Miksikö Nissan huon auto?

ex nissan

Kaikki ex nissanistit tietää sen.

Auto on todella huonosti tehty. Toinen syy on onneton huoltovetkoston ammtaito. Lisää syytä on myös, että nissania ei haluta myydä suomessa, koska kunnon mallit puuttuu. Siis toimivat.


Kaikenkaikkiaan todella huono ostos.

Toyotalla maailma pelastuu. Ei ole nimittäin vikoja.

20

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rbebtrab

      Onhan se Nissan huono, mutta ei se toyoa huonompi kuitenkaan ole!

    • ritari2000

      "Lisää syytä on myös, että nissania ei haluta myydä suomessa, koska kunnon mallit puuttuu. Siis toimivat."
      Onkohan ne tuhannet teillä liikkuvat qashqait kaikki ulkomaisten autokauppojen myymiä?

      Ite lasken kyllä Tojon ja Nissanin samaan kastiin.

    • ----?????------

      Ei taida aloittajaressulla olla rahaa ostaa Nissania edes osamaksulla kun tuollaisia kirjoittelee.

    • 4

      Nissan valittiin new yorkin uudeksi taxixi luotettavuutensa johdosta.???

    • mersupersu

      Ei vaan siksi, että mustat kuskit tuntevat olonsa kotoisaksi niissä. Täällähän ne pitävät rasisimina, että isäntä pakottaa ajamaan Mersulla, vaikka siinä ei ole kuin kotona.

    • gf fty ty y

      Nissanhan on tuulipukukansan klassikkoauto. Huonohan se on, mutta ei tuulipukukansa siitä välitä. Vanhanaikainen tekniikka, ainaiset rikkoutumiset, heikko suoritutkyky ja surkea ulkonäkö muistuttavat nissankuskia hänestä itsestään ja siksi hän rakastaa nissaniaan. Ja sekin häntä.

    • Maalaisseppo

      Kyllä Tojo on paremmin tehty, sehän on laadukkain auto siinä suhteessa. Monissa Nisuissa on silti paremmat ominaisuudet, ja ovat siltikin eurooppalaisia vähävikaisempia.

      Nimim. "lähes kaikkia kokeillut"

      • qashkuski

        "Monissa Nisuissa on silti paremmat ominaisuudet"

        Varsinkin ajo-ominaisuudet eli esim. qashqai menee kuin juna siinä missä ooppelit ja tojotat kiemurtelee ajourissa.


    • autonero

      Nissanin vähävikaisuus perustuu siihen, että vikoja nimitetään ominaisuuksiksi.

    • shurtygo

      Onhan ne nissanit rumia ja tylsiä, mutta varsinkin vanhemmat nissanit on oikeasti aivan helvetin kestäviä. Viidettä vuotta jo paiskon vanhaa primeraa ku vierasta sikaa, mutta se ei suostu hajoamaan.

      Primeraa pitää nimenomaan paiskoa mutkiin, koska siinä on aivan mielettömän hyvä ajettavuus. Epämukavahan se on, mutta taipuu mutkiin kuin piru. Se ei vaan kertakaikkiaan suostu "lähtemään käsistä" Vaikka miten tykittää menemään niin ei pelota yhtään. Kaiken maailman tojot ja ooppelit on itsemurhavehkeitä jos niitä rupeaa viemään tosissaan, mutta vvanhan nissanin veri ei vapise.

      • minä.

        jepjep, vanhemmat mallit kestää :)


    • booooring...

      Nissan on japanin ooppeli mutta nykyään Opelit ovat paremman näköisiä ja luultavasti ihan hyviä autoja muutenkin.
      Kyllä Mazdan jälkeen Nissanista huomasi tiettyjen ratkaisujen olevan halvalla heppoisesti ja yksinkertaisesti tehtyjä, Mazda tuntui selvästi laadukkaammalta ja jämäkämmin tehdyltä.

      Toyota on vielä kokeilematta, olen toki katsellut erinäisiä Corollia ja ainakin 90-luvun lopun mulkosilmä Corolla teki luotaantyöntävän vaikutuksen meikäläiseen, ensinnäkin ne pyöreät mulkosilmäajovalot, toiseksi uskomaton harmaansävyinen ämpärimuovikojetaulu. Uudemmatkin Corollat haukotuttaa tylsyydellään.
      Corollan muotoilu on viimeksi miellyttänyt 1992-1997 korimallissa, siinä oli nätti malli, valitettavasti nuo autot olivat jo liian vanhoja kun olin autoa ostamassa.

    • Ratsuni Ruosteinen

      Jotain meni vikaan siinä 01/02 kun kolmas Primera sukupolvi tuli. Aivan helevetin ruma, käyttökelvoton " tietokesku" vai mitä lienee.. Eikä ajettavuus ollut mitenkään erikoinen. Edelliset Primerat olivat huomattavasti paremman näköisiä ja jopa parempia ajaa ja muutenkin käyttää.
      Nissanilla mallipolitikka on mennyt kohtalaisen pieleen. Note on varmasti ihan käyttökelpoinen vehje, samoin Quasqai ..(.mutta turhaan tyyris perhefarkkua haluavalle).
      Juke on aika veikeä vehje,mutta ei sekään perhe-autoksi sovellu ilmeisesti ( itse ajeleisin mielelläni Jukella).
      Ilmeisesti merkkiuskollisia halutaan ostamaan kalliimpaa kun itse asiassa tarvitsee ??
      En yhtään ihmettele Hyundain ja Kian menestystä Suomessa.
      Toisaalta pitää antaa pisteet Nissanille rohkeudesta, että ovat lähes tyystin hyljänneet perinteiset perhe-autot. Mutta jos ihmiset haluavat niitä kuitenkin ??
      Tekisivät nyt samalla Micran tekniikan pohjalla uuden 100 A-mallin .. joka olis käyttökelpoinen ja samalla vähän nostalginen. Ehkäpä vois 20 vuoden tauon jälkeen hankkia Datsunin taas ..

      • tcyuv8yug89h899

        Oli se viimeinen Primera minusta hyvän näköinen päällepäin, en kylläkään pidä keskelle kojetaulua sijoitetuista mittaristoista, siksi Toyota Yaristakin vierastin kunnes uusimmassa korimallissa on tulleet järkiinsä ja mittaristo on ratin takana, viimeksi pikku Toyotassa on Starletissa ollut mittaristo samalla paikalla 90-luvulla.

        Löysin muutama päivä sitten kirpparilta vanhan TM:n, nro 20/1987 jossa oli Datsun-Nissan 25v Suomessa tarinaa, silloin Micrat, Sunnyt ja Bluebirdit oli hyvin yleisiä ja tunnettuja Nissaneita.
        Olipa mukava lukea mutta samalla meinasi tippa tulla linssiin kun ajattelee Nissania nykyään Suomessa, eipä ole Sunnya, Almeraa, Bluebirdiä eikä edes Primeraa enää :( Micra sentään vielä on tuttuna mallinimenä jäljellä mutta muuten mallisto on ihan outo, Qashqai pitää yllä Nissanin perinteitä rekisteröintitilaston kärkisijoilla mutta itse auto on perinteisiin Nissaneihin nähden outo.
        En olisi mahtanut uskoa 80-luvulla millaisia Nissanit on vuonna 2012.

        Uudessa Tuulilasissa on kesäautona Nissan Bluebird vm. 1990, tätä juttusarjaa tulen seuraamaan mielenkiinnolla :)


    • Nissan-mies

      Ollut monta tojoa ja nissania. Hyvin on pelannut kaikki (koputtaa puuta). Huoltojen toimivuudesta ei mitään moitittavaa. Tojolla kieltämättä hyvä jälleenmyyntiarvo. Näillä merkeillä jatkan myös jatkossa.

    • hahahaha.

      oma mielipide. kokemusta on. :D nissan on paras. piste.

    • plöööööö

      Minulla kolmas Nissani. Välillä ostin Fordin ja kaikki rahat meni korjaamisiin, vaihdoin muutaman kuukauden kuluttua Nissaniin ja taas mennään. Nytkin Almera 2001, ajettu n. 210 000 km, itse olen ajanut 100 000 ja ainoa vika starttimoottori. Ajakaa millä lystäätte, mä ajan Nissanilla.

    • riittävää laatua

      nissan -tojota -madza - jne...
      ovat ns. riittävää laatua.
      Halvalla tehtyä toimivaa tekniikkaa.

      Laatua ja vielä parempaa saa sitten lisä rahalla, mutta miksi maksaa autosta yli 1/2 enemmän.
      Kun välttävä laatukin toimii arjessa hyvin.....

    • juippu3

      MULLA VUODEN 04 350Z IHAN HELEVETIN MAKIAPELI KYLLÄ NISSAN AINAKIN URHEILUAUTOJA OSAA TEHDÄ.

    • tuulipuvuton mies

      Pitäs varmaan hankkia se tuulipuku minunkin..... kun se sopii suomen ilmastoon hyvin.
      Samoin toi nissan sopii tänne huonoille teille ja sään muutoksiin hyvin. Olen itse ajellut nissan QQ jo usean vuoden, ja se on aika tavallinen mutta asiallinen ja hyvä käyttöauto. Ei ole ollut ongelmia. Meille se on ollut sopiva valinta. Ja sillä on mukava ajella.
      Vaihdoin tylsän vw golfin Qashqaiseen ja sitten alkoi toi autoilu olla paljo mukavempaa
      Ja sen on huomannut moni muukin. Tuulipuku kun sopii paremmin moneen säähän kuin muu...

      Qashqaita on tehty monta miljoonaa, niin se on aika valmis sarjatuote. Ei se ole huippulaatua mutta se Laatu on riittävää, ja hinta-laatu suhde on kilpailukykyinen.
      Ja tämä nykyinen malli on vielä erittäin yksinkertainen tekniikaltaan, onneksi. Tulevat uudet mallit lienevät modernimpia, siis paljon enemmän huoltoa vaativia. Kun se autokaupan kannattavauus tulee sieltä huolto-myynnistä. Siksipä Perusautoja yksinkertaisella tekniikalla ei kai haluta enää valmistaa ???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe