Töiden mukaan vai niihin kuluvan ajan mukaan?
Miten jaatte kotityöt?
9
77
Vastaukset
Aivan liian paljon töitä mulle. Välillä odotan että se tekisi jonkun homman. Odotan ja odotan, sit joutuu vaan itse tekemään. Pakko muuttaa tyyliä, kovempi käskytys.
- simbiosis
Keittiö on mun vastuulla, kokkaus, siivous, tiskaus, roskat ja ruokaostokset. Emäntä imuroi, luuttuaa ja hoitaa pyykkihuollon. Yhdessä tehdään pihatyöt, mattojen tomutukset ja ikkunoiden pesut. Yksi auto pihassa, emäntä pesee ja imuroi, minä huollan tai huollatan. Kaikki kodin kulut pannaan puoliksi suhteessa palkkoihin, näin molemmille jää vielä omiin hyödykkeisiin.
- Riepumari
Itseksein kun elelen ja sotken, niin puolet hommista on aina tekemättä, kun on ei oo sitä puoliskoo. No ei ehkä puolet, mutta sanotaan että 34 prosenttia, vähennetään vähän sen potentiaalisen toisen sotkuista. Joka toinen viikko voisi siivooja käyvä. Mitähän maksaisi? Onko kokemuksia?
- Cloetta...
Vähän miten sattuu. Kotiäitivuosinani tein lähes kaikki kotityöt, luonnollisesti. Myöhemmin kotityöt on karkeasti jakaantuneet niin, että minä hoidan kaiken ruokaan liittyvän alusta loppuun ja mies kaiken talonh- ja pihanhoitoon liittyvät asiat. Pyykinpesu, asiat ym. pienet hommathan hoitaa koneet ja niihin liittyvät valmistelut tehdään kumpi nyt sattuu tekemään.
Emme ole laskeneet paljonko aikaa menee mihinkin. Uskoisin, että minulla menee kotitöihin enemmän aikaa kuin miehelläni mutta toisaalta hän on aina toiminut kuljettajana kaikenlaisissa menoissa kaikille perheenjäsenille ja kavereille kans.
Nykyään kun lapset ovat isoja ja osa jo maailmalla, kotitöitä on todella vähän ja niistä ei kyllä ainakaan kinastella. Siivoaminen ja ruuanlaitto vie nykyisin todella vähän aikaa. Mies tykkää puuhastella ulkosalla ja minä taas sisällä, joten siinäkään ei ole ongelmaa. Tässä iässä aikaa on yllin kyllin, ellei sitten itselleen järjestä kiirettä. - FF 58
Kuulun siihen onnelliseen väestönosaan, ettei kotitöitä tarvitse jakaa. Ne kotityöt mitä itseltäni ja lapsiltani tulevat, eivät koskaan ole minulle liikaa. Jollei jaksa tänään niin sitten huomenna.
En ole myöskään avioliitoissani niitä jaeskellut (poikkeus, autoon en ole koskenut), eipä miestenikään ole tarvinnut pestä esim. ikkunoita tai tampata mattoja. Olen kiltisti tehnyt kaiken mitä on eteen tullut. Jos jaahaa puoli tuntia jostakin, on se samalla tullut jo tehtyä kun vain aloittaa ja tekee. - eläkeläiseukko
Emme ole jakaneet emmekä jaa kummankaan mainitsemasi asian perusteella!
Jakomme on liikkunut äärestä toiseen.
Ollessani lasten kanssa kotona tein kaikki sisätyöt.
Mentyäni osa-aikaiseen työhön olin töissä kaikki lauantait ilptapäivälle 3:een.
Mieheni teki lasten kanssa viikonloppusiivouksen.
Tietenkin myös kaikki talon pihatyöt ympäri vuoden.
Mieheni komennustyövuosien aikana hänen ei tarvinnut tehdä mitään.
Jäätyämme kumpikin kotiin on mieheni tehnyt valtaosan kotitöistä.
Kaikki tekniikkaan liittyvän on mieheni hoitanut, tavalla tai toisella.
Paljon on tehnyt itse mutta jotain on teetättänytkin.
Työnjakoa emme ole koskaan suunnitelleet eikä siitä ole koskaan syntynyt erimielisyyttäkään. - ...
Työnjako?
Kotihommat nyt on kotihommia, jonkunhan ne on hommailtava jokatapauksessa. Tää ei mun mielestä ole mikään sukupuolikysymys, toisekseen yksinhuoltajia, homo- lespopareja paljon, hankala ajatella kotihommia minään roolitöinä.
Käytännössä tietenkin on asioita, jotka menee kykyjen ja osaamisen mukaan. Mä kyllä teen remontit ja kokkaan, ne sujuu hyvin, Vessan pesemiseen tai kissan toaletin siivoamiseen olen kykenemätön :D - Rimmir tänään
Ah, olen onnellisessa asemassa. Ei ole omakoti tai rivi tai paritaloa eikä kesämökkiä jota joutuisi remppaileen ja maalaileen. Ei tarvitse ajatella kuka sotkuni siivoaa, joskus tulee se omatunto kolkutteleen ja patistelemaan notta jouduppas nyt siitä laittamaan sapuskaa tai tiskaamaan ne vähät kipposet.
Siivoan kunnolla silloin kun huvittaa ja säitä piisaa. Auton vien käsipesuun, sillä aikaa kun pojat sen ovat putsanneet (heh) sisältä ja päältä olen käynyt hyvän lenkin omaksi terveydekseni. - Tasajako
Toinen sotkee ja toinen siivoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin27110084IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3277256Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?851933Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1161640Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61501- 1091191
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751189Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin48969Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26828MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312762