Onko 7 v vanha Fujitsu/Siemens pöytäkone jo vanha?

Formulat koneessa

Elikkäs minulla on 7v vanha kone ja toimii kyllä ihan hyvin minun tarpeisiini, vähän surffailen, laskuja makselen. Jotkut ihmettelevät koneen ikää ja sanovat että osta nyt jo uudempi? Miksi ostaisin kun kone täyttää minun tarpeeni, onhan se tosin jo hidastunut ja joskus sammuu ja tulee se sininen pohja valkoisella tekstillä esiin, mutta minä vaan sammutan koneen sieltä ns hätäkatkaisijasta ja sitten vaan taas päälle ja kaikki on ok. Mikä oikeastaa tuo sininen ilmoitus on? Koneeni alkaa melko usein huutamaan kuin formulat lähtösuoralla, mistä se ääni tulee ja mitä sille voi tehdä?

16

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusiksi

Jos minä käyttäisin Windowsia niin asentaisin käyttiksen kerran vuodessa uudelleen.

• jepujeejeeeeeeew

Kannattais varmaan avata koneen koppa ja vähä pölyi putsailla, ellet oo sitä jo tehny.
      Sininen ruutu.. yli kuumenee, joku rauta tai windows tullu tiesä päähän.

• Homelo....

Ei se vanha ole ,mulla samaa ikäluokkaa oleva Fujtsu ja toimii hyvin ,olen muistia lisänny 1.5GB iin ja n.2 vuoden välein uusina XP Profesionalin .

• Formulat koneessa

Mitä se sitten hyödyttää? Kuinka se tehdään?

• Kuolemanruutu
      • Formulat koneessa

Saako tuota nukkaa kaupasta vai pitääkö se itse kerätä jostain?

• .
        Formulat koneessa kirjoitti:

Saako tuota nukkaa kaupasta vai pitääkö se itse kerätä jostain?

Älä pelle varastele nikkejä!

• ...

Hyvä kone. Tee vain niin, kuin tuossa edellä on kerrottu ja puhdista se sisältä pölyimurin pehmeällä harjasuulakkeella. Prosessorin säleikkö on tärkein. Propelli irti - se on yleensä neljällä ruuvilla kiinni - ei oo vaikeeta.

Virtalähteeseen pitäisi saada paineilmaa, se on vähän hankalampi, mutta senkin voi purkaa. Se on se osa, johon sähköjohto tulee kiinni.

Paineilmaa saa helpoiten huoltoasemilta. Otat tietsikan kyytiin ja sinne vaan puhaltelemaan!

• mulla on fujitsu celsius m4600 tiiän että on jo vanha mutta onko hyvä??
      tietoja koneesta
      prosessori : intel core 2 duo cpu e4600
      näytönohjain : amd radeon 5450 1gb
      käyttis : windows 7 professional 64 bit

kertokaa, kertokaa

• Kola Olli

Kyllä!
      Jos se on sinulle hyvä niin se on riittävän hyvä.

• -----

Itsellä on kolmekin vm. 2004 konetta, eikä mitään vikaa missään.
      Vain keskusmuistia olen lisännyt.
      Nykykoneet kestävät juuri yli takuuajan, kun niin on suunniteltukin.

• Pentti Nelonen

Et varmaan käytä sen ikäisissä koneissa mitään virus- ja haittaohjelmaimureita, vaan tietoturvallisia ja keveitä ilmaisia.

• selvä!

onko hyvä pelaamiseen, kun sitäkin t'llä tulee tehtyä. pelejä joita pelaan esim. league of legends, world oftanks, slender
      keskusmuistia oli siis 4GB

• w7user

Itse olen ns. vähän pakosta käyttänyt vanhoja koneita, siis uusia jotka on vaan pakosta ollut pakko pitää pitkään.

Kaksi vuotta sitten tuli tilanne, jossa plytäkoneen rinnalle tuli läppäri. XP muuttuin seiskaksi, yhden gigan muistin sijaan tuli neljä jne.... Ero oli huomattava, vaikka se maksoi 500e. Liki samassa yhteydessä 2megan netti muuttui 10 megaan. Yli 20% nopeusero luvattuun muuttui reilusti alle 5%....

eihän mitään tehdä sillä ajatuksella, että sen pitää toimia kymmenen vuotta!!! Siis ei telttaan muuteta sen takia, että se riittää minulle, jos kerran on saatavana katto päänpäälle.

Ja nyt... Joku varmaa on jo sanonut tässä ketjussa, että XP käyttis on tiensä päässä. Nyt ap:n kannattaa alkaa etsimään jostain seiskakonetta. Kait niitä jostain saa uutena, ja se 500e ei oo ku rahaa. pari kymppiä jemmaan jonnekin kuukaudessa, niin ennen joulua on jo käteistä päällä.

Ei ihisen tarvi alistua!

• eiole:)

Ei ole, itselläni on vielä käytössä -99 vuodelta oleva kone ja hyvin vielä hyrrää. :D

• w7user

ei se vika siinä koneessa ole vaan sen käyttiksessä. Jos kone on 14v vanha, nii jos on tuonajan alkuperäinen käyttis, niin huhhuh!

Siis jos on ap. 98 tai ME, niin sille pohjalle uusimpien käyttisten laitto on .....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      233
      3961
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      122
      2291
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1439
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      919
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      787
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      746
    Aihe