On 8 vuotta kun luovuin asosta, ja ei harmita pätkääkään.
Sama on ollut kuukaudessa maksujen määrä, tosin omaan pussiin suuri osa.
Mietin vaan notta ostamani asunnon arvo on muikeasti noussut, ja laina sitäkin enemmän lyhentynyt. Muutamia lyhennysvapaita kuukausia on myös mahtunut, kun haluaa hankkia jotain kivaa, ja tähdellistä.
Asokit voisi kommentoida miten teillä on asumisen kulut kehittyneet?
Hauskaa Pääsiäistä
Mitä kuuluu
22
425
Vastaukset
- asovankila...
No eihän tämä kannattavaa ole, kun on kalliimmat asumiskulut kuin vuokralla.
Ei ole vaan rohkeutta mennä pankkiin, ja ostaa omaa.
Tuntuu kalliilta, ja luvalliselta rosvoukselta.
Remonttia ei muuten näkynyt juuri miltään osin. - Krista k
Samaa mieltä asovangin kanssa ja meitä on monia hiljaisia jotka toivoo et valtiovalta puuttuis epäkohtaan.
- Pyhä-Sylvi-St-Silvia
HYVÄ POINTTI"! Asiaa ja päivitetään!
- Kiitos_hyvää
Vajaa kolme vuotta sitten olin asunut kymmenen vuotta VVO:n Asokotien 65 m" asunnossa Helsingin Pikku-Huopalahdessa. Asunto oli tilava kaksio ja kaikin puolin ok, mutta... vastike nousi kymmenessä vuodessa n 600 eurosta noin 900:n euroon. Ei hyvä.
Vaihdoin 2,5 vuotta sitten Hason asuntoon. Neliöitä 46 ja vastike aluksi n 500 e ja vuoden kuluttua aleni n 50eurolla/kk.
Kesällä 2015 hain Hasolta juuri valmistuneesta talosta 50 m2 kaksiota ja sain sen. Arvioitu vastike oli n 700e, mutta toteutunut olikin n 600e. Se alenee hieman maaliskuussa.
Ei harmita sitten yhtään.- asoasoi
Isoja eroja asojen vuokrissa niin kuin näkee myynti ilmoituksistakin. Muttei sentään noin halpoja, 46 m2 ja 450€, sekä vieläpä helsinkissä???
- mjöölenkiintoista
Itse olen omistuskuutiossa alemmilla kuukausikuluilla. En viitsi mennä työelämään etten vie pakolaisilta hommia. Valtio maksaa asuntolainaa hitaasti mutta varmasti. Täytyy taas täyttää bongi se on mun duuni.
- Kiitos_hyvää
asoasoi kirjoitti:
Isoja eroja asojen vuokrissa niin kuin näkee myynti ilmoituksistakin. Muttei sentään noin halpoja, 46 m2 ja 450€, sekä vieläpä helsinkissä???
Hason sivulta kopioitu allaoleva teksti. Sieltä löytyy muitakin vastaavia. Laske itse kun et usko!
Käskynhaltijantie 14
00640 Helsinki
Kaupunginosa
Oulunkylä
Rakennusvuosi
2003
Käyttökorvaus
9,21 €/jm²/kk
Asumisoikeusmaksu
n. 270,00 €/m² - asoasoi
Ei ymmärrä edelleenkään.
esim. 2 h kk s, 45,0m² vesimaksuineen kuukaudessa?
Jos on nyt 2016 alle 500e Helsingissä, niin hieno homma. Kateellinen olen.
- Rillitäti
Minulla ASO Pirkanmaalla aluksi vuokra 395 lopulta 620 kaksio saunalla rivitalossa muutin pois kolme vuotta sitten ja raha-asiat korjaantu kerralla.
- lnmglgöhk
Sama täällä kotkassa aluksi vuokra 460 noussut 620 kuudessa vuodessa muutto pois heti, kun sopiva löytyy.
- Aloittajalle44
Mitäs ne putkiremontit ja muut. Itse en enää koskaan vaihtaisi VANHAAN kerrostaloon. Jatkuvasti saa maksaa sitä sun tätä!
- nokatsos
Miksi otettiin aso? No siksi, että emme halua Helsingin alueella maksaa lähiön kuppaisesta vanhasta kaksiosta esim 175.000 euroa plus korkeahko yhtiövastike (vanha talo ja remontit), se on limittimme. Tuollaisen talon äänieristys on suunnilleen paska, ja varsinkin vanhoissa taloissa on paljon sijoitusasuntoja jonne sossu on alkanut asuttamaan mm. juopponarkkeja, tai älämöliseviä matuja. Asu siinä sitten tasokkaasti omistusasunnossa jee...Uudehkoihin tai uusiin ei meillä ole varaa -eikä ikäkään enää riitä lainan maksamiseen- koska täälläpäin uudistuotannossa maksaa kaksiokin tommoset 300.000 ja risat. Siksi uudehkosta (2010) talosta otettiin aso-kolmio: 32.000 eur asomaksu plus vastike 790 eur/kk, neliöitä 67 eli kahdelle sopivasti, oma sauna ja lasitettu parveke sekä autokatospaikka pistokkeella. Rauhaisa paikka, palvelut kohtuu lähellä. Lämpimän tuntuinen asunto, kun käytiin tsekkaamassa. Ja uudehko, eli ei vielä putkiremppoja tiedossa ihan lähiaikana.
Onneksi on vaihtoehtoja meille muillekin. - Rillitäti
Minulla on noi samat,saunat ja lasitetut parvekkeet kaksio kerrostalossa,ja rauhalliset naapurit.Vuokra vaan putos puolella ja kynnysraha poistui ,3-vuotta kun lähdin ASOsta,eikä ole sinne ikävä tullut,ois tarvinnut vaan jo aikaisemmin lähtee.15-vuotta asuin onneks järki tuli päähän.Sinne jäi parketit ja rivitalon takapihat,eikä harmita yhtään.
- rillitädille
Aika velho saa rillitäti-nios mimerkki olla, jos VASTAAVANKOKOISESTA JA -TASOISESTA aso:sta siirtyminen vuokralle pudottaa kk-kulut puoleen. Tuossa melkein pítäisi jo vaihtaa suurelta paikkakunnalta pikkukuntaan syrjäseudulle. Toki jos 4 h-rivari-asosta siirtyy 16 neliön yksiöön vuokralle niin...Vuokrataloissa taas saat varautua suuremmalla varmuudella metelöitsijöihin, on meinaan runsaasti kokemusta. Jos vuokraat omistustalosta, on alituisena mielessä se myykö sijoittaja asuntonsa tai jopa muuttaa siihen itse ja saat lähteä. Omistusasunto toki ok, jos on nuori ja hyvät varmat tulot (on vaikkapa nuori menestyvä lääkäri joilla duunia piisaa aina) niin on pätäkkää hankkia se omakotitalo tai rivari, tai arvotalosta asunto jonne ei somalit jne tule huutamaan. Muutoin sanoisin että en alkaisi pankin talutusnuoraan kymmeniksi vuosiksi kun tämä maailman meno on todella arvaamatonta...
- Pirkkari
Teinkö tyhmästi kun varasin 2017 valmistuvasta hasosta asunnon, myyn oman pois. Itse olen ajatellut ettei enää koskaan isoja remontteja, uudessa on parempi äänieristys ym. Pääsin eläkkeelle viime vuonna!
- Antinou
Fiksu idea! Tiedän kaksi sukulaista, jotka ovat tehneet saman, varsinkaan, kun ei ole varallisuusrajoja Asoon 55v täyttäneillä.Rahaa jää omaan käyttöön, kun eläkkeetcei ole duunareilla isoja, teen itse saman, kun aika koittaa.
- dbbfgjh
Pirkkari kirjoitti:
Teinkö tyhmästi kun varasin 2017 valmistuvasta hasosta asunnon, myyn oman pois. Itse olen ajatellut ettei enää koskaan isoja remontteja, uudessa on parempi äänieristys ym. Pääsin eläkkeelle viime vuonna!
"uudessa on parempi äänieristys ym"
Onko tosiaan?
- seuraaja
Pirkkari,hyvä päätös kun on Haso,muuten en olis niin varma.Asoissa on tosi isoja eroja.
Mulla asumista nyt 4v hasossa ,aina laskenut yli 100 neliöö ja maaliskuusta uusi vastike alle 900€. Stadi, ratikkareitti, merimaisema jne.
Kyllä se munkin vastike joskus nousee, mut Saton vuokralaisena ennen se oli sadan euron luokkaa korotus joka vuosi ja joka kk.
NYT se saton kämppä tällähetkellä on 2 kertaa kalliimpi kun tää haso,joten kannatti. - Köyhät_säästää
Kaanaan maa se kaunis maa se maa missä....?
Kyllä kannattaa! Tämähän on kepulaisen hallituksen hyvää työtä? - ei_enää
Hienoa, vertaillaan missä on vähiten kurjuutta ja ruoskintaa.
Olemme kokeneet 3 kpl ASO:n homekämppiä kaikilla astma ja muita elinkikäisiä vaivoja homeesta. Tuttavilta saa koko ajan viestiä, missä on lisää homeasuntoja (ASO) PKS- alueella. Pitääkö niistä vielä maksaa?
Miksi niissä pitää vielä asua?- hometrolli
Itse asunut kolmessa asossa. Mitään ongelmia ei ole ollut. Tuttavilta kuullut samaa pk-seudun asoista. Trollijuttu toi homekirjoittaja.
- HAShas
moi ei _ enää. Pistäs noi homekämpät tänne muille tiedoksi .Kiitos.
Trollit liikkeellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996134
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983065Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p292873Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3361081Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861049Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126981- 48774