Romanian katukoirien rahtaaminen pe*****ä?

Raimo37

http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/102275-linnainmaan-karkuri-yha-irti-–-romaniasta-tuodun-pennun-kiinnisaaminen-on-suuri-haa

Onko tässä järkeä? Koira juoksee kaksi viikkoa vapaana asutuksen ja autojen keskellä ja nämä "eläinsuojelijat" väittävät, ettei arkuuteen ja panikkiin vaikuta tuominen täysin toisesta ympäristöstä.

Mitä selittävät autoilijalle, joka väistää koiraa ojaa tai äidillä, jonka lasta koira käy näykkäsmässä.

Stoppi ongelmatuonnille.

16

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myy-Pikkuinen

No en minä nyt tiedä onko se niinkään perseestä, onpa koira ainakin saanut mahdollisuuden, vaikka tässä tapauksessa ei ole huolehdittu koirasta kunnolla.

Siis tosi paljon on koiria kadoksissa ja ihmettelen kuin niitä noin huolimattomasti pidetään.

Eilen Kangasalla oli koira tippunut jäihin ja se onneks oli saatu pelastettua. Toinen tonttu oli sitten Pyynikin rannassa, siellä oli pieni koira irti ja juoksi jäälle sorsia hätyyttään ja vähällä oli senkin vajoaminen jäihin. No sitten kun se näki Tiiperoisen niin eiku täpöillä luokse, eikä tietoakaan että ois totellut omistajaansa. Täytyy myöntää että pikkasen kiehahti, mut kerroin sen koiran omistajalle kuin oli Kangasalla käynyt. No se tyyppi otti koiransa kiinni ja häipyi sanomatta sanaakaan.

Niin paljon moni kuuluttaa kuin koira on perheenjäsen ja rakas, mut ei aina siltä vaikuta. Jotkut ihmiset ovat erittäin ajattelemattomia koiriensa suhteen, ainakin täällä Tampereella on koirakuri ihan perseellään.

• ?

Kenenkä pe****ä se nyt on, sinunko ?
      Kyllä nuo koiran omistajat on sieltä mihin ei aurinko paista, eihän tuollaista saa tapahtua, koirista on pidettävä huolta, niin etteivät pääse karkuun, hellittävä niin etteivät halua edes karata, on ne koirat kotimaisia tai tuonteja sama juttu kaikille.

• Suomessa on

tarpeeksi pelastettavia koiria. Ei niitä ulkomailta tarvi rahdata. Paras apu on auttaa paikallisesti.

• Sinulta ei kysytä.

Jokaisen oma asia mihin ja miten apunsa antaa, pidit sinä siitä tai et.

• Nietua
        Sinulta ei kysytä. kirjoitti:

Jokaisen oma asia mihin ja miten apunsa antaa, pidit sinä siitä tai et.

Ei todellakaan ole. Tuodessasi koiran ulkomailta, tuot aina potentiaalisen tautiriskin. Kun tuot vielä jonkun epämääräisen katukoiran, otat myös riskin että se on aikapommi ihmisten turvallisuudelle.

Tästä on kysymys: JOS HALUAT AUTTAA ULKOMAISTA KOIRAA, MUUTA ULKOMAILLE. Näin voit auttaa useampaakin, kun olet paikanpäällä.

Tämä koirakauppa taitaa olla aika tuottoisaa puuhaa paikallisille ja kun sana leviää näistä sinisilmäisistä suomalaisista, niin pian alkaa tulla joka mannen autossa niitä useita tänne myytäväksi.

Pian kai nähdään katujen varsilla mummoja mukit kourassa vierellään kirppuinen reskurekku ja lappu jossa teksti: MINE KÖHÄ ROMANI, MINE EI PYTSY ELATTA TATA KILTTI HAUVA. PYSTYKO SINE? AUTTA JOS VOIDA

Ja kun mannekansa taas palajaa isiensä maille, niin mitä tapahtuu jäljelle jääneille? Ei niitä takaisin viedä, ne vapautetaan romanialaiskansalliseen tapaan kadulle.

Niin kauan kuin sinisilmiä riittää niin kauan meitä huijataan. Kun yhtä huijataan on olettamus että toistakin voi huijata. Siksi se kuuluu myös muille mitä SINÄ teet.

• tietolisäätuskaa
        Nietua kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Tuodessasi koiran ulkomailta, tuot aina potentiaalisen tautiriskin. Kun tuot vielä jonkun epämääräisen katukoiran, otat myös riskin että se on aikapommi ihmisten turvallisuudelle.

Tästä on kysymys: JOS HALUAT AUTTAA ULKOMAISTA KOIRAA, MUUTA ULKOMAILLE. Näin voit auttaa useampaakin, kun olet paikanpäällä.

Tämä koirakauppa taitaa olla aika tuottoisaa puuhaa paikallisille ja kun sana leviää näistä sinisilmäisistä suomalaisista, niin pian alkaa tulla joka mannen autossa niitä useita tänne myytäväksi.

Pian kai nähdään katujen varsilla mummoja mukit kourassa vierellään kirppuinen reskurekku ja lappu jossa teksti: MINE KÖHÄ ROMANI, MINE EI PYTSY ELATTA TATA KILTTI HAUVA. PYSTYKO SINE? AUTTA JOS VOIDA

Ja kun mannekansa taas palajaa isiensä maille, niin mitä tapahtuu jäljelle jääneille? Ei niitä takaisin viedä, ne vapautetaan romanialaiskansalliseen tapaan kadulle.

Niin kauan kuin sinisilmiä riittää niin kauan meitä huijataan. Kun yhtä huijataan on olettamus että toistakin voi huijata. Siksi se kuuluu myös muille mitä SINÄ teet.

Joopa joo espanjassakin ROTUKOIRAT kasvaa aikuiseksi koiraksi pistetään kadulle kun niihin kyllästytään ja uutta paperikoiranpentua tilalle.

Rescukoira yhdistykset tarkastavat koirien terveyden enne suomenmaahan tuontia pakkokin tarkasta.

pst...Tekstistäsi huokuu rasismi kaaneja kohtaan...

• tietolisäätuskaa
        tietolisäätuskaa kirjoitti:

Joopa joo espanjassakin ROTUKOIRAT kasvaa aikuiseksi koiraksi pistetään kadulle kun niihin kyllästytään ja uutta paperikoiranpentua tilalle.

Rescukoira yhdistykset tarkastavat koirien terveyden enne suomenmaahan tuontia pakkokin tarkasta.

pst...Tekstistäsi huokuu rasismi kaaneja kohtaan...

lisäystä pätkää erään espanjan katurotukoiran kohtalosta...

Espanjassa kuin myös monissa muissakin ns. sivistysmaissa koirat ei ole mitään kyllästytään laitetaan kadulle, niin tapahtui eräälle 12 vuotiaalle "taistelukoira" rotukoiralle mikä kadulla sokeana vuosikaudet etsi ruokaa roskiksista ja oli ihmisten potkittavana sai uuden kodin ,vaikka oli kaltoin kohdeltu laiha sokea koira on maailman kiltein koira mitä viimeksi hänestä sain tietoa, koira saa elää nyt koiran arvoista elämää uudessa kodissaan eläkepäivinään, ei tarvitse nälkää nähdä ja tarvitse ihmisten julmuudesta häntä kohtaan enään koskaan kokea..

kohta töihin...

• whocare

Olisitpa muuttanut itse sinne. Tällöin olisit oikeasti saanut autettua paaljon enemmän kuin nyt. Tärkeämpää kuin roudata koiria ympäri maailmaan tänne sinisilmien ihmemaahan olisi että nämä jotka tämän suuren vaivan näkevät, keskittyisivät siihen asennemuutokseen paikan päällä. Siis sinun tapauksessasi, muutettuasi epsanjaan, ne espanjalaiset koirat olisivat saaneet erinomaisen puolestapuhujan. Olisit siis voinut olla avuksi useammalle kuin VAIN kahdelle. Vaikka et olisikaan voinut koko espanjan koirakantaa välittömästi auttaa niin ainakin paikallisesti siellä minne olisit asettunut. Siitä olisi kuitenkin alkanut espanjalaisten asenteiden muuttaminen. Miksi et voinut tehdä niin? Koska siellä ei voi rehvastella naapurille että meidän Pedro onkin aito espanjalainen rescuekoira? Ja kysyä alentuvasti häneltä että minkäsmaalainen tuo sinun turresi onkaan? Mitään muuta funktiota ei tuolle koirien maahantuonnille ole kuin sinun ja kaltaistesi egonnosto ja raha niille jotka niitä roudaa. Sinisilmä!

Kannattaisi mennä itseesi ennen kuin tulee avautumaan tänne typeryyksineen.

• peetu.
        whocare kirjoitti:

Olisitpa muuttanut itse sinne. Tällöin olisit oikeasti saanut autettua paaljon enemmän kuin nyt. Tärkeämpää kuin roudata koiria ympäri maailmaan tänne sinisilmien ihmemaahan olisi että nämä jotka tämän suuren vaivan näkevät, keskittyisivät siihen asennemuutokseen paikan päällä. Siis sinun tapauksessasi, muutettuasi epsanjaan, ne espanjalaiset koirat olisivat saaneet erinomaisen puolestapuhujan. Olisit siis voinut olla avuksi useammalle kuin VAIN kahdelle. Vaikka et olisikaan voinut koko espanjan koirakantaa välittömästi auttaa niin ainakin paikallisesti siellä minne olisit asettunut. Siitä olisi kuitenkin alkanut espanjalaisten asenteiden muuttaminen. Miksi et voinut tehdä niin? Koska siellä ei voi rehvastella naapurille että meidän Pedro onkin aito espanjalainen rescuekoira? Ja kysyä alentuvasti häneltä että minkäsmaalainen tuo sinun turresi onkaan? Mitään muuta funktiota ei tuolle koirien maahantuonnille ole kuin sinun ja kaltaistesi egonnosto ja raha niille jotka niitä roudaa. Sinisilmä!

Voi v**tu tuota tyhmyyttä, taidat olla se puusilmäinen valopää, miksi minun pitäisi koko espanjan koirayhteisöä elättää ja muuttaa espajaan, kun haluan vain kaksi koiraa itselleni ????? ja minä edelleenkin tuon tänne mitä haluan ja laki sallii en tarvi tollaselta valopäältä lupaa enkä hyväksyntää, byähhhähhhääää

• minä-minä maailma
        peetu. kirjoitti:

Voi v**tu tuota tyhmyyttä, taidat olla se puusilmäinen valopää, miksi minun pitäisi koko espanjan koirayhteisöä elättää ja muuttaa espajaan, kun haluan vain kaksi koiraa itselleni ????? ja minä edelleenkin tuon tänne mitä haluan ja laki sallii en tarvi tollaselta valopäältä lupaa enkä hyväksyntää, byähhhähhhääää

Minä, minä minä haluun, minä vaadin, minun on saatava, minä saan, minun on saatava, minä haukun kaikki jotka ovat eri mieltä, maailmassa on vain minä ja minun haluamiset.

• Minun maailma ei sin
        minä-minä maailma kirjoitti:

Minä, minä minä haluun, minä vaadin, minun on saatava, minä saan, minun on saatava, minä haukun kaikki jotka ovat eri mieltä, maailmassa on vain minä ja minun haluamiset.

Voi valopää reppanaa revikkö nyt vallan pelihoususi, kun jollain on varaa tuoda just ne koirat jokka haluaa, eikä tee niinkuin sinä siinä yrität vierasta ihmistä käskyttää. Kuule ko miun kans ei auta itku markkinoil, vaik vääntäisit minkämoisen itku potku raivokohtauksen, minä kun tuon nuo koirat niin tuon, viikon kuluttua ne on jo täällä, IHANAA !

Voit jatkaa itkua potkua ja raivoamista, se ei minun ilooni vaikuta yhtikäs mittää.

• Nonnihninnoh
        Minun maailma ei sin kirjoitti:

Voi valopää reppanaa revikkö nyt vallan pelihoususi, kun jollain on varaa tuoda just ne koirat jokka haluaa, eikä tee niinkuin sinä siinä yrität vierasta ihmistä käskyttää. Kuule ko miun kans ei auta itku markkinoil, vaik vääntäisit minkämoisen itku potku raivokohtauksen, minä kun tuon nuo koirat niin tuon, viikon kuluttua ne on jo täällä, IHANAA !

Voit jatkaa itkua potkua ja raivoamista, se ei minun ilooni vaikuta yhtikäs mittää.

"kun jollain on varaa tuoda just ne koirat jokka haluaa, eikä"

No tästähän se siis sinunkin tapauksessasi oli kyse. Pelkästä puhtaasta itsekeskeisyydestä. Kyllä sinuna häpeäisin nyt siniset silmät päästäni. Kyllä epsanjalaiset nyt varmana nauraa partaansa sun tyhmyydellesi.

• tietolisäätuskaa

whocare.. olisiko moraalisesti oikein kutsuttuna tuomarina tuommoisella aseenteella mennä rescukoiranäyttelyyn tuomariksi SUOMESSA??

Rescukoirilla joillakin löytyy ihan viralliset paperitkin sukutaulustaan, eikö ne silloin JOS jalostuksessa käytetään anna uuta verta rotukoirissa?.

FCI -ROTUJEN ULKOPUOLISIA ROTUKOIRIA TUODAAN SUOMEEN RESCUEKOIRIA JA KASVATTAJILTA,

TEKSTIÄSI LUKIESSA ASENTEESI ON ,PYSYKÖÖN SIELÄ TÄÄLLÄ EI KAIVATA YHTÄÄN ULKOMAILTA TUOTUA PAPERITONTA KOIRAA.

• No jo ny menee

whocare.. olisiko moraalisesti oikein kutsuttuna tuomarina tuommoisella aseenteella mennä rescukoiranäyttelyyn tuomariksi SUOMESSA??

Rescukoirilla joillakin löytyy ihan viralliset paperitkin sukutaulustaan, eikö ne silloin JOS jalostuksessa käytetään anna uuta verta rotukoirissa?.

FCI -ROTUJEN ULKOPUOLISIA ROTUKOIRIA TUODAAN SUOMEEN RESCUEKOIRIA JA KASVATTAJILTA,

TEKSTIÄSI LUKIESSA ASENTEESI ON ,PYSYKÖÖN SIELÄ TÄÄLLÄ EI KAIVATA YHTÄÄN ULKOMAILTA TUOTUA PAPERITONTA KOIRAA.

melkoseksi sekametelisopaksi. Joko nyt on reskuekoiria alettu suomeen tuotavaksi tehtailla vartavasten kenneleissä? Eikö tämä nyt viimeistään osoita sen homman moraalittomuuden? Reskuen pitäisi olla kadulta pelastettu ja huonosti kohdeltu koira jota ihmiset ovat pahoinpidelleet ja jonka sinisilmät ovat sitten pelastaneet, paaponeet ja parantaneet, noin niinkuin jonkinlaisen määritelmän mukaan? Homma sinänsä ok, ei mitään sitä vastaan, mutta niitä reskuja ja es-tapauksia löytyy myös tästä maasta ihan kotitarpeiksi ja enemmänkin. JOS ette halua parantaa kotimaisten asemaa, muuttakaa ulkomaille ja parantakaa ulkomaisten koirien elämää PAIKAN PÄÄLLÄ. Älkää tuoko niitä tänne pelkästään omaa morkkista parantaaksenne, siitä on kysymys.

• tietolisäätuskaa
        No jo ny menee kirjoitti:

melkoseksi sekametelisopaksi. Joko nyt on reskuekoiria alettu suomeen tuotavaksi tehtailla vartavasten kenneleissä? Eikö tämä nyt viimeistään osoita sen homman moraalittomuuden? Reskuen pitäisi olla kadulta pelastettu ja huonosti kohdeltu koira jota ihmiset ovat pahoinpidelleet ja jonka sinisilmät ovat sitten pelastaneet, paaponeet ja parantaneet, noin niinkuin jonkinlaisen määritelmän mukaan? Homma sinänsä ok, ei mitään sitä vastaan, mutta niitä reskuja ja es-tapauksia löytyy myös tästä maasta ihan kotitarpeiksi ja enemmänkin. JOS ette halua parantaa kotimaisten asemaa, muuttakaa ulkomaille ja parantakaa ulkomaisten koirien elämää PAIKAN PÄÄLLÄ. Älkää tuoko niitä tänne pelkästään omaa morkkista parantaaksenne, siitä on kysymys.

ei riitä provoilullesi aikaa, kaikki muut osaavat lukea.. ovat lukutaitoisia paitsi sinä???

kaikki rescukoirat eivät ole katukoiria omistajat ovat joutuneet niistä sairauksien muiden syiden takia luopumaan, ainoastaa sinä alat syyttää koirien kasvattajia!!!!.

ei fci rotuja ostetaan kasvattajilta niitä tuodaan rescukoiratarhoilta ymm...
        vastatuksia sinulta saamme odottaa eiko?
        Kamalan mulkosilmännäköisellä rodullakin rescuesivusto

http://www.brusselsgriffonrescue.org/rescued/mona03-23-12.html

• 41+41

ei riitä provoilullesi aikaa, kaikki muut osaavat lukea.. ovat lukutaitoisia paitsi sinä???

kaikki rescukoirat eivät ole katukoiria omistajat ovat joutuneet niistä sairauksien muiden syiden takia luopumaan, ainoastaa sinä alat syyttää koirien kasvattajia!!!!.

ei fci rotuja ostetaan kasvattajilta niitä tuodaan rescukoiratarhoilta ymm...
        vastatuksia sinulta saamme odottaa eiko?
        Kamalan mulkosilmännäköisellä rodullakin rescuesivusto

http://www.brusselsgriffonrescue.org/rescued/mona03-23-12.html

miteen sä tollettis kirjuitelet ummukal????

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      30
      3972
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      263
      3915
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      134
      3461
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      87
      3460
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      22
      2317
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      34
      1833
    7. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      59
      1708
    8. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1640
    9. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32