Voinko täyttää tien ojan tontin vierestä?

täyteen vaan

Tontin ja tien välissä on perinteinen oja. Tuleeko ongelmia jos täytän ojan kun täytemaata olisi saatavana omalta tontilta. Oja on osittain omalla maallani.

7

2276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omalla maalla

      Voit täyttää, eikä tuu ongelmia.

    • Perinneojat tukkoon!

      Sitä vartenhan ne ojat on kaivettu että voi sitten myöhemmin ajaa niihin kaikki ylijäämämaat.

    • 9+13

      Kannattaa varmaan miettiä miksi se oja siinä on? Harvemmin niitä on lämpimikseen kaivettu. Jos lunta tulee sen verran kuin sitä on parina talvena tullut ja täytät ojan ja kaadot tieltä tontillesi niin ei mitään järkeä. Jos taas kaadot on toisin päin niin en usko että saat edesauttaa vesien ohjailua tielle tuolla tavalla.

    • Vesirakennus DI

      Kannattaa täyttää. Ojat on vanhanaikaisia, niitä kaivettiin sotien jälkeen huvikseen kun ei ollut televisioita. Mukavampi sitten kulkeakin kuivin jaloin, ojissa on se huono puoli että keräävät vettä.

      Muista täyttää myös kaivot! Ne on parempia missä on ne ritiläkannet, sinne on helpompi pitkia sepeliä.

      • vanhoollislesut

        Kaivaako lesut ojia kun niillä ei oo teeveetä? Paljonkohan ne ottaa tunnilta? Tarvis saada semmoinen avoviemäri aikaiseksi, seksi seksi


    • Hempula

      Saako ojan tayttää, kaikkea sitä voidaankin kysyä.
      Miksi ojat on tehty, täyttämistä varten vai, voi itku sentään ......

    • Tietön..1

      Jos on oma tie, eikä sitä muut käytä, niin voi ojan täyttää. Mutta jos tietä käyttää muutkin niin ojaa ei noin vaan saa mennä täyttämään. Oja on tien kunnossapysymistä varten ja ohjaa liiat vedet muualle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      147
      2537
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      414
      2193
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2074
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      119
      1364
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1320
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1179
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1133
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1097
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1074
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      998
    Aihe