ravintoloissa harvoin kelpuuttivat tarjoilijan heille osoittaman pöydän. Retkillä heitä harvemmin oli kun eivät osanneet englantia juurikaan. Tai jos heitä oli, tervehtivät vain oman maalaisiaan, muut olivat heille kuin ilmaa. Hotellihenkilökunnallekin puhuivat vain venäjää, kuvitellen, että sitä kaikki osaavat. Pari sukupolvea se vielä vaatii, että ovat matkailukelpoisia. Ymmärrettävää toisaalta, olivathan heillä rajat niin pitkään kiinni!

• thaiharaso

Mitä itse olen thaimaassa törmännyt venäläisiin ovat he käyttäytyneet kunnolla. Tosin kauppungilla heihin en ole törmännyt, mutta hotellissa ei moitteen sijaa. Asiaan vaikuttanee se seikka että olen yrittänyt valita tasokkaita rauhallisi hotelleja vähän rauhallisimmilta seuduilta, ne eivät ehkä karvahattukansan suosiossa minkään maalaisten keskuudessa.
      Hotellin henkilökunta tuntui arvostavan suomalaisia, kun he eivät valita ::))) liekö hyvä vai huono asia, en tiedä. Ja englantilaiset tuntivat olevan nipojen maineessa.

suomessa sitten näihin lieveilmiöihin törmään lähes päivittäin, valitettavasti

• karjalan tyttö

ai mitä mieltä venäläisistä ? ihan riippumatta siitä ollaanko thaimaassa, suomessa tai missä päin maailmaa tahansa -- heidät kyllä erottaa kovaäänisyydestä, epäasiallisesta ja itsekkäästä muita huomioimattomasta käyttätymisestä, nypreästä naamasta, etuilusta....
      en tiedä mitä niille kotona ja koulussa opetetaan, mutta ei ainakaan sellaisia tapoja joita muualla maailmassa arvostetaan.

• harmi mutta kuitenki

Kyllä yksi kriteeri ja tärkeä sellainen on nykyään, että hotellissa ei ole liikaa venäläisiä. Olen muutaman sanan venäjää opetellut ihan siitä syystä, että voi mahdollisessa jonotilanteessa haistattaa heidät omalle paikalleen.

Monta kerta on nyt tullut huomattua, että kun paikalliset huomaa, ettemme ole venäiäisiä niin alkavat jutella ja haukkuvat venäläisiä meille. Thaimaalaiset opettelevat venäjää, koska venäläiset eivät osaa muuta kuin venäjää. Eivät edes yritä opetella englantia. Tympeitä kyynärpäätaktikoitsijoita ja vältän kuin ruttoa.

• Töykeetä..

Tuohon töykeyteen löytyy monia syitä.

*Oman kansallisuuden ylpeys, me olemme parempia kuin muut (nykyisyydessä, oli ennen historiassa, suuret saavutukset, keksinnöt, urheilukilpailut jne).
      *Äkkirikastuminen, minä olen parempi kuin muut (ei teillä ole varaa, hyi mitä roskajoukkoa, minulla on varaa matkustella).
      *Koulutus, minä olen älykkäämpi kuin muut, en viitsi keskustella noin ala-arvoisen ihmisen kanssa (omaan kielitaitoa, olen kultturelli, kirjallisuus ja taide, etkö ymmärrä nykytaidetta?, oikeaa shamppanjaa saa vain Champagnesta, vaikken makueroa erottaisikaan).
      *Rasismi (kun minä en pärjää yhtä hyvin kuten muut maanmieheni, et sinäkään saa pärjätä ja koska en voi sinua sortaa niin etsin kiusattavan sellaisesta, joka ei ole kaltaiseni). Tässä on kuitenkin eri kulttuureista johtuvia eroavaisuuksia eri kansakunnista.
      *Kateus (meidän hotelli on parempi kuin teidän, ihan näin "vahingossa" sanottuna. Vaikken sano, että siellä haisee home, palvelu on heikkoa, kaapinovet repsottaa ja aamiainen on pakko vetää väkisin alas vaikka meinaa tulla yrjö). Tyly voi olla vaikka nainen, joka katsoo että myyjällä on kauniimmat hiukset, siis en osta. Mulla on parempi auto kuin sulla. Pelasin rahapelejä ja voitin, niin no olen minä hävinnytkin, joskus, en nyt vain muista...

Omat kohtaamiset töykeyden tyyssijoilla.
      Maailmalla:
      Venäläisiä, englantilaisia, ranskalaisia, italialaisia, intialaisia, usalaisia, suomalaisia, belgialaisia.
      Omassa maassaan:
      Venäläisiä, egyptiläisiä, turkkilaisia, tunisialaisia, arabeja, saksalaisia, suomalaisia.

Mutta on myös muita tärkeitä epäkohtia kuin pelkkä töykeys, kuten rikollisuus ja epärehti mentaliteetti. Niiden vaikuttimena on raha. Pienemmät huiputukset, kuten liian kova pyyntö ostoksista ja kova tinkiminen, eivät vielä haittaa, koska siihen voi itse vaikuttaa ottamalla asioista selvää.
      Ryöstely, varkaudet ja uhkaava käytös onkin sitten jo toista.

Omat negatiiviset kokemukset näiltä osin:
      Venäjä, koko pohjois-Afrikka, useita muita arabimaita, Turkki, Italia, Espanja, joitakin etelä- ja väli-Amerikan maita, kaikki "mustan" Afrikan maat joissa olen käynyt. Nämä vain itse koettuna. Voi olla uhkaa maissakin joissa olen käynyt kuten Filippiinit, mutta en vain siellä ole sitä itse kokenut.

Töykeimmät maat TOP 10 Tutkimus: Skyscanner.net
      Ranska, Venäjä, Iso-Britannia, Saksa, Kiina, Amerikka, Espanja, Italia, Puola, Turkki

Thaimaassa en ole tavannut juurikaan töykeyttä. Päinvastoin, ihmiset ovat hyvin avuliaita, empaattisia ja iloisia, rahahuolistaan huolimatta.

Tuon listan toisesta päästä löytyy Brasilia, Filippiinit.. kyselyssä tosin vain 1200 ihmistä, mutta antaa jo viitteellisen kuvan.

• toivotonta sakkia

Ei auta vaikka voissa paistais. Sakemannitkaan ei näille pärjää.

• Lom jen

Tervehdys "toivotonta sakkia" kirjoittajalle. Niin ei heille sakemannitkaan pärjää, mutta eivät kyllä aina pärjää suomalaisellekaan.
        Joskus aikojen alussa olivat Pattayalla hotellialueella niin saksalaisen TUI´n kuin suomalaisen Aurinkomatkojen toimistot vierekkäin. Tui´n toimiston henkilökuntaan kuuluva sanoi, että kun joku tyyppi yrittää sisälle lähes ryömimällä ja örisee jotain käsittämätöntä kieltä, niin arvaa heti, että siinähän on suomipoika erehtynyt ovesta.
        Ohjasi sitten menemään naapuriovesta sisään.
        Voihan olla, että juttu oli lievästi liioiteltua, mutta kun muistaa suomalaisten ryyppyreissut aikoinaan Thaimaahan ja Neuvostoliittoonkin, niin on kai ymmärrettävä asia niin, että venäläiset ovat nyt siinä samanlaisessa vaiheessa, vihdoinkin vapaaksi päästyään.
        Joten toivoa on ajan mittaan paremmasta.

• jooooooooooooo

Mitähän meistä ajatellaankaan : Suomalainen turisti TAAS kännissä ja hienhajuinen eukko mukana verkoissaan

• Kaikki niitä

inhoaa kaikkialla, paitsi venäjällä ja bulgariassa.

Thaimaalaiset eivät yleensä sano turisteista turisteille pahaa sanaa, mutta minulle sanoivat etteivät pidä venäläisistyä.

Kitsasta porukkaa venäläiset.

• nietu nietu

Kitsaita on monen maan kansalaiset mutta harvoin näkee tuollaista typerää ylimielisyyttä mitä nykypäivän venakot edustaa.

• Terho

Katan alue Phuketissa on kyllä Venäläistynyt voimakkaasti vuoden sisällä.
      Nyt monessa paikassa on Venäjänkieliset kyltit jne.
      Alue oli rauhallisen ihana kun ensi kertaa kävin siellä. Nyt kyllä menen mieluummin vaikka Play del Inglesiin, enemmän saa olla myyntimiehiltä rauhassa siellä.

• Kyykkyyn

Ikävä kyllä näin on. Olimme mieheni kanssa Katalla viime marraskuussa.
      Todellakin kaikissa kaupoissa oli kyltit ja palvelu venäjäksi, ihmettelimme olemmeko tulleet ryssiin, ja voi sitä törkeää käytöstä, paikalliset yrittivät paikata tilanteita ja olla ystävällisiä meille vähemmistö turisteille.
      Rannalla örveltivät ja oksentivat hiekkaan ja potkivat hiekat päälle, joivat kun siat ja jos ei juoneet niin olivat niin kamalassa krapulassa että sai pelätä koska saavat sydärin, naamat turpeena ja verenpaineet tapissa. Kyllä täytyy sanoa että pilalla koko paikka, ei mitään sivistystä. Keskellä kylää hulluna humalassa kävellään simmarit, eikä aina niitäkään päällä rahanvaihtopaikalle tai automaateille ja suureen ääneen mölytään kun euroopan omistajat. Ja ollaan niiiiin rikkkaita että tavan turistia heikottaa. Etuillaan kaikissa jonoissa tosi törkeästi ja mikä pahinta suomi papat ja mammat ei uskalla puolustaa oikeuksiaan esim. jonoissa on se vaan niin vahva tämä venäjän pelko historiasta. Sääli, Minua eivät kyllä kyykytä .

• Omat kokemukset veli Venäläisistä Phuketissa ei kovin mieltäylentäviä. Hotellilla ryyppäsivät allasalueella ja soittivat kitaraa pitkin yötä. Ensin yritin hoitaa asian reklamoimalla respaa, ja menihän sinne altaalle pari pientä vartijaa?, mutta eihän ne saaneet mitään rotia. Oiskohan ollut kolmas yö kun Venäläisten bileet jatkui 03.00, niin kyllästyin ja menin itse sinne altaalle. Eivät mukamas ymmärtäneet Englantia, mutta kun heitin niistä kaksi altaaseen kitaran kanssa, niin johan loppui riekkuaminen. Ihan sama oli aamiaisella, etuilivat jonon ohi törkeästi ja sit mulla paloi pinna kun tarjolla oli jälkiruoaksi hedelmiä lautasella, niin nämä järjenjättiläiset otti sen koko lautasen, veivät pöytäänsä ja syötyään muutaman slaissin, lähtivät meneen. Yks aamu sitten kävin hakeen sen lautasen niiden pöydästä takasin sinne minne se kuuluikin, samalla saatoin hieman kiroilla. Tämän jälkeen ei Venäläiset etuilleet/sikailleet ja saatiin ihan kurkopalvelu paikallisilta:)

• thaifani

Hyvä juttu hyvin toimittu oikei venäläille molo päille.

• raatteentie vol.2

Pitää muistaa, että thaimaahan matkustavat ryssät ovat kotimaassaan vähän varakkaampaa "parempaa" sakkia. Ei kellään normi venakolla ole varoja matkustella taikkuihin. Ovat kotimaassaankin jotaki parempaa ja sitte leuhottavat ulkomailla. Oksettava kansa...

suomalaisilla ym. muilla pohjoismaalaisilla normi kansalaisilla on varaa matkustaa sinne ja osaavat myöskin olla nöyriä ja käyttäytyä.

• hujahajajatojo

Ryssä on ryssä vaikka voissa paistais.ne venkut joilla on varaa reissata ja lomailla,niin ovat rikkaita,eli mafia kytköksiä varmasti löytyy.
      Ja röyhkeitäkin ovat.kannattaa välttää niitä.yhtä surkeita ku mustalaiset.

• 39393934

Maailman paskinta sakkia. Ei voi muuta sanoa heistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7662
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      116
      5318
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      119
      3547
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3527
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2574
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      356
      1530
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      69
      1381
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    Aihe