Hei! Ihastuttiin vähän vanhempaan omakotitaloon, jonka sisäpuoli aikalailla alkuperäiskunnossa. Keittiö ja kylppäri vaikuttavat siisteiltä, mutta seinät tehty lastulevystä eristämättä. Ainakin osa makuuhuoneiden seinästä vaikuttais melko yksinkertaiselta vaihtaa esim cyprokkiin ja äänieristää siinä samalla. Onko kukaan tehny sen tyyppistä remppaa viimeaikoina et osais sanoa, onko oikeasti isompi homma kuin kuvittelen ja et minkälaisessa hintaluokassa ton tyyppiset rempat on jos täytyy yksi kodin ulkopuolinen tyyppi pyytää jeesaan?
Samoin jos jollain kokemusta sisäkattomateriaalin vaihtamisesta, niin otan vastaan! Olis kiva tietää etukäteen mihin on ryhtymässä.
pieni sisätilaremontti?
4
275
Vastaukset
- 10%
Älä uskokkaan että vanhan lastulevyn repiminen seinästä ois helppoa....itse aattelin joskus 25v samalla lailla ja aloitin ostamamme talon makuuhuoneesta, pala kerrallaan sain lastulevyn irroitettua, rystyset verillä, kaatopaikkalaskut mahdottomat, mutta lopuillle seinille keksin laittaa lastulevyn päälle 6mm paksun cyprocin joka myös selkeesti ääntä eristää. suosittelen jättää lastulevyt seiniin.
- rmt täällä
Vanhan ok-talon kun ostaa, pitää asua 1 vuosi tekemättä mitään. Ettei tulisi heti
virheitä. Sen vuoden aikana lukea esim. rintamamiestalo.fi juttuja, ja koettaa
hahmottaa kokonaisuus. Seinien läpi karkaa vain n. 10% lämpölaskusta.
Siis sisäpulta paljon tärkeämpi 'ihastuksen' neutralointi on: yläpohja, kellari, sokkeli,
kosteusvaurio, home. Ostaa vai ei, en tiedä.
- omakotipöhkö
Kiitos viesteistä! Kyseessä ei ole rintamamiestalo, eikä tässä ole lainkaan kellaria. Mutta toi kuulosti mielenkiintoiselta vaihtoehdolta, että heittäiskin cyprocin suoraan seinän päälle... Voiko siitä myöhemmin tulla jotain haittapuolia?
Tokihan ennen kaupantekotilaisuutta on vielä tulossa kuntotarkastus, jonka tekemisen aikana saa itse olla paikalla. - slommiko
Jos on innostusta tehdä niin ei muuta kuin seiniä repimään. Samalla saatte selvyyden missä tilassa talo on sisältä päin. Työtähän se tietenkin teettää. Jos päätyy ohuen cyprokin käyttöön niin suosittelen jostain päin aukaisemaan seinää ja katsomaan onko seinärakenne tehty oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057