Olin helmikuun alussa hammaslääkärissä ja he ottivat suustanu rötgenkuvat ja kysyivät olenko raskaana (toivoisin olevani) mutta vastasin vain ei koska luuli/luulen etten ole, joten jos nyt olen ollut tuona aikana raskaana voiko siitä olla haittaa raskaudelleni tai lapselleni...?
lapsettomuus
2
227
Vastaukset
- Olpa
Ei ole haittaa, minullakin kaikissa alkuraskauksissa otettu röntgenkuvat hampaista kun en tiennyt olevani raskaana. Soitin vielä aina perään hammaslääkärille raskauden selvittyä ja sanoi ettei haittaa ole kun kuvat paikallistetaan vain suun aluelle.
Hei,
Kiitos usein askarruttavasta kysymyksestä. Periaatteessa on parempi välttää röntgen kuvausta alkuraskaudessa, mutta jos kuvaaminen on tärkeää, niin riski on kuitenkin olematon, silloin kun kuvataan hampaita tai raajoja.
Ja vaikka sinulla ei ole ollut lyijysuojausta niin voit olla aivan huoletta!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.212644Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1052570- 2021374
- 941281
- 1251281
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig3041250Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,221007Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �13991Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211979- 60897