"Rättimikot" tansseissa !

Mies

Mistä marttakerhosta lavoille on ilmestynyt "miehiä"? joilla roikkuu jokin rätti vyössä. Aivan naurettavan näköistä, kun suurieleisesti otetaan rätti vyötäisiltä ja pyyhitään hikeä naamasta sekä niskasta. Pitäisikö näiden rättimikkojen edustaa jotain lavojen eliittä, kuten näyttävät luulevan. Ihminenhän hikoilee runsaasti ollessaan huonokuntoinen ja/tai ylipainoinen. Ja "rättimikot" näytävät ulkoiselta habitukseltaan edustavan juuri näitä rapakuntoisia. Muutenkin touhu on ihan akkamaisen näköistä. Kesällä varmaan nämä lavojen neidit alkavat kantaa viuhkaa mukanaa, kun on niiiiiiiin kuuma.

76

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30v lavalla

Ne on niitä jotka on käyneet koko talven kurssilla hiomassa taitojaan ja siellä on ope sanonut että hyvän tanssijan tunnistaa kengistä tai siitä että se käy vain harrastamassa. Tällöin on hyvä olla rantapyyhe vyötäisillä ettei hiki vaan pääse kosketuksiin daamin kanssa.

Jos oli epäselvää, niin mielestäni nuo miehet ovat idiootteja. Kaikki. Ihan jokainen.

• 40v tanssinut

Onhan se hyvä että nuo itsekeskeiset ääliöt tunnistaa tuosta rätistä ja pulunpaskakengistä, ei tule vahingossakaan hakeneeksi naistenvuorolla.

• Hyvä niin
        40v tanssinut kirjoitti:

Onhan se hyvä että nuo itsekeskeiset ääliöt tunnistaa tuosta rätistä ja pulunpaskakengistä, ei tule vahingossakaan hakeneeksi naistenvuorolla.

Isokin menetys? Nuoremmat hakijat lienevät mieluisampia..

• Mennään pikkasen vin
        40v tanssinut kirjoitti:

Minä ainakin laitan lauantaina jalkaan pulunpaskakengät ja rätin vyönalle,
        kauluspaita siihen sopii vaikka punainen.

• tangon huumaa
        Mennään pikkasen vin kirjoitti:

Minä ainakin laitan lauantaina jalkaan pulunpaskakengät ja rätin vyönalle,
        kauluspaita siihen sopii vaikka punainen.

Mun tarvis viedä pulunpaskakenkät suutarille maalattavaksi koko mustiksi.

Tätä foorumia kun on lukenut, ei kehtaa enään niissä kenkissä tansseihin mennä. Vaikka olis kuinka hyvät kenkät tanssia.

• Harvassa ovat
        tangon huumaa kirjoitti:

Tätä foorumia kun on lukenut, ei kehtaa enään niissä kenkissä tansseihin mennä. Vaikka olis kuinka hyvät kenkät tanssia.

FYI: Moni on vaihtanut ne mustavalkoiset jo vuosia sitten kokovalkoisiin. Lienet hieman jälkijunassa..

• Pulunpaskat kiertoon
        tangon huumaa kirjoitti:

Pulunpaskakengät sopii hyvin mansikkamaalta peljättämään räkättirastaat.
        Peljättimen voi hyvin raketaa itse,muistaa vaan ettei minihametta pue
        päälle,pitkä liehuva tanttu parempi.

• Naisia ihania naisia

Luulisi nimimerkillä "Mies" olevan lavoilla muutakin seurattavaa kuin toiset miehet..

• chase.

Olen minäkin moisen ilmiön pannut merkille niinä kertoina kun olen tanssimassa ollut. Ekan kerran havaitsin tuollaisen "rätin" tanssin opettajamme taskusta roikkumassa eräällä tanssipaikalla. Ei tuo nyt niin kauhean ruman näköistä ole, eikö ole vaan asiallista, että enemmän tanssivat huolehtivat itsestään?

Jos outoihin asuvalintoihin halutaan kiinnittää huomiota, enemmän minä ihmettelen niitä, jotka haluavat pukeutua kuumiin farkkuihin ja sitten hikoilevat "ihan sikana"! Samoin naikkoset vesirajaan ulottuvissa hamosissa ihmetyttävät! Mikä lienee tarkoitus, ellei myönnetä olla vain ja ainoastaan seuran haussa!

Miksi muuten "pulunpaskakenkiä" arvostellaan usein jyrkästikin? Eihän tuollaisten kenkien jalassa pitäminen mitenkään takaa tanssitaitoa! Tämä on huomattu monet kerrat. Lajin mukaiset asusteet kielivät vain henkilön halua sulautua arvostamaansa joukkoon ja lajiin tarkoitetut asusteet ovat useimmiten varsin mukavia.

• hik hik

Voi kiesus tätä keskustelua. Itse menen tansseihin tanssimaan ja nauttimaan tanssista,musiikista, seurasta, tunnelmasta. Älä ole nirppanokka, ei se sinulta ole pois jos joku pyyhkii hikeään liinaan. Jos ei hikoa niin silloin on jotain vikaa elimistössä.

• sama mieskös

Jos farkkuja ei saa käyttää kuumuuden vuoksi niin miksei sitten kaikilla ole kesäisin shortsit jalassa?

• oikein pukeutuva
        sama mieskös kirjoitti:

Jos farkkuja ei saa käyttää kuumuuden vuoksi niin miksei sitten kaikilla ole kesäisin shortsit jalassa?

Itse käytän talvisin shortseja. Kesällä voikin jo tanssia kokonaan ilman housuja.

• Lavan reunalta
        hik hik kirjoitti:

Voi kiesus tätä keskustelua. Itse menen tansseihin tanssimaan ja nauttimaan tanssista,musiikista, seurasta, tunnelmasta. Älä ole nirppanokka, ei se sinulta ole pois jos joku pyyhkii hikeään liinaan. Jos ei hikoa niin silloin on jotain vikaa elimistössä.

Lavatanssin lieveilmiönä esiintyy monenlaisia nirppoja ja nirppaillaan kaikista mahdollisista syistä, mitä proonirppailulla keksiikään. Proonirpoilla näyttää olevan jälleen kevättä rinnassa.

• Ottaa tosissaan
        oikein pukeutuva kirjoitti:

Itse käytän talvisin shortseja. Kesällä voikin jo tanssia kokonaan ilman housuja.

Harkitse ny vähäsen. Noi kyylät kun ottaa kaikki niin tosissaan.

• Kokeilkaa muutkin
        oikein pukeutuva kirjoitti:

Minihameinen nainen,minä kesällä käytän ainostaan minihametta,
        hame on minulla kapea ettei nouse tanssiessa korviin,minihame
        on ilmava eikä hiosta alapäätä,seivata kannattaa varmuuden vuoksi
        on siisti ja helppo pitää puhtaana.

• Meitä on moneksi
        Kokeilkaa muutkin kirjoitti:

"Minihameinen nainen,minä.."

Transu asialla..

• Lopeta jo
        Kokeilkaa muutkin kirjoitti:

Hei puikkoperämies! Runkkaat väärällä palstalla.

• Oikea PROooooooooo

Ostin minäkin ihan oikeat tanssikengät - tosin kokomustat :( - ihan oikeasta tanssitarvikeliikkeestä. On niin hyvät, että niihin on ohjelmoitu kaikki tanssiaskeleet valmiiksi, ei tarvi kuin pitää daamista kiinni ja antaa kenkien viedä.

Laitoin myös sellaisen pienen froteepyyhkeen vyön alle. Huomasin, että mukavampi siihen on ne vähäiset hikipisarat otsalta pyyhkiä kuin oman paidan helmaan tai daamin leninkiin.

Minulle on aivan sama kuka lavoilla mitenkin pukeutuu - kunhan vaan pukeutuu. Kukin saa tanssia miten tanssii, kunhan tanssii rytmissä ja lavaetiketin mukaan, muita liiemmälti tönimättä ja potkimatta.

Tärkeintä on hyvä musiikki, liikunnan ilo ja itseään parempi seura.

• yksflikka1111

Parempi sekin, että pyyhkii hien naamastaan, kuin valuttaa sen daaminsa päälle.

Toiseksi, runsas hikoilu ei välttämättä kerro huonosta kunnosta. Jotkut ihmiset hikoilevat enemmän ja helpommin kuin toiset, eikä se välttämättä kerro mitään ko. henkilön fyysisestä kunnosta tai tarkoita, että hän on ylipainoinen. Normaali ihminen hikoaa harrastaessaan aktiivista liikuntaa, kuten tanssia. Jos tanssiessa ei tule hiki, on kyse siitä ettei ko. henkilö tanssi kovinkaan hyvällä sykkeellä, vaan ennemmin tassuttelee hissukseen.

Minä naisena en hikoile normaalisti mitenkään kovin paljon, mutta tansseissa hyvänä iltana paita on läpimärkä ja kesän helteillä hiki tulee jo pelkästään penkillä istuessa..

Ja lopuksi.. ne viuhkat. Olen joskus kateellisena katsonut kun jollakulla daamilla on ollut tanssilavalla kesällä viuhka mukanaan. Aivan loistava idea! Kesälavoilla on usein ihan turkasen kuumaa.. Mistähän nämä daamit ovat viuhkansa hankkineet, haluaisin itsekin varautua kesällä sellaisella??

• Chat chat

Olen ihan samaa mieltä "hik hik":n kanssa: Minusta on AIVAN käsittämätöntä kun tanssi-keskustelu (jota varten tämä foorumi liene perustettu) saa jotkut, onneksi varmaan ihan marginalisen joukon keskittymään täysin epäoleelliseen. Ihan oikeasti: Mitä väliä on sillä kuivaako joku hikipisaransa mukanaan kantamaansa pyyhkeeseen, jos se ei häiritse tanssia? Minusta naisena, se on vaan huomaavaisuutta! Itse asiassa hävettää jos itselläni hiki valuu, eikä oikein omiin varustuksiin saa mahdutettua mitään liinaa.

Ja tuo iänikuinen mäkättäminen "kursseja käyneiden" mollaamiseksi, kohdistuu se sitten kenkiin tanssilajin valintaan tai muuhun on yhtä noloa kirjoittajien kannalta: sehän, jos joku kuvastaa todella huonoa itsetuntoa/alemmuuden tuntoa, joka on turhaa sekin! Ei kukaan kiellä tanssimasta "luomuna", ehkä se hiukan rajoittaa, mutta mikäli ei itseään haittaa niin so what!!!

Tanssikenkiä ei osteta merkiksi taidosta tai taitamattomuudesta, vaan jalat todellakin joutuvat koville himoharrastajalla. Kunnon kengät ovat yhtä tärkeät kuin esim. juoksuharrastuksessa. Satunnaisharrastaja pärjää molemmissa lajeissa muihin tarkoituksiin soveltuvilla kengilläkin, mutta aktiiviharrastajan kannattaa valita oikeat jalkineet. Ymmärttää kun on itse polvensa pilannut juskemalla huonoilla vaimentamattomilla kengillä.... Ja pukeutuminen ON makuasia. Hygienia taas toisten huomioimista!

• hyhhy

EI kukaan herrasmies hikoile tansseissa niin että pitäisi mautonta pyyhettä kupeella kantaa. Aivan kuin jossain urheiluharjoituskissa olisivat. Hyi olkoon, O tempota, O mores...

• Vihje hyhhylle
        hyhhy kirjoitti:

EI kukaan herrasmies hikoile tansseissa niin että pitäisi mautonta pyyhettä kupeella kantaa. Aivan kuin jossain urheiluharjoituskissa olisivat. Hyi olkoon, O tempota, O mores...

Jospa hyhhy keskittyisi vaan niihin daameihin.. mutta varo ettei vaan tule hiki !

• Te nirpat
        hyhhy kirjoitti:

Onkjohan sellaista asiaa mihin te nirpat ette puuttuisi. Ollaan nirppoja muita tanssijoita kohtaan, nirppaillaan kengistä, nirppaillaan tanssitaidosta, nirppaillaan pukeutumisesta, nirppaillaan ihan mistä vaan mikä mieleen juolahtaa.

• Tom of Pesäkallio

Muistan jossakin tanssipalstalla nähneeni tälläisen roikkuvan pyyhkeen olevan homo/lesbo-signaali muille saman sukupuolen edustajille.

Näin he tunnistavat toisensa tanssipaikoilla.

Antaa kaikkien kukkien kukkia.

• jack the wright

Nimenomaan! EI taida typerä tanssimies tajuta, että keltainen huivi vasemmalla lanteella tarkoittaa jotakin ihan muuta kuin kovaakin kovempaa tanssiharrastajaa :D :D

• Naurattaa :DDD

"Muistan jossakin tanssipalstalla nähneeni tälläisen roikkuvan pyyhkeen olevan homo/lesbo-signaali muille saman sukupuolen edustajille."

-ääliö uskoo toista ääliötä, hohhhoijaa..

• Hetero Häntäheikki

Miten mies tuollaista kyselee? Se on vain oma etu jos toiset ovat jotenkin naurettavan näköisiä. Luulisi tuollaisen haittaavan enemmänkin naisten ja homojen silmää. Heterothan ei miehiä silläb silmällä katso.

• Hiki kuuluu tulla

"Ihminenhän hikoilee runsaasti ollessaan huonokuntoinen ja/tai ylipainoinen."

- Kilpaurheilijatkin lienee kaikki sitten huonokuntoisia vai?? Hohhoijaa, mitä ääliöitä täällä piisaa..

• Handuuki taskussa

Sporttiset hemmot hikoilee. Hikoilu on kehon lämmönsäätelykeino, koska haihtuva hiki jäähdyttää kehoa.

• Huomataan

Täydellisen idiootin näköisiä ovat kyylääjät tanssilavoilla. Ja ei ole mitään väliä mitä kyylää. Olkoon kyyläämisen kohteena vaikkapa lokinpaskakengät tai pyyhe lanteilla, niin aina yhtä typerän näköisiä nämä silmät tapillaan kyylääjät ovat. Niin kuin näitä typerän näköisiä olentoja ei lavoilla huomattaisi.

• juu juuu

Mikä tyylihomppeli sinä olet? Mene jonnekin muotikeskustelusivuille pukeutumisohjeita jakamaan ja jätä tanssit naisineen miehille!

• 30-vuotta lavalla -kirjoitti: "Ne on niitä jotka on käyneet koko talven kurssilla hiomassa taitojaan ja siellä on ope sanonut että hyvän tanssijan tunnistaa kengistä tai siitä että se käy vain harrastamassa."

Mielenkiintoista. Itse olen käynyt kursseilla monta vuotta, aivan harrastusmielessä. En ole koskaan kuullut kenenkään opettajan sanoneen, että hyvän tanssijan tunnistaa kengistä tai siitä, että käy harrastamassa. Tämä oli täysin uutta :) Olisi mielenkiintoista tietää, mistä tällainen opettaja löytyy. Ja mistä 30-vuotta lavalla ollut tietää tämän, koska jotenkin kirjoituksesta paistaa, että on kiertänyt kurssit kaukaa. Kursseja ei tarvitse käydä, lavalla pärjää ilmankin. Mutta jos tanssia haluaa harrastaa enemmän, kurssit antavat siihen oivan mahdollisuuden.

On aika hirveä ajatelma, että kengät tekisivät ihmisen joksikin pulunpaskojaksi. Kylläpä on kengillä ihmeellinen valta. Hui kauheaa! Totean vain, että hyvissä kengissä on mukava tanssia :)

• Tiukka kyyläys

Kyylääjänirpat on vauhdissa. Ei sen kummempaa.

Kaikkea mahdollista ja mahdotontakin kyylätään ja nirppaillaan.

Jo monta vuotta kauden vaihtuessa erilaiset kyylääjänirpat aktivoituu. Siellä ne katseet tiukkana kyylää. Ei niitä voi olla huomaamatta.

• Prookyylä

Ooot sää ja keksinyt aiheen aloittaa prookyyläämisnirppailu.

• Bloginkengät

Mikä ei eroitu on harmaata massaaa!! Kokeilkaapa "taviksetkin" ja laittaakaa joki symboli millä tuotte esille oman asemanne hierargiassa. Rohkeutta oikeat kunnon miehet..

• Hyi hele..

Nämä ovat niitä kuntotanssijoita, jotka pitävät lavalla tanssimista hölkkäämiseen verrattavana liikuntaharrastuksena. Pilaavat kaikkien tanssinharrastajien maineen ja karkottavat tavalliset ihmiset lavoilta. Lavatansseissa ei ole enää menneiden vuosien tanssiaistunnelmaa, vaan meno on kuin kuntosalilla.

• Vihje

Onko se sinulta pois? Huolehtisit nyt vain omasta maineestasi, kukaan muu ei sitä taida tehdä..

• Hyi hele..
        Vihje kirjoitti:

Onko se sinulta pois? Huolehtisit nyt vain omasta maineestasi, kukaan muu ei sitä taida tehdä..

Kyllä, se on todellakin minulta ja meiltä kaikilta muiltakin pois. Väki vähenee ja lavoja kuolee, koska nämä hikirättihemmot pilaavat tunnelman lavoilla.

• Taas nähdään lauanta

Lippua ostettaessa ei kysytä mihin sarjaan kuulun,hitaasti hipsutaen tai
        pikkasen nopeampaa vauhtia,jos minulla olis tanssi-illan puvuntakki
        päällä olis valmista kirpparikamaa 5l hikeä imeneenä.

Minä en osaa mitään hitaita askelia mennäkkään nopeaa pikajuoksua varmaan,vauhtia voisin toki lisätä,matkalla olevat esteet pakottavat hidastamaan välillä,maantiessäkin käytetään nykyään hidasteita.

• Älä yleistä
        Hyi hele.. kirjoitti:

Kyllä, se on todellakin minulta ja meiltä kaikilta muiltakin pois. Väki vähenee ja lavoja kuolee, koska nämä hikirättihemmot pilaavat tunnelman lavoilla.

Jospa puhuisit vain omasta puolestasi ääliö. Ei ne muut ole tuollaisia säälittäviä kyylääjiä ja moralisoijía. Lavoilla on tilaa, sinullekin eikö?

• Rätit piiloon
        Älä yleistä kirjoitti:

Jospa puhuisit vain omasta puolestasi ääliö. Ei ne muut ole tuollaisia säälittäviä kyylääjiä ja moralisoijía. Lavoilla on tilaa, sinullekin eikö?

No eikö se muka ole kaikkien edun vastaista, jos kävijöiden määrä vähenee ja lavoja kuolee? Enhän minä väittänytkään, että kaikki olisivat rättipellejä vastaan, mutta lavojen kuoleminen vaikuttaa lopulta kaikkiin.

• Tunne realisoituu
        Rätit piiloon kirjoitti:

No eikö se muka ole kaikkien edun vastaista, jos kävijöiden määrä vähenee ja lavoja kuolee? Enhän minä väittänytkään, että kaikki olisivat rättipellejä vastaan, mutta lavojen kuoleminen vaikuttaa lopulta kaikkiin.

kyylääjät ovat suurin uhka tanssilavoille. Nyt kun kyyläjien olemassaolo tulee entistäökin selvemmin tanssijoiden tietoon, niin se aiheuttaa "kukahan minua nyt kyttää" tunteen ja se ei tunnu ollenkaan hauskalta. Se tunne kun on sellainen että se jää alilitajuntaa nakertamaan. "Ei täällä ole mikään pakko olla kyylättävänä" tunne toteutuu helposti realistiseksi poäätökseksi.

• Hyvät tavat kunniaan
        Tunne realisoituu kirjoitti:

kyylääjät ovat suurin uhka tanssilavoille. Nyt kun kyyläjien olemassaolo tulee entistäökin selvemmin tanssijoiden tietoon, niin se aiheuttaa "kukahan minua nyt kyttää" tunteen ja se ei tunnu ollenkaan hauskalta. Se tunne kun on sellainen että se jää alilitajuntaa nakertamaan. "Ei täällä ole mikään pakko olla kyylättävänä" tunne toteutuu helposti realistiseksi poäätökseksi.

Heh. On se jännä, että kun joku tulee vanhojen harrastajien sekaan ja käyttäytyy vanhojen hyvien tapojen vastaisesti, niin muut ovat silloin syyllisiä, jos uuden tulokkaan huonoja tapoja arvostellaan.

• Hik hik

Itse ainakin koen välillä tanssin kuntotanssiksi, niin hyvää rytmikästä,nopeasti tanssittavaa musiikkia tulee, siinä syke nousee.
      Mutta nautin parini kanssa tästä tanssista, kohottaa mieltä kunnon lisäksi. Nautin myös musiikin kuuntelusta, kun aina ei viitsi tanssia hiljaista venyvää musiikkia. Ei tämä ole mielestäni keneltäkään pois. Kukin tanssii tyylillään ja toiset huomioiden ettei tulisi törmäyksiä ja omalla alueella, en mene sinne kädenalitanssijoiden alueelle.

• ei rapakunto

Eräänä tulisen kuumana kesänä olin yltäpäältä märkä ja sanoin hakemalleni daamille, etten voi oikein poskitangoa tanssia, kun paita ja naama on ihan märkänä. Hän vastasi, että kyllä ne hiet siinä sekoavat ja painoi poskensa päin . Oli asennetta.

• Henry G

Hikoilun määrä kyllä riippuu enempi sukupuolesta. Miehellä on enempi hikrauhasia kuin naisella siksi mies hikoaa potentiiaalisesti naista enempi.
      Hikoilun määrä riippuu myös kehon lämpötilasta hikoilu on osa ihmisen lämmönsäätelyjärjestelmää. Ihminenhän on vakiolämpöinen ja siksi keho pyrkii
      säilyttämään normaalin kehonlämpönsä.

"Pitäisikö näiden rättimikkojen edustaa jotain lavojen eliittä, kuten näyttävät luulevan."

Ei suinkaan, olisiko tuon tarkoitus olla joku varuste.

"Kesällä varmaan nämä lavojen neidit alkavat kantaa viuhkaa mukanaa, kun on niiiiiiiin kuuma."

Viuhka kulkeutui idänkaupan myötä Eurooppaan keskiajan lopulla. Tällainen viuhka oli hyvin suosittu Ranskan hoveissa, joissa sekä miehet että naiset suojautuivat sillä auringon paisteelta ja takkatulen loimotukselta. Valtaosa näistä viuhkoista tuotiin Japanista ja Kiinasta kunnes vuonna 1678 Pariisiin perustettiin viuhkantekijöiden ammattikunta. 1700-luvulla viuhkasta tuli naisen asuun kuuluva muodikas asuste.
      uroopassa viuhkaa käytettiin 1600–1800-luvuilla vilvoittelun ohella myös viestimisvälineenä. Sen aikaisen etiketin mukaan nuorten miesten ja naisten välinen viestintä oli rajattua ja valvottua. Samoihin aikoihin Japanissa niin sanotuilla punaisten lyhtyjen alueilla kulkeva mies tai nainen suojasi usein kasvonsa ehkäistäkseen tunnistamisen.

Viuhka käytettiin myös flirttailun välineellä ja sen avulla saattoi sopia esimerkiksi tapaamispaikoista. Viuhkalla saattoi myös viestiä omia tuntemuksiaan miehille.

1700-luvun Euroopassa viuhkan käyttöä opetettiin yläluokan kouluissa tytöille kirjallisuuden ja tanssin ohessa. Viuhkan käytön salaisuuksiin perehtyminen kesti puolisen vuotta. Aiheesta julkaistiin kirjoja, jotka myös opastivat viuhkan käytössä. Viuhkan koristelu ja maalaus kertoi naisen arvoasemasta yhteiskunnassa. Leskillä oli musta viuhka, joka vaihtui ajan kuluessa harmaaseen ja siitä valkoiseen. Arvokkaat viuhkat oli koristeltu helmiäisellä ja paljeteilla.Nykyään viuhkaa käytetään harvoin ja silloinkin vain tilaisuuksissa, joissa käytetään juhlapukuja. On olemassa tyylejä, joissa käytetään viuhkaa. Esimerkiksi japanilaisessa gothic lolita -tyylissä viuhkan käyttö on joillakin jokapäiväistä.

• sisn

1) missä tansseissa / lavoilla näitä pyyhemiehiä liikkuu?
      2) miten kuntotanssijat eroavat ulkoisesti taidetanssijoista, ja missä tansseissa / lavoilla tämä ero on erityisen tarkkaan havaittavissa?

• Näin se menee

Siinä nähdään, että tikusta on tehty asiaa. Vähissä ovat kun pitää tarkennusta kysyä. Et ilmeisesti olisi noteerannut asiaa millään lailla, kun tuollaista kysyt eikö? Pääasia on, että valitetaan ja provosoidutaan aiheesta, kuten sinä teet, eikö. Jonon jatkeeksi vaan haukkumaan, niin tulee hyvä olo kun saatte kimpassa haukkua.

• Kaapo 7

Pyyhemiehiä ei ole tullut katseltua mutta noista kuntotanssijoista ja toidetanssijoista olen perillä. Kysymys on tanssillisesta erosta eikä ihmisistä. Sama ihminen pystyy tanssimaan kuntotansseja sekä taidetansseja. Kysymys on siitä että taidetasseissa koreorafia on niin vaativa että sitä ei pysty väsyneenä tanssimaan lävitse. Toisin ilmaistuna kutotasseissa on koregria niin ysinkertainen että sellaisen pystyy tanssimaan hengästyneenäkin. Esimerkiksi käy vaikka joku polkkakuvio. Sellinen ei vaadi niin suurta kekittymistä etteikö normaalikuntoinen pystyisi sitä vaudikkaasti tanssimaan.
      Selaiset ihmiset joilla pelaa vain pää kykenevät tanssimaan vain ja ainoastaan
      vähän fyysistä suorittamista vaativia tansseja.
      Vastaavasti hyvänperuskunnon omaavat mutta harjaantumattomat tai henkisiltä kyvyiltään vaatimattomat ihmiset kykenevät tanssimaan vain kuntotasseiksi luokiteltuja tansseja kuten esimerkiksi jive, polkka, salsa, qikstep.

Jos joltakin meni yli hilseen niin sama selkokielellä. Terveelle täysipäiselle ihmiselle on hyväksi tanssia vaativia tansseja mielenvirkistykseksi ja vauhdikkaita tansseja kuntoilumielessä.

• lapin jenkka

Tuohon "Kaapo 7" kirjoitukseen olen eri mieltä!

"Sama ihminen pystyy tanssimaan kuntotansseja sekä taidetansseja. Kysymys on siitä että taidetasseissa koreorafia on niin vaativa että sitä ei pysty väsyneenä tanssimaan lävitse"

Ei pidä paikkaansa, että sama ihminen pystyisi tanssimaan sekä ns kuntotansseja että ns taidetansseja (mistäköhän tuokin nimitys on keksitty)! Kurssitettu ja jatkuvasti tansseja harrastava toki kykenee tanssimaan vaikka millä tavalla, mutta eihän se toisinpäin voi tietenkään toimia! Miten Kaapo 7 oletat jonkun ns. kuntotansseja tanssivan suoriutuvan esimerkiksi rumbasta?

Vertaat Kaapo 7, että kuntotansseissa "koreografia" (onko sellaista) on niin yksinkertainen, että siitä suoriutuu vaikka väsyneenä. Miten vedät rajan kuntotanssiesi ja taidetanssiesi väliin? Väitän että jokainen tansseja harrastava (=kurssitettu ja osaamistaan ylläpitävä) suoriutuu kaikista tanssipaikoilla yleisesti tanssittavista tansseista myös väsyneenä! Olen huomannnut että esimerkiksi jive sujuu jopa paremmin kun olen vähän väsyneempi ja siten rennompi!

Muutoinkin tuollainen tanssien erottelu on vähän outoa, oikeasti tanssimaan tulleet tanssivat kaikkia tansseja. Tanssityyleissä on vain eroja, kaikki eivät osaa lattareita ja tanssivat ne esimerkiksi foksina tai rumban hitaana, toiset tanssivat polkankin humppana.

Lavatansseissa on se hyvä puoli, että tyyliä ja askeleita ei ole missään määrätty ja jokainen saa tanssia miten haluaa. Tämä on tälläkin saitilla usein unohdettu, kun tullaan valittamaan ettei tansseissa nykyisin enää voi tanssia...

• 2+20
        lapin jenkka kirjoitti:

Tuohon "Kaapo 7" kirjoitukseen olen eri mieltä!

"Sama ihminen pystyy tanssimaan kuntotansseja sekä taidetansseja. Kysymys on siitä että taidetasseissa koreorafia on niin vaativa että sitä ei pysty väsyneenä tanssimaan lävitse"

Ei pidä paikkaansa, että sama ihminen pystyisi tanssimaan sekä ns kuntotansseja että ns taidetansseja (mistäköhän tuokin nimitys on keksitty)! Kurssitettu ja jatkuvasti tansseja harrastava toki kykenee tanssimaan vaikka millä tavalla, mutta eihän se toisinpäin voi tietenkään toimia! Miten Kaapo 7 oletat jonkun ns. kuntotansseja tanssivan suoriutuvan esimerkiksi rumbasta?

Vertaat Kaapo 7, että kuntotansseissa "koreografia" (onko sellaista) on niin yksinkertainen, että siitä suoriutuu vaikka väsyneenä. Miten vedät rajan kuntotanssiesi ja taidetanssiesi väliin? Väitän että jokainen tansseja harrastava (=kurssitettu ja osaamistaan ylläpitävä) suoriutuu kaikista tanssipaikoilla yleisesti tanssittavista tansseista myös väsyneenä! Olen huomannnut että esimerkiksi jive sujuu jopa paremmin kun olen vähän väsyneempi ja siten rennompi!

Muutoinkin tuollainen tanssien erottelu on vähän outoa, oikeasti tanssimaan tulleet tanssivat kaikkia tansseja. Tanssityyleissä on vain eroja, kaikki eivät osaa lattareita ja tanssivat ne esimerkiksi foksina tai rumban hitaana, toiset tanssivat polkankin humppana.

Lavatansseissa on se hyvä puoli, että tyyliä ja askeleita ei ole missään määrätty ja jokainen saa tanssia miten haluaa. Tämä on tälläkin saitilla usein unohdettu, kun tullaan valittamaan ettei tansseissa nykyisin enää voi tanssia...

Jos tansseissa harvoin kulkeva lukee näitä viestejä, niin taitaapi tansseihin lähtö jäädä. Itse en ole mikään tanssitaituri, mutta silmä kyllä erottaa toisinaan parit, joilla synkkaa tanssi on ihan nautinto katsoa. Eipä silti ei tanssilavalla ole vielä kukaan tullut sanomaan, että onpa teidän tanssi väärällä koreografilla tanssittu.

• Nuoria pelottaa
        2+20 kirjoitti:

Jos tansseissa harvoin kulkeva lukee näitä viestejä, niin taitaapi tansseihin lähtö jäädä. Itse en ole mikään tanssitaituri, mutta silmä kyllä erottaa toisinaan parit, joilla synkkaa tanssi on ihan nautinto katsoa. Eipä silti ei tanssilavalla ole vielä kukaan tullut sanomaan, että onpa teidän tanssi väärällä koreografilla tanssittu.

Kyllähän näinkin raju kritiikki tanssikurssilaisia kohtaan pelottaa nuoria. Sitä tulee helposti ajatelleeksi että mitä syytä yleensäkään on havitella tanssimisesta, jos kerran kurssilaisia näinkin suoraan mollataa. Mitä muita keinoja nuorilla olisi jos ei kurrseja kävisi. tiedän että muutama kaverini on uskaltautunut tanssimaan ilman kurssia, mutta heillä on ollut tuttu joka on opettanut alkuun pääsemisessä. Kursseilla saa lisää itsevarmuutta ja siellä myös huomaa sen, että mokailuista ei kannata välittää. Omien mokien sietokyky onkin yksi tärkeimmistä aloittelevan lavatanssijan ominaisuuksista.

• Höpönlöpöä
        Nuoria pelottaa kirjoitti:

Kyllähän näinkin raju kritiikki tanssikurssilaisia kohtaan pelottaa nuoria. Sitä tulee helposti ajatelleeksi että mitä syytä yleensäkään on havitella tanssimisesta, jos kerran kurssilaisia näinkin suoraan mollataa. Mitä muita keinoja nuorilla olisi jos ei kurrseja kävisi. tiedän että muutama kaverini on uskaltautunut tanssimaan ilman kurssia, mutta heillä on ollut tuttu joka on opettanut alkuun pääsemisessä. Kursseilla saa lisää itsevarmuutta ja siellä myös huomaa sen, että mokailuista ei kannata välittää. Omien mokien sietokyky onkin yksi tärkeimmistä aloittelevan lavatanssijan ominaisuuksista.

"Kyllähän näinkin raju kritiikki tanssikurssilaisia kohtaan pelottaa nuoria."

- taitavat vaan jotkut epätoivoiset uskoa kaikkea mitä täällä kirjoitetaan. Nuoret ovat fiksuja, ei aliarvioida heitä.

• Kokeile sinäkin pyyh

Ei kuulu kenelekkään minun pyyhe vyöllä,pidän jatkossakin froteepyyhettä
      moneen tarpeeseen,yöllä voin pyyhkiä muutakin pyyhkeeseen,koneeseen
      ja taas lauantaina mukaan.

• Käytöstavat kunniaan

Tämän vuoksi minäkin olen alkanut harrastamaan argentiinalaista tangoa ja jättämässä nämä lavatanssit. Milongoissa liikkuu todellisia herrasmiehiä eikä mitään rättimikkoja, toisin kuin lavoilla.

• Rätti käyttöön

Meidän argentiinalaisen tangon ryhmässä on useammallakin herrasmiehellä rätti lantiolla. Oli vieraileva espanjalainen ohjaaja, kun suositteli rättien käyttöä. Oli niitä ollut käytössä jo aikaisemminkin.

• Käytös ja tavat

Ihmisten nimittäminen rättimikoiksi ei ole hyvää käytöstä, joten et itse taida oikein sopia sinne herrasmiesten joukkoon. Hieno homma kuitenkin, että lavoilta on poistumassa yksi suvaitsematon ja toisten varusteita ilkeästi kommentoiva henkilö. Onnea vaan sinne milongoihin!

• Käytöstavat kunniaan

Varmastikin jossakin arg.tangon harjoitusryhmissä miehillä saattaa olla pyyhkeitä mukana mikä on tietysti hieno asia. Aivan kuten muillakin tanssikursseilla. Éi siinä mitään. En ole kuitenkaan milongoissa nähnyt miehillä mitään "rättejä", ja toivon etteivät ne yleistykään. Ainakin niissä milongoissa missä minä olen käynyt niin miehet kuin naisetkin ovat pukeutuneet tyylikkääksi. Ja daamina edelleenkin toivon että tämä tyylikkyys säilyy. En halua että minua kutsuu tanssiin joku rättimikko. Mieluummin tanssin sellaisen herran kanssa joka omaa tyylikkyyttä myös pukeutumisen suhteen.

• tangon huumaa

Jospa baarimikot käy hiljaisenpana hetkenä hakemassa daameja tanssiin.

• Tyyli kunniaan

Tässä komppaan satasella.
        Minustakin tyylikkyys on juuri se asia joka nykyisiltä tanssiareenoilta on kadonnut.
        Tuntuu mukavalta kun jollain on vielä näkemystä ja toiveita tyylikkään pukeutumisen ja käytöksen suhteen.
        Jos käytännöllisyyttä pidetään ainoana seuratanssitilaisuuden kriteerinä niin silloinhan voisi vaikka pyyhkeen asemesta roikuttaa vyöllään wc paperirullaa mistä vetäisi tarvitessaan pyyhkimispaperia.
        Nykyisin pukeutuminen, käytös ja meininki muuten muistuttaa kuntosalin kuntojumppa harjoitusta, eikä lainkaan seuraelämään kuuluvasta seuratanssitilaisuudesta.

• Urheilun puolesta
        Tyyli kunniaan kirjoitti:

Tässä komppaan satasella.
        Minustakin tyylikkyys on juuri se asia joka nykyisiltä tanssiareenoilta on kadonnut.
        Tuntuu mukavalta kun jollain on vielä näkemystä ja toiveita tyylikkään pukeutumisen ja käytöksen suhteen.
        Jos käytännöllisyyttä pidetään ainoana seuratanssitilaisuuden kriteerinä niin silloinhan voisi vaikka pyyhkeen asemesta roikuttaa vyöllään wc paperirullaa mistä vetäisi tarvitessaan pyyhkimispaperia.
        Nykyisin pukeutuminen, käytös ja meininki muuten muistuttaa kuntosalin kuntojumppa harjoitusta, eikä lainkaan seuraelämään kuuluvasta seuratanssitilaisuudesta.

Tanssi on hyvää kuntoliikuntaa,muiden likuntaharrastusten lisäksi.
        Haittaako ketään jos pukeutuu siistiin urheilupaitaan ja mustiin
        housuihin nykyaikana,eikä ole ainut urheilupaita päällä,vaihdetaan
        kuivaan tarvittaessa,siisti liina mihin hikeä pyyhkii tuskin häiritsee
        ketään.

Jos joku haluaa tanssia puku päällä siitä vaan tanssii,toisten ihmisten
        seuraaminen ja arvosteleminen ei kuulu nykypäivään.
        Kannttaako siellä naisten tyrkkyrivissä seurta kenekään askelita,teitä
        loppuja hakis tanssimaan,seisoa ilta arvostelemassa.(15€)

• O tempora! O mores!
        Urheilun puolesta kirjoitti:

Tanssi on hyvää kuntoliikuntaa,muiden likuntaharrastusten lisäksi.
        Haittaako ketään jos pukeutuu siistiin urheilupaitaan ja mustiin
        housuihin nykyaikana,eikä ole ainut urheilupaita päällä,vaihdetaan
        kuivaan tarvittaessa,siisti liina mihin hikeä pyyhkii tuskin häiritsee
        ketään.

Jos joku haluaa tanssia puku päällä siitä vaan tanssii,toisten ihmisten
        seuraaminen ja arvosteleminen ei kuulu nykypäivään.
        Kannttaako siellä naisten tyrkkyrivissä seurta kenekään askelita,teitä
        loppuja hakis tanssimaan,seisoa ilta arvostelemassa.(15€)

Noh, kuten olet jo tästä keskustelusta huomannut, niin se "siisti liina mihin hikeä pyyhkii" todellakin häiritsee tanssilavalla joitakin. Se on sitten oma asiasi miten jatkossa toimit tämän asian kanssa. Eihän sinun tarvitse muista ihmisistä välittää. Mutta muista se, että tämä rättiasia on uusi juttu lavakulttuurissa ja sinä olet siellä kauemmin harrastaneiden joukossa.

• Hietöntä tanss
        O tempora! O mores! kirjoitti:

Noh, kuten olet jo tästä keskustelusta huomannut, niin se "siisti liina mihin hikeä pyyhkii" todellakin häiritsee tanssilavalla joitakin. Se on sitten oma asiasi miten jatkossa toimit tämän asian kanssa. Eihän sinun tarvitse muista ihmisistä välittää. Mutta muista se, että tämä rättiasia on uusi juttu lavakulttuurissa ja sinä olet siellä kauemmin harrastaneiden joukossa.

Joo ja joo. Voit tietenkin käyttää minkälaista liinaa haluat.
        Siistiä tai vähemmän siistiä liinaa . Voit vaikka kieto liinan kaulasi ympärille valmiiksi hikeä imemään. Ja toisen kainaloiden alle varmistamaan . Tuskin kukaan sinulle huomauttaa liinoistasi tanssitilaisuudessa.
        Toki valveutuneet kanssatanssijat ymmärtävät, että kyse on kuntotanssijasta ja uudesta ilmiöstä tanssilavoilla jota pitää ymmärtää ja hänellä pitää suoda oikeus olla omana itsenään tanssiharrastuksensa parissa.

• tttytti

Juntti on aina juntti ja kyttää vaikka toisten pukeutumista.
      Mitenkähän minusta tuntuu että aloittaja ei ole mikään paikan komistus vaikka minne menisi?

• Huvittavaa

Miten aloittajan ulkonäkö liittyy tuohon rättiasiaan? Eikä se hikirätti oikeastaan ole edes mitään pukeutumista. Vaikutat nyt itse aika juntilta.

• jepjee miksi juot
        Huvittavaa kirjoitti:

Miten aloittajan ulkonäkö liittyy tuohon rättiasiaan? Eikä se hikirätti oikeastaan ole edes mitään pukeutumista. Vaikutat nyt itse aika juntilta.

Aloittaja on rimpulajalkainen keskivartalolihava joka ei aina muista käydä pesulla tansseihin lähtiessään. Enimmät ihmiskontaktit lienevät näppiksen kautta ja sen takia katkera muile monissa asioissa.
        Kirjoituksen perusteella voi tehdä ihmisestä luonneanalyysin samalla tukevuudella kuin vaikka pukeutumisen perusteella. Kun alkaa potkia muita niin ei saa mököttää jos joku tekee samoin sinulle.

• Huvittavaa
        jepjee miksi juot kirjoitti:

Aloittaja on rimpulajalkainen keskivartalolihava joka ei aina muista käydä pesulla tansseihin lähtiessään. Enimmät ihmiskontaktit lienevät näppiksen kautta ja sen takia katkera muile monissa asioissa.
        Kirjoituksen perusteella voi tehdä ihmisestä luonneanalyysin samalla tukevuudella kuin vaikka pukeutumisen perusteella. Kun alkaa potkia muita niin ei saa mököttää jos joku tekee samoin sinulle.

Kerro ihmeessä tarkemmin miten olet päätynyt tuollaiseen analyysiin. Edustaako hikirätti sinulle jotain tietyn näköistä ihmistyyppiä ja hikirätin vastustajat ovat silloin heidän vastakohtiaan? Vai miten ihmeessä voit tehdä tuollaisen päätelmän?

Itse tanssin lavalla monesti niin rankasti, että hiki virtaa ja vaatteet kastuvat, mutta en pidä pyyhettä mukanani, koska sellainen ei vaan mielestäni sovi lavatansseihin. Käytän sen sijaan taskuun taitettuja paperipyyhkeitä. Minusta tuntuu, että vyöllä roikkuvien hikipyyhkeiden vastustajissa on hyvin monenlaista väkeä, kuten pyyhkeiden käyttäjissäkin.

• Rätti pois silmiltä
        Huvittavaa kirjoitti:

Kerro ihmeessä tarkemmin miten olet päätynyt tuollaiseen analyysiin. Edustaako hikirätti sinulle jotain tietyn näköistä ihmistyyppiä ja hikirätin vastustajat ovat silloin heidän vastakohtiaan? Vai miten ihmeessä voit tehdä tuollaisen päätelmän?

Itse tanssin lavalla monesti niin rankasti, että hiki virtaa ja vaatteet kastuvat, mutta en pidä pyyhettä mukanani, koska sellainen ei vaan mielestäni sovi lavatansseihin. Käytän sen sijaan taskuun taitettuja paperipyyhkeitä. Minusta tuntuu, että vyöllä roikkuvien hikipyyhkeiden vastustajissa on hyvin monenlaista väkeä, kuten pyyhkeiden käyttäjissäkin.

Sinulla ei ole ironian tajua? Tai ehkä vain et ole tajuavinasi...

Tässä ketjussa on pilkattu ihmisiä, jotka käyttävät tansseissa pyyhettä hien kuivaamiseen. Jepjee yritti osoittaa miten typerää on tehdä johtopäätöksiä muista ihmisistä jonkun satunnaisesti valitun seikan perusteella. Tosiasiassahan näiden hyökkäysten takana ovat ihmismielen alhaisimmat vaistot: halu osoittaa olevansa muita parempi, ylimielisyys, kauna, tarve kiusata, jopa viha. Kai nyt kaikki normaalijärjellä varustetut sen tajuavat.

Ivan ja pilkan aiheita on monia. Tällä palstalla ovat saaneet osansa ainakin swing-tanssijat, tanssilenkkareilla, "lokinpaskakengillä" tai korkkareilla tanssivat, pyyhettä tai juomapulloa käyttävät ja monet muut. Ihmismielen mataluus ja suoranainen typeryys on täällä hienosti edustettuna!

• No höh
        Rätti pois silmiltä kirjoitti:

Sinulla ei ole ironian tajua? Tai ehkä vain et ole tajuavinasi...

Tässä ketjussa on pilkattu ihmisiä, jotka käyttävät tansseissa pyyhettä hien kuivaamiseen. Jepjee yritti osoittaa miten typerää on tehdä johtopäätöksiä muista ihmisistä jonkun satunnaisesti valitun seikan perusteella. Tosiasiassahan näiden hyökkäysten takana ovat ihmismielen alhaisimmat vaistot: halu osoittaa olevansa muita parempi, ylimielisyys, kauna, tarve kiusata, jopa viha. Kai nyt kaikki normaalijärjellä varustetut sen tajuavat.

Ivan ja pilkan aiheita on monia. Tällä palstalla ovat saaneet osansa ainakin swing-tanssijat, tanssilenkkareilla, "lokinpaskakengillä" tai korkkareilla tanssivat, pyyhettä tai juomapulloa käyttävät ja monet muut. Ihmismielen mataluus ja suoranainen typeryys on täällä hienosti edustettuna!

"Tosiasiassahan näiden hyökkäysten takana ovat ihmismielen alhaisimmat vaistot"

Ja paskat. Tosiasiassa näiden hyökkäysten takana on se, että tanssijasta roikkuva hikinen rätti on inhottava, ei mitään muuta.

• Rätti pois silmiltä
        No höh kirjoitti:

"Tosiasiassahan näiden hyökkäysten takana ovat ihmismielen alhaisimmat vaistot"

Ja paskat. Tosiasiassa näiden hyökkäysten takana on se, että tanssijasta roikkuva hikinen rätti on inhottava, ei mitään muuta.

No ei. Tämänkin asian inhottavuus on katsojan mielessä. Asiat vain vaihtelevat tarpeen mukaan.

• Alfamale

Jaa-a. kait oon sitten huonokuntoinen, vaikka treenaan 6:na päivänä
      viikossa, mm juoksen noin 50-60 km/ viikko, rasvaprosentti 11%,

Nimittäin, ei tarvi kuin muutama peli vetää, niin hikoilen kuin pieni porsas...

• Armahtakaa

Olen hyvin hoikka, hyväkuntoinen nainen ja minäkin hikoilen todella paljon. Joskus on ollut iltoja, jolloin en ole voinut tanssia juuri lainkaan, koska hikoilu on tehnyt oloni niin tukalaksi. Auttaisi, jos hien saisi heti pois iholta. Minusta nuo pienet pyyhkeet ovat hyvä idea, ja aionkin hankkia kesäksi muutaman asuihini sopivan. Toivottavasti kukaan ei kesällä lynkkaa minua pienen pyyhkeen vuoksi. :(

(Paperipyyhkeet eivät muuten riitä, koska niitä pitäisi olla puoli pakettia iltaa kohti, eikä semmoista määrää saa tungettua vaatteisiin.)

• Ei kiva
        Armahtakaa kirjoitti:

Olen hyvin hoikka, hyväkuntoinen nainen ja minäkin hikoilen todella paljon. Joskus on ollut iltoja, jolloin en ole voinut tanssia juuri lainkaan, koska hikoilu on tehnyt oloni niin tukalaksi. Auttaisi, jos hien saisi heti pois iholta. Minusta nuo pienet pyyhkeet ovat hyvä idea, ja aionkin hankkia kesäksi muutaman asuihini sopivan. Toivottavasti kukaan ei kesällä lynkkaa minua pienen pyyhkeen vuoksi. :(

(Paperipyyhkeet eivät muuten riitä, koska niitä pitäisi olla puoli pakettia iltaa kohti, eikä semmoista määrää saa tungettua vaatteisiin.)

Eikö sen pyyhkeen voisi jättää edes jonnekin seinustalle tanssin ajaksi?

• Nopea mies pohjanm
        Ei kiva kirjoitti:

Minä en jätä pyyhettä mihinkään,nainen voi pyyhkiä samalla pyyhkeellä kun haen tanssimaan,illan mittaan haen noin 30 eri naista,onhan siinä monelaista
        hajua loppuillasta.

Tanssien jälkeen jos pääsee sattille voin pyyhkiä poslaria samaan vielä,
        pesuun ja taas seuraavaa kertaa odottamaan.
        pulunpaskakegät vein maalattavaksi mustaksi suutarille.

• tavallinen kenkämies
        Nopea mies pohjanm kirjoitti:

Minä en jätä pyyhettä mihinkään,nainen voi pyyhkiä samalla pyyhkeellä kun haen tanssimaan,illan mittaan haen noin 30 eri naista,onhan siinä monelaista
        hajua loppuillasta.

Tanssien jälkeen jos pääsee sattille voin pyyhkiä poslaria samaan vielä,
        pesuun ja taas seuraavaa kertaa odottamaan.
        pulunpaskakegät vein maalattavaksi mustaksi suutarille.

Voi ku sais sellaset pulunpaskakengät, näyttääs varmaan hyvältä mun jaloos ja kaikki luulis notta oon oikeen jonku tanssiseuran jäsen ja hyvä tanssimahan. En oo täälä Seinäjoella nähäny kaupas tuollaasia kenkiä, pitää vissihin lähteä Tampereelle kattomahan.

• Armahtakaa
        Ei kiva kirjoitti:

Joissakin paikoissa ehkä voi. Mutta arvatkaa vaan kuinka paljon ihmiset inhoavat niitä seinustalla roikkuvia pyyhkeitä. Voin kuvitella... Se on uuden keskustelun paikka.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe