Hei,
Seurasin tuossa vähän aikaa senioreiden jutustelua ja kovaa tekstiä taas tuli. Ilmeisesti kyseisellä herralla oli selkä mennyt hajalle onnettomuudessa sen verran pahasti että ei pysty enää liikkumaan taikka edes istumaan kivuttomasti. Kela ei suostu maksamaan eläkettä vedoten siihen että hän pystyisi korjaamaan ja huoltamaan autoja autoharrastuksen puitteissa. Ja mies on kyllä siinä kunnossa että ei saa edes konepeltiä auki enää
Eniten hämmästystä aiheutti se että mies ei edes muistanut ilmoittaneensa autoharrastusta kenellekkään. Hän itse muisteli sivumennen että oli maininnut lääkärille joskus ohimennen autoharrastuksesta. Kaikki vissiin kirjataan ylös lääkäreiden lausuntoihin, josta kela oli löytänyt sen.
Eikä tämä vissiin ollut mikään ainutlaatuinen juttu vaan seurueen kaikillä jäsenillä oli juuri samantyylinen kokemus, joko omasta isästä tai sukulaisesta.
Itsellä tuli oikein herätys siinä vaiheessa että mitähän olen itsekin mennyt lääkäreille ja muille tahoille möläyttämään? Monet oli tapellut ilmeisesti jo kymmeniä vuosia asian kanssa, ja eläkkeen maksamista vissiin pyrittiin lykkäämään jokaisella eri tavalla. Mitäs siinä enää keksii kun perumisen syy on täysin mielivapaa?
Itse en uskalla jäädä tuon keskustelun jälkeen enää suomeen, sillä olen maininnut lääkäreille jo kaikinlaisista harrastuksista. Sen lisäksi minulle on jo ennustettu huonoa selkää mikä voi pettää ennemmin tai myöhemmin. Ja vedän ennemmin moottoripyörällä rekkaan kuin rupean tappelemaan valtion kanssa useita vuosia
Miksei vanhemmat tai yleensä kukaan ole ikinä varoittanut että lääkäreille/viranomaisille ei saisi kertoa yhtään ylimääräistä? Itse muutan heti pois tästä kehitysmaasta kun saan korkeakoulut käytyä. Minulle ulkomaille lähtö on onneksi helppoa, mutta jos olisin joskus ajautunut esim duunarihommiin niin sitten oliskin asiat jo aika huonolla mallilla
Kuulemani asiat voivat olla toki taas pyöristeltyjä, mutta kun noinkin monella asiasta on kokemuksia niin kyllä omat tulevaisuuden suunnitelmat meni uusiksi
Harrastuksista mainittu lääkäreille=ei eläkettä
1
84
Vastaukset
- salaa googletettu
Lääkäri googlettaa potilaan nimellä ja jos potilaalla on "epätavallinen" nimiyhdistelmä, niin lääkäri tekee saamistaan hakutuloksista omat (väärät) johtopäätöksensä eikä googlattu potilas voi oikaista näitä lääkärin tekemiä päätelmiä mitenkään, koska googlaus tehdään potilaalta täysin salassa.
Ennen kuin taas joku tulee viisastelemaan, että kukas käski omat tiedot nettiin laittaa, niin korostettakoon vielä, että potilas ei ole välttämättä itse tietojaan nettiin alunperinkään laittanut, vaan tiedot voidaan laittaa sinne joskus vuosienkin päästä siitä, kun henkilö on johonkin, esim. harrastustoimintaan, osallistunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse934732Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133902Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2053774Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791328- 1311224
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1611193- 531085
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä33942