Koiranpennun nimen valinta!

koiraperhe

Eli siiis onko nämä nimet hyviä: amadeus,ceasare,salama.
käykö joku noista ?

15

236

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksanpaimenkoirat<3

Nuo kaikki ovat liian pitkiä koirannimiksi ! katso vaikka kirjastosta löytyvästä koiraopas kirjasta! koiralle

• KOIRAFRIIKKI

Niimpä! olen aivan samaa mieltä kanssasi !!

• hfhlsojgaö

se miten koiran nimi kirjoitetaan ja lausutaan on kaksi eri asiaa, esim tuo ceasare varmaan lausutaan nopeasti cesar/e eli loppujen lopuksi se ei korviin kuulostakaan kovin pitkältä.

Tai ainakin minulla tuo nimi vääntyisi paljob yksinkertaisemmin kuin miten tuo kirjoitus asu menee ;)

• Koirakaveri

Koiralle paras on erottuva, lyhyt ja ytimeikäs. Esim Bella, Alex, Rex, Zapp, Rio, Mimmi..

• koiratietävä

Lisää esimerkkejä : Pimu,Leevi,Bertta,Huugo,Ada,Vilma ja Onni

• ärrää ja ässää

Nettihaku: koiran nimi. Löytyy tuhansia nimiä.

• Salama on hyvä

• ohoohoo

Jokainen itse päättää, onko nimi koiralleen hyvä. Kyllä pidempikin nimi käy. Meillä 2:lla viimeisellä on pitempi nimi ja sellainen, joka ei joka nurkilla vastaan tule kuten onnit ja bellat

• mutku

Anna suoraan se nimi, jota olit ajatellut hienon pitkän nimen sijaan kutsumanimeksi, eli siis vaikka Ami ennen kuin Amadeus. Käytännössä kaksitavuinen nimi on paras. Muu on sitten makuasia, toiset tykkää antaa eläimille ihmisten nimiä ja toiset nimenomaan ihan jotain muuta. Mulla on ollut sekä että, eikä nimenannossa ole ajateltu muuta kuin sopivuutta juuri sille eläimelle. Monta eläintä olen antanut lasten nimetä, ja onhan ne nimet sitten ehkä vähän hassuja, mutta kylläkin persoonallisia, esim. vasikka nimeltä Appelsiini ja kissa Musta-Maija. Nyt parhaillaan on hakusassa nimet kahdelle kissanpennulle, tytölle ja pojalle. Pojasta tulee ehkä Reiska, tai sitten jotain ihan muuta.

• rot ja ran

R ja S kirjaimia sisältävät sanat ovat koiralle painokkaampia ja sen korville tehokkampia ; ).Kaksitavuiset nimet parhaita ,koska kuitenkin pidempi nimi esim.Amadeus vääntyy nopeasti lyhyemmäksi Ama,Amsku tms..
      Tosin väliäkö sillä,koska meidänkin vanhempi koira on jo oppinut ,että hänellä on montakin lempinimeä.

• fargo

Itse suosin koirilleni sellaisia nimiä joita ei ihan heti tule toista vastaan. Ärsyttäviä nimiä omasta mielestäni koirille ovat kaikki tavanomaiset nimet kuten Bella,Turre,Musti,Nella,Nipsu...

• Kansanperinnettä

Minusta taas vanhat perinteiset nimet ovat ihania - itse asiassa niitä Musteja ja Nalleja tulee harvoin vastaan. Ei ainakaan meidän koulutuskentällä ole kymmenessä vuodessa ollut yhtäkään. Vähän niin kuin nyt taas ristitään Eliaksia ja Kalleja...

• Pitbull Love

Luca
      Shadow
      Zeus
      Raineri
      Kaikki hyviä mitä itse päättäää että on hyvä ;)

• munkoirannimi

Gizmo ^^

• koiran rakastaja

no jos se on labra niin silloin salama ja jo se olisi saksan paimen niin Rex jos husky niin Roi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      272
      5380
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4856
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4355
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      3976
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3800
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3697
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3348
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      84
      3073
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      61
      2920
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      22
      2666
    Aihe