Aion myydä asuntoni 1970-luvulla rakennetussa kerrostalossa ja mietin millaisia pintaremontteja kannattaisi tehdä ennen myyntiä. Auttaisitteko valinnoissa?
Arvostetaanko nykyisin enemmän maalattuja vai tapetoituja seinäpintoja?
Kannattaako valita lattialle laminaatti, parketti vai jokin muu pinta? Nykyinen (Wicanders) korkkilevypinta toimii varmaan hyvänä (lisä)eristeenä. Keittiössä on klinkkeri.
Pitäisikö vaihtaa kellastuneet valkoiset väliovet vai saako ne helposti maalatuksi?
Onko remonttiin käytetty raha hukkaan heitettyä vai hyvä sijoitus?
Ainakin osan työstä voisin tehdä itse.
Asunnon kunnon vaikutus hintaan
14
297
Vastaukset
Kannattaa tietysti tehdä . Maalattu vai tapetti on makuasioita. Eikö nykyään käytetä laminaattia, sitäkin on tarjolla joka lähtöön. Minä vaihtaisin ovet.. 70-luvun völiovet ovat tuskin puuovia kerrostaloissa ainakaan. Kyllä se asunnon arvo muutamalla tontulla nousee remontin jälkeen. Jos asut asunnossa saat työn osuudesta kotitalousvähennyksen, aina parempi jos itse pystyy tekemään mahdollisimman paljon Mieti remppaa siltä kantilta..että itse olisit ostamassa asuntoa... mitä haluaisit tulevassa kodissasi olevan.
- Laminaatininhoaja
Vihaan vihaan vihaan laminaattia!!! Jos itte haluutte semmoisen, niin sen kun, itsepä kärsitte. Mutta älkää pilatko toisten ihmisten asuntoja. Miksi ihmeessä laittaisit korkkilattian veks?
- Ostajan näkökulma
Laita asunto perussiistiksi ja neutraaliksi siltä osin kuin pystyt halvalla tekemään. Älä valitse tuntemattoman ostajan puolesta mitään pintamateriaaleja, sellainen on suurella todennäköisyydellä hukkaan heitettyä rahaa. Ostaja haluaa tehdä asunnosta oman näköisensä. Vain sen verran kannattaa tehdä, ettei asunto ole rähjäisen näköinen.
- 77885599922222222222
Uskon että tämä on hyvä neuvo ainakin siinä mielessä, että se soveltuu useimmalle myynnissä olevalle asunnolle ja asunnon myyjälle.
Parempi on asunnon olla myös tyhjä sitä esitellessä niin että ostaja hyvin näkee mitä puutteita ja kolhuja siinä on.
Jos esim. ladot puolihuolimattomasti laatat kylpyhuoneen lattiaan peittämään vanhaa muovimattoa niin ei se ainakaan kriittistä ostajaa houkuta, pikemminkin herättää vaan epäilyksiä.
- oma koti kallis
älä tee mitään, katsot vain että listat ei repsota ja että ei ole paskasta.
ovet ehjät. ostaja tahtoo vaihtaa kaiken. - jyrcelö
Kyllä se maalaaminen raikastaa kummasti, tapetoida ei kantsi koska jos se uusi ei pidä siitä sun valitsemasta kuosista niin sillä on kova työ repiä se irti. Juuri maalattuun asuntoon on kiva muuttaa kun ei ole välitöntä tarvetta alkaa maalaamaan ja vaaleilta pinnoilta on aina helppo aloittaa. Ovet saa maalattua kalustemaalilla, käytä tässä telaa niin tulee siisti pinta ja on lisäksi nopeampaa. Kevyt myyntituunaus lisää haluttavuutta. Lisäksi repsottavat kaapin ovet ja listat on hyvä fiksata.
- Rytelö
Kukaan ei osta kallillla vanhaa huonokuntoista kusista remonttiläävää. alle puolen hinnan menee.
- kantsii duunata
Näyttää kyllä siltä, että siistiksi ja nykyaikaiseksi tuunattu asunto menee nopeammin kaupaksi ja saa ehkä paremman hinnankin. Mutta ennenkaikkea myynti nopeutuu. Ei sitä kannata ajatella, mitä se ostaja tekee kaupanteon jälkeen. Sinulle on tärkeää, että asunto menee kaupaksi ja siisti, valoisa asunto menee nopeammin.
Pyydä vaikka välittäjältä mielipiteitä, mikä mättää ja mahdollisesti hidastaa kaupantekoa.
Harva ostaja oikein etsii rempattavaa asuntoa, ja jos sellaista etsii, haluaa sen edullisesti.
Fiksusti kalustettu asunto varmaan helpompi myydä kuin ihan tyhjä. Kaikista omituisimmalta näyttää asunto, jossa on vaikka verhot ja joku pöytä. Joko kokonaan kalustettu tai ei lainkaan.
Puhdas tuoksu pitää olla ja ikkunat kirkkaaksi.- jyrcelö
Ja sitten kantsii myydä itse.
- 300...
Putkiremonttilävää on vaikea selitää remontoiduksi kun kaikki menee uusksi rempan yhteydessä ja maksaa..
- jyrcelö
Putkiremontin jälkeen kylppäri on täysin uusi mikä on ihan positiivinen juttu, kaikki asiat maksaa ja asumismukavuudesta maksaa ihan mielellään.
- Kokemusta on
jyrcelö kirjoitti:
Putkiremontin jälkeen kylppäri on täysin uusi mikä on ihan positiivinen juttu, kaikki asiat maksaa ja asumismukavuudesta maksaa ihan mielellään.
Putkiremontin jälkeen kylppärissä on halvin lavuaari, joka on ehkä väärän muotoinen huoneeseen, sekä halvimmat tusinalaatat, väri harmaa tai beage. Tai jos omistaja ei ole oikein jaksanut keskittyä laattamalleihin, seinä on harmaa ja lattia beage. XP Toki parempi sekin kuin homeisina repsottavat pinnat.
- jyrcelö
Kokemusta on kirjoitti:
Putkiremontin jälkeen kylppärissä on halvin lavuaari, joka on ehkä väärän muotoinen huoneeseen, sekä halvimmat tusinalaatat, väri harmaa tai beage. Tai jos omistaja ei ole oikein jaksanut keskittyä laattamalleihin, seinä on harmaa ja lattia beage. XP Toki parempi sekin kuin homeisina repsottavat pinnat.
Näinhän se on, harvemmin se edellisen asukkaan maku täsmää yksyhteen oman kanssa. Mun nykyiseen kämpään oli tehty kylppäriremppa 5 vuotta sitten. Oli ihan siisti muuten mutta roosat saumat ja pelkkä lavuaari, no saumat vaihdoin ja lavuaarin tilalle allaskaappi niin piristyi kummasti.Kylppärirempat pitäis aina tehdä mahdollisimman "ajattomin" väriskaaloin.
- se ihan riippuu
Kunnon vaikutus hintaan riippuu ihan ostajasta.
Jos ostaja on liikkeellä että kämppä sileeksi ja uutta tilalle hän ei arvosta tekemiäsi rempoja tuon taivaallista.
Mutta jos taasen kyseessä on kädetön peukalo keskellä kämmentä oleva ex-tyffeli hän saattaa arvostaa asennettua laminaattia ja vaihtettuja keittiön tasoja yli kaiken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704956
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234365Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484066- 513820
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413408
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo863086Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv662949Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232688