Minä rakastan sinua, minä sanon sen kaikille
Avioliittolain uudistamisesta
http://freepathways.wordpress.com/2012/04/08/mina-rakastan-sinua/
Koska Minä rakastan sinua...
22
648
Vastaukset
- elettiin ennenkin
Kiitos tästä linkistä.
- 12+12
Sydämellisiä kuvia, kauniita pareja ja hemaiseva Lindfors :) like it!
- hhhhhhhhhhjjjjjjjjjj
Inhottavaa, että kirkko saa minun rakkauteni näyttämään likaiselta vaikkei se sitä ole.
- Half Woman
No kirkon ja suurimman osan raamatun sanomasta voi jättää ihan omaan arvoonsa.
- R.K.
Totta. Raamatuntutkija Martti Nissinen on asiasta yritätnyt pitää järkipuhetta esillä:
http://freepathways.wordpress.com/2010/10/28/nissinen/
- Oikeudenmukaista?
Maistraatissa tulisi saada kenen tahansa mennä naimisiin, jos kirkko vetoaa raamatullisiin asioihin, pitäköön kiinni periaatteistaan, mutten kyllä ymmärrä miksei täällä homoparit saa vielä 2000-luvullakaan mennä naimisiin. Eikö Suomen pitänytkin olla tasa-arvoinen maa?
Itse en kyllä menisi naimisiin, en hetero- tai homosuhteissa, sillä mielestäni se on turhaa (puhun omalta osaltani). Mutta ihan periaatteen vuoksi, kannatan yllä mainittua.- Oikeusvaltion linja
Hyviin sanottu. Oikeusvaltion perusperiaate on, että kaikki ovat lain edessä yhdenvertaisia. lakien ei pidä erotella ihmisiä erilaisen kohtelun kohteeksi enempää ihonvärin kuin seksuaalisen suuntautumisenkaan perusteella.
- 5+13
Mun mielestä tää koko keskustelu on turhaa. Minkä takia haluatte muuttaa kirkon perinteitä? Se, että homoseksuaaleja ei anneta mennä naimisiin kirkossa ei tarkoita sitä, että niitä syrjitään. Kautta aikojen on ollut niin, että avioliiton voi solmia vain miehen ja naisen välille. On se niin vaikeaa ymmärtää, että kirkko pohjautuu raamattuun, ja että siellä sanotaan tästä asiasta selkeästi. Sitä kyllä ihmettelen, minkä takia niitä sukunimi ja muita juttuja ei voi saada vaikka rekistöröidyn suhteen kautta. Ne ei kai pitäisi pohjautua raamattuun.
- hdfhff
täysin sun kanssa samaa mieltä.piste.
- f4ck
raamatussa sanotaan selkeesti monesta muustakin asiasta ja jotenki ne on sitten käännetty tälle vuosituhannelle, mut avioliitto on sitten se pyhin koko raamatussa ja homous se joka otetaankin sitten tismallee niinku se sinne on laitettu? Kirkon perinteet on tappaa ihmisiä jotka ei siihen usko, siinäpä perinteitä joita vaalia. Pakkokäännytystä ja kidutusta ja tappamista. Kylläpä on pyhä asia avioliitto kun sitä sellaisillä voimilla on silvottu ihmisten mieliin. Homot siis helvettiin ja avioliitto vain heteroille. Tervetuloa 2000-luvulle hyvä jumala.
- osaff
f4ck kirjoitti:
raamatussa sanotaan selkeesti monesta muustakin asiasta ja jotenki ne on sitten käännetty tälle vuosituhannelle, mut avioliitto on sitten se pyhin koko raamatussa ja homous se joka otetaankin sitten tismallee niinku se sinne on laitettu? Kirkon perinteet on tappaa ihmisiä jotka ei siihen usko, siinäpä perinteitä joita vaalia. Pakkokäännytystä ja kidutusta ja tappamista. Kylläpä on pyhä asia avioliitto kun sitä sellaisillä voimilla on silvottu ihmisten mieliin. Homot siis helvettiin ja avioliitto vain heteroille. Tervetuloa 2000-luvulle hyvä jumala.
koska sä oot tota mieltä kirkosta nii mikä helvatun hinku sulla sit on vinkuu jonkin kirkon edustamn avioliiton perään !
- f4ck
osaff kirjoitti:
koska sä oot tota mieltä kirkosta nii mikä helvatun hinku sulla sit on vinkuu jonkin kirkon edustamn avioliiton perään !
koska on olemassa uskovaisia homoseksuaaleja. Jos uskontoo väännetään valtaväestön edun mukaisesti, ni mä en näe yhtäkää syytä miks homoseksuaalisuudesta tehdään se asia joka tulkitaan nyt pilkulleen.
Näeksä uskonnon ja raamatun rauhankyyhkysenä, rakkauden ja armon ja anteeksiannon lähetiläänä joka opettaa ihmisiä hyvään? Jos mun näkemys on jotain mitä et voi allekirjoittaa. - ö
Minkä takia Rosa Parks ei vaan voinut istua bussissa mustille tarkoitetuilla penkeillä tai seistä, kun kuitenkin pääsi kulkemaan bussilla?
Mulle on niin vaikeaa ymmärtää, minkä takia pitää luoda täysin avioliitolle rinnasteinen juridinen sopimus, mutta sitä ei kuitenkaan saisi sanoa avioliitoksi. Miten se voisi viedä heteropareilta mitään pois?
Mulle on myös aivan yks hailee vihkiikö kirkko homopareja, kun en itse kuulu kirkkoon. Suomen laki ei kuitenkaan ole kirkon päätettävissä eikä sen muutenkaan kuulu perustua Raamattuun. - Kysy juristilta
Ei kai kukaan avioliittolain muutosta kannattava ole ottanut kantaa siihen miten kirkon tulee toimia?
Nykyisinhän on niin että valtio on antanut kirkolle vihkimisoikeuden, eli papin tekemä vihkiminen on pätevä myös lain edessä, yhtä pätevä kuin tuomarin maistraatissa tekemä vihkiminen.
Kyse ei lain muuttamisessa ole lainkaan kirkon asioista. Se päättää niistä itse.
Avioliittolaisn muuttamisessa on kyse juridiikasta.
Kyse on Suomen valtion perustuslaista, jota muun lainsäädännön tulee noudattaa. Perustulaki kieltää kansalaisten asettamisen eri asemaan lain edessä. Virallisen avioliittolain tulee olla yhtäläinen kaikille.
Eli kun pariskunta virallistaa maistraatissa liittonsa juridisesti päteväksi, siinä kohtaa ei heterot ja homot voi olla eri asemassa. Kaikkia täytyy koskea samat lainsdäännöllisest velvoitteet ja oikeudet. Oikeusvalitossa heterot ja homot ovat samassa asemassa.
Kirkko päättää itse millaisia pareja se vihkii ja mitä ei, ihan kuin nykyäänkin.
Piispat ovat ilmoittaneet että kirkko ei tule vihkimään homopareja avioliittoon. Heidän puolestaan voidaan järjestää kyllä rukoilemista.
- plääh1
Mun mielestä valtio ja uskonnolliset yhteisöt voitais erottaa toisistaan.
- Rationalistin haave
Suomen laissa ne onkin erotettu lähes kokonaan. Mitä nyt valtiopäivien avajaisissa istuu valtiovalta kirkossa, se on hassua.
- 10+16
Noi tappamiset ja muut jutut on vanhassa testammentissa. Kirkko käyttää pääasiassa uutta testamenttia. Näin olen kuullut.
- CCCC
Kkumpikin on erään paimentolaiskansan piirissä luotua tarinaperinenttä.
- kilautetaankaverille
Jos näitä asioita kysyttäis Jeesukselta, niin vastaus taitais olla aika ykstotinen. Mutta mikäpä Hän on näitä nykyajan viisaita kirkonmiehiä neuvomaan...
- ...
Eiks se enemmänkin mene niin, jos Jeesukselta kysyttäis, niin vastaus olisi: rakastakaa lähimmäisiänne kuin itseänne. Mutta jos tätä asiaa kysyttäisiin joiltain lestoilta, jehovilta ym. niin vastaus olisi, että homous on syntiä, sairasta, perverssiä ym. Eikö juuri nämä "uskoivaiset" olleet ensimmäisenä kivittämässä sitä Jeesustakin...
- ed.
... kirjoitti:
Eiks se enemmänkin mene niin, jos Jeesukselta kysyttäis, niin vastaus olisi: rakastakaa lähimmäisiänne kuin itseänne. Mutta jos tätä asiaa kysyttäisiin joiltain lestoilta, jehovilta ym. niin vastaus olisi, että homous on syntiä, sairasta, perverssiä ym. Eikö juuri nämä "uskoivaiset" olleet ensimmäisenä kivittämässä sitä Jeesustakin...
Niinpä, mutta miksi sen oivaltaminen on näille mainituille kirkonmiehille niin vaikeaa?! Kirjoitukseni oli sarkastinen huomio. Joka on tutkinut uutta testamenttia sydämenvalossa, voi hyvin päätellä Jeesuksen ajatukset aiheesta.
- Kultainen sääntö
ed. kirjoitti:
Niinpä, mutta miksi sen oivaltaminen on näille mainituille kirkonmiehille niin vaikeaa?! Kirjoitukseni oli sarkastinen huomio. Joka on tutkinut uutta testamenttia sydämenvalossa, voi hyvin päätellä Jeesuksen ajatukset aiheesta.
Tehkää ihmisille kuten toivotte heidän tekevän teille...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242401Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442007Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261883Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101683Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121032Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 55870
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808