Olin helmikuun alussa hammaslääkärissä ja he ottivat suustanu rötgenkuvat ja kysyivät olenko raskaana (toivoisin olevani) mutta vastasin vain ei koska luuli/luulen etten ole, joten jos nyt olen ollut tuona aikana raskaana voiko siitä olla haittaa raskaudelleni tai lapselleni...?
lapsettomuus
2
201
Vastaukset
- Olpa
Ei ole haittaa, minullakin kaikissa alkuraskauksissa otettu röntgenkuvat hampaista kun en tiennyt olevani raskaana. Soitin vielä aina perään hammaslääkärille raskauden selvittyä ja sanoi ettei haittaa ole kun kuvat paikallistetaan vain suun aluelle.
Hei,
Kiitos usein askarruttavasta kysymyksestä. Periaatteessa on parempi välttää röntgen kuvausta alkuraskaudessa, mutta jos kuvaaminen on tärkeää, niin riski on kuitenkin olematon, silloin kun kuvataan hampaita tai raajoja.
Ja vaikka sinulla ei ole ollut lyijysuojausta niin voit olla aivan huoletta!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614458KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1563352Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?582667Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492584- 1332487
- 241903
- 241721
- 301636
- 1741590
- 381293