Uskotteko te ateistit näihin. Näitähän tutkivat ihan huipputiedemiehet. Tieteen kuvalehdessä oli jopa määritelty matkan pituudet planeetoille joissa asuu kaksoisolentomme
Rinnakkaisuniversumit
48
116
Vastaukset
Kysyn ensin vastakysymyksen: mitä merkitystä sillä on, uskooko ateistit juuri tuohon?
Ja vastauksena kysymykseesi vastaan, että ei se ole mun uskosta kiinni. Uskon siihen, että asiasta kyllä raportoidaan sitten, kun sellainen on saatu todistettua tai havaittua. Siihen asti se on kiinnostava mahdollisuus.
Se on kai jotenkin matemaattisesti laskettu, että rinnakkaisuiversumi on ainakin mahdollinen? No, minä sain säälistä vitosen lyhyestä matikasta aikoinaan. Kaikki numeroihin perustuva jää mun kohdalla uskon varaan.- agnostikko.
No sitä merkitystä. Että sittenhän jumalankin olemassa oleminen on yhtä mahdollista. Että kannattaa tuokin asia painaa mieleen.
- agnostikko.
agnostikko. kirjoitti:
No sitä merkitystä. Että sittenhän jumalankin olemassa oleminen on yhtä mahdollista. Että kannattaa tuokin asia painaa mieleen.
Kun pyysit vastauksen antamaan. Ja kysyin asiaa ihan muuten vaan
agnostikko. kirjoitti:
Kun pyysit vastauksen antamaan. Ja kysyin asiaa ihan muuten vaan
Kiitos vastauksestasi! On mukava keskustella ketjussa, jonka motiivit ovat läpinäkyvät. Omasta puolestani jo vastasinkin varsinaiseen kysymykseesi.
Mutta aloin ajatella sitä, että rinnakkaisuniversumit lienevät jotain sellaista, jonka voi matemaattisesti päätellä ja todistaa? Mutta jumalan olemassaoloa ei toistaiseksi ole saatu mahtumaan kaavaan edes hypoteettisesti?
Tarkoitan vain sitä, että nuo eivät ole mielestäni rinnasteiset uskon kohteet. Matemaattisesti todistettuun voi varovasti uskoa matematiikan perusteella, vaikka itse ilmiötä ei olisi vielä havaittu. Näinhän oli pitkään esim. eksoplaneettojen laita. "Kaikki" tajusivat että niitä on pakko olla olemassa ja se oli matemaattisesti todistettu erittäin todennäköiseksi, havaintoa vain jouduttiin odottamaan pitkään.
Odotan kiinnostuneena laskelmaa, joka todistaa jumalan olevan erittäin todennäköinen.- loikkiva loogikko
agnostikko. kirjoitti:
"Että sittenhän jumalankin olemassa oleminen on yhtä mahdollista. Että kannattaa tuokin asia painaa mieleen."
Ja pääsiäispupun! Ja Ulkoavaruuden supersivilisaatioiden! Ja Peikkojen ja Öisten Syöjättärien! Puhumattakaan näkymättömästä vaaleanpunaisesta yksisarvisesta!
Koska joku kehitti supersäieteorian, joka mahdollistaa tulkinnasta riippuen lukuisan määrän eri ulottuvuuksia, niin on täysin mahdollista että Öiset Syöjättäret piileksivät niissä. Arvoisan agnostikon logiikalla. - Agnostikko.
kaarne kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi! On mukava keskustella ketjussa, jonka motiivit ovat läpinäkyvät. Omasta puolestani jo vastasinkin varsinaiseen kysymykseesi.
Mutta aloin ajatella sitä, että rinnakkaisuniversumit lienevät jotain sellaista, jonka voi matemaattisesti päätellä ja todistaa? Mutta jumalan olemassaoloa ei toistaiseksi ole saatu mahtumaan kaavaan edes hypoteettisesti?
Tarkoitan vain sitä, että nuo eivät ole mielestäni rinnasteiset uskon kohteet. Matemaattisesti todistettuun voi varovasti uskoa matematiikan perusteella, vaikka itse ilmiötä ei olisi vielä havaittu. Näinhän oli pitkään esim. eksoplaneettojen laita. "Kaikki" tajusivat että niitä on pakko olla olemassa ja se oli matemaattisesti todistettu erittäin todennäköiseksi, havaintoa vain jouduttiin odottamaan pitkään.
Odotan kiinnostuneena laskelmaa, joka todistaa jumalan olevan erittäin todennäköinen.No tuo oli hyvä pointti.
- agnostikko.
loikkiva loogikko kirjoitti:
"Että sittenhän jumalankin olemassa oleminen on yhtä mahdollista. Että kannattaa tuokin asia painaa mieleen."
Ja pääsiäispupun! Ja Ulkoavaruuden supersivilisaatioiden! Ja Peikkojen ja Öisten Syöjättärien! Puhumattakaan näkymättömästä vaaleanpunaisesta yksisarvisesta!
Koska joku kehitti supersäieteorian, joka mahdollistaa tulkinnasta riippuen lukuisan määrän eri ulottuvuuksia, niin on täysin mahdollista että Öiset Syöjättäret piileksivät niissä. Arvoisan agnostikon logiikalla.Ja rinnakkaisuniversumin jota huipputiedemiehet tutkivat ja epäilevät olevan olemassa !!
- loikkiva loogikko
agnostikko. kirjoitti:
Ja rinnakkaisuniversumin jota huipputiedemiehet tutkivat ja epäilevät olevan olemassa !!
Jaa että oikein huipputiedemiehet tutkivat! Salli mun nauraa. (Räkäisesti!) Koita nyt agnostikko (huono nikki sulle muuten) ymmärtää edes se, että jos tiedemies jossakin populaaritieteellisen julkaisun, vielä aika keppoisen semmoisen, haastattelussa spekuloi jostakin rinnakkaisuniversumien mahdollisuudesta, se ei tarkoita hänen uskovan sellaisiin.
- pohtijainenlainen
Enpä tuosta multiversumista oikein tiedä, mahtaako olla totta. Taitaa jäädä filosofisen spekuloinnin tasolle kunnes jotain konkreettisia todisteita saadaan (jos sellaisia todisteita on edes mahdollista saada)
Kyseessä on vielä puhdas hypoteesi. Jolle ei ole ainakaan vielä löydetty kovin vahvoja todisteita. Mutta kuten noiden valoa nopeampien hiukkasten yritysten, jotka eivät nopeutta sittenkään rikkoneet.
Uutta tietoa odotellessa. Antaa tiedemiesten tehdä työnsä."Tieteen kuvalehdessä oli jopa määritelty matkan pituudet planeetoille joissa asuu kaksoisolentomme"
Jos tuo on totta (siis aikuisten totta) niin silloinhan se on totta kaikille, myös sinulle hyvä agnostikko. Ei se silloin ole enää mikään uskon asia. :D- agnostikko.
No kyllä se oli totta :D Olin itse asiassa aika ihmeissäni sitä lukiessani. Ja siis arvostetut kosmologit olivat tehneet näitä teorioita
"Uskotteko te ateistit näihin. Näitähän tutkivat ihan huipputiedemiehet. Tieteen kuvalehdessä oli jopa määritelty matkan pituudet planeetoille joissa asuu kaksoisolentomme "
Kuka oli määritellyt ja voisitko antaa alkuperäisen lähteen?
Pystytkö lainaamaan, mitä niistä matkojen laskemisista on sanottu?- agnostikko.
Perhana kun mulla on serkulla tuolla 500 kilometrin päässä se lehti. Viime kesänä oli lainassa siellä päin kun olin lomailemassa ja luin ne jutut. Kun serkku niistä mainitsi. Ne oli ihan ammattitiedemiesten eli kosmologien tekemiä teorioita
agnostikko. kirjoitti:
Perhana kun mulla on serkulla tuolla 500 kilometrin päässä se lehti. Viime kesänä oli lainassa siellä päin kun olin lomailemassa ja luin ne jutut. Kun serkku niistä mainitsi. Ne oli ihan ammattitiedemiesten eli kosmologien tekemiä teorioita
Kuulostaapa uskotavalta. Oikein HUIPPUTIEDEMIEHET TUTKIVAT.
Minulle tuo kuulostaa vähän enemmän siltä, että sinä muistat vähän mitä sattuu.
Eiköhän kyseessä ole kuitenkin villi spekulaatio ennemmin kuin tieteellinen teoria, jota vakavissaan kehitellään.
Esimerkiksi Stephen Hawking on noista kirjoitellut, mutta ei niistä mitään vakavaa tutkimusta tehdä. Kannattaa muistaa, että ti9edemiehet voivat spekuloida kaikenlaista, mutta ei se vielä tarkoita, että he tosissaan tutkisivat niitä.
- Masikisti
toisella puolella tietä on myös talo, se on kuuloetäisyyden ulkopuolella ja koska sieltä ei kuulu elämää, ei sitä voi olla olemassakaan
Vastaus riippuu pitkälti siitä että mitä rinnakkaisuniversumeilla tarkoitetaan.
Jos rinnakkaisuniversumeilla tarkoitetaan muita mahdollisesti olemassaolevia maailmankaikkeuksia ilman suoraa yhteyttä tämän universumin tapahtumiin, uskon kyseisen asian olevan varsin mahdollista ja aika todennäköistä.
Jos puhutaan jonkinsortin peiliuniversumista jossa kaikki asiat ovat enemmän tai vähemmän päinvastoin kuin tässä universumissa, sellaiseen en usko enkä näe sellaisen olevan edes mahdollista.
Jos puhutaan rinnakkaisuniversumeista aikajanallisina variaationa meidän tuntemastamme universumista, näkemykseni riippuu pitkälti siitä että onko aikamatkailu fyysisesti mahdollista vai ei.
Suhteellisuusteoria viittaisi periaatteessa siihen että aikamatkailu voisi olla mahdollista mutta uskon vahvasti että fyysisesti olemme rajoittuneita vain passiiviseen menneiden tarkasteluun, sen sijaan että voisimme muuttaa jotain jo tapahtunutta.
Tosin itse sitten olen kehittänyt teoreettisen mallin jossa itse koko aika on vain loputonta uusien rinnakkaisuniversumien syntymistä. En tätä mitenkään vakavana teoriana esitä vaan kyseessä on enemmänkin itseäni tyydyttävä vastaus kysymykseen johon ei (tietääkseni) ole ainakaan vielä olemassa vastausta. Mutta tosiaan, kyseisen mallin sisällä uskon vahvasti rinnakkaisuniversumeihin.- agnostikko.
Se oli just niin muistaakseni et siellä planeetalla olis meidän kaksoisolennot. Niitä teorioita oli useampia. Tuo oli yksi. Pitäis varmaan lainata serkulta taas se lehti.
agnostikko. kirjoitti:
Se oli just niin muistaakseni et siellä planeetalla olis meidän kaksoisolennot. Niitä teorioita oli useampia. Tuo oli yksi. Pitäis varmaan lainata serkulta taas se lehti.
"Se oli just niin muistaakseni et siellä planeetalla olis meidän kaksoisolennot. Niitä teorioita oli useampia. Tuo oli yksi. Pitäis varmaan lainata serkulta taas se lehti."
Tuskin sitä mitään planeettoja kaksoisolentojemme kanssa löytyy, lähin on tosiaan siinä tapauksessa jos tästä meidän tuntemasta aikajanasta on olemassa variaatioita.
Sinänsä muuten mielenkiintoista että monet ihmiset ajattelevat että jos aikamatkailu olisi mahdollista, me olisimme jo kohdanneet aikamatkailijoita tulevaisuudesta, nimittäin jos joku tulevaisuudesta matkuistaisi vaikka päämääränään tämä päivä, he todennäköisesti päätyivät uuden aikajanan versioon tästä päivästä ja tässä meidän tuntemassamme aikajanassa tulevaisuudesta ei koskaan tullut mitään matkaajia.
Pidän aikamatkateorioista suuresti, uskon myös ettei ole mahdollista että aikamatkaaja voisi luoda paradoksia jolla pyyhkisi oman olemassaolonsa, pahimmillaankin matkaaja onnistuu "pyyhkimään" vain tulevaisuuden josta on alunperin.
Meni vähän sivuraiteille, mutta minulle rinnakkaisuniversumit ja aikamatkailu liittyvät erottamattomasti toisiinsa.
- Bot -dk
En usko enkä uskottele tietäväni asiasta yhtään mitään,
kuvailemanne asia lienee transsendentaalinen? Rinnakkais universumeita saattaa olla miljardeja, sillä elämällä ei ole rajoja joten ne mahtuvat sen sisäpuolelle, eikä n älttämättä ole
samanlaisia kuin meiän maailmankaikkeudemme
Ei ole loogista,että tämä maailmankaikkeus on ainut, sillä universumit tulevat ja menevät, mutta elämä on kuolematon,joten täytyyhän silläkin jotain leikittävää olla, jossa leikissä voi syyn ja seurauksen mukaisessa kehityksessä voi syntyä olosuhteet jossa tuo ajaton elämä voi ilmentää itseään ajassa ja aineessa.
Maa on yksi esimerkki, jossa tuo on toteutunut, miksi ei muuallakin universumissa,tai toisissa maailmankaikkeusissa
Vain ajattomuus voi tuon todistaa, ei ihminen aikaan sitoutuneena
Tulee vielä aika jolloin ihminenkin vapautuu henkisesti tuosta ajan aineen kahleesta, ellei sitä ennen ole tuhonnut itseään, ja siirtynyt takaisin kivikauteen
Syyn ja seurauksen lain mukaan sellainenkin on mahdollista, ja historia toditaa sen- agnostikko.
Tuossa jutussa minun ymmärtääkseni tarkoitettiin aika useassakin teoriassa että sillä olis meidän kaksoisolennot. Oli oikein matkakin mitattu siihen paikkaan. Joissain teoriassa ne teki just samoja asioita ja joissain eri asioita. Tosin silloin se paikka oli taas muistaakseni eri. Se ei ollut mitenkään maailman helpposelkoisinta tekstiä
- agnostikko.
agnostikko. kirjoitti:
Tuossa jutussa minun ymmärtääkseni tarkoitettiin aika useassakin teoriassa että sillä olis meidän kaksoisolennot. Oli oikein matkakin mitattu siihen paikkaan. Joissain teoriassa ne teki just samoja asioita ja joissain eri asioita. Tosin silloin se paikka oli taas muistaakseni eri. Se ei ollut mitenkään maailman helpposelkoisinta tekstiä
siis samoja asioita kuin me. ja toisessa teoriassa eri asioita. Nämä oli ihan kosmologien kehittämiä teorioita
agnostikko. kirjoitti:
Liittyikö tuo juttu äärettömän käsitteeseen?
Jotta voisimme kuvitella äärettömän, meidän täytyy kuvitella loputon määrä rinnakkaisuniversumeita, joista kukin eroaa toisistaan vain yhden yksityiskohdan osalta? Tällöin täytyy olla olemassa universumi, joka on identtinen tämän tuntemamme kanssa, ainoanan erona, että mnä en olekaan vasenkätinen vaan oikeakätinen? Ja täytyy olla toinen muuten identtinen universumi tämän kanssa, ainoana erona se, että minulla ei olekaan siskoa? Ja niin edelleen loputtomiin?
Muistan tällaisen päättelyn jostain artikkelista, jossa yritettiin valottaa äärettömän käsitettä.- agnostikko.
kaarne kirjoitti:
Liittyikö tuo juttu äärettömän käsitteeseen?
Jotta voisimme kuvitella äärettömän, meidän täytyy kuvitella loputon määrä rinnakkaisuniversumeita, joista kukin eroaa toisistaan vain yhden yksityiskohdan osalta? Tällöin täytyy olla olemassa universumi, joka on identtinen tämän tuntemamme kanssa, ainoanan erona, että mnä en olekaan vasenkätinen vaan oikeakätinen? Ja täytyy olla toinen muuten identtinen universumi tämän kanssa, ainoana erona se, että minulla ei olekaan siskoa? Ja niin edelleen loputtomiin?
Muistan tällaisen päättelyn jostain artikkelista, jossa yritettiin valottaa äärettömän käsitettä.Just tuollaista tekstiä siellä oli. En muista että äärettömyydestä olisi puhuttu. Mut siitä on aikaa kun luin ja ei tosiaan ollu selkeää tekstiä. Et on voinu jossain ollakiän. Melko vaikeasti ymmärrettävää
agnostikko. kirjoitti:
Just tuollaista tekstiä siellä oli. En muista että äärettömyydestä olisi puhuttu. Mut siitä on aikaa kun luin ja ei tosiaan ollu selkeää tekstiä. Et on voinu jossain ollakiän. Melko vaikeasti ymmärrettävää
Luulisi kuitenkin että noiden kaksoisolentojen kohtaaminen olevan ainakin erittäin epätodennäköistä, sillä sitä on varmasti massiivisesti enemmän rinnakkaisuniversumeita joissa esim. minä en ole olemassa kuin niitä joissa minä olen olemassa. Tämä vieläpä ottaen huomioon vain vielä olemassaolevat rinnakkaisuniversumit, todellisuudessahan on varmasti massiivinen määrä myös universumeita eivät ole selvinneet näihin päiviin asti.
Näitä miettimällä saa helposti päänsä pyörälle.agnostikko. kirjoitti:
"Tuossa jutussa minun ymmärtääkseni tarkoitettiin aika useassakin teoriassa että sillä olis meidän kaksoisolennot. Oli oikein matkakin mitattu siihen paikkaan. Joissain teoriassa ne teki just samoja asioita ja joissain eri asioita. Tosin silloin se paikka oli taas muistaakseni eri. Se ei ollut mitenkään maailman helpposelkoisinta tekstiä"
Taidat muistella ihan omiasi.- loikkiva loogikko
shadowself kirjoitti:
Luulisi kuitenkin että noiden kaksoisolentojen kohtaaminen olevan ainakin erittäin epätodennäköistä, sillä sitä on varmasti massiivisesti enemmän rinnakkaisuniversumeita joissa esim. minä en ole olemassa kuin niitä joissa minä olen olemassa. Tämä vieläpä ottaen huomioon vain vielä olemassaolevat rinnakkaisuniversumit, todellisuudessahan on varmasti massiivinen määrä myös universumeita eivät ole selvinneet näihin päiviin asti.
Näitä miettimällä saa helposti päänsä pyörälle.Jos oletetaan että satunnaisuutta on ollut kaikissa ilmiöissä universumin alusta saakka ja ehkä sen syntyyn johtaneissa ilmiöissä, niin se johtaa siihen, että satunnaisuuksia on äärettömästi. Tämä taas johtaa siihen, että saman satunnaisten tapahtumien ketjun joka johti sinuun, tapahtumisen toisaalla täysin samana täytyy olla äärettömän epätodennäköistä.
- ...
ertert kirjoitti:
"Tuossa jutussa minun ymmärtääkseni tarkoitettiin aika useassakin teoriassa että sillä olis meidän kaksoisolennot. Oli oikein matkakin mitattu siihen paikkaan. Joissain teoriassa ne teki just samoja asioita ja joissain eri asioita. Tosin silloin se paikka oli taas muistaakseni eri. Se ei ollut mitenkään maailman helpposelkoisinta tekstiä"
Taidat muistella ihan omiasi.En. KYllä ne oli ihan kosmologien tekemiä teorioita. Sinähän oudon sortin ateisti olet kun et edes teidemiehiä usko.
- jupukka
... kirjoitti:
En. KYllä ne oli ihan kosmologien tekemiä teorioita. Sinähän oudon sortin ateisti olet kun et edes teidemiehiä usko.
Sinä ja juttusi. Keksit omasta päästäsi. Jutun runko saattaa ollakin jossakin lehdessä. Matkat ym. keksit itse.
... kirjoitti:
En. KYllä ne oli ihan kosmologien tekemiä teorioita. Sinähän oudon sortin ateisti olet kun et edes teidemiehiä usko.
"Sinähän oudon sortin ateisti olet kun et edes teidemiehiä usko. "
Kyllä minä saatan tiedemiehiä uskoa, mutta en sinua, kun sinulla menee omat kirjoitukset ristiriitaisiksi jo tässäkin ketjussa.
- ?
http://tieku.fi/maailmankaikkeus/universumin-arvoitus-mitae-on-universumin-ulkopuolella
Tässä uusinta tietoa kyseisestä lehdestä. Kuinkahan vanha se lehti mitä luit oli? Ajattelin vaan kun tuossa artikkelissa ei ainakaan mainita mitään matkojen pituuksia kaksoisolentomme planeetoille..- ...
Oli se jo joitakin vuosia vanha. Luin sen viime kesänä. Serkulle tulee tieteen kuvalehti. Oli siinä ne matkat
... kirjoitti:
Oli se jo joitakin vuosia vanha. Luin sen viime kesänä. Serkulle tulee tieteen kuvalehti. Oli siinä ne matkat
"Oli se jo joitakin vuosia vanha. Luin sen viime kesänä. Serkulle tulee tieteen kuvalehti. Oli siinä ne matkat "
Joopa joo. Uskoo ken tahtoo. Kumma vaan, kun et muista niitä huipputiedemiesten nimiä, mutta muistat, että ne oli huipputiedemiehiä, jotka tutki tätä asiaa. Jospa sinulla menee tutkimukset ja pelkät heitetyt spekulaatiot sekaisin.- ...
ertert kirjoitti:
"Oli se jo joitakin vuosia vanha. Luin sen viime kesänä. Serkulle tulee tieteen kuvalehti. Oli siinä ne matkat "
Joopa joo. Uskoo ken tahtoo. Kumma vaan, kun et muista niitä huipputiedemiesten nimiä, mutta muistat, että ne oli huipputiedemiehiä, jotka tutki tätä asiaa. Jospa sinulla menee tutkimukset ja pelkät heitetyt spekulaatiot sekaisin.Joo, kyllä oli. Tunnettuja kosmologeja. Ei minullakaan nyt mikään huippumuisti ole, että vuosia sitten luetusta lehdestä jotain nimiä muistaisin
... kirjoitti:
Joo, kyllä oli. Tunnettuja kosmologeja. Ei minullakaan nyt mikään huippumuisti ole, että vuosia sitten luetusta lehdestä jotain nimiä muistaisin
"Ei minullakaan nyt mikään huippumuisti ole, että vuosia sitten luetusta lehdestä jotain nimiä muistaisin "
Kumma vaan, kun et muista niitä huipputiedemiesten nimiä, mutta muistat, että ne oli huipputiedemiehiä, jotka tutki tätä asiaa.
Miten sinä muistat, että he oli huipputiedemiehiä, jos et muista heidän nimiä? Miten sinä muistat, että he tekivät tutkimusta pelkkien villien spekulaatioiden sijaan, kun olet lukenut jutun vuosia sitten viime kesänä.
Kun sinä muistat lukeneesi viime kesänä monia vuosia sitten, etkö huomaa, että minun on ainakin aika vaikeaa luottaa muistiisi ja yhtään mihinkään, mistä sinä kirjoitat.- ...
ertert kirjoitti:
"Ei minullakaan nyt mikään huippumuisti ole, että vuosia sitten luetusta lehdestä jotain nimiä muistaisin "
Kumma vaan, kun et muista niitä huipputiedemiesten nimiä, mutta muistat, että ne oli huipputiedemiehiä, jotka tutki tätä asiaa.
Miten sinä muistat, että he oli huipputiedemiehiä, jos et muista heidän nimiä? Miten sinä muistat, että he tekivät tutkimusta pelkkien villien spekulaatioiden sijaan, kun olet lukenut jutun vuosia sitten viime kesänä.
Kun sinä muistat lukeneesi viime kesänä monia vuosia sitten, etkö huomaa, että minun on ainakin aika vaikeaa luottaa muistiisi ja yhtään mihinkään, mistä sinä kirjoitat.Huomaan ainakin että olet hyvin yksinkertainen pessimisti. Toivottavasti kaikki ateistit eivät noin tyhmiä ole
- jupukka
... kirjoitti:
Huomaan ainakin että olet hyvin yksinkertainen pessimisti. Toivottavasti kaikki ateistit eivät noin tyhmiä ole
Kun noita juttujasi lukee hiipii mullekin pessimismi puseroon. Itse annat kyllä aika paljon materiaalia asialliseen epäilyyn.
- ...
jupukka kirjoitti:
Kun noita juttujasi lukee hiipii mullekin pessimismi puseroon. Itse annat kyllä aika paljon materiaalia asialliseen epäilyyn.
Eli olet niin tyhmä ateisti että et usko edes tiedemiehiä ?
... kirjoitti:
Huomaan ainakin että olet hyvin yksinkertainen pessimisti. Toivottavasti kaikki ateistit eivät noin tyhmiä ole
"Huomaan ainakin että olet hyvin yksinkertainen pessimisti. Toivottavasti kaikki ateistit eivät noin tyhmiä ole "
Ad hominem ei oikiein tässä tapauksessa toimi perusteluna.... kirjoitti:
Eli olet niin tyhmä ateisti että et usko edes tiedemiehiä ?
"Eli olet niin tyhmä ateisti että et usko edes tiedemiehiä ?"
Eihän tässä ole kysymys tiedemiehiin uskomisesta vaan sinuun uskomisesta. Kun sinä kirjoittelet juttuja, jotka ovat ristiriidassa keskenään, et sinä ole kovin uskottava. Ymmärrätkö?
- Humanistisest
Mitä kauempaa on saamamme havaintotieto, sitä vanhempaa se on. Mitähän siellä kauipana NYT tapahtuu?
- ..
Siellä asuu Jumala, sinne eivät stetoskoopit kanna..
- ...
.. kirjoitti:
''Siellä asuu Jumala, sinne eivät stetoskoopit kanna..''
Riippunee letkujen pituudesta... - Humanistisest
.. kirjoitti:
Stetoskoopit kantavat nyt tietoa siitä, mitä taannoin tapahtui. "Aukkojen Jumala" ei siis silloin ollut siellä kaukana, mutta alkoi lymytä myöhemmin siellä kun tietää, että informaatio alueelta ei vielä ole saapunut tänne maapallolle...
- uusiajatteleva
Materian rajat ovat nykytiedon mukaan laajeneva univerumimme ja sen ikä noin. 13.8 mrd vuotta.
150 vuotta sitten arvioitiin aurinkunnan vanhuudeksi muutama miljoonaa vuotta eikä Linnunradan galaksia tunnettu.
Tieteen Kuvalehdessä on esitetty hypoteeseja universumin ulkopuolella olevista universumeista.
Arvelut ja hypoteesit kuuluvat tieteeseen. Ne auttavat hahmottamaan yleisiä yhteyksiä. Todeisteita muista univerumeista ei vielä ole.
Se että universumimme sisällä olisi toisia olevasta riippumattomia sisäkkäisiä ja näkymätömiä universumeja, kuuluvat enemmän puoskareille.
USA:n elokuvateollisuus rahastaa kaikenlaisella huuhaalla ja joilla ei ole tieteen kanssa tekemistä.
Esko Valtaoja on esittänyt hypoteesin rajattomasta materiasta ja ajasta.
Koska materiaalisuus on jatkuvassa liikkeessä ajassa ja avaruudessa, niin voi olla teoreettisesti mahdollista, että joskun toteutuisi tai on toteutunut maapallon historia. Uusiokerta ei tietäsi mitään vahnemmasta eikä nykytieto voi kulkeutua mahdolliseen uuteen.
Rajaton ja ajaton materia voi joskus järjestyä samoin kuin aikaisemmin joiltain osiltaan, mutta silti se ei voisi olla identtinen edellisen kanssa. Aika olisi eri. Ei ole tarvetta olettaa rinnakkaisuniversumeja, ellei niiden olemassaolo ole välttämätöntä maailmankaikkeuden ilmiöiden selittämiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770