Olen haaveillut vauvanukesta, koska silloin kun itse olin lapsi sellaisia ei ollut. Lapseni ovat jo aikuisia ja olisi kiva ostaa vauvan vaatteita ja pukea niitä jollekin vaikka lapsen lapsia ei ole, eikä taida tullakaan.
Olen keskustellut asiasta joidenkin sukulaisten kanssa ja hämmästynyt miten ihmiset tuntuvat leimaavan oitis hulluksi jos asiasta edes puhuu.
Te jotka reborn nukkeja harrastatte, miten pitkälle harrastuksenne menee?
Oletteko kokeilleet nukkejen kanssa ihmisten ilmoille menemistä vai vaihteletteko niille vaatteita suljettujen verhojen takana?
Miten sukulaisenne ja ystävänne ovat asiaan suhtautuneet? Onko teitä leimattu höperöksi tai hulluksi asian takia?
Itse en aio nukkeja alkaa rakentelemaan vaan ostan nukkeni valmiina reborn taiteilijalta, joita tiedän jonkun verran olevan. Olen vain ihmetellyt onko nukeilla oikeasti ostajia,kun ihmisten asenne tuntuu olevan mitä on. Viinan juomista ja räyhäämistä ei kukaan pidä sairauden merkkinä, mutta jos haluaa helliä aidon vauvan näköistä nyyttiä, tuntuu olevan sulketun tarpeessa.
Uskaltaako kukaan tunnustaa pitävänsä aidon oloisista nukeista?
Reborn vauvanuket
4
258
Vastaukset
- Forever Mommy
Hei!
En tiedä liekö vanhentunut keskustelun aihe, mutta itse olen törmännyt samaan asenteeseen. Minulle reborn nukkeharrastus on melko uusi. Olen ostanut kaksi rebornia, joista toisen olen myynyt eteenpäin, koska en ollut siihen täysin tyytyväinen. Nyt olen tilannut kaksi lisää. Toinen saapuu kuukauden sisällä ja toinen syksyllä.
Omat lapseni ovat jo isoja, muttei vielä niin isoja, jotta tässä vielä (toivottavasti) odotella mummoutta, mutta minussa hoivavietti on niin valtava, jotta olen todella nauttinut pelkästään siitä, jotta saan hipistellä tuota pikkuista tyttörebornia, kannella sylissä ja olenpahan ottanut muutamaan kyläpaikkaankin mukaani. (Rohkeat rokan syö ;)
Minä haaveilen myöskin reborn kurssista, jolloin voisin koettaa oman rebornin rakentamista. Mutta nuo rebornit ovat selvästi tulleet meidän perheeseen jäädäkseen. Lapsilla on omat harrastuksensa ja tekemisensä, miehellä Harley Davidsoninsa ja kerhokaverinsa ja minulla nyt kaiken keskellä myös reborn vauvelit. :) En välitä muiden mielipiteistä. Miksi kaiken pitäisi olla järkevää tai tarpeellista? Enhän kuitenkaan vahingoita ketään harrastamalla reborneja.
Ihana olisi löytää lisää aikuisia reborn harrastajia. :)
Mukavaa kesän jatkoa ja lämpimästi suosittelen näitä pieniä! - rebornnukk1
Reborn-nukke voi olla...
- keräilykohde
- koriste-esine
- harrastus (nuken tekeminen/muokkaus, valokuvaaminen)
- mallinukke itse tehdyille vauvan vaatteille
- lohtu lapsettomuudesta kärsivälle
- piristys vauvaa kaipaavalle
- näytelmän/elokuvan hahmo
- lelu lapselle
Ennakkoluuloisten ja asennevammaisten ihmisten mielipiteistä ei kannata välittää. Parhaimmillaan reborn-nukke on niin aidon näköinen ja tuntuinen, että sitä voisi luulla aidoksi vauvaksi. Nuket painotetaan oikean vauvan painoisiksi ja niiden hiukset istutetaan käsin päähän karva kerrallaan. Kalleimmilla nukeilla on jopa istutetut kulmakarvat ja ripset. - Anonyymi
Olen myös kiinnostunut reborn harrastuksesta ja miettinyt kurssia nyt syksyllä..olen jo eläkkeellä oleva 63v ja minulla jo kouluikäisiä lapsenlapsia ..he kasvavat niin nopeasti ...joten nyt olisi aikaa hemmotella vaikka reborn vauvaa..olen niin lapsenmielinen näiden kanssa et varmaan ns.leikkisin myös niillä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399