köyhän miehen macro

hämähäkkiharrastaja

Saisko canon ef 50/1.8 lähikuvausominaisuutta parannettua edullisesti? Lähilinssi vai mikä?

8

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ljjhhuim

      Lähilinssi, loittorenkaat, kääntösovite, tai palje käy tarkoitukseen.
      EF-objektiivit on huonoja siksi, että niissä ei ole manuaalista himmennintä, joten käytännössä lähilinssit ja automaattiloittosarja on helpoimmat käyttää.

    • hjfwiffi

      Oikein köyhä mies ottaa objektiivin irti ja pitää sitä käsin nurinpäin kiinni rungossa.

      • aloittaja.

        Omistan vanhan filmikameran objektiivin yashica dsb 50mm/1.8. Ajattelin kokeilla sen kiinnittämistä toisinpäin canon 50/1.8 eteen. Onkohan siihen saatavana adpteria mistään vai onko jotain viritystä, jolla voisi kiinnittää? Kiitoksia vastauksista!


      • mie täältä
        aloittaja. kirjoitti:

        Omistan vanhan filmikameran objektiivin yashica dsb 50mm/1.8. Ajattelin kokeilla sen kiinnittämistä toisinpäin canon 50/1.8 eteen. Onkohan siihen saatavana adpteria mistään vai onko jotain viritystä, jolla voisi kiinnittää? Kiitoksia vastauksista!

        Loittorenkailla (extension ring) lähtisin kokeilemaan. Jos ei viitsi ostaa ja tekemisen puute yllättää, niin sellaisen saa värkättyä helposti kameran runkotulpasta ja obiskan takatulpasta; ne kun liimaa vastakkain ja dremelöi sopivan reiän keskelle niin pääseepi jo halavalla makroilemaan.. =)


      • jkhghj
        aloittaja. kirjoitti:

        Omistan vanhan filmikameran objektiivin yashica dsb 50mm/1.8. Ajattelin kokeilla sen kiinnittämistä toisinpäin canon 50/1.8 eteen. Onkohan siihen saatavana adpteria mistään vai onko jotain viritystä, jolla voisi kiinnittää? Kiitoksia vastauksista!

        On olemassa EF kääntörenkaita ainakin 52, 55 ja 58 millin suodinkierteelle.
        En kuitenkaan osaa sanoa kuka myy Suomessa.


    • sdfgg32

      Mulla on tavallinen suurennuslasi joka on kameran omien linssien edessä, ja hyvin pelaa.

      • fhrht

        Kannattaa kysyä esim digikamera.net foorumilta. Sieltä löytyy asiantuntemusta ja asiallisia vastauksia.


      • justus juu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      969
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      715
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      697
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      681
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      90
      608
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      41
      525
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe