Reborn vauvanuket

Emmi Karoliina

Olen haaveillut vauvanukesta, koska silloin kun itse olin lapsi sellaisia ei ollut. Lapseni ovat jo aikuisia ja olisi kiva ostaa vauvan vaatteita ja pukea niitä jollekin vaikka lapsen lapsia ei ole, eikä taida tullakaan.
Olen keskustellut asiasta joidenkin sukulaisten kanssa ja hämmästynyt miten ihmiset tuntuvat leimaavan oitis hulluksi jos asiasta edes puhuu.

Te jotka reborn nukkeja harrastatte, miten pitkälle harrastuksenne menee?
Oletteko kokeilleet nukkejen kanssa ihmisten ilmoille menemistä vai vaihteletteko niille vaatteita suljettujen verhojen takana?
Miten sukulaisenne ja ystävänne ovat asiaan suhtautuneet? Onko teitä leimattu höperöksi tai hulluksi asian takia?

Itse en aio nukkeja alkaa rakentelemaan vaan ostan nukkeni valmiina reborn taiteilijalta, joita tiedän jonkun verran olevan. Olen vain ihmetellyt onko nukeilla oikeasti ostajia,kun ihmisten asenne tuntuu olevan mitä on. Viinan juomista ja räyhäämistä ei kukaan pidä sairauden merkkinä, mutta jos haluaa helliä aidon vauvan näköistä nyyttiä, tuntuu olevan sulketun tarpeessa.

Uskaltaako kukaan tunnustaa pitävänsä aidon oloisista nukeista?

4

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Forever Mommy

      Hei!

      En tiedä liekö vanhentunut keskustelun aihe, mutta itse olen törmännyt samaan asenteeseen. Minulle reborn nukkeharrastus on melko uusi. Olen ostanut kaksi rebornia, joista toisen olen myynyt eteenpäin, koska en ollut siihen täysin tyytyväinen. Nyt olen tilannut kaksi lisää. Toinen saapuu kuukauden sisällä ja toinen syksyllä.

      Omat lapseni ovat jo isoja, muttei vielä niin isoja, jotta tässä vielä (toivottavasti) odotella mummoutta, mutta minussa hoivavietti on niin valtava, jotta olen todella nauttinut pelkästään siitä, jotta saan hipistellä tuota pikkuista tyttörebornia, kannella sylissä ja olenpahan ottanut muutamaan kyläpaikkaankin mukaani. (Rohkeat rokan syö ;)

      Minä haaveilen myöskin reborn kurssista, jolloin voisin koettaa oman rebornin rakentamista. Mutta nuo rebornit ovat selvästi tulleet meidän perheeseen jäädäkseen. Lapsilla on omat harrastuksensa ja tekemisensä, miehellä Harley Davidsoninsa ja kerhokaverinsa ja minulla nyt kaiken keskellä myös reborn vauvelit. :) En välitä muiden mielipiteistä. Miksi kaiken pitäisi olla järkevää tai tarpeellista? Enhän kuitenkaan vahingoita ketään harrastamalla reborneja.

      Ihana olisi löytää lisää aikuisia reborn harrastajia. :)

      Mukavaa kesän jatkoa ja lämpimästi suosittelen näitä pieniä!

    • rebornnukk1

      Reborn-nukke voi olla...
      - keräilykohde
      - koriste-esine
      - harrastus (nuken tekeminen/muokkaus, valokuvaaminen)
      - mallinukke itse tehdyille vauvan vaatteille
      - lohtu lapsettomuudesta kärsivälle
      - piristys vauvaa kaipaavalle
      - näytelmän/elokuvan hahmo
      - lelu lapselle

      Ennakkoluuloisten ja asennevammaisten ihmisten mielipiteistä ei kannata välittää. Parhaimmillaan reborn-nukke on niin aidon näköinen ja tuntuinen, että sitä voisi luulla aidoksi vauvaksi. Nuket painotetaan oikean vauvan painoisiksi ja niiden hiukset istutetaan käsin päähän karva kerrallaan. Kalleimmilla nukeilla on jopa istutetut kulmakarvat ja ripset.

    • Anonyymi

      Olen myös kiinnostunut reborn harrastuksesta ja miettinyt kurssia nyt syksyllä..olen jo eläkkeellä oleva 63v ja minulla jo kouluikäisiä lapsenlapsia ..he kasvavat niin nopeasti ...joten nyt olisi aikaa hemmotella vaikka reborn vauvaa..olen niin lapsenmielinen näiden kanssa et varmaan ns.leikkisin myös niillä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe